Виховний захід. Найцінніше в моєму житті

Про матеріал
Допомогти учням зрозуміти поняття «найціннішого» на світі, визначити складники «найціннішого»; глибше ознайомити з поняттям «життя», «цінність»; допомогти з’ясувати такі питання (навіщо людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?); виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; учити дітей аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих; формувати високу мовленнєву культуру; виховувати товариськість, чесність, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.
Перегляд файлу

Тема:

Найцінніше в моєму житті

Клас:

3

Мета:

допомогти учням зрозуміти поняття «найціннішого» на світі, визначити складники «найціннішого»; глибше ознайомити з поняттям «життя», «цінність»; допомогти з’ясувати такі питання (навіщо людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?); виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; учити дітей аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих; формувати високу мовленнєву культуру; виховувати товариськість, чесність, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.

Матеріально-технічне забезпечення:

  • дидактичне забезпечення: картки із висловами про сенс життя; кольорові пелюстки квітки; епіграф на дошці, плакат із зображенням сонця, жовті смужки паперу.
  •       технічні засоби навчання: ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.
  •       використані джерела інформації:
  1.   Нові години спілкування 3 клас. Розробки виховних заходів. – 109-110 с.
  2.  «Життя людини – найвища цінність» [Електронний ресурс] / виховна година режим доступу: https://naurok.com.ua/vihovna-godina-zhittya-lyudini---nayvischa-cinnist-53882.html

 

Складова моделі успішного випускника:  громадянин.

Орієнтир складової моделі успішного випускника: знання та збереження цінностей.

Педагогічний інструментарій: підхід: компетентнісний, технології: колективно-групового навчання, форма роботи: зустріч-обговорення.

Ознаки успішного зростання випускника: 

 

Хід заходу

 

«Пам’ятай! Життя –  це дар, великий дар.
І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує».
(Леонардо да Вінчі)

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація діяльності, повідомлення теми і мети заходу

Вихователь:

Пам’ятаєте, діти, українську народну казку «Мудра дівчина»? Які три запитання поставив пан дівчині? (Відповіді дітей: «Що на світі наймиліше? Що на світі найпрудкіше? Що на світі найситніше?)

Вихователь:

Що йому відповіла дівчина? (Відповіді дітей: наймиліше – це сон, найпрудкіше – думка, а найситніше – земля-матінка).

Вихователь:

Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:

- Для чого Живе людина на Землі? 

- Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?

- Які ідеали і цілі в житті можна вибрати?

 

ІІІ. Робота над темою заходу

Вихователь:

Життя – це краса, дивуйся йому.
Життя – це пошук, шукай його.
Життя – це мить насолоджуйся ним.
Життя – це любов, люби його.
Життя – це трагедія, переживи його.
Життя – це гра , грай у нього.
Життя – це боротьба, борись за нього.
Життя лише одне, цінуй його!

 

Метод «Мозковий штурм»

Вихователь:

Що для кожного з вас найцінніше в житті? (Відповіді дітей: родина, щастя, здоров’я, друзі, гроші, повага, успіхи у навчанні).

Вихователь:

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?

 

Метод «Гронування»

Обговорення складових «найціннішого»

Вихователь:

Однією зі складових найціннішого ви назвали родину. А що для вас є родина? З кого складається ваша родина?

Вихователь:

Мати і батько – найближчі й найрідніші люди для кожного з нас. Скільки ночей не досипає мати, доглядаючи свою дитину, скільки сил докладає батько, щоб забезпечити родину всім необхідним. Незважаючи на це, діти виростають різними. Є такі,що особисті інтереси, потреби ставлять вище сімейних. Дитина, яка справді цінує, любить свою сім’ю, ніколи не проситиме купити дорогі речі, якщо цього не дозволяють розрахунки сімейного бюджету. Батьки матеріально забезпечують  сім’ю, тому ви не повинні вимагати того, на що в сім’ї бракує коштів. Дитина,яка цінує своїх батьків, не буде засуджувати їх за те, що, на її думку, вони не змогли влаштувати життя так, як би їй чи йому хотілося. Родина,  сім’я – важлива складова у житті кожної дитини. Її слід берегти та цінувати.

Вихователь:

Наступною складовою ви назвали здоров’я.

 

Вихователь:

Вправа «Коло здоров’я»

Порівняймо наше здоров’я із сонцем. Чому із сонцем, запитаєте ви? Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі. Ще сонце нагадує нам коло. А коло – це одна з назв сонця в українській міфології.

Учитель повертається до плаката, де зображене сонце. Діти об’єднуються у три групи та отримують завдання визначити, що допомагає людині бути здоровою, з чого складається здоров’я людини, без чого не можна уявити здорової людини.  Діти пишуть відповіді на на жовтих смужках і прикріплюють їх до сонця.

Вихователь:

Спробуємо дати визначення поняттю «здоров’я». (Після обговорення один з учнів зачитує визначення здоров’я Всесвітньої організації охорони здоров’я. 

Учень:

Здоров’я – це стан повного фізичного,духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров’я є повноцінне життя і активне довголіття. 

Вихователь:

Чи будемо ми здорові – здебільшого залежить від нас. Це підтверджують і дослідження вчених: серед чинників, від яких залежить здоров’я людини, яка проживає в цивілізованій країні в умовах миру за відсутності природніх катаклізмів (землетруси, повені, засухи, тощо), приблизно 20% припадає на економічні умови, 20% на спадкові хвороби і генетичні порушення, 10% на розвиток медицини та якість медичного обслуговування, а близько 50% припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного здоров’я. Отже, наше життя в наших руках!

Вихователь:

Учені доводять,що людині відпущено для життя на землі від 150 років і більше. А чому ми живемо в кращому випадку 70 і вже в 50-60 років маємо багато хвороб,що заробили через своє безвідповідальне ставлення до власного здоров’я, лінощі і небажання працювати над собою?

Вихователь:

Давайте зараз разом визначимо компоненти здорового способу життя.

  •    Заняття спортом,висока рухова активність.
  •    Збалансоване харчування та дотримання режиму харчування.
  •    Загартовування, що особливо цінне в дитячі та юнацькі роки.
  •      Сприятливий психологічний клімат у стосунках з людьми (збереження психологічного здоров’я, що є основою духовного  життя).
  •    Бережливе ставлення до природи.
  •    Улюблена робота.
  •    Відмова від шкідливих звичок.

Вихователь:

Чи знали ви, що у Японії та Китаї співчутливе ставлення до хворого зовсім не обов’язкове. Навпаки, хвороба там сприймається як показник слабкості не тільки тіла, як духу. Ось чому людина, яка часто хворіє, небажанна в будь-якому колективі. Там спрадавна вважається, що сильні духом,а отже здорові люди не повинні скаржитися на своє здоров’я.

Вихователь:

Що потрібно для щасливого життя?

 

Робота в парах «Квітка щастя»

Діти діляться на пари. Кожна пара отримує по дві пелюстки. Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім пелюстки складають у квітку. Усі разом обговорюють, що утворилося. Учитель підводить учнів до думок про необхідність знань здорового способу життя. Усі разом будують шкалу цінностей:

  •    Мати повагу до людей.
  •    Жити щасливо.
  •    Мати здоров’я.
  •    Любов, друзів, гарну роботу, власне житло.

Вихователь:

А зараз звернемося до карток, де записані вислови видатних людей про сенс життя.

Учень:

Жити – це не означає дихати, це означає – діяти.

Учень:

Наше життя – це те, що ми думаємо про нього.

Учень:

Ключ до життя – це служіння людям.

Учень:

Найвища із книг – це книга життя, яку неможливо ні закрити, ні відкрити за своїм бажанням.

Учень:

Жити – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, а розуміти свою людську необхідність.

Учень:

Людське життя – це найвища цінність, щастя, але воно залежить від людини. 

 

IV. Підсумок

Вихователь:

Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну».

Вихователь:

Що з почутого сьогодні вам запам’яталося?

Що ви взяли цінного для себе із сьогоднішньої бесіди? (Відповіді дітей)

Вихователь:

Цінуй життя!
Життя настільки дивна річ!
Проходить день, минає ніч.
Зникає час у небуття,
Як мить одна мине життя.
Його спочатку не цінуєш,
А як збагнеш, то пошкодуєш.
Зумій побачити прекрасне,
Дрібниці кожній порадій.
Життя дароване для щастя,
Для світлих потаємних мрій.
Життя чудове і відкрите
Багато можна говорити.
Та пам'ятай лише про те -
Воно у тебе є одне!

 

docx
Додано
25 листопада
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку