Виховна година
«Не переступи межу»
Мета:
навчальна – ознайомити учнів з кримінальною та адміністративною відповідальністю;
розвиваюча – розвивати знання про відповідальність своїх дій у життя; відстоювати власну думку; доводити правильність своєї позиції; формувати правову культуру серед учнів
виховна – виховувати в учнів інтерес до правових знань, відповідальність за свої дії;
профілактика правопорушень та злочинів серед неповнолітніх.
Компетентність – загальнокультурна, збереження життя та здоров′я.
Обладнання: дошка, комп’ютер, плакати.
Хід заходу «Поведінка – це дзеркало,
у якому кожен показує
своє обличчя»
Гете
І. Організаційний момент
Усі люди пов’язані з певним середовищем, у якому вони формуються. Соціальне середовище – це уклад життя людей, включає їх працю, суспільно - політичну діяльність, побут, рівень життя, духовну атмосферу.
Своєю поведінкою людина підтримує, зміцнює його, або навпаки послаблює.
ІІ. Нервово – психологічна підготовка
Ось перед вами дві мотузки: одна – пряма, без жодних мотузочків, а інша – з мотузками, з нерівностями ( демонстрування учням два види мотузок). Ось так і життя, в однієї людини воно – пряме. А у інших – важкі вузлики.
І сама людина обирає як її прожити життя – чи рівно, гладенько, чи у вузлах долі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Повідомлення вчителя
Кожна людина живе за законами своєї держави. Ми – за законами України. Не можливе проживання без будь – яких прав, обов’язків, законів.
Адже тоді суспільство перетвориться на хаос.
Право, закони, певні обмеження супроводжують людину все життя від народження і до кінця життя. З різними проявами законів людина зустрічається щодня, щогодини. Додержання законів забезпечується примусовою силою – армією, судом, поліцією, органами охоронної системи.
Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватись своїми правами і добре виконувати обов’язки, потрібно знати закони. Це і є мета уроку.
Отже, сьогодні ми помандруємо у світ відповідальності неповнолітніх.
ІV. Робота за темою виховної години
Слово вчителя
Діти, ви вступаєте у складний, але цікавий підлітковий вік. Навколо багато спокус. Ви повинні самі обрати правильний шлях. На лихий злочинний шлях можна потрапити з різних причин – від банальної відсутності грошей, виховання, умов проживання, до погоні за «легкими» грошима. Але це все міф і марення. Легкого життя не буває. І саме ви стоїте на порозі вибору свого майбутнього.
Кожна людина має почуття, здібності, характер. А як же так зробити, щоб ми такі не схожі, різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного. Для цього і існують правила, що визначають стосунки між людьми.
Запитання до знавців:
Є ще безліч інших законів, актів, кодексів, які регулюють нашу поведінку у житті, у побуті.
https://www.youtube.com/watch?v=Brmr2azQtzI&t=2s
Сьогодні ми поговоримо про адміністративну і кримінальну відповідальність неповнолітніх.
Кримінальне законодавство неповнолітніми визначає осіб, яким на час вчинення злочину виповнилося 14 років, але не виповнилося 18 років.
Види відповідальності:
- попередження
- штраф
- громадські роботи
- виправні роботи
- арешт
- позбавлення волі.
На законодавчому рівні передбачені:
Адміністративна відповідальність щодо неповнолітніх настає з 16 років за правопорушення, розпиття спиртних напоїв у громадських місцях, у закладах громадського харчування, куріння у невстановлених місцях.
Кримінальна відповідальність настає також з 16 років, але з 14 років за : вбивство, заподіяння тілесних ушкоджень, згавалтування, пограбування, розбій, крадіжку, злісне хуліганство, умисне вчинення дій, що можуть призвести до аварії потяга, автобуса, умисне знищення майна.
Приклад для обговорення:
V. Нервово – психологічне розвантаження
фізхвилинка "Україно, ми твоя надія"
https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM
VІ. Продовження роботи над темою заходу
Перегляд відео про кримінальну відповідальність неповнолітніх
Кримінальна відповідальність неповнолітніх
(https://www.youtube.com/watch?v=50Mjx1g0uhk
Слово вчителя
Отже, ви знаходитесь у складному перехідному віці (12 -13 років). Це період, коли людина ще довго залишається в становищі, коли вона вже не дитина, але ще і недорослі і повністю залежите від дорослих. У цей період виявляються пізнавальні процеси, цікавість, мудрування, прагнення до самостійності, звільнення від «полону» дорослих.
У країні нині засуджено близько 100 тисяч підлітків, близько 500 тисяч взято на облік у поліцію. Щоб не стати заручником ситуації, ви повинні дбати про своє життя, думати про наслідки своїх вчинків.
VІІ. Підведення підсумків
Проведемо бліц-турнір :