РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ НА ТЕМУ : « МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА»
Мета: розвивати в учнів уміння розв’язувати проблеми шляхом діалогу, працювати згуртовано; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, сприяти вихованню в учнів високих моральних якостей.
Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну.
В. Сосюра
ХІД ЗАХОДУ.
1.Презентація «Сім чудес України» (відеоролик про краєвиди України)
2.Легенда
Колись давно жила жінка. Звали її ……І було в неї три сини. Зростали вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї сво життя. Попідростали і вирішили піти у світ , прославляти свою матір. Вирушив у дорогу старший син, мати на згадку подарувала йому корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону , що зігрівала людей і вела до кращого життя, дали першому синові ім’я ….. Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто – блакитний одяг. Своїми справами прославив він матір. Назвали середнього сина ……А там , де був молодший син – завжди лунала пісня, адже мама подарувала йому соловейків голос. Отримав він за чудовий спів ім’я -…. Відтоді завжди поруч три брати -…. –прославляють свою рідну неньку ….
ЗАВДАННЯ: після того, як учні прослухали легенду, їм необхідно замість крапок ( а вчитель робив паузи під час прочитання ) вставити ім’я головних персонажів – як звали трьох братів та їхню неньку?
3.А що для вас є Україна? Робота у групах. По колу на листі написано У К Р А Ї Н А.
Написати різнокольоровими олівцями напроти кожної літери асоціації, які викликає слово «Україна» (можна прикметниками – яка Україна у вашому уявленні, наприклад, У- улюблена і т. д.)
4.Продовжуємо працювати у групах. На партах лежать калинові листочки (діти, а чому я вибрала саме калинові листочки?). Запропонуйте групою 5 міркувань щодо того, чим вам подобається наша країна.
5.А зараз ми згадаємо про нашу рідну мову. Гра « Відтвори речення»
У кожної групи на столі завдання, в якому є речення із пропущеними словами. Ваша задача за 1 хвилину скласти речення. Причому у вас є підказка – слова для довідок, але вони спільні для всіх речень.
А)Державний ….. – знак, …. або ….. , які …… якісь важливі …. певної держави.
Б)В основі … символіки лежать ….. , культура …. історія … держави.
Слова для довідок: ознаки, зображення, символ, мелодія, відображають, традиції, державної, та, нашої.
6.Наступне наше завдання. На картках написані слова . Вам треба із карток скласти прислів’я.
А)
підіймають |
де |
Україну |
величають |
там |
прапор |
Б)
тримай |
співай |
грудях |
на |
руку |
Гімн |
В)
дорожи |
служи |
Гербом |
Україні |
|
|
7.А тепер невеличка перерва – фізкультхвилинка. Мені потрібні два помічника.
Ми мандруєм, ми мандруєм,
Україною крокуєм,
Ось побачили Карпати,
Як вершину нам дістати?
Заглянемо в озерця,
Не торкнутися нам дна!
Так ми довго, довго йшли
І до школи знов прийшли.
8.А тепер розв’яжемо невеликі задачі. Працюємо у групах.
Задача №1
Назва «Україна» вперше зустрічається в Київському літописі під 1187 роком. Скільки років пройшло від першої літописної згадки « Україна»?
Задача №2
Державний прапор - один із національних символів України. Він складається з 2 прямокутників – блакитного та жовтого. Відношення ширини до довжини становить 2 : 3. Яким буде периметр прапора , якщо ширина 50 м?
Задача №3
Дівчинка вишиває назву Гімну України. Скільки днів вона витратить на цей процес, якщо за день вишиває 1 літеру?
9.Гра « Перегони» (для капітанів команд). До капітанів по черзі ставляться запитання щодо видатних українців. За кожну правильну відповідь капітан отримує бали, які далі у підсумку визначають команду – переможця.
БЛІЦ – ОПИТУВАННЯ « ЗНАМЕНИТОСТІ УКРАЇНИ»
а)Чемпіон з боксу -…. б)Перший космонавт незалежної України в)Чемпіон зі стрибків -…. г)Автор Гімну України -….. д)Найсильніший чоловік України -…. е)Тренер чиїм ім’ям названо стадіон «Динамо» .
10.Підведення підсумків.