Тема. Робітнича професія – дорога в самостійне життя.
Мета: виховувати національну свідомість, відчуття причетності до працьовитого українського народу; прищеплювати учням любов до праці, до обраної професії, бажання досконало оволодіти нею, ознайомити учнів з історією Гайворонського професійного аграрного ліцею; переконати їх у правильності вибору професії; створити умови для емоційного сприйняття почутої інформації.
План.
Оформлення: стенди з державними символами України, Конституція України, фотокартки відомих людей, що закінчили Гайворонський професійний аграрний ліцей; демонстрація моделей, пошитих учнями.
Форма проведення: лекція з елементами бесіди.
Викладач. Україна... Перед нами постає безліч образів. Хтось згадає безкраї пшеничні лани і блакитне небо, хтось могутню річку Дніпро, перед кимсь постануть перші князі Київської Русі, а хтось побачить перед собою козацькі полки, що виступають у похід на чолі з отаманом Сірком, або першого президента УНР М. Грушевського... Усе це є образи держави України, в якій ми з вами народилися. І хоч нелегкий тернистий шлях довелося пройти нашій країні до свого щастя, до самовизначення, та на сьогодні – це незалежна демократична держава.
Бесіда з учнями.
Україна має свою територію, символіку, але найвищою її цінністю є прекрасний працьовитий народ, що є носієм високих моральних, духовних та культурних цінностей. І ми пишаємося тим, що є громадянами України.
У Конституції України розкриті основні питання прав та обов’язків громадянина: право на працю, відпочинок, волевиявлення, освіту, соціальний захист, свободу та особисту недоторканність, захист особистої гідності, поважне ставлення до державних символів, почуття власної гідності, шанобливого ставлення до родини, народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.
Вже третій десяток років крокує Україна незалежним кроком, та ще досі доводиться боротися з економічними та соціальними труднощами, що залишилися нам у спадок від попередньої влади.
В Україні створено всі умови для формування духовно багатої особистості майбутнього кваліфікованого робітника. У системі освіти, що є в державі, чільне місце займають професійно-технічні навчальні заклади, які є кузнею робітничих кадрів для країни. Навчання у професійно – технічному навчальному закладі дає молодій людині шлях у самостійне життя. Тут юнаки і дівчата здобувають загальну середню освіту та професійну підготовку із обраної спеціальності.
Навчальний заклад, до якого ви, шановні учні, прийшли навчатися, було створено в 1924 році як школу фабрично-заводського навчання №7 (ФЗО №7), де велась підготовка робітників залізничного транспорту.
У 1953 році ремісниче училище №7 переведено на виробничу базу Гайворонського паровозо - ремонтного заводу Міністерства шляхів сполучення.
У 1953 р. з метою забезпечення МТС кваліфікованими механізаторськими кадрами в училищі почали підготовку трактористів.
З 1954 р. ремісниче училище по механізації с/г №5.
З 1979 р. наш заклад став середнім, тобто таким, що надає середню освіту.
З липня 2003 року за наказом Міністерства освіти і науки України наше училище №35 було реорганізовано в Гайворонський професійний аграрний ліцей.
До послуг учнів Гайворонського професійного аграрного ліцею навчальні кабінети, лабораторії, майстерні. Створено вагому матеріально – технічну базу, яка дає можливість набути практичних навиків з професії. У ліцеї працюють досвідчені педагоги, майстри в/н, які дають учням ґрунтовні знання.
Учні ліцею виборюють призові місця на обласних змаганнях з усіх професій. У ліцеї розроблені і затверджені іменні стипендії учням, які мають високий рівень знань та беруть активну участь в у житті ліцею.
Навчальний заклад здійснює підготовку механізаторів, будівельників, кухарів та кравців.
Звичайно, немає професій не престижних, адже, як і люди всі різні, так і смаки всі різні. Престиж будь-якої професії залежить від людини, яка в ній працює.
Світ професій настільки широкий і різноманітний, наскільки багатогранні наші захоплення. Тому кожен може обрати ту сферу занять, яка дозволить максимально проявити свій талант і вміння.
На вибір професій впливає багато факторів, але завжди необхідно прислухатися до своїх інтересів і захоплень. Інші мотивації не мають сенсу, адже навіть високооплачувана посада не зробить людину повністю щасливою.
Я думаю, що ви, шановні учні, обравши професію кравця, не помилилися в своєму виборі. І не просто кравця, а кравця – закрійника. Адже ця професія дасть можливість молодій людині іти в ногу з часом і ніколи не залишитися без матеріального забезпечення.
Ми всі любимо одягати модний одяг, з приємністю спостерігаємо за людьми, котрі мають такий одяг. А сучасна мода дуже примхлива. І щоб іти в ногу з модою, необхідно обрати свій стиль, свої моделі.
Кожна молода людина здатна самостійно створити свій стиль в одязі і дібрати моделі, які найбільше пасують саме їй. А добитися того, щоб річ сиділа на фігурі ідеально, подобалася клієнту, відповідала всім бажанням, можна тільки пошивши її самостійно. Серед вас знаходяться учні, що уже здобувають професію другий і третій рік. Задаймо їм питання: “Чому ви віддали перевагу професії кравця?” (відповіді учнів-старшокурсників)
Шановні учні! Ви зараз знаходитеся в лабораторії кравців – закрійників. Перед вами виставка виробів, що виготовили наші учні. Це і дитячий одяг, і одяг для дорослих. Але кращим доказом майстерності є демонстрація моделей самими учнями. Тому вашій увазі пропонується показ моделей, створених саме тут, у ліцеї.
Демонстрація моделей з наступним коментуванням.
Як ви самі переконалися, ці моделі заслуговують на увагу. А навчили наших учнів так моделювати, конструювати, шити одяг чудові викладачі та майстри в/н, справжні майстри своєї справи.
Представлення викладачів та майстрів.
Виступ майстрів виробничого навчання.
Але щоб стати справжнім майстром своєї справи, необхідно, по-перше, здобути теоретичну підготовку з обраної спеціальності, по - друге, набути практичних навиків. У ліцеї, де ви будете навчатися, створено всі умови, щоб мати теоретичні та практичні знання.
А ці знання треба крок за кроком здобувати. А це - кропітка праця, яка вимагає від учнів неабиякої наполегливості, високої самодисципліни.
В.О. Сухомлинський сказав: “Праця може стати джерелом радості лише тоді, коли людина бачить у ній щось значніше, ніж добування коштів для задоволення матеріальних потреб, - духовну творчість, розкриття своїх здібностей, таланту”.
У праці людина здобуває знання, навики діяти, вміння виробляти нові речі, думати над створенням надзвичайного й доцільного для подальшого буття.
Праця для людини – це саморозвиток, творчий промисел, роздум, уява та фантазія. Праця є джерелом будь – якого багатства. Без праці не можна жити.
Ви повинні сьогодні вчитися, набувати практичних навиків, з кожним роком вдосконалювати свою кваліфікацію і професійну майстерність, щоб в майбутньому стати висококваліфікованими, конкурентоспроможними робітниками.
І я хочу побажати вам успіху у досягненні своєї мети: стати справжніми майстрами своєї справи, щоб в майбутньому принести користь своїй державі.