Аналіз виховної роботи
класного керівника 6-А класу
за 2018-2019 навчальний рік
На початок 2018-2019 навчального року у 6-А класі було 27 дітей, з яких 13 хлопців та 14 дівчат.
Учні класу мають доволі високий інтелектуальний потенціал. За підсумками минулого навчального року успішність складає 56 %, достатній рівень – 11 учнів: Аллабабаєва Роза, Багаурі Домініка, Буханько Максим, Дегтяренко Дар´яє, Єрмоленко Ілля, Коломоєць Іван, Лобода Валерія, Мороз Марина, Приданов Владислав, Сидорчук Вілен, Хоцька Альбіна; лише 12 учнів, які не встигають на високий та достатній рівні, але чотири учні (Кулицький Артем, Ляхов Кирило, Мельнікова Вероніка, Плешанов Данило) закінчили навчальний рік із Похвальним листом. У класі є так званий «резерв»: Цапій Валерій, Скриниця Вероніка, Новикова Ганна, Котов Кирило, Женило Дар´я та Бузевський Дмитро — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням.
В соціально-культурному розвитку учнів особливих змін поки що немає, але порівняно з минулим роком рівень вихованності піднявся, покращилась культура спілкування у колі однокласників та з дорослими.
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас можна характеризувати як дружний, організований, із хорошим психологічним кліматом. Наявні угрупування переважно за місцям проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Клас із достатнім рівнем вихованості, «важких» та «недисциплінованих» учнів лише п´ять (Бузевський Дмитро, Зубрицький Олексій, Павліченко Аліна, Цапій Валерій, Яцьких Дар´я). Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою, роботою на користь школи.
У процесі роботи я бачу, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем. Але це не тільки моя праця з підлітками, це щоденна співпраця усьго педагогічного колективу та батьків.
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. У моєму класі є багато неповних сімей та сімей, де батьки тривалий час відсутні, тому вихованням дітей переважно займаються бабусі. Це ускладнює роботу. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
У роботі з батьками використовую колективні бесіди, індивідуальні зустрічі. Моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.
Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників. Відносини між хлопцями та дівчатами є рівними та доброзичливими.
Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку підлітків; у практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини.
Протягом двох років я веду виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та нетрадиційну, намагаюсь надати своєчасну психологічну допомогу вихованцям та їх родинам. Для цього використовую тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі виховні технології, як години спілкування «Як змінити характер людини», “ Життя – мій найголовніший скарб”, “ Чи має місце булінг у нашому класі”, “Як згуртувати наш учнівський колектив”, “Як поводити себе в транспорті”, різні виховні години та заходи на тематику приурочено подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «Україна починається з тебе», «Захисник України- це гордість сучасності», . Значну увагу приділяю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість. Формую екологічну культуру школярів, були проведені години пам´яті «ЧАЕС: біль не одного покоління», відкритий інтегрованний урок «Квіти та раціональність».
Згуртованості колективу допомагають проведення різноманітних заходів, бесід, ігор, подорожей та екскурсій. На протязі навчального року більшість учнів приймали участь не тільки у шкільних заходах, а і у міських, обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах, змаганнях і олімпіадах за що мають нагороди та призи.
У наступному навчальному році планую працювати над реалізацією виховної проблеми: створення відповідних умов для формування соціально-активної особистості з громадською позицією через рішення наступних завдань:
Класний керівник 6-А класу
Хараман Світлана Михайлівна