18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Виховний захід "Правила чаювання. Фітобар Квітковий"

Про матеріал

Мета: Поглибити знання дітей про різноманітність флори, про лікувальні властивості рослин; формувати елементарні уміння застосовувати набуті знання з метою збереження власного здоров'я; виховувати бережне та емоційно - зацікавлене ставлення до ботаніки.

Перегляд файлу

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

Тема: Фітобар «Квітковий»

Мета: Поглибити знання дітей про різноманітність флори, про лікувальні властивості рослин; формувати елементарні уміння застосовувати набуті знання з метою збереження власного здоров’я; виховувати бережне та емоційно - зацікавлене  ставлення до ботаніки.

 

Хід заходу

 

Під музику  заходять  гості, сідають за окремі столи. Учні класу поділені на   групи: ведучі, дослідники, ті, які готували вірші, сценки, танок.

Учитель

Що найчарівніше буває,

Що може душу розбудити?

Скажіть мені, хто відгадає.

Так, це чарівне диво – квіти (діти хором)

 

Вчитель. Сьогодні наш зал нагадує чудове царство квітів. Саме про них і піде мова. Ми з вами відвідаємо квіткове містечко. І квіти розкажуть нам багато цікавого про себе.

 

Виходять ведучі та  читають вірша  Н. Красоткіної      

 

Ведуча 1

Вони, як усмішка привітна,
Як дотик сонечка, як казка,
Червона, жовта чи блакитна.
І в кожній з них тепло і ласка,
Любов і ніжність струменіє,
Чарівність, неповторне диво.
І кожна квітка серце гріє,
Щоб на землі жилось щасливо.

Ведучий 1
Земля мережана стежками.
По них до школи ходять діти.
Рясніє стежечка квітками,
Щоб люди їм могли радіти.
У квітах щире сонце квітня 

І чистота душі дитинна,

І небо зоряне, привітне,

І матері любов первинна.

 

Ведуча 2. Є дуже багато різних квіткових рослин.

Звідки ж походить ця узагальнена назва рослинного населення? Виявляється, що її походження пов'язане з латинським словом «floris», що в перекладі означає «квітка».

У давніх італійців Флора була богинею квітів та юності. Вона мала вигляд вродливої молодої дівчини, прикрашеної різноманітними квітами й вінками.

Ведучий 2. Квіти супроводжують нас усе життя, від народження до останньої хвилини, які даруємо ми і які дарують нам: мовчазні й водночас такі красномовні. Квіти — це честь, це шана, це дяка.

Ведуча 1. Здавна українські оселі прикрашають чудові квітники, в яких ростуть високі мальви, яскраві чорнобривці, хрещатий барвінок, жовтогарячі нагідки, червона рута, соняшник.             

Ці квіти — наші обереги, окраса життя, символи української землі, історія нашого народу.

 

Дівчинка і  хлопчик в українських  костюмах, читають вірша

 І. Савицької  «КВІТИ УКРАЇНИ»

Дівчинка

А у нашому садочку

Квітнуть квіти в холодочку,

Матінка їх доглядає,

Кожний вечір поливає.

Ось стоїть, мов на сторожі,

Соняшник стрункий та гожий,

Рожа по драбинці пнеться,

Біля неї бджілка в’ється.

Під віконцем пахне м'ята,

Оксамитна, пелехата.

Хлопчик

       І барвінок невеличкий —

На весілля для сестрички.

Незабудок два рядочки

Насторожили листочки,

А на кущику в куточку

Пахнуть китиці бузочку.

Хто лиш гляне, той зрадіє,

Сонечко крізь віти гріє.

Щастя в наш садочок лине,

Це ж бо квіти України.

 

Звучить музика. Виходять пари.

 

1 пара

Дівчинка

Чуєте, люди, в нашім дворі

Квіти розквітли в ранковій порі.

Хлопчик

Тут на світанку сам дощик

Білу Лілею від сну пробудив.

 

2 пара

Дівчинка

Чисто помились Мальви в росі,

Легенькі, круглі, рожеві усі.

Нижче під ними Квасольки вогні,

Дуже вони до вподоби мені.

Хлопчик

Ви Чорнобривцям загубите й лік,

Горді Майори стоять віддалік.

Ніжна Петунія з ними в гурті,

В повнім цвіту Повняки золоті.

 

3 пара

Хлопчик

Синій Панич покрутився на тин

І поглядає звідтіль на Жоржин.

Знаю, він кличе Жоржин у танок,

Свято сьогодні у наших квіток.

Дівчинка

Бджілка на скрипці заграє в цей час,

Джміль прилетить, принесе контрабас.

Квіти чарівні сьогодні для нас

У квітнику танцюватимуть вальс!

 

 Звучить «Вальс квітів» П. І. Чайковського, в танці кружляють діти –  квіти.

 

Ведучий 1. Квіти — одне з найпрекрасніших творінь природи, дивовижні дарунки природи, яких з кожним роком стає все менше. Завдання кожного з нас – берегти їх, як своє життя, любити, вивчати, спостерігати. Квіти – це обличчя людської гідності.

 

Лунає тривожна музика. З'являється горе-заготівельник первоцвітів, нав'ючений корзинками й сумками. Сідає не пеньок, витирає піт з обличчя. Починає перебирати первоцвіти, милуючись.

 

Браконьєр

Притомився, поки крав оцей товар.

Природа щедра! Не полінуйся — і візьми.

Ох і добрячий нині, бач, навар!

(Перебирає квіти.)

Ось підсніжничок біленький!

О, цикламен! Душа весни!!!

А ось пролісок синенький!!!

 Диви! Рястик запашненький!!!

Скільки ж грошей!

Гривні, гривні, гривночки мої,

Мій омріяний навар.

(Дивиться на годинник.)

Побіжу чимдуж до міста,

Бо ж вирує вже базар!

Збирається й біжить.

 

Виходить Природа під спокійну музику. Зупиняє його.

 

Природа (на фоні музики)

                   Людино, зупинись!

І навколо озирнись!

Хіба ж ти добру душу маєш,

Коли красу ось цю зриваєш?

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти:

Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня — підсніжник?

Невже ми більше не побачим,

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії

Жар-цвітом Землю не зігріє?

Браконьєр (задумався)

Природо – мати, вибачай!

Твоїх я діток змарнував.

З легенд прийшли прекрасні квіти,

І берегти їх треба вміти!

Квіти були би щасливі,

І пахучі, і красиві,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили їх тільки друзі.

Ті, які б їх не топтали,

Без потреби не зривали!

      Природа і Браконьєр (разом)

Ми всі господарі природи

Тож збережемо її вроду.

 

Ведучий 2.  Віддавна квіти були для людини символом її почуттів, думок, а на Сході існує навіть ціла наука тлумачення мови квітів, за допомогою якої люди нечутно, але зрозуміло можуть висловити свої почуття. Отож, прислухаймося до мови квітів.

 

Учні демонструють квіти (фото)  та  читають вірша Д. Білоуса «МОВА КВІТІВ»

Ведуча 1

Що каже свіжих квітів жмутик?

Про що їх мова непроста?

Верба — одвертість,

Айстра — смуток,

Лілея біла — чистота.

Конвалія — любов таємна,

Мак — юний цвіт, що не згаса.

Лавр — завжди успіх, слава певна,

А мальва — холодність, краса,

        Дзвіночок польовий — то вдячність,

        То любов свята.

  Ведуча 2

Нарцис — то горда необачність,

       Волошка — ніжність, простота,

       Саранка-зілля — то сміливість,

       Півонія — життя сто літ,

       Фіалочка — сором'язливість,

        Любов минуща — Первоцвіт.

        Ми любим квіти дарувати,

        Й, коли настане слушний час,

        Все те, що хочемо сказати,

        Букетик висловить за нас.

 

Учитель. Ніхто з присутніх, я впевнена, не заперечить, що навіть скромні, непишні квіти здатні викликати захоплення, коли вони гарно, і зі смаком оформлені в букет. А чи відомо вам, що означає слово «букет»? Наше воно чи запозичене?

Букет у перекладі з французької означає «красиво зібрана група квітів.

І щоб за допомогою букету передати людині, якій ви його даруєте, свої почуття чи висловити своє ставлення до неї обов’язково користуйтеся «мовою квітів».  Зверніть увагу на плакат.

 

Плакат «Мова квітів»

  • Айстра — сум;
  • верба — відвертість;
  • верес — самотність;
  • волошка — простота, ніжність;
  • гвоздика — мужність, стійкість;
  • гіацинт — біда;
  • дзвоник польовий — вдячність;
  • конвалія — приховане кохання;
  • лавр — успіх, слава;
  • лілія біла — чистота;
  • нарцис — гордість, самозакоханість;
  • мак — краса, молодість;
  • мальва — краса, холодність;
  • первоцвіт — кохання, що минає;
  • піон — довголіття;
  • пролісок — ніжність, чистота, вірність;
  • ромашка — кохання й мир;
  • троянда — кохання, здоров'я;
  •  тюльпан — кохання;
  • фіалка — сором'язливість.

 

Вчитель. А тепер я запрошую вас до нашого «Фітобару Квіткового».

Сьогодні ми дізнаємося, що таке фіточай, як заготовити сировину для нього, як правильно заварювати чай, а також пригадаємо правила чаювання. Сьогодні до нас завітали юні дослідники, кожен з них багато працював з літературою і тепер може поділитись своїми знаннями.

І група  отримала завдання – дослідити що таке фіточай?

 

Повідомлення І групи.

1-й дослідник.

Всі ми звикли з вами заварювати чай, який купуємо в магазинах. Виготовляють його з листочків чайного куща, який росте там, де літо спекотливе та довге: у Китаї, Індії, Грузії.

2- й дослідник.

Та чи знаєте ви, що наші квіти, про які ми сьогодні говорили та й інші рослини, що зростають на нашій землі поряд з нами теж використовують ля приготування чаїв.

3- дослідник.

Такі рослини називають лікарськими, а чаї з них – «фіточаями». «Фіто» - означає «рослина».

 

Вчитель. ІІ група підготувала повідомлення про користь «фіточаїв»

 

Повідомлення ІІ групи.

4-й дослідник.

Так як фіточай готують з лікарських рослин, то найголовніше його призначення – покращення та зміцнення здоровя.

5- й дослідник.

Фіточаї  допомагають і від простої застуди, і від більш серйозних захворювань. Головне знати призначення кожної рослинки, яку будете використовувати для заварювання чаю.

6-й дослідник.

Фіточай  містить в собі багато вітамінів. А – важливий для зору.

В – корисний для нервової системи, для хворих на діабет, язвою шлунку. Його використовують і в косметології, бо він багатий на вітамін С.

 

Вчитель. ІІІ група підготувала інформацію про те, як заготовляють сировину для фіточаїв.

 

Повідомлення ІІІ групи.

7-й дослідник.

Для приготування фіточаю використовують різні частини рослин: квіти, ягоди, листочки, коріння. Їх  збирають руками. Потім висушують в спеціальних сушильних машинах.

8-й дослідник.

Придбати фіточаї можна в аптеках. Але й вдома можна заготовити сировину для чаю. Назбиравши лікарські рослини, розкладіть їх на рушник в темному місці, яке добре провітрюється.

9-й дослідник.

Це роблять для того, щоб на рослинах не зявилася пліснява, і щоб сонечко не згубило вітамінів. Через тиждень готову сировину перекладіть в скляний посуд чи полотняні мішечки. Лікарські рослини можна заварювати і окремо, і додавати до чорного чаю. Смакуйте на здоровя. 

 

Вчитель. Сьогодні ми будемо куштувати з вами чай з м’яти. Ця рослинка має заспокійливу дію і знімає втому.  Давайте подивимось як правильно заварювати чай з лікарських рослин.

 

Дівчинка демонструє церемонію заварювання чаю та коментує кожну свою дію.

  1. Перед тим, як заварювати чай, необхідно сполоснути окропом заварник.
  2. Покласти трави та залити їх кип’ятком, заливати воду треба  приблизно половину чайничка
  3. Для збереження тепла чайник накриваємо рушником і даємо настоятися 5 хвилин
  4. Тепер доливаємо води. І можна подавати чай до столу.
  5. Подаємо його в чашці на блюдці

 

 

Вчитель. А перед тим, як скуштувати фіточай, згадаємо про правила чаювання.

 

Правила чаювання

 

1-й дослідник.

Цукор в свою чашку треба класти ложкою.

2- й дослідник.

Вона обов’язково подається з цукорницею.

3-й дослідник.

При цьому, не опускати її в свою чашку.

4-й дослідник.

Коли тримаєш ложку, ні в якому разі не можна відставляти мізинця.

5- й дослідник.

Розмішувати цукор треба безшумно.  

6-й дослідник.

Можна ложкою спробувати чай на цукор.

7-й дослідник.

Після розмішування слід покласти ложку на блюдце.

8-й дослідник.

Чай добре смакувати з варенням, медом. Часто чай подають з лимоном.

9-й дослідник.

Лимон обов’язково виймають з чашки і також кладуть на блюдце. 

 

Вчитель: Ви всі добре попрацювали, ми всі багато дізналися про окрасу нашого життя – квіти, про те, що рослинки треба оберігати, адже вони дарують нам радість, приносять людям користь. Ми дізналися про те, що рослини можуть також і лікувати. Найпростіше виготовлення ліків - це приготування фіточайчаїв.

А зараз я запрошую всіх на чаювання. Смачного вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку