Виховний захід "Ми проти СНІДу"!

Про матеріал
До вашої уваги пропонуємо виховний захід "Ми проти СНІДу" з метою формування інформаційної підтримки у питаннях здорового способу життя, надання доступно об’єктивної інформації про ВІЛ і СНІД, та розвитку практичних умінь й навичок власної поведінки в ситуаціях ризику, виховання толерантного ставлення до ВІЛ -інфікованих.
Перегляд файлу

ВИХОВНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ: МИ - ПРОТИ СНІДУ!.

Мета: надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, об’єктивну інформацію про ВІЛ і СНІД, сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ -інфікованих.

Обладнання: плакати та малюнки учнів, свічки, червоні стрічки, відеофільм, вислови відомих людей, народна мудрість.

На дошці прикріплені інформаційні вислови:

      «Життя любить того, хто з ним бореться, а нищить того, хто йому    піддається.»

 (Українське прислів’я)

      «Посієш учинок — пожнеш звичку,

        Посієш звичку — пожнеш характер,

        Посієш характер — пожнеш долю.»

(Східна мудрість)

      «Надія є і в тих, у кого більше нічого немає.»

(Плутарх)

      «Річ не в шляху, який ми обираємо, —

        Обрати шлях змушує те, що всередині нас.»

(О. Генрі)

Ведуча 1:

 Доброго дня, шановні присутні! Доброго вам здоров’я! Так, саме здоров’я, бо його не купиш в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, а цінувати починаєш  лише тоді, коли втрачаєш. Наш захід присвячений Всесвітньому  дню боротьби зі СНІДом.

Ведуча 2:

 ВІЛ та СНІД…Сьогодні нам часто зустрічаються ці слова на плакатах, у газетах та журналах, їх чуємо по телевізору, радіо і  просто від дорослих. Але, на жаль, більшість із нас не усвідомлює, яку загрозу він несе людям. Найчастіше ми думаємо – «мене це не стосується», «зі мною цього не трапиться», та ніхто не знає, де чекає нас біда.

(Діти виходять на сцену під запис пісні Ф. Меркьюрі.)

 Виходять 7 учнів, на грудях яких написані букви, що разом складають слова: ВІЛ, СНІД. Вони по черзі повертаються до глядачів обличчям і на кожну букву іде розшифрування з коментарем.

В — «Вірус» — збудник захворювання.

І — «Імунодефіциту» — відсутність захисної реакції організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Л — «Людини».

С — «Синдром» — ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану.

Н — «Набутого» — такого, що набутий протягом життя, а не властивий від народження.

І — «Імунного» — стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Д — «Дефіциту» — у даному випадку відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

Ведуча 1:

            Люди Світу, на хвилину встаньте!

            Чуєте, чуєте!

            Звучить нам попередження останнє:

            Наступає СНІД!

 Як відомо, СНІД — одна з найважливіших проблем, з якою зіткнулось людство в ХХІ ст. Ось деякі яскраві приклади з життя відомих людей: Фредді Меркьюрі пішов із життя в 1991 році. Смерть налетіла, як вихор і ім’я її було — СНІД. Молодий, красивий перетворився на інваліда, а потім — на мерця. Рудольф Нурієв — соліст балету Росії, Великобританії, Франції. Талановитий, багатий і відомий, помер від СНІДу. І ще десятки, сотні, тисячі смертей… Стрімко зростає кількість інфікованих, хворих і померлих від СНІДу людей. Багато про СНІД вже відомо, але кожного дня з’являється нова інформація. Водночас накопичено певний багаж знань, використання яких зробить можливим якщо не припинення поширення хвороби, то хоча б сповільнення цього процесу.

Ведуча 2. Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано в 1981р. у США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою. У Франції , як тільки з’явилися перші повідомлення про таємничу хворобу, сформували групу дослідників під керівництвом вченого вірусолога Люка Монтеньє для її вивчення. Протягом двох років (починаючи з 1981р.) було з’ясовано загальну картину хвороби, виявлено її збудника — вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), розроблено методи, за допомогою яких знаходять вірус хвороби в організмі людини, встановлено механізм негативної дії вірусу на організм. Вперше ВІЛ був виділений та ідентифікований у 1983р. французькими вченими на чолі з Монтеньє в Пастерівському інституті в Парижі. Водночас про факт відкриття вірусу, котрий спричинює захворювання СНІД, повідомили американські вчені з Національного Інституту Здоров’я на чолі з Робертом Галло. Таким чином, успіхи у вивченні ВІЛ та СНІДу є насправді великі, але невідомого в дослідженні цієї проблеми ще багато. ВІЛ — це вірус імунодефіциту людини, який розвивається та розмножується в організмі людини і призводить до повної втрати захисних сил організму та розвитку захворювання СНІДу. У всьому світі проводяться наукові роботи зі створення вакцини та ліків проти даної інфекції, але на сьогодні СНІД не виліковується повністю, поки що. Єдиним методом боротьби із хворобою залишаються профілактичні засоби попередження передачі вірусу.

Ведуча 1: 1 грудня відзначається Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми поговоримо про цю страшну хворобу, шляхи зараження та способи профілактики. Та головне питання, яке кожен з вас повинен поставити перед собою – це «Хто ти, СНІДе: ворог чи друг?»

По – черзі виходять 6 учнів, у руках вони тримають свічки, які символізують періоди життя людей.

Учень 1: Коли дитина народжується, її свічка тільки починає горіти. Миготливий вогник поступово розгорається , але він може згаснути будь – якої миті від легенького вітру, як дитина від хвороби. Тому батьки і прикривають це полум’я долонею, щоб їхня дитина мала шанси на довге життя.

Учень 2: Виростаючи, дитина стає підлітком. Вогонь ще тріпотить, не маючи змоги заспокоїтися, наче неврівноважений характер підлітка, але він уже не такий нестабільний.

Учень 3: Пізніше людина переходить в юність. Четверта частина свічки згоріла, вогонь заспокоївся, але його колір постійно змінюється, так само, як думки та емоції змінюються в головах юних людей.

Учень 4: Після юності настає молодість. Людина закінчує університет, влаштовується на роботу. Тому її свічечка дає стабільну кількість світла і тепла.

Учень 5: Згоріло вже дві треті свічки. Людина починає підбивати підсумки. Вона думає про те, що вона зробила за цей час, як горів її вогонь життя.

Учень 6: На своєму останньому етапі свічка горить найяскравіше. Це тому, що людина стає мудрою. Вона ділиться своїм теплом з оточуючими, передаючи їм свій досвід, а коли віск закінчується – гасне.

 А зараз до вашої уваги пропонуємо сценку, яку підготували учні старших класів!

Інсценізація

Ролі: Організм людини, Клітини імунної системи, Грип, Пневмонія, ВІЛ.

Організм людини стає в центрі.

Автор. Кожен із нас має імунну систему, яка надійно захищає наш організм від багатьох інфекцій.

Клітини імунної системи утворюють коло навколо організму.

Автор. Коли імунітет сильний він легко долає більшість інфекцій. Ось, наприклад, що відбувається під час атаки грипу.

«Грип» намагається прорватися крізь коло клітин імунної системи, та це йому не вдається.

Автор. Організм людини надійно захищений імунною системою. Якщо вірус грипу потрапляє туди, імунна система легко долає цей вірус.

      «Грип» відходить.

      Підходить «ВІЛ» до однієї з «Клітини імунної системи» і дає їй картки із написом «ВІЛ».

Автор. Але нещодавно з’явився вірус, який називається «ВІЛ». Він має секретну зброю проти клітин імунної системи.

      «Клітина імунної системи», яка взяла картки, починає передавати їх іншим клітинам і вони також перетворюються на «ВІЛ».

Автор. ВІЛ убиває клітини імунітету і використовує їх для розмноження. Коли імунна система повністю зруйнована, починається розвиток захворювання СНІД — кінцева стадія ВІЛ-інфекції.

      «Організм людини» оточують «Грип» і «Пневмонія».

Автор. На цій стадії людина стає дуже вразливою для будь - яких інфекцій і злоякісних пухлин. Хвора на СНІД людина слабшає і через кілька місяців помирає.

      «Організм людини» повільно опускається до підлоги.

Виступ вчителя про основні шляхи передачі ВІЛ – інфекції з використанням мультимедійної презентації!

Ведуча 2: Отже, пам’ятайте! ВІЛ передається:

(Відповіді присутніх учнів)

При статевому контакті з ВІЛ — інфікованою людиною.

Коли цілісність шкіри порушується гострим предметом (голкою, бритвою або інструментом для нанесення татуювання), який перед цим вживала інфікована людина, і кров якої залишилась на цьому предметі. Ризик інфікування ВІЛ найбільший при повторному використанні шприца чи голки для введення ліків або наркотиків після вірусоносія, а також при переливанні крові, що містить ВІЛ.

ВІЛ також може передаватися плоду від інфікованої матері під час вагітності, пологів чи після народження дитини через грудне молоко матері.

Ведуча 1: А яким чином ВІЛ не передається?:

(Відповіді присутніх учнів)

Спільне користування фонтанчиком для питної води, посуд, їжу.

Домашніх тварин, укуси комах.

Чхання та кашель.

Контакти в громадському транспорті (наприклад, у «годині пік»)

Монети та паперові гроші.

Рушники, мило, мочалку.

Плавання в басейні, двірні ручки та спортивні снаряди.

Чи можливо вилікувати цю страшну хворобу?

(Відповіді присутніх учнів)

Нажаль, поки що ні! Лікарі всього світу ведуть настійливі пошуки вакцини, яка б могла захистити людей від ВІЛ, але поки що безрезультатно. Можливо, це буде зроблено у близькому майбутньому.

 Ведуча 2: СНІД – це біда не однієї людини.

Ведуча 1: Не однієї нації, не однієї країни.

Ведуча 2: СНІД представляє загрозу для всіх.

Ведуча 1: Сьогодні у вирії подій, що відбуваються у світі, людина забуває про проблему СНІДу, сподіваючись, що вона її не торкнеться. Але з кожним роком все більше і більше людей стає ВІЛ- інфікованими, в тому числі і дітей.

Ведуча 2: Сотні тисяч нікому не відомих, а завтра це може бути будь хто з нас.

Ведуча 1: СНІД забирає життя незалежно від раси, віри, національності, статі, багатства, молодих й талановитих людей.

Ведуча 2: Діти…Помирають маленькі діти! Чому вони повинні піти з життя раніше, ніж їм належало?

Ведуча 1: Міжнародним символом боротьби зі СНІДом є червона стрічка, яка поєднала людей багатьох країн.

Ведуча 2: Сьогодні у всьому світі червона стрічка символізує:

     ► Усвідомлення серйозності ВІЛ/СНІДу;

     ► Надію на те, що буде знайдено вакцину від ВІЛ та ліки від СНІДу;

     ► Солідарність із людьми, які живуть з ВІЛ, їхніми близькими, рідними і друзями;

     ► Пам’ять про мільйони людей, життя яких забрала ця недуга;

     ► Протест проти істерії і невігластва, дискримінації та суспільної ізоляції людей, що живуть з ВІЛ.

(Входять учні із червоними стрічками)

Учень 1: Обираєм безпечне життя,

Алкоголь та куріння здолаєм.

ВІЛ та СНІД відійдуть в небуття

Якщо правила запам’ятаєш

Більше спорту та пий лимонад

На футбол, чи гайда на рибалку

Взимку з друзями йди на хокей

потім разом усі на качалку.

Учень 2: Молодь нова сила

Діти проти СНІДУ!

Добре пам’ятайте,

Всіх застерігайте !

Учень 3: Кохання – справді, штука класна,

Але прошу, не забувай,

Гострих відчуттів ніколи не шукай.          

Бо СНІД, то злісний ворог людства,

Він може причаїтись скрізь.

Тому його ти стережись.

Учень 4: Життя – єдине й неповторне,

Батьками й Богом дане нам.

Воно красиве й благородне.

Пізнати його можеш лише сам.

Хвилююче й різноманітне,

До нього тільки придивись,

Життя п’янить, чарує, квітне.

Любов’ю й щастям ти насолодись.

Учень 5: Як почуєш – серце завмирає,

Від СНІДу наслідки сумні,

Від нього ліків ще немає,

Тому ми скажем:

(Усі разом) СНІДу – НІ!

Ведуча 2: Засобу вилікувати СНІД поки що не існує. Вірус виявився складним. Він постійно змінюється, потрапляючи від однієї людини до іншої, змінюється навіть у процесі  лікування.

Ведуча 1: Послухайте легенду.

   Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий Мандарин (знатний вельможа). Увесь день його складався із примірок вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум… Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країною пішов поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, найрозумніший за всіх на світі. Дуже розлютився на те Мандарин: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішим на світі?». Але вигляду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве? І якщо чернець скаже , що живе – я розчавлю  метелика, а якщо мертве – випущу його! І ось настав день зустрічі. У залі зібралося багато людей, усім кортіло послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися і до зали ввійшов невеликий, худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. Мандарин сказав: «Скажи но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

  Отже, лише від вас залежить, чи буде ваше життя довгим і щасливим.

Ведуча 2: Кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, і зробити все можливе, щоб уберегти себе і своїх близьких та рідних від цієї страшної інфекції, бо СНІД може увійти практично в кожен дім, кожну сім'ю. А обачливість – це основа нашої поведінки!

Перегляд відеофільму

(Ведучі проводять анкетування серед присутніх у залі)

Ведуча 1: Молодці! Добре засвоїли цю тему!

Необхідно пам'ятати, що будь-яка людина має однаковий ризик заразитися вірусом імунодефіциту людини. На сьогодні ВІЛ, СНІД не зважає на такі традиційні кордони, як статева незалежність, сексуальні вподобання, спосіб життя, соціальний статус чи расу. Усі ми рівні перед ризиком бути враженими ВІЛ – інфекцією, і тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, нашої поведінки залежить наше здоров'я.

Ведучі разом:

   П А М ' Я Т А Й Т Е!

Життя – це шанс, лови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це коштовність, цінуй.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, пишайся нею.

Життя – це таємниця, відкрий її.

Життя – це обіцянка, виконуй її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це повітря, дихай ним.

Життя – це щастя, заслужи його.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Виховна робота
Додано
7 серпня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку