Посвята в першокласники-однокашники
Вчитель: - Дорогі діти та шановні батьки! Ми зібралися на традиційне свято «Посвята в першокласники». Сьогодні у 1 класу урочистий день. Вже майже два місяці хлопці провчилися в школі. Зовсім нещодавно їх називали малюками, дошколятами, а тепер про них кажуть: «Це учні!» І щоб довести це, нам разом треба пройти випробування. Випробування, звичайно, будуть різні і важкі, і легкі, але я думаю, що ми все подолаємо, тому що ми разом! А допоможе нам светик - семисветик. Подивіться на дошку. Отже, скільки завдань у вас попереду?
Завдання 1. Гра «Збери портфель»
Вчитель: - Отже, перше завдання. Зараз ми з батьками перевіримо, чи навчилися ви збирати портфель? Якщо я назву предмет, який потрібно взяти в школу, ви ляскаєте в ладоши. Якщо цей предмет не потрібен, то ви не аплодуєте.
Підручники і книжки,
Іграшкова мишка,
Паровозик заводний,
Пластилін кольоровий,
Пензлики і фарби,
Новорічні маски,
Ластик і закладки,
Степлер і зошити,
Розклад, щоденник.
А ось тепер і зібраний в школу учень!
Молодці! І так, портфель навчилися збирати, можемо розрізнити шкільне приладдя від іграшок. Тому прибираємо 1 пелюстка?
Завдання 2.
Але, щоб продовжити свято, першокласники повинні відгадати загадки.
Вчит читати, рахувати,
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша люба … (школа)
Разом стіл я і стілець,
Хто вгадає – молодець. (парта)
Є чарівник у школі в нас,
А ну впізнайте хто він?
Озветься – тиша йде клас,
Озветься ще раз – гомін.
Що б не спізнитись на урок,
Нам голос подає … (дзвінок)
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно … (олівець)
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита
Не людина, а навчає. (книга)
Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш. (буква)
Кожен учень і щоденно
На урок бере… Щоденник! (діти хором)
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти? Зошит!
Малювать в альбомі цім
Допоможуть… -Олівці!
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у…у.. -Пенали!
Завдання 3. Гра «Договори слово»
На уроці не дрімай,
Сміливо руку піднімай.
Тільки з місця не кричи,
Не крутися й не скачи.
Відповідай виразно,красиво,
Щоб було всім зрозуміло
Щоб урок минув не марно.
Треба сісти рівно й гарно.
Спитати хочеш - не гукай
А тільки руку підіймай.
Не базікай на уроках,
Як папуга чи сорока.
Прізвиськ дітям не давай,
А дівчаток – захищай.
Бути чесним і правдивим –
Важливе правило у нас.
Бути другом не зрадливим
Клас за тебе, ти - за клас!
Завдання 4 Розв’язування задач
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
роє чорних - скільки всіх? (п'ять)
На полиці вісім книг,
Толя взяв одну із них.
Хто тепер сказати міг,
Скільки на полиці книг? (сім)
Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,
А скільки собі взяла? 4
Скільки фарб тут, не скажу,
Відгадай, не покажу.
Якщо три до них додать,
От тоді їх буде п'ять. 2
П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но? 7
Завдання 5. Розмалюй картинку
Завдання 6. Знайди відмінності
Завдання 7. Розгадай ребус.
Дівчатка (разом): Ми - сім кольорів веселки.
Вводимо вас, діти, в веселковий світ знань.
1 дівчинка (в червоному):
На читанні вас навчать читати,
З книги легко світ пізнати,
Книга все розкаже вам сама.
Книга допоможе мандрувати
По землі і навіть до зірок,
З нею можете повсюди побувати,
Ви ж зробили лише перший крок.
Книга мудра і багато знає,
Вчить людину, як на світі жить.
Мудрий той, хто книжечку читає,
Знайко завжди спереду біжить.
2 дівчинка ( у жовтогарячому – рідна мова):
Хто навчиться грамотно писати,
Тому всі відкриються путі
Й допоможе іншим у житті.
Той, хто рідну мову поважає,
Живучи у рідному краю,
Той усі вершини подолає
І не зрадить матінку свою.
Свою рідну неньку Україну
Берегтиме кожен день і час.
І стоятиме за неї до загину,
Бо земля ця дорога для нас.
3 дівчинка ( у жовтому) – математика:
Математика- наука найточніша,
Її треба наполегливо учить.
І чим далі – тим вона складніша,
Та без неї людям не прожить.
4 дівчинка ( у зеленому) – природознавство:
Земля – це найбільше диво.
Оточує нас дивосвіт.
І довкілля таке красиве
Всіх приваблює з юних літ,
Все в гармонії в цьому світі,
Флора, фауна і зірки.
Тож природу потрібно любити.
І другом їй бути завжди.
Кожну річечку і озерце,
Не забруднюй, а очищай.
Полюби і прийми до серця,
Бережи зелен світ і знай!
5 дівчина (у блакитному) – світ музики:
Всіх людей краса єднає,
Щастя, радість нам дає:
Всяк від радості співає –
І такі уроки є!
Всіх тут музики навчають,
Лунай, пісенний водограю!
6 дівчинка (у синьому) – фізкультура, спорт.
Головне завдання – всім здоровим бути,
Мусиш сам подбати – і не вередуй.
Тож про фізкультуру як же нам забути?
Дух і волю, тіло вправами гартуй
І зарядку треба нам щодня робити,
Й бігати, стрибати – всім потрібен рух!
А без цього, діти, в світі не прожити.
Лиш в здоровім тілі є здоровий дух!
Мала бджола, а й та працює!
Тому і ти живи в труді,
Бо труд годує, а лінь – марнує.
Працюй – не будеш у біді.
Привчай до праці руки, друже,
А голові давай знання.
Майстерності навчайся дужче,
Будь наполегливим щодня,
Ще вчися гарно малювати,
Бо в світі стільки є краси,
Щоб світ у фарбах передати,
І людям цю красу нести.
Ведучий 3: Бажаєм успіху і знань,
Змагань, і віри, і дерзань.
Знання потрібні для життя,
Для України майбуття…
Ведучий 2: Здолати труднощі зумій,
Своє завдання зрозумій,
Що лише той учитись зможе,
Хто власні ліньки переможе. :
Подякуємо нашим гостям за гарні поради і дізнаємося про старий звичай, який існував у нашій країні: Учнів одного класу ми називаємо однокласниками. А раніше їх
називали однокашниками. І ось чому: колись діти вчились у церковно-приходській школі. Жили вони часом далеко і приходили До неї з різних сел. Учні обідали всі разом. Учням мами готували пшоняну кашу на ознаку доброго навчання. Адже "треба чимало каші
з”їсти”, щоб опанувати наукою.Вони по черзі приносили горщик каші і їли її всі разом з однієї миски. Так і назвали їх однокашниками.
Ви, діти, теж навчаєтесь разом, тому сьогодні у вас посвята в однокашники А ще, хочемо
всіх пригостити кашею, щоб добре навчались і стали однокашниками
. Їжте, діти, кашу, нехай навчання для пас буде легким.
(Виходять мати й батько в українському національному одязі. Мати несе
горщик з кашею, батько - велику миску з дерев”язаними ложками – подарунок
для однокашників).
Мати: До схід сонця раненько вставала,
У трьох водах крупу вимивала,
На жаркому вогні нашу кашу варила,
Щоб була у наших дітей сила.
Щоб ви гарно навчались і добра набували.
Батько: (Роздає дітям ложки)
Хто скільки з”їсть крупинок,
Той матиме стільки гарних оцінок.
Ложки діставайте, з Богом, починайте.
Кашу з”їдайте. Смачного
Вчитель: Випробування пройшли. Молодці! А зараз приготуйтеся до урочистого моменту –
прийняття клятви однокашників.
Ви у школі вже прижились,
Правил добрих ви навчились,
І сердечно обіцяйте
"Клянусь” за мною повторяйте.
1: Перше правило – учитися дуже старанно і гарно – клянусь!
2: Друге правило – трудитися, батькам удома допомагати – клянусь!
3: Бути чесним і правдивим – третє правило у нас,
Бути другом незрадливим: клас – за тебе,
Ти за клас – клянусь!
4: Мудре правило четверте – знай і друзям розкажи,
Наполегливо й уперто економ і бережи:
Парту, книгу, кожну річ – клянусь!
5: П”яте правило – читати, малювати і співати,
гратися з товаришами і дружити з малюками – клянусь!
6: Шосте правило ти знай – старших себе поважай – клянусь!
Вчитель: Дорога класна родино! Наше свято добігає кінця. Ми дуже вдячні всім, хто брав у ньому участь, всім, хто завітав до нас. Сподіваємось, що цікава розмова, теплота і щирість залишиться в наших серцях назавжди.
Хай злагода і мир панують у ваших родинах! Однокашникам – бути гідним
звання школяра і щасливої дороги до світу знань.
(Звучить "Пісня про рушник”.) Під музику ведучий говорить:
Ведучий: В Україні є чудовий звичай – проводжаючи дітей у життєву
дорогу, мати дарує вишитий рушник, як символ материнського благословіння,
материнської любові. Хай стеляться вам сонячні дороги в широкий світ
знань, умінь, звершень. У добру путь, дорогі друзі.
Завдання 5
Завдання 6