Інтегроване навчання в початковій школі дуже важливі. У такий спосіб частково вирішується існуюча у предметній системі суперечність між розрізненими предметними знаннями учнів
Інтегроване навчання. Васякіна Галина Володимирівнавчитель початкових класівгімназія № 109
Номер слайду 2
Інтегроване навчання – це педагогічний підхід, який об'єднує різні навчальні предмети та дисципліни, щоб створити більш цілісний та контекстний досвід для здобувачів освіти. Цей метод ґрунтується на ідеї, що знання та навички не існують в ізоляції, а пов'язані між собою.
Номер слайду 3
Інтегрований урок (від лат. Integratio– поповнення) – це тип уроку, у якому навколо однієї теми поєднано відомості різних навчальних предметів, метою якого є розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, що відображені у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Інтегрований підхід забезпечує доцільне об'єднання і синтез компонентів змісту навчання внутрішньопредметного та міжпредметного характеру, їх узагальнення на рівні фактів, понять, теорій, ідей, формування цілісної системи узагальнених знань, способів і видів діяльності.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Головна мета інтегрованого навчання - допомогти дітям виробити цілісне бачення світу та самого себе, зайняти певну життєву позицію щодо природи та суспільства.
Номер слайду 8
Інтеграція – це не тільки зміна діяльності і просте перенесення знань, засвоєних дітьми, з одного предмета в інший. Метою такого навчання є:
Номер слайду 9
Інтегровані уроки за змістом поділяються
Номер слайду 10
Інтегрований урок – вид нестандартного уроку
Номер слайду 11
Пам’ятка для вчителя «Як спроектувати ефективну інтеграцію»1. Підходь творчо до планування уроку2. Пам’ятай: це не просто урок, а сценарій, дійство.3. Залучай усіх дітей до активної пізнавальної діяльності.4. Створюй на уроці ситуацію успіху.5. Підбирай завдання, які б сприяли підвищенню навчальної мотивації.6. Обов’язково враховуй вікові та індивідуально-психологічні особливості особистості учнів.7. Підбирай завдання, спрямовані на розвиток у здобувачів освіти цілісного сприйняття світу.8. Зверни увагу на доцільність інтеграції предметів.9. Ретельно відбирай форми і методи роботи залежно від психолого-педагогічної характеристики класу.10. Проводь уроки-свята на прикінці вивчення теми як уроки систематизації та узагальнення знань.11. Перевір чи відповідає твій «сценарій» дидактичним розвивальним та виховним вимогам інтегрованого уроку.
Номер слайду 12
Фрагменти інтегрованих уроків
Номер слайду 13
Інтегрований урок-подорож з математики, я досліджую світ Тема. Множення і ділення чисел на 10, 100. Розв’язування прикладів і задач. Туристичний маршрут «Орієнтування на місцевості» на Говерлу. Мета. Закріпити розв’язування прикладів і задач на множення і ділення чисел на 10 і 100. Удосконалювати уміння здобувачів розв’язувати задачі, що включають суму двох добутків. Повторити умовні знаки для орієнтування на місцевості. Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати почуття дружелюбності, взаємодопомоги, колективізму.
Номер слайду 14
Хід урокуІ. організаційний момент - Сьогодні у нас урок-подорож. Ми здійснюємо уявний туристичний похід. Допоможе нам у цьому план місцевості. У похід візьмемо пам’ять, увагу та знання. Наша подорож починається.ІІ. Закріплення вивченого матеріалу1. Станція «Хвилинка»До перону підійшла швидка електричка. На кожному вагоні числа (картки-блискавки), прочитайте їх. На екрані з’являються числа. Діти їх читають.586 394 795 129 356 498 267 8942. Швидка електричка доставила нас до станції «Уважна»Запишіть числа, які почуєте з розповіді. Кількість років, яку можуть прожити дерева: Дуб звичайний 2000 Липа 1000 Береза 250 Тополя срібляста 600 Груша 300 і т.д. Назвіть і підкресліть найбільше і найменше число. Скільки сотень у другому числі?Скільки тисяч у першому?
Номер слайду 15
3. Ось ми дійшли до болота, де нас чекає ходіння по купинах ( діти діляться на 4 команди та обирають капітана). Для того щоб безпечно їх пройти, згадаємо як називаються всі компоненти чисел: При додаванніВідніманніМноженніДіленніЗбільшити на. Збільшити у. Зменшити на. Зменшити у. Капітани отримують картки з завданням ( множення та ділення на 10 і 100). Діти розв’язують, а капітани озвучують результати.4. Мандрівка продовжується. За планом підійшли до «Плодового саду». ( Аналіз і розв’язування задачі). Повторення умовного позначення саду на плані.
Номер слайду 16
5. Мандруючі по грунтовій дорозі ( повторення умовного позначення ) ми прийшли до зупинки «Гора Говерла». Обрати правильну відповідь:2051 2061 10616. Далі нас чекає швидкий спуск. Якщо відповідь правильна, то плескайте в долоні.1 рік – 12, 13 місяців1 хв – 60 с, 30 с. Доба – 13, 24 години1 м – 7 см, 10 дм1 дм – 10 см, 18 см1 кг – 1000 г, 500 г7. Ми мандруємо далі і підходимо до річки Весела. Тут ми відпочинемо ( фізкультхвилинка)
Номер слайду 17
Ми мандруєм, ми мандруєм,україною крокуємось побачили карпатияк вершину нам дістати?Заглядаємо в озерце –не торкнутись нам і дна!Так ми довго довго йшлиі до мосту підійшли.8. Міст «Рівноваги»Дітям потрібно порівняти числа.9. Чутно спів пташок. Дорога привела нас до «Мудрого лісу», де нас чекає задача за умовою. Аналіз і розв’язок задачі. З лісу будемо виходити групами, потрібно записати всі можливі варіанти трицифрових чисел з числа 230.
Номер слайду 18
10. Ось і прийшли ми у «Місто кмітливих» ( відповідаємо на питання задач).ІІІ. Підсумок уроку
Номер слайду 19
Інтегрований урок з читання та мистецтва Тема. Основні жанри фольклору Легенда «Верба і Калина» Пісня «На нашій Україні»Мета. Закріпити знання про основні жанри фольклору Ознайомити з легендою «Верба і Калина» Вивчити пісню «На нашій Україні» Розвивати логічне мислення, кмітливість, техніку читання Виховувати патріотизм, любов до рідного краю, дружелюбність, працелюбність.
Номер слайду 20
І. Організація класу1. ПривітанняІІ. Перевірка домашнього завданняІІІ. Мотивація навчальної діяльності1. Читання правила, що таке легенда.2. Хвилинка Знайка. Повторити з дітьми, що таке тема, основна думка та будова тексту, абзац.3. Читання тексту про калину- придумати заголовок і записати;- слухання тексту про лікарське значення калини.4. Читання чистомовки5. Спускання на повітряних кульках. Вправи на правильне дихання ( з мавпочкою та ведмедиком).6. Словникова робота
Номер слайду 21
7. Читання тексту повільно та швидко ( з Черепахою та Сорокою ).8. ФізкультхвилинкаІV. Вивчення нового матеріалу1. Вступне слово вчителя- Як називається наша держава?- Столиця нашої держави?- Які ви знаєте народні символи нашої держави?- Які державні символи?
Номер слайду 22
2. Слухання української народної легенди «Верба і Калина»
Номер слайду 23
3. Читання тексту вчителем.4. Читання ланцюжком тексту учнями.5. Виконання завдання Питайлика.- Відновити послідовність подій у творі, поставивши цифри у клітинки.6. Переказ легенди за планом.7. Робота над текстом.8. Слухання пісні Наталії Май «На нашій Україні».
Номер слайду 24
9. Виконання завдання Питайлика- Про які рослини-символи України згадано у пісні?- Виписати їх.- Які почуття передано у пісні?- Указати прислівя, яке влучно передає головну думку пісні: А За морем тепліше, та вдома миліше;Б Без верби і калини нема України;В Немає кращого в світі, ніж своя сторона.10. Малювання малюнків «Рідний край»
Номер слайду 25
Введення в педагогічну практику нестандартних уроків здійснює перебудову процесу навчання. У такий спосіб частково вирішуються існуюча у предметній системі суперечність між розрізненими предметними знаннями здобувачів освіти і необхідністю їх комплексного застосування на практиці, у трудовій діяльності та в житті людини. Методично правильна побудова і проведення інтегрованих уроків впливають на результативність процесу навчання:- знання набувають якості системності;- уміння стають узагальненими, комплексними;- посилюється світоглядна спрямованість пізнавальних інтересів учнів, ефективніше формуються їхні переконання і досягається всебічний розвиток особистостей.