Виховний захід "Поле чудес"

Про матеріал
Даний захід дає можливість поглибити знання учнів про хімічні елементи, історію їх відкриття та поширення в природі, роль та значення для організму людини, практичне застосування в народному господарстві.
Перегляд файлу

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА : поглибити знання учнів про хімічні елементи, історію їх відкриття  та поширення в природі, роль 

та  значення  для організму людини, практичне застосування в народному господарстві, розвивати

самостійність, вміння працювати з додатковою літературою , навички проведення хімічного експерименту. 

 

ОБЛАДНАННЯ : барабан поля чудес, реактиви для демонстрації дослідів : „фараонові змії”, „вулканчик”,

„золото з  води”, тканина, що не горить(змочена спиртом), кольорові реакції, добування  водню;  призи для переможці:книги, довідники, ручки, зошити, календарі..

 

Відбір учасників гри   відбувався напередодні  . Учні виконували завдання: скласти  найкращий, най-оригінальніший, найскладніший  кросворд на хімічну тему. Чиї роботи учні оцінили найвдалішими, ті школярі і стали учасниками гри „Поле чудес”. Гра відбувається за правилами   телевізійної  гри „Поле чудес”.

Під час гри учні набирають бали, за які вони можуть купити оцінку, букву в слові. Призами є : оцінка за тематичне оцінювання, 12 балів за урок, зошити, ручки, календарики, цукерки.

 

Ведучий : Вітаю всіх присутніх  у цьому залі. Сьогодні тема гри-конкурсу  - „Метали”. Ці хімічні елементи та

утворені ними  речовини – життєво необхідні  кожній людині, бо становлять великий відсоток всіх хіміч-них елементів в організмі кожної людини. Вони характеризуються  такими фізичними  властивостями, як металічний блиск, теплопровідність ,пластичність, здатність витягуватися зробила метали надбанням ав-то-, авіа- і суднобудування, багатьох галузей промисловості і побуту. Серед металів є і такі, що скорочу-ють їхнє життя. З дорогоцінних  металів виготовляють ювелірні прикраси, медичні  засоби. Метали були потрібні людині як в давнину, так  і сьогодні.  Отже, до змагань!

             Запрошуються  три учасники  І туру .

 Завдання І туру: „Метал,  який відіграє особливу роль в організмі  людини, оскільки входить до

складу кровотворного вітаміну В12,  єдиного металовмісного вітаміну. Цей вітамін нагромаджуєть-ся в печінці, селезінці та кістковому  мозку. Сучасна медицина застосовує його для лікування зло-якісних пухлин. Про який  метал іде мова ?”                            (КОБАЛЬТ)

 

Рекламна  хімічна  пауза: демонстрація  учнем  досліду „фараонові змії”

 

Ведучий : Оголошую завдання  для учасників  ІІ туру: „ Метал, назва якого походить від імені непосидючого

міфічного бога торгівлі Гермеса.  Цю речовину знали ще давньогрецькі вчені – філософ Арістотель та лікар Діоскорид. Одна з властивостей металу – „бігати” по гладенькій поверхні. Його пара отруйна. Що це за метал ?                                                                              (РТУТЬ)

 

Творча пауза  : виконання пісні, складеної учнями   про метали.

 

Ведучий : Прошу зайняти свої місця біля барабана учасників ІІІ туру. Увага, завдання: „Надзвичайно активний

метал-каталізатор у  лабораторіях та на виробництві. Дуже дорогоцінний метал, що застосову-ється в техніці  та ювелірній справі.колись мав зневажливу назву „сріблечко”. Що це за метал?

                         (ПЛАТИНА)

До фіналу вийшли учні ...            Кожний з них буде боротися за перемогу, маючи міцний запас хімічних знань  про метали та їх сполуки.  Але перед фінальною грою хочу оголосити гру-конкурс для глядачів. Увага !  „Він входить  до складу порід і мінералів, багатьох  сумішей, цементу, кераміки, скла. Часто його називають будівельним не тільки в житті, але і в організмі  людини . Який це метал ?

                          (КАЛЬЦІЙ)

 Рекламна хімічна  пауза : демонстрація учнем досліду „вулканчик”

 

Ведучий : Уважно послухайте умову фінального завдання : „Елемент-метал, що двічі відкривався. Уперше –

англійцем Грегорем, вдруге – німецьким  хіміком Клапротом. Названий  іменем дітей бога Неба урана та богині  Землі  Геї. Дуже довго був  „ бездіяльним” і лише в другій половині ХХ століття став ме-талом міжпланетних подорожей. Назвати цей метал.         (ТИТАН)

 

 Рекламна  хімічна   пауза :  демонстрація   учнем   досліду „золото з води”

 

 Музична пауза : виконання пісні  на хімічну тему учнями.

 

 

-  1  -

 

 

Ведучий :  після музичної та хімічної пауз я запрошую  зіграти в супергру. Призами сьогодні є : оцінка за ТО,

демонстрування перед учнями хімічних цікавих дослідів,  довідник з хімії,  книга „Цікава хімія”.

На виконання завдання супергри дається 1 хв.

Увага ! Завдання ! Готові ?

„Його відкрили в 1860 році в саксонському мінералі лепідоліті творці  спектрального аналізу німецькі

вчені  Р.Бунзен  та Г.Кірхгоф. Пізніше цей метал виявили в лікувальних  водах джерел Шварцвальду. Застосовують його в електроніці та автоматиці, в атомних реакторах і космічних кораблях. Це метал  червоних вогнів ? Який це метал ?  Дозволяю назвати 3 букви .                (ЦЕЗІЙ)

 

Рекламна хімічна  пауза: демонстрація  досліду „тканина, що не горить”,  добування і  визначення  водню,   кольорові реакції.

 

 

 

Ведучий : Ми побували з вами в царстві металів, поповнили свої знання про них,  про  їх користь, значення,

історію відкритя  й застосування. Дякую всім за виявлені знання, винахідливість, кмітливість. Дякую  слухачам, учасникам, учням-асистентам, які  допомагали сьогодні  під час гри. Гра-конкурс „Поле-чудес” закінчилася. До нових зустрічей – цікавих та  змістовних.  Нехай вони поглиблюють ваші знання, заохо-чують вивчати надзвичайно цікаву науку хімію.

 

 

 

 

Додаткові завдання :

 

 „Цей метал називають „ металом хірургів”. Він добре обробляється, на нього не діє жодний  медикамент, з нього виготовляють різноманітні хірургічні інструменти. Він не подразнює живої тканини, не взаємодіє з кров’ю, клітинними соками. Завдяки цьому. Чудово приживається в організмі. Цим металом скріплюють проламані черепи, з нього виготовляють тонкі нитки, якими зшивають сухожилля, кровоносні ссудини навіть нерви”.                   (НІОБІЙ)

 

„Від надмірності якого металу синіє волосся людини?                       (КОБАЛЬТ)

 

„Який метал міститьсяв нігтях та  у чоловічому волоссі ?             (МИШ’ЯК, АРСЕН)

 

„Який метал міститься в жіночому волоссі?                                     (АУРУМ, ЗОЛОТО)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2  -

 

doc
Додано
30 січня 2022
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку