виховний захід "ПОВАЖАЙ ТА ШАНУЙ МАТІР СВОЮ"

Про матеріал
МЕТА: Ознайомити учнів з біографією В.О. Сухомлинського; формувати уявлення про доброту, чуйність, уважність до близької людини; вчити спостерігати, робити висновки; розвивати монологічне та діалогічне мовлення; виховувати любов до батьків, до праці. Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, виставка книжок, відеопрезентація, малюнки
Перегляд файлу

                           ПОВАЖАЙ ТА ШАНУЙ  МАТІР СВОЮ

 

  МЕТА: Ознайомити учнів з біографією В.О. Сухомлинського; формувати уявлення про доброту, чуйність, уважність до близької людини; вчити спостерігати, робити висновки; розвивати монологічне та діалогічне мовлення; виховувати любов до батьків, до праці.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, виставка книжок, відеопрезентація, малюнки.

                                                           ХІД УРОКУ

Вступне слово вчителя

 Жив на світі педагог, учений, письменник Василь Олександрович Сухомлинський. Він дуже любив дітей і написав для них багато- багато оповідань та казок про ласкаве сонечко ,про працелюбних мурашок,  і веселого метелика, про ласкаві мамині руки і добру бабусю.

Він писав казки про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб мали маму і тата ,рідну домівку ,нашу прекрасну Батьківщину з її широкими лугами, густими лісами ,безмежними ланами.».

-Біографія В.О. Сухомлинського

Народився письменник 29 вересня 1918р. в селі Василівка Онуфріївського району кіровоградської області у небагатій сім*ї Його батько Олександр Омелянович працював за наймом як тесляр і столяр у поміщіків та окремих селянських господарствах. Мати-Оксана Юдіна ,працювала в колгоспі. В їхнійсім*і ,крім Василя, було ще троє дітей-Іван ,Сергій та Меланія .Всі вони стали вчителями.

У 1934 році закінчив семирічну школу та вступив до Кременчуцького педагогічного інституту ,але через хворобу припинив навчання і в сімнадцять років розпочав свою педагогічну діяльність. В 1948 році стає директором Павлиської школи. Цією школою він керував до кінця свого життя.

Не раз був нагороджений орденами та медалями за свою працю. Він прожив 52 роки.

Сьогодні ми свій урок присвячуємо творчості В.О. Сухомлинського, і тема його «Поважай та шануй матір свою».

  1.      Борщ в тарілці самий смачний,

Так готує тільки... (матуся)

 

2.Птах удень в дуплі проспить,

 А вночі – як ненасить.

Ой, вухаста голова! Тихо, мишки!

 Це ж – … (Сова)

3.Шипить, ґелґоче,

             Щипнути мене хоче. (гуска)

 

4.Схожа на янгелочка

 для кожного тата ……(дочка)

-Сьогодні ми з вами будемо працювати в групах. Кожна група  отримала своє завдання і готувалася до сьогоднішнього уроку.

За відповіді на уроці буду давати сердечки.

 

1 група –ознайомить нас з казкою  «Найгарніша мама»

-Звідки випало Совеня?

-Як просвою маму розповідало Совеня?(у неї голова,вуха й очі такі,як у мене)

-Яким не гарним словом обізвали матусю птахи?(потвора)

-Що на це відповіло Совенятко?(моя мама найгарніша)

-Чого навчає ця казка?

Покажіть свої малюнки до казки.

 

2 група- ознайомить нас з казкою  «Материнське щастя»

-Що трапилось в природі?(Почався дощ і град)

-Як виглядала матуся після зливи? (крила зранені.пір»я вирване,вона ледь дихала)

-Як поводились гусенята?

-Хто запитав,що трапилось?

-  Чому вона була щаслива?(бо всі дітки живі)

-Чого навчає ця казка?(дітей чуйноті,відданості дітям)

-Покажіть свої малюнки.

 

 

3 група- ознайомить нас з оповіданням «Яблуко в осінньому саду»

-Чи любили дівчата свою маму?

-З чого це видно?

-Чого навчає це оповідання?

-Покажіть свої малюнки.

 

4 група- ознайомить нас з оповіданням «Сьома дочка»

-Яка з дочок любила свою матусю?

-З чого це зрозуміло?

 -Чого навчає це оповідання?

-Покажіть свої малюнки.

А тепер завдання для кожної групи

 

 ФІЗХВИЛИНКА

 

 

1 група -  Розіграти виставу по своїй казці  

2 група - Вам треба скласти прислів’я про маму і пояснити їх значення

 Мати сама не з’їсть, а дітей нагодує.

Без  матері і сонце не гріє.

У дитини болить голова,  а у матері — серце

3 група - Скласти пазли і сказати ,до якого твору вони підходять

4 група -за допомогою слів скласти словесний портрет своєї матусі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

Діти! Так чому навчають твори В. Сухомлинського, які ми сьогодні розбирали? (любові до батьків, матуся найгарніша, треба поважати і слухати матусю, піклуватись про неї.)

Вчитель: У кожної матусі дуже велике серце. В ньому вистачає місця для всіх. Це серце треба оберігати, щоб воно не хворіло. У мене на дошці є велике серце, в якому вистачить місця для всіх сердечок. Зараз я хочу ,щоб кожен взяв сердечко і приклеїв на велике, при цьому сказав, яка його матуся.

Ось і закінчилась наша подорож у країну казки, яку створив В .Сухомлинський.

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку