закріплювати знання термінів: „Україна”, „прапор”, „герб”, гімн”, „Конституція”, „Президент”; познайомити з містами України: Києвом, Одесою, Ізмаїлом; поезією українських авторів; народною творчістю; розвивати мислення, фантазію, зв'язне мовлення ; плекати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю. Формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу, глибоку повагу до рідної України.
Клас: 2 - А
Дата: 14.12
Тема: «Ми діти України» з використанням ІКТ.
Мета: закріплювати знання термінів: „Україна”, „прапор”, „герб”, гімн”, „Конституція”, „Президент”; познайомити з містами України: Києвом, Одесою, Ізмаїлом; поезією українських авторів; народною творчістю; розвивати мислення, фантазію, зв’язне мовлення ; плекати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю. Формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу, глибоку повагу до рідної України.
Хід заходу
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
А тепер тихенько поверніться,
один одному всміхніться,
На виховну годину старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
Учитель: Рідна земля, рідний народ, рідна мова – це найсвітліше, що в кожного з нас є. Наша Батьківщина має велику історію, зазнала і гноблення і розквіту, довгі часи стогнала під ворожим тиском, але знову і знову боролась за своє визволення.
Сьогодні ми здійснимо уявну поетичну подорож містами України, і закріпимо її на комп’ютерах.
Учитель: закінчіть речення:
«Для мене Батьківщина – це...» (Метод «Незакінчене речення»)
Що таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата.
Під тополями хата,
Під вербою криниця,
В чистім полі пшениця.
1. Зупинка „Порт Київ”
Учитель: Поки ми з вами обговорювали важливе питання, настав час дізнатися на чому ми будемо подорожувати.
Відгадайте, яке слово зашифровано?
НІДОРП (ДНІПРО)
А ви знаєте, на чому мандрують по річці?
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
||||
|
|||||||
|
|||||||
Ми з вами поділимося на 5 команд і сядемо на 5 човнів. Але спочатку необхідно підготуватися до подорожі. Для цього я пропоную вам розгадати кросворд.
1 група – Автор тексту Гімну нашої держави. (Чубинський)
2 група – Уславлений спортсмен, чемпіон з боксу, наш земляк. (Кличко)
3 група – Трав`яниста рослина з вічнозеленим листям і голубими квітами. Символ вічності. (Барвінок)
4 група – Символ нашої Батьківщини. (Верба)
5 група – Столиця нашої держави. (Київ)
(Кожна група отримала своє питання у конверті)
Учитель: Яке слово склалося по вертикалі? (Україна)
Отже, умощуємося зручненько і розпочинаємо подорожувати Україною по Дніпру.
Діти, подивіться, яка краса навкруги!
Дійсно, немає для нас більшого щастя, як бачити Україну вільною, мирною, де люди живуть у згоді один з одним.
Перший причал біля міста, ви зараз дізнаєтеся якщо відгадаємо загадку:
Чудовий день. Ясна пора.
Легенький вітерець повіяв.
На кручах сивого Дніпра
Стоїть столиця наша – (Київ).
Учитель: От вже ми і прибули до нашої першої зупинки. Це – порт Київ.
З`являється учень, який уособлює в собі „ Київ”, декламує вірш
Л. Трахтмана та Р. Білоуса.
Всі мої міста вітаю,
Всіх я вас люблю і знаю.
Аскольдову могилу,
Андріївський узвіз
Я в серці України
Скрізь все життя проніс.
Я – Київ, я – столиця,
Добра і мужності я справжняя криниця.
(Звучить кліп - пісня „Як тебе не любити, Києве мій!”)
Київ: Діти, я радий вітати вас! І приготував цікаві завдання. Я хочу дізнатися, чи знаєте ви наші державні символи.
1 група – складає розповідь про Герб України, читає вірш:
Наш Герб – Тризуб,
Це воля, слава й сила,
Наш Герб – Тризуб.
Недоля нас косила.
Та ми зросли, ми є.
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.
2 група – складає розповідь про Прапор, читає вірш:
Прапор – це державний символ,
Він є у кожної держави.
Це для всіх ознака сили, це для всіх ознака слави.
Синьо – жовтий прапор маєм,
Синє небо, жовте жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він – святиня – знають діти.
3 група – складає розповідь про Гімн, читає вірш:
Чубинський – щирий патріот.
Поет і вчений він,
Його шанує весь народ
За Український Гімн.
4 група – готує розповідь про Конституцію.
5 група – готує розповідь про Президента.
Київ: Дякую вам, діти, що ви так добре знаєте символи України і запрошую у гості до себе влітку, щоб вивчити історію Києва і помилуватися його краєвидами!
Всім своїм життям Тарас Шевченко був відданий справі визволення України з – під гніту. Він мріяв про справжню свободу, справедливість, правду на землі.
3.Зупинка «Порт Одеса та Ізмаїл»
Подорожуємо далі……наступний причал біля міста Одеси, а хочете дізнатися цікаву історію про це місто та про місто, де ми живем? (Да)
Одеса – місто обласного значення, центр Одеської області, найбільший морський порт в країні. Одне із найкрупніших міст України – Одеса була заснована в кінці XVII століття і дуже швидко стала крупним морським портом и важливим комерційним, промисловим, науковим и культурним центром. Місто розташоване на північно-західному узбережжі Чорного моря і є п'ятим в країні за кількістю мешканців після Києва, Харкова, Донецька та Дніпропетровська. Населення міста складає понад 1,1 млн. осіб.
Ізмаїл - це велике портове місто України. Він також є високорозвиненим промисловим містом, в якому активно і добре розвивається містобудування, існує широка мережа навчальних закладів різного ступеня і наукових установ, а також численні осередки культури.
Поки ми з вами вели розмову розпочався дощ. Давайте поспостерігаємо за ним і трошки освіжимося.
Фізхвилинка „Злива”
Дощик-дощик, досить лити
(зжати кулачки)
Кап-кап, кап-кап
(постукати пальчиками по долонці)
Діточок малих мочити
(зжати кулачки)
Кап-кап, кап-кап
(постукати пальчиками по іншій долонці)
Чуєш, сонечко встає
(приставити долоньки до вушок)
Нам тепло своє дає
(торкаємось до щічок)
Тут-тут-тут-тут
(вказуємо пальчиком донизу)
Дощик-дощику, іди
(махаємо руками від себе)
Там-там-там-там
Тепле сонечко прийди
(«запрошуємо», роблячи рухи долоньками до себе)
Так-так-так-так
(хлопаємо в долоні)
Одеса: Спасибі, діти. за такі чудовий виступ. Я сподіваюся, що ви обов`язково завітаєте до мене ще. Буду чекати на вас!
Учитель: Я пропоную вам теж стати поетами і скласти вірші. Але ми з вами лише початківці, тому завдання облегшимо. І вам доведеться тільки підібрати правильну риму.
1 група
Батьківщина – хліб і ...(сіль)
Батьківщина – втіха й ...(біль)
Батьківщина – батько й ...(мати)
І поріг рідної...(хати)
2 група
Є з усіх одна...(країна)
Найрідніша нам ...(усім).
Це – прекрасна ...(Україна),
Нашого народу...(дім).
3 група
Люблю тебе я , мила...(Україно)!
І все зроблю, щоб ти завжди...(цвіла).
Я буду вчитись в школі на...(відмінно).
Щоб мною ти пишатися...(могла).
4 група
Красивий. Щедрий. Рідний ...(край).
І мова наша...(солов`їна).
Люби, шануй. ...(оберігай)
Усе, що зветься...(Україна)!
5 група
Люблю тебе, моя Вітчизно....(мила)!
Твої поля і небо...(голубе).
Бо ти дала мені малому ...(крила).
То як же не любить мені ...(тебе)!
Учитель: Діти. це так чудово: вміти складати вірші самим, читати твори інших людей, висловлювати свої думки, співчувати, радіти, плакати і сміятися, спілкуватися через свої твори з наступним поколінням людей.
Поезія – це почуттів танок.
Це музика слів, це думок вінок,
До серця дотик.
Це – фарби, звук,
Це дум відлуння і перегук!
Діти наша подорож була дуже насиченою, але в Україні налічується дуже багато міст, але ми з вами не зможемо всі їх побачите. Але у нас є помічник, відгадаймо загадку:
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
(Комп’ютер )
IV. Робота за комп’ютером
Використання програми «Сходинки до інформатики», гра «Поштовий голуб України».
V. Підсумок уроку
Учитель: От і закінчилася наша подорож. Чи вразила вона вас? Чим? Що найбільше запам`яталося? (Учні висловлюють свої думки та враження від уроку).
Учитель: А зараз ми дамо один одному обіцянку:
Щоб цвіла Україна моя,
Ми даємо обіцянку нині,
Вчитись так, щоб набуті знання
Пригодились моїй Батьківщині.
Присягаєм наш край рідний
Над усе любити,
Рідний народ шанувати
І для нього жити.
Присягаєм рідну віру
Завжди визнавати,
По – українськи говорити,
Молитися, співати.