Інтегрований урок (від лат. Integratio– поповнення) – це тип уроку, у якому навколо однієї теми поєднано відомості різних навчальних предметів, метою якого є розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, що відображені у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.
Пам’ятка для вчителя «Як спроектувати ефективну інтеграцію»1. Підходь творчо до планування уроку2. Пам’ятай: це не просто урок, а сценарій, дійство.3. Залучай усіх дітей до активної пізнавальної діяльності.4. Створюй на уроці ситуацію успіху.5. Підбирай завдання, які б сприяли підвищенню навчальної мотивації.6. Обов’язково враховуй вікові та індивідуально-психологічні особливості особистості учнів.7. Підбирай завдання, спрямовані на розвиток у здобувачів освіти цілісного сприйняття світу.8. Зверни увагу на доцільність інтеграції предметів.9. Ретельно відбирай форми і методи роботи залежно від психолого-педагогічної характеристики класу.10. Проводь уроки-свята на прикінці вивчення теми як уроки систематизації та узагальнення знань.11. Перевір чи відповідає твій «сценарій» дидактичним розвивальним та виховним вимогам інтегрованого уроку.
Інтегрований урок-подорож з математики, я досліджую світ Тема. Множення і ділення чисел на 10, 100. Розв’язування прикладів і задач. Туристичний маршрут «Орієнтування на місцевості» на Говерлу. Мета. Закріпити розв’язування прикладів і задач на множення і ділення чисел на 10 і 100. Удосконалювати уміння здобувачів розв’язувати задачі, що включають суму двох добутків. Повторити умовні знаки для орієнтування на місцевості. Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати почуття дружелюбності, взаємодопомоги, колективізму.
Хід урокуІ. організаційний момент - Сьогодні у нас урок-подорож. Ми здійснюємо уявний туристичний похід. Допоможе нам у цьому план місцевості. У похід візьмемо пам’ять, увагу та знання. Наша подорож починається.ІІ. Закріплення вивченого матеріалу1. Станція «Хвилинка»До перону підійшла швидка електричка. На кожному вагоні числа (картки-блискавки), прочитайте їх. На екрані з’являються числа. Діти їх читають.586 394 795 129 356 498 267 8942. Швидка електричка доставила нас до станції «Уважна»Запишіть числа, які почуєте з розповіді. Кількість років, яку можуть прожити дерева: Дуб звичайний 2000 Липа 1000 Береза 250 Тополя срібляста 600 Груша 300 і т.д. Назвіть і підкресліть найбільше і найменше число. Скільки сотень у другому числі?Скільки тисяч у першому?
3. Ось ми дійшли до болота, де нас чекає ходіння по купинах ( діти діляться на 4 команди та обирають капітана). Для того щоб безпечно їх пройти, згадаємо як називаються всі компоненти чисел: При додаванніВідніманніМноженніДіленніЗбільшити на. Збільшити у. Зменшити на. Зменшити у. Капітани отримують картки з завданням ( множення та ділення на 10 і 100). Діти розв’язують, а капітани озвучують результати.4. Мандрівка продовжується. За планом підійшли до «Плодового саду». ( Аналіз і розв’язування задачі). Повторення умовного позначення саду на плані.
5. Мандруючі по грунтовій дорозі ( повторення умовного позначення ) ми прийшли до зупинки «Гора Говерла». Обрати правильну відповідь:2051 2061 10616. Далі нас чекає швидкий спуск. Якщо відповідь правильна, то плескайте в долоні.1 рік – 12, 13 місяців1 хв – 60 с, 30 с. Доба – 13, 24 години1 м – 7 см, 10 дм1 дм – 10 см, 18 см1 кг – 1000 г, 500 г7. Ми мандруємо далі і підходимо до річки Весела. Тут ми відпочинемо ( фізкультхвилинка)
Ми мандруєм, ми мандруєм,україною крокуємось побачили карпатияк вершину нам дістати?Заглядаємо в озерце –не торкнутись нам і дна!Так ми довго довго йшлиі до мосту підійшли.8. Міст «Рівноваги»Дітям потрібно порівняти числа.9. Чутно спів пташок. Дорога привела нас до «Мудрого лісу», де нас чекає задача за умовою. Аналіз і розв’язок задачі. З лісу будемо виходити групами, потрібно записати всі можливі варіанти трицифрових чисел з числа 230.
Інтегрований урок з читання та мистецтва Тема. Основні жанри фольклору Легенда «Верба і Калина» Пісня «На нашій Україні»Мета. Закріпити знання про основні жанри фольклору Ознайомити з легендою «Верба і Калина» Вивчити пісню «На нашій Україні» Розвивати логічне мислення, кмітливість, техніку читання Виховувати патріотизм, любов до рідного краю, дружелюбність, працелюбність.
І. Організація класу1. ПривітанняІІ. Перевірка домашнього завданняІІІ. Мотивація навчальної діяльності1. Читання правила, що таке легенда.2. Хвилинка Знайка. Повторити з дітьми, що таке тема, основна думка та будова тексту, абзац.3. Читання тексту про калину- придумати заголовок і записати;- слухання тексту про лікарське значення калини.4. Читання чистомовки5. Спускання на повітряних кульках. Вправи на правильне дихання ( з мавпочкою та ведмедиком).6. Словникова робота
9. Виконання завдання Питайлика- Про які рослини-символи України згадано у пісні?- Виписати їх.- Які почуття передано у пісні?- Указати прислівя, яке влучно передає головну думку пісні: А За морем тепліше, та вдома миліше;Б Без верби і калини нема України;В Немає кращого в світі, ніж своя сторона.10. Малювання малюнків «Рідний край»
Введення в педагогічну практику нестандартних уроків здійснює перебудову процесу навчання. У такий спосіб частково вирішуються існуюча у предметній системі суперечність між розрізненими предметними знаннями здобувачів освіти і необхідністю їх комплексного застосування на практиці, у трудовій діяльності та в житті людини. Методично правильна побудова і проведення інтегрованих уроків впливають на результативність процесу навчання:- знання набувають якості системності;- уміння стають узагальненими, комплексними;- посилюється світоглядна спрямованість пізнавальних інтересів учнів, ефективніше формуються їхні переконання і досягається всебічний розвиток особистостей.