▼
Тема. Моя рідна школа.
Мета. Формувати в шестирічної дитини адекватне уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної сім'ї, формувати інтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас. Домагатися розуміння необхідності дотримуватися прийнятих у класі правил поведінки. Сприяти підвищенню шкільної мотивації, усвідомленню специфіки позиції школяра. Виховувати почуття гордості за свою школу, любові до школи, до навчання, друзів, повагу до старших.
Обладнання: намальовані синички з буквами ш, к, о, л, л, а у дзьобиках, півник, казкові персонажі, ілюстрацій ний матеріал на шкільну тематику.
І. Організація класу.
- Добрий день, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов'язково буває в житті кожної людини. АЛЕ БУВАЄ ОДИН-ЄДИНИЙ РАЗ. І, може, тому він такий хвилюючий. Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати, - знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі!
Але щоб наш урок міг продовжуватись далі, нам слід познайомитись.
Знайомство з учнями.
Послухайте таку казочку
- Був собі дитячий садочок. У ньому дружно жили діти. Коли хотіли - гралися, коли хотіли - розмовляли. Їм виповнилося по 6 років. Настав час іти до школи. Діти хотіли швидше стати школярами, але трішечки боялися. Яке воно шкільне життя? Але так було тільки спочатку. У класі їх зустріли вчителька, книжки, казкові герої, літери. Вони познайомились і зажили цікавим життям.
Ми також розпочнемо своє навчання зі знайомства. Я дуже хочу знати ваші імена. Пропоную кожному на рахунок "один", "два", "три" голосно сказати своє ім'я.
Діти вигукують імена.
- Ой, як вас багато! А ви почули, як кого звати?
Знайомство не відбулося! Ви, мабуть, зрозуміли, що всім разом говорити не можна. Говоритимемо по черзі. Для цього потрібно піднести руку. Ось так.
Діти називають свої імена.
- Діти, коли ви перебуваєте вдома, у дворі - ви сини і дочки, дівчатка і хлоп'ятка, а в школі, у класі - ви школярі, єдина класна сім'я, яка зростає, здобуває знання, товаришує. Сплетемо сьогодні наш сімейний, класний віночок! А як же віночок не буває без квіточок, так і школи не буває без вас, без дітей!
У кожного на парті - квіточка. Діти, виходячи по черзі до дошки, прикріплюють квіточки і утворюється віночок.
- І народився, ожив віночок нашої сім'ї, нашого класу.
Ось ми з вами і познайомились. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очікує багато цікавого. Від сьогодні у вас з'являться нові друзі, з якими ви ділитимете свої радощі й сумніви, перемоги й невдачі, будете вчитися разом робити гарні справи. Отже, сьогодні народжується ще одна шкільна сім'я.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Відгадайте загадку:
По подвір'ю ходить птах
І співає по складах. (Півник)
Учитель показує м'яку іграшку – півника.
До нас на урок завітав Півник-трудівник, який рано-вранці всіх будить до школи, до того ж не сам, а разом зі своїми друзями – пташками.
Учитель показує класу картинку із зображенням синичок, які у дзьобиках тримають букви.
Як називаються ці пташки?
Що синички принесли вам у дзьобиках?
Нам треба скласти з поданих букв слово. (школа)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку – «Моя рідна школа.»
А для чого потрібна школа? Так, школа – це велика країна Знань. Вона розкриє безліч секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, і я думаю, вам це сподобається.
ІV. Робота над темою.
Знову нашому півнику не сидиться. Він хоче разом з вами подорожувати Країною Знань. Рушаймо у подорож. Не заблукати дорогою нам допоможе карта (зображення маршруту).
1 ЗУПИНКА "ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ"
Країна Знань, яку кожен з вас може вiдкриє, має свої закони, i ви їх повиннi знати і дотримуватись , щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам - учитися.
Гра "Правила для учнів"
Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.
Заходить вчитель - треба встати. (Встають.)
Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)
Спитати хочеш - не гукай (сваряться пальчиком),
А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
У школі парту бережи. ("Витирають" кришку парти.)
І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки на парту.)
Не стрекочи на уроках (зображають руками теленькання язиком),
Як папуга чи сорока. (Махають руками, ніби крилами птахи.)
Будь старанним у навчаннi,
Кожен день уроки вчи!
Прiзвиськ дiтям не давай,
А дiвчаток захищай!
Клас і школу бережи,
З цього дня вони твої!
2 ЗУПИНКА « МАТЕМАТИЧНА»
На цій зупинці нас чекає казковий герой – Мишка.
Раз, два, три, чотири, п'ять –
Вміють дітки рахувать.
Дуже точна це наука,
І її всі дітки вчать.
Всім вона потрібна, знайте,
Математику вивчайте!
Мишка хоче перевірити, чи знаєте ви математику.
Порахуйте від 1 до 10.
Порахуйте від 10 до 1.
Порагуйте листочки на дошці.
Молодці! Впорались із завданням. Продовжимо нашу подорож.
3 ЗУПИНКА „МОВНА".
На нас чекає мудра Бджілка. Вона знає, що це ваш перший урок, і ще не всі вмієте писати і читати. Але з моєю допомогою ви надрукуєте свої імена на сонячних промінчиках, які лежать у вас на парті. І ми утворимо із цих променів-імен сонечко, яке світитиме в нашому класі.
Гра «Утвори слова».
З ВІНОК П УЧКА Ш ЛІВЦІ О ОШИТ Р ОРТФЕЛЬ ДЗ КОЛЯР
Молодці! Усі впорались із завданням. Яке гарне сонечко світитиме в нашій школі! Мандруємо далі!
4 ЗУПИНКА „СПОРТИВНА".
Фізкультпауза.
5 ЗУПИНКА „КАЗКОВА".
Гра «З якої казки?»
«…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри грають…» (Колосок).
«…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.)
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» (Колобок).
«…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» (Котик і Півник)
«…Хто, хто тут живе?
Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик!
А ти хто така?» (Рукавичка).
6 ЗУПИНКА "СПРАВЖНІЙ ШКОЛЯР"
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і
справжніми школярами скоріше стати!
-Дітки, а чи знаєте ви, що потрібно ложити в портфель, а що ні? Послухайте віршик і подумайте, чи можна брати в школу зайві речі?
Гра „Спіймай зайве"
Микола-першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку -
Чи усе поклав у сумку?
Н. Кир'ян
Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання "УЧЕНЬ". І всі ви отримаєте медальки першокласників
Вчитель вручає медальки першокласникам
Тепер ви учні. У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання!
Завдання для батьків
- Шановні батьки, діти витримали екзамен і отримали право називатися "УЧНЯМИ", а чи витримаєте ви залік? Подивимося, діти, як вони впораються?
Батькам (10 чоловік) роздаються листочки, на яких записані початок фрази або її продовження, треба правильно " зібрати" фразу, знайти пару.
* Заходити до вчителя в школу не менше 2 рази на тиждень !
* Не відкривати зошити і щоденник в поганому настрої !
* Ніколи не робити за дітей домашню роботу !
* Сварити своїх дітей тільки в крайньому випадку!
* Бути на батьківських зборах обов'язково!
- Молодці! Ви впоралися з завданням, але це були не прості фрази, це клятва батьків.
Саме сьогодні у ваших батьків, дорогі діти, народжуються мрій, сподівання відносно Вас. У кожної дитини є своя щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і написати побажання для своєї дитини. Мрії повинні здійснюватися!
(написання мрії і складання їх у скриньку)
Скриньку ми відкриємо в кінці 4 класу.
- Діти, скажіть, що вам зараз найбільше хотілося б? (Відповіді дітей: побігати, пограти, поїсти цукерок) Я можу здійснити одну вашу мрію. В мене є велика порожня коробка. В ній з 'являться цукерки, але після того, як я промовлю чарівні слова: крабле, крібле, крабс. (Я відкриваю коробку - там тільки фантики)
- Щось не виходить в мене почаклувати. Давайте ще раз промовимо разом чарівні слова.(Знову коробка порожня) Діти, загляньте під свої парти, може цукерки там. (діти знаходять прикріплені під партою цукерки)
- Вчитель.Наш перший урок добігає кінця. Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! Мені буде приємно щоранку бачити ваші щасливі оченята і привітну усмішку.
Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б'ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Шановні батьки натхнення, вам терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.
Хай доля вам стелиться рушниками
▼
Тема. Моя рідна школа.
Мета. Формувати в шестирічної дитини адекватне уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної сім'ї, формувати інтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас. Домагатися розуміння необхідності дотримуватися прийнятих у класі правил поведінки. Сприяти підвищенню шкільної мотивації, усвідомленню специфіки позиції школяра. Виховувати почуття гордості за свою школу, любові до школи, до навчання, друзів, повагу до старших.
Обладнання: намальовані синички з буквами ш, к, о, л, л, а у дзьобиках, півник, казкові персонажі, ілюстрацій ний матеріал на шкільну тематику.
І. Організація класу.
- Добрий день, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов'язково буває в житті кожної людини. АЛЕ БУВАЄ ОДИН-ЄДИНИЙ РАЗ. І, може, тому він такий хвилюючий. Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати, - знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі!
Але щоб наш урок міг продовжуватись далі, нам слід познайомитись.
Знайомство з учнями.
Послухайте таку казочку
- Був собі дитячий садочок. У ньому дружно жили діти. Коли хотіли - гралися, коли хотіли - розмовляли. Їм виповнилося по 6 років. Настав час іти до школи. Діти хотіли швидше стати школярами, але трішечки боялися. Яке воно шкільне життя? Але так було тільки спочатку. У класі їх зустріли вчителька, книжки, казкові герої, літери. Вони познайомились і зажили цікавим життям.
Ми також розпочнемо своє навчання зі знайомства. Я дуже хочу знати ваші імена. Пропоную кожному на рахунок "один", "два", "три" голосно сказати своє ім'я.
Діти вигукують імена.
- Ой, як вас багато! А ви почули, як кого звати?
Знайомство не відбулося! Ви, мабуть, зрозуміли, що всім разом говорити не можна.
Говоритимемо по черзі. Для цього потрібно піднести руку. Ось так.
Діти називають свої імена.
- Діти, коли ви перебуваєте вдома, у дворі - ви сини і дочки, дівчатка і хлоп'ятка, а в школі, у класі - ви школярі, єдина класна сім'я, яка зростає, здобуває знання, товаришує. Сплетемо сьогодні наш сімейний, класний віночок! А як же віночок не буває без квіточок, так і школи не буває без вас, без дітей!
У кожного на парті - квіточка. Діти, виходячи по черзі до дошки, прикріплюють квіточки і утворюється віночок.
- І народився, ожив віночок нашої сім'ї, нашого класу.
Ось ми з вами і познайомились. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очікує багато цікавого. Від сьогодні у вас з'являться нові друзі, з якими ви ділитимете свої радощі й сумніви, перемоги й невдачі, будете вчитися разом робити гарні справи. Отже, сьогодні народжується ще одна шкільна сім'я.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Відгадайте загадку:
По подвір'ю ходить птах
І співає по складах. (Півник)
Учитель показує м'яку іграшку – півника.
До нас на урок завітав Півник-трудівник, який рано-вранці всіх будить до школи, до того ж не сам, а разом зі своїми друзями – пташками.
Учитель показує класу картинку із зображенням синичок, які у дзьобиках тримають букви.
Як називаються ці пташки?
Що синички принесли вам у дзьобиках?
Нам треба скласти з поданих букв слово. (школа)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку – «Моя рідна школа.»
А для чого потрібна школа? Так, школа – це велика країна Знань. Вона розкриє безліч секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, і я думаю, вам це сподобається.
ІV. Робота над темою.
Знову нашому півнику не сидиться. Він хоче разом з вами подорожувати Країною Знань. Рушаймо у подорож. Не заблукати дорогою нам допоможе карта (зображення маршруту).
1 ЗУПИНКА "ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ"
Країна Знань, яку кожен з вас може вiдкриє, має свої закони, i ви їх повиннi знати і дотримуватись , щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам - учитися.
Гра "Правила для учнів"
Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.
Заходить вчитель - треба встати. (Встають.)
Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)
Спитати хочеш - не гукай (сваряться пальчиком),
А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
У школі парту бережи. ("Витирають" кришку парти.)
І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки на парту.)
Не стрекочи на уроках (зображають руками теленькання язиком),
Як папуга чи сорока. (Махають руками, ніби крилами птахи.)
Будь старанним у навчаннi,
Кожен день уроки вчи!
Прiзвиськ дiтям не давай,
А дiвчаток захищай!
Клас і школу бережи,
З цього дня вони твої!
2 ЗУПИНКА « МАТЕМАТИЧНА»
На цій зупинці нас чекає казковий герой – Мишка.
Раз, два, три, чотири, п'ять –
Вміють дітки рахувать.
Дуже точна це наука,
І її всі дітки вчать.
Всім вона потрібна, знайте,
Математику вивчайте!
Мишка хоче перевірити, чи знаєте ви математику.
Порахуйте від 1 до 10.
Порахуйте від 10 до 1.
Порагуйте листочки на дошці.
Молодці! Впорались із завданням. Продовжимо нашу подорож.
3 ЗУПИНКА „МОВНА”.
На нас чекає мудра Бджілка. Вона знає, що це ваш перший урок, і ще не всі вмієте писати і читати. Але з моєю допомогою ви надрукуєте свої імена на сонячних промінчиках, які лежать у вас на парті. І ми утворимо із цих променів-імен сонечко, яке світитиме в нашому класі.
Гра «Утвори слова».
З ВІНОК П УЧКА Ш ЛІВЦІ О ОШИТ Р ОРТФЕЛЬ ДЗ КОЛЯР
Молодці! Усі впорались із завданням. Яке гарне сонечко світитиме в нашій школі! Мандруємо далі!
4 ЗУПИНКА „СПОРТИВНА”.
Фізкультпауза.
5 ЗУПИНКА „КАЗКОВА”.
Гра «З якої казки?»
«…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри грають…» (Колосок).
«…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.)
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» (Колобок).
«…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» (Котик і Півник)
«…Хто, хто тут живе?
Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик!
А ти хто така?» (Рукавичка).
6 ЗУПИНКА "СПРАВЖНІЙ ШКОЛЯР"
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і
справжніми школярами скоріше стати!
-Дітки, а чи знаєте ви, що потрібно ложити в портфель, а що ні? Послухайте віршик і подумайте, чи можна брати в школу зайві речі?
Гра „Спіймай зайве”
Микола-першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку -
Чи усе поклав у сумку?
Н. Кир'ян
Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання "УЧЕНЬ". І всі ви отримаєте медальки першокласників
Вчитель вручає медальки першокласникам
Тепер ви учні. У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання!
Завдання для батьків
- Шановні батьки, діти витримали екзамен і отримали право називатися "УЧНЯМИ", а чи витримаєте ви залік? Подивимося, діти, як вони впораються?
Батькам (10 чоловік) роздаються листочки, на яких записані початок фрази або її продовження, треба правильно " зібрати" фразу, знайти пару.
* Заходити до вчителя в школу не менше 2 рази на тиждень !
* Не відкривати зошити і щоденник в поганому настрої !
* Ніколи не робити за дітей домашню роботу !
* Сварити своїх дітей тільки в крайньому випадку!
* Бути на батьківських зборах обов'язково!
- Молодці! Ви впоралися з завданням, але це були не прості фрази, це клятва батьків.
Саме сьогодні у ваших батьків, дорогі діти, народжуються мрій, сподівання відносно Вас. У кожної дитини є своя щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і написати побажання для своєї дитини. Мрії повинні здійснюватися!
(написання мрії і складання їх у скриньку)
Скриньку ми відкриємо в кінці 4 класу.
- Діти, скажіть, що вам зараз найбільше хотілося б? (Відповіді дітей: побігати, пограти, поїсти цукерок) Я можу здійснити одну вашу мрію. В мене є велика порожня коробка. В ній з 'являться цукерки, але після того, як я промовлю чарівні слова: крабле, крібле, крабс. (Я відкриваю коробку - там тільки фантики)
- Щось не виходить в мене почаклувати. Давайте ще раз промовимо разом чарівні слова.(Знову коробка порожня) Діти, загляньте під свої парти, може цукерки там. (діти знаходять прикріплені під партою цукерки)
- Вчитель.Наш перший урок добігає кінця. Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! Мені буде приємно щоранку бачити ваші щасливі оченята і привітну усмішку.
Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б'ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Шановні батьки натхнення, вам терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.
Хай доля вам стелиться рушниками