Тема: «Національний одяг»
Мета: Закріпити знання дітей про Україну, її державні символи, ознайомити із народними символами країни. Розвивати діалогічне та монологічне мовлення, увагу, пізнавальний інтерес до народних символів. Виховувати у дітей глибокі почуття любові до Батьківщини, її культури та традицій, пробуджувати інтерес до історії виникнення народних символів країни.
Обладнання: Ляльки одягнені в українські національні костюми, дидактичні картинки з народними символами, трафарети пелюсток соняшника, кольорові олівці, клейстер; українські національні костюми за кількістю хлопчиків і дівчаток; лялька-дівчинка та лялька хлопчик в українському національному вбранні; готові форми для викладання геометричних та рослинних орнаментів; готові форми українського національного одягу для хлопчика і дівчинки (сорочки, шаровари, віночок, чоботи, спідничка, пояс);
Хід заняття
Гра «Так-Ні»
- Українська сорочка вишита, тоненька, лляна, біла
- Українські шаровари широкі, червоні, просторі, великі, українські
- Українська спідничка невеличка, яскрава, зручна, синя, пряма, вишита
- Український пояс чоловічий, широкий, міцний, довгий, ошатний
- Українські чобітки червоні, міцні, високі, невисокі, зручні
- Український віночок різнокольоровий, гарний, квітучий, новий, барвистий
- Молодці, малята! А зараз ми з вами трішки відпочинемо.
Мета: перевірити та закріпити знання дітей про особливості національного одягу українського народу; розвивати наполегливість, уважність, вміння спів ставляти побачене із відповідними зображеннями; виховувати повагу та інтерес до національних традицій.
Обладнання: дві ляльки зображення національного та сучасного одягу.
Хід гри:
Вихователь демонструє дітям ляльок і пропонує одягти їх у національний одяг, такий який ми всі бачили на виставці. Діти по черзі підходять до ляльок, обирають частину одягу, називають її та одягають на ляльку.
Вчитель:
Ось ми з вами вже в крамничці. Давайте роздивимось вітрину. Хто мені назве який одяг тут є? (сорочка –вишиванка жіноча, спідничка, фартух, шаровари, сорочка- вишиванка чоловіча, пояс, чоботи і тд).
Діти: різні квіти, пелюстки, листячко, калина,стеблинки.
Вчитель: А чи знаєте ви , що означають квіти на вишиванці?
Калина – символ краси і дівочої вроди.
Мак –символ суму та печалі;
Барвінок – символ життя;
Троянда – символ любові;
Квіти мальви , льону – означають рідну домівк
Діти, ви звернули увагу, що одяг, який ми підібрали лялькам, якийсь буденний, не святковий? Як ми можемо його прикрасити? (можна вишити, можна домалювати, можна наклеїти візерунки тощо)
Діти, а чи знаєте ви , що означають кольори на вишиванці? Ні? То послухайте мене, будь ласка!
Кожен колір має свою мову:
червоний колір означає символ любові і щирості;
синій колір – символ неба, сили і здоров’я;
жовтий колір – символ сонця і хліба;
зелений колір – символ життя, рослинного світу.
Самостійна робота дітей за столами (додаток №2)
Діти з готових форм викладають орнаменти на одязі ляльок.
Вчитель: Наші бабусі досі пам’ятають багато секретів давнього ремесла. Наприклад, фарбували нитки для вишивання колись лише природними барвниками. Брали те, що було під рукою: кору, коріння, листя і квіти. Цікаво, що для закріплення кольору нитки запікали у житньому тісті – так вони не втрачали забарвлення протягом десятиліть. Дивовижно, та українським майстриням відомо близько 250 видів вишивальних швів, які базуються на 20 техніках.
Додаток № 1
Лялька - дівчинка
Додаток № 1
Українські національні костюми
Додаток № 2
Орнаменти для вишивки Дніпропетровської області
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Схема для жіночої вишиванки
Дніпропетровська область
Схема для чоловічої вишиванки
Дніпропетровська область