Виховний захід "Наші друзі вітаміни"

Про матеріал
Виховний захід "Наші друзі вітаміни" для учнів 1 класу виховує в дітях любов до корисної їжі
Перегляд файлу

 

                                    НАШІ ДРУЗІ ВІТАМІНИ

Мета:

  •  Розширити і збагатити знання учнів про овочі та фрукти , їхнє значення   для здоров”я людини; учити щодня вживати « живі» вітаміни, правильно їх зберігати ;
  • закріпити навички виділяти , розрізняти овочі і фрукти;
  • розвивати розумові і творчі здібності,  мовлення, увагу, охайність,естетичні почуття, вміння працювати в команді;
  • виховувати ціннісне ставлення до природи рідного краю, елементи екологічної культури.

Обладнання:

        Наголовники ( вітамінів А,В,С,D, овочів і фруктів: цибуля, морква, капуста,гарбуз, яблуко), овочі і фрукти, два кошики, штучне дерево і плоскі зображення овочів і фруктів, магніти,  фланелеграф – « дерево здоров’я» ілюстрації корисних і шкідливих страв, кухарські фартухи, ковпаки, нарукавники, бейджики « Майстершеф» ; набір білого картону з контурним зображенням банки для консервації, клей – олівець,  ІКТ.

                                            Перебіг  заходу

І Організаційний момент

Вихователь:

Я сьогодні дуже рада

Познайомить вас, малята,

Із гостями дорогими,

Що дають нам вітаміни.

Знають всі-дорослі й діти:

Щоб ніколи не хворіти,

Треба нам дружить завзято

Із городом, лісом, садом.

 

- Як ви гадаєте про що буде наше заняття?

Слайд  « Капуста» ( Відповіді дітей).

  • Даю підказку (Показує аптечний коробок з вітамінами). Тоді кошик зі справжніми фруктами і овочами.
  • Так, запрошую усіх  у мандрівку до країни « ВІТАМІНІВ».

(стук в двері)

Вихователь:

  • Що це таке? Хтось до нас прийшов, ой як стукає в двері,зараз дізнаємось, хто там.

(Відчиняє двері)

Та це ж Пепі Довга Панчоха до нас завітала, але чому вона така сумна? Пепі, що трапилось?

Пепі:

  • Ой як у мене болить живіт, допоможіть мені, будь ласка!

Вихователь:  

  •  Чому він у тебе болить,можливо ти з’їла щось не те?

Пепі:          

  • Ні, я їм лише корисну їжу: чіпси, сухарики, цукерки торти, п’ю кока                колу. Не розумію, що зі мною?

Вихователь:

  •  Зате я зрозуміла. Діти, а ви здогадались, чому Пепі так погано себе почуває ? Чи справді  їжа, яку вона їсть корисна?

(Відповіді дітей)

Пепі:

  • Але ж в рекламі по телевізору розповідають, що те, що я їм, дуже смачно і модно. То виходить, що мене обманюють?

Вихователь:

  • Так, Пепі, на жаль обманюють, заради того, щоб заробити гроші. А наші дітки і без реклами знають, що корисно, а що ні. Так дітки?

       (Відповіді дітей)

  • Пепі, а чи їси ти овочі та фрукти?

Пепі:

  • Ні, не їм, а навіщо їх їсти?

Вихователь:

  • А це ми зараз спитаємо у дітей. Діти, скажіть, будь ласка, Пепі, навіщо їсти овочі та фрукти?

(Відповіді дітей)

Вихователь:

  • Так діти, правильно. А тобі, Пепі, я пропоную залишитись з нами і дізнатись більше про вітаміни.

Пепі:

  • Дякую за запрошення!

 

ІІ Актуалізація опорних знань

Бесіда з учнями

Вихователь:

( вітаміни в баночці з аптеки,  кошик з овочами і фруктами)

  • Що означає слово « вітаміни»?
  • Де ви його чули?
  • Для чого потрібні вітаміни?

     Слово « вітаміни » походить від латинського слова «віта» - життя. Якщо вітамінів не вистачає в організмі, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту й розвитку людини.

     В організм вітаміни потрапляють разом з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. До вашої уваги –сценка.

Сценка  « Ми веселі вітаміни корисні для людини»

(виходить група учнів-вітаміни А, В, С, D)

Усі (разом) - Доброго дня! Впізнаєте нас?

Вітамін А : Відгадайте хто ми є

                   Ви нас любите за все:

Вітамін В: За здоров”я і за сміх

                   І за ріст, і за зір.

Вітамін С: Без нас нікуди не підеш.

                   Ми в овочах і фруктах,

Вітамін D: І в молоці, і в кашах є,

                   І в маслах, і в продуктах.

Вітамін А: Я вітамін А, відповідаю за зір і ріст.

                   У моркві мене найбільше.

Вітамін С: Я знешкоджую мікроби.

                   Хочеш бути завжди здоровим?

                   Їж смородину,лимони

                   І забудеш про хвороби.

Вітамін D: Кістки будуть цілі,

                    Якщо вживати мене.

                    В риб”ячему жирі

                    Багато мене є.

Вітамін В: Діти фрукти полюбляйте,

                  Вітаміни споживайте.

                  Діти, знайте – вітаміни

                 Помагають жить людині.

Вихователь:

  • А зараз, діти, я пропоную вам послухати казку про вітаміни.

       (Казка з презентацією)

 

А до нас завітали ще гості. Відгадавши їх ,ми дізнаємося, на які вітаміни багаті овочі і фрукти, чим вони корисні для нашого здоров’я.

( (Виходить група учнів Овочів і Фруктів)

Загадка 1

Сидить дівчина в коморі, а коса її  - надворі.

( Морква)

Морква:

  • В моркві є вітамін А, та безліч інших вітамінів. Вони поліпшують зір, роблять наші щічки рум’яними, а всіх нас – здоровими.

Загадка 2

М’ячик я смачненький,

Стиглий, червоненький.

Соком-медом я наллюсь-

Наливним тоді я звусь.

( Яблуко)

Яблуко:

  • В яблуках багато вітамінів С і В, мікроелементів: кальцію ,заліза, йоду.

Яблука мають здатність очищувати організм.

Загадка 3

Росте вона на грядках, одежина вся в латках. ( Капуста)

Капуста:

  • В капусті містяться вітаміни С і D. Вони допомагають усім бути сильними, міцними, стійкими до хвороб. Сік капусти лікує кашель, ангіну.

Загадка 4

Сидить Марушка у семи кожушках.

Хто її роздягає, той сльози проливає. ( Цибуля)

Цибуля:

  • Цибуля корисна і в салатах і в борщах. В ній багато вітаміну С.
  • Ніс щипає, зате від грипу захищає! Цибуля має летючі речовини – фітонциди, які швидко вбивають усілякі мікроби, загоюють рани.

Загадка 5

На городі виріс дужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

До капусти і квасолі,

Хто цей гарний карапуз?

Здогадалися? …( Гарбуз)

Гарбуз:

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу гарбузову,

Буде сильним і здоровим.

 

  • Гарбуз дієтичний продукт, він родом із Мексики. Гарбуз корисно їсти людям з порушенням травлення.

Усі ( разом): Хто дружить із нами буде,

                     Всі невзгоди той забуде,

                    Виросте міцним,здоровим,

                    Переможе всі хвороби!

 

Вихователь:

  • Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу,  побільше їсти овочів і фруктів щоб збагатити свій організм  вітамінами необхідними для нормального росту і розвитку організму.

 

Що ж, мабуть, настав час

Трохи відпочити.

Я хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

Фізкультхвилинка «  Вітамінка»

( інтернет ресурси)

Вихователь:

  • Пограємо в  інтерактивну гру « Зайвий продукт».

Інтерактивна дидактична гра « Зайвий продукт »

  1.  Морква, капуста, слива, перець, картопля, помідора.

     2.   Квасоля, часник, перець, яблуко, редька, буряк.

  1.  Сливи, виноград, баклажан, груша, яблуко, абрикос.
  2. Диня, яблуко, морква, персик, виноград, груша.

Вихователь:

  • Діти, а ви знаєте як краще готувати овочі і фрукти, щоб вони не втратили корисних вітамінів?
  • Сьогодні до нас в гості завітала кухар Мастер –шеф діти Поліна, вона поділиться з нами своїми кулінарними секретами. ( заходить учень - кухар).

Учень-кухар 1:

  • Я хочу вам розповісти, як зберегти вітаміни при приготуванні страв.

Щоб зберегти вітаміни, готуючи страви з овочів і фруктів, слід дотримуватися таких порад.

  1. Не зберігай очищені та нарізані овочі.
  2. Овочі слід опускати у киплячу воду невеликими порціями, щоб процес кипіння не припинявся.
  3. Варити овочі слід під закритою кришкою.
  4. Краще їсти свіжі страви з овочів.

Вихователь:

 – Скажіть,як ви гадаєте, чи всі приготовлені страви, або куплені продукти корисні?

 

Дидактична гра « Дерево здоров’я»

Мета: закріпити знання учнів про корисні  продукти, страви для здоров’я людини.

Вихователь:

  • Пропоную завдання для розумних і кмітливих, беруть участь всі учасники команд. На дошці є картинки із зображенням різних продуктів, страв і макет « дерева здоров’я». Учень називає страву і якщо вона корисна для здоров’я людини розміщує її зображення на « дереві здоров’я».

Вихователь:

Свіжі овочі та фрукти так швидко псуються! Як їх зберігати?

Кухар 2:

  • Хочу вам порадити як можна зберігати овочі та фрукти:
  1. Заморожувати( такі овочі та фрукти зберігають свої поживні речовини).
  2. Засушувати ( наприклад, фрукти для узварів).
  3. Консервувати ( варити варення з фруктів або маринувати овочі).

ІІІ  Творча робота в групах   « Консервація»

Вихователь:

  • Пропоную всім учням взяти участь у грі «Консервування» де ваші відповіді ми  поєднаємо  з творчою діяльністю - аплікацією . Для цього нам потрібно поділитися на дві команди « Компотики» і «Салатики».

Група учнів « Компотики» вибирає із кошика фрукти необхідні для консервації, а група учнів « Салатики» овочі . Вибрані зображення фруктів, овочів необхідно розмістити і наклеїти на макеті банки для консервування

 

ІV Підсумок виховного заходу

Бесіда

Вихователь:

  • Що ви нового дізналися на нашому занятті?
  • Які ігри, вправи сподобалися,запам’яталися найбільше?
  • Як допоможуть одержані сьогодні знання зберегти здоров’я?

Овочі, фрукти вживайте щодня

Енергійним, здоровим стане ваше життя,

Їжте корисні продукти скільки завгодно,

Бо здоровим і розумним бути завжди модно!