Виховний захід "Подорож країною Комп'ютерленд"

Про матеріал
Позакласний виховний захід "Подорож країною Комп'ютерленд", для учнів 5 класу. Під час проведення заходу учням пропонується відвідати станції, при цьому виконавши певні завдання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

 

 


ВИХОВНИЙ ЗАХІД

 

Тема: Подорож країною Комп’ютерленд

Клас: 5

 

Мета: підвищити рівень знань учнів з інформатики, поповнити словниковий запас учнів.

Розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість.

Виховувати вміння працювати в групах, інформаційну грамотність, почуття відповідальності.

Методи та форми роботи: вікторина, ігри, групова робота.

Обладнання: ПК, роздатковий матеріал, олівці, сигнальні картки.

 

ХІД ЗАХОДУ

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП. МОТИВАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  • Привітання.
  • Перевірка наявності учнів.
  • Налаштування колективу на спільну співпрацю під час заходу.

 

Добрий день, шановні друзі!

Вітаємо  всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною Комп'ютерленд! Щоб потрапити до неї треба гарно знати інформатику. Пропоную Вам пограти зі словами та поняттями, але не простими, а інформаційними, тобто з галузі ІНФОРМАТИКА. Впевнена, вони, всі Вам знайомі, але успіх вашої справи буде залежити від того, як ви ними будете оперувати. Саме тому в подорож сьогодні вирушають команди п’ятикласників, в складі яких найкращі знавці інформатики!

ТЕМА ЗАХОДУ «Подорож країною Комп’ютерлену».

 

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Клас ділиться на команди витягнувши відповідні цифри з номером команди, визначає капітана, на придумує назву. Чия команда набере більше балів у конкурсах, та і перемогла.

 

Для визначення першості команд пропоную майбутнім капітанам підійти до шухлядки з яких виглядають «хвостики комп’ютерних мишок». Учасник кожної команди по черзі витягують «мишку», яка має номер черги участі у заході.

 

А спостерігати за подорожжю будуть:

  1.  
  2.  

Перш ніж відправитися в подорож ми познайомимося з командами.

 

 

І конкурс «Хто ми?»

Членам команд потрібно придумати назву команди, розповісти про своїх учасників.

 

Максимальна кількість балів за конкурс – 2 бали.

Отже, знайомимося з нашими командами…

 

Отже, вітаємо команду «………………..». Капітан команди: ……...

Капітан ……………… та  команда «………………………»

 

 

ІІ конкурс «Розминка»

Перша зупинка нашої подорожі місто Теоретик. Команди повинні проявити солідарність з його жителями, відповівши на 9 теоретичних питань з курсу інформатики.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Отже:

 

Запитання команді І:

  1. Найголовніша кнопка на робочому столі (Пуск)
  2. Пристрій, який має більше 100 кнопок (клавіатура)
  3. Вбудований графічний редактор Microsoft Office (Paint)
  4. Сучасна операційна система (Windows)
  5. Яка клавіша знищує символ справа від курсору? (Delete)
  6. Пристрій відображення інформації (монітор)
  7. Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки (миша)
  8. Клавіша, якою «вмикають» верхній регістр клавіатури (Shift)
  9. Яка клавіша знищує символ зліва від курсору? (Backspace)

 

 

Запитання команді ІІ:

  1. Папка збереження видалених об'єктів (Корзина)
  2. Всесвітня мережа (Інтернет)
  3. Текстовий редактор Microsoft Office (Word)
  4. Клавіша відміни команди (Esc)
  5. Невелика, спеціально написана програма, що шкодить (вірус)
  6. Пристрій для введення інформації з паперу (сканер)
  7. Ручний маніпулятор для комп'ютерних ігор (джойстик)
  8. Клавіша, яка робить літери великими (Caps Lock)
  9. Клавіша для вводу команди в комп'ютер (Enter)

 

 

  • Чи готове журі підвести підсумки перших двох конкурсів?

 

 

ІІІ конкурс «Кросворд»

Залишивши місто Теоретиків, команди знову вирушають в дорогу. І от на їхньому шляху Ярмарок кросвордів. Задача команд: розгадати кросворд.

Максимальна оцінка за кросворд 8 балів. 1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі:

1.Виконавець алгоритму

3.За допомогою якого органу людина сприймає 80% інформації

4.Пристрій для друку

6.Точна і зрозуміла послідовність команд

 

По горизонталі:

2.Спосіб подання алгоритмів

4.Клавіша, яка робить пропуск між символами

5. «Очі» комп’ютера

7.Інформаційний процес або дія з інформацією

 

 

Відповіді: 1. людина, 2. графічний, 3. очі, 4. принтер, 5. камера, 6. алгоритм, 4. пробіл, 7. передавання.

 

ІV конкурс «Малюнок»

І от учасники підходять до Чарівного лісу. Тут команди можуть відпочити та намалювати оточуючий пейзаж на згадку про подорож.

Завдання: малюнок малює вся команда; кожен з учасників має намалювати фрагмент малюнку.

Максимальна оцінка за малюнок – 5 балів.

 

  • Чи готові наші спостерігачі оцінити 2 останні конкурси?

 

 

V конкурс «Конкурс капітанів»

Наші команди наближаються до столиці Комп'ютерленду – Віндоусу. Цього разу на їх шляху з'являється перепона – прірва Вірус.

Ми знаємо, що капітан – це сильна, смілива, вольова людина. Він має гострий розум та швидку думку. Капітан повинен знайти вихід із будь-яких екстремальних ситуацій. Тому саме капітан може допомогти команді пройти через прірву. А для цього капітану треба за 1 хвилину набрати якомога більше символів тексту за допомогою клавіатурного тренажера.

Та команда, капітан якої набере найбільшу кількість символів, потрапить до столиці першою і матиме на рахунку 3 бали, друга по кількості набраних символів – 1 бал.

 

VІ конкурс «Windows»

Наші команди успішно подолали прірву та потрапили до столиці Комп'ютерленду – Віндоусу. Тут ви познайомитесь з його жителями: Кнопкою Пуск, Піктограмами Кошик та Мій комп'ютер, Програмою Paint. На згадку командам пропонують залишити жителям цієї незвичайної країни картотеку зоряних сузірь нашої планети.

Отже, один учасник від команди повинен намалювати карту зоряного неба, використовуючи програму «Paint».

Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

 

Поки учасники готуються, пропоную іншим учасникам гру, яка допоможе принести додаткові бали для команди.

Інформатика – це дуже молода наука. Їй всього 60 років. За цей час вона заполонила весь світ. Тому з деякими поняттями інформатики ви вже давно знайомі. Отже, перед вами кошик з версіями програмістів відомих прислів’їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі.

Одне  відгадане прислів’я – 1 бал. Для відповіді скористайтесь сигнальною картою.

 

Гра «Прислів’я в кошику»

  1. Комп’ютер – кращий друг. (Книга – кращий друг)
  2. Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш. (Кашу маслом не зіпсуєш)
  3. По ноутбуку зустрічають, по розуму проводжають. (По одягу зустрічають, по розуму проводжають)
  4. Біт байт береже. (Копійка рубль береже)
  5. Два рази подумай, один раз видали. (Двічі подумай, один раз скажи)
  6. Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають. (Дарованому коню в зуби не дивляться).

 

  • Надається слово журі для оголошення результатів подорожі.

           (Оголошення результатів змагань)

 

 Підійшла до завершення наша подорож. Сьогодні ми переконалися, що й серед нас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому вони будуть розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а командам, які сьогодні трішечки відстали, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвиненко Анастасія
    Сценарій дуже крутий. Мені дуже сподобався. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку