Виховний захід "Робітнича професія – дорога в самостійне життя"

Про матеріал
Мета: виховувати національну свідомість, відчуття причетності до працьовитого українського народу; прищеплювати учням любов до праці, до обраної професії, бажання досконало оволодіти нею, ознайомити учнів з історією Гайворонського професійного аграрного ліцею; переконати їх у правильності вибору професії; створити умови для емоційного сприйняття почутої інформації.
Перегляд файлу

Тема. Робітнича професія – дорога в самостійне життя.

Мета: виховувати національну свідомість, відчуття причетності до працьовитого українського народу; прищеплювати учням любов до праці, до обраної професії, бажання досконало оволодіти нею,  ознайомити учнів з історією Гайворонського професійного аграрного ліцею; переконати їх у правильності вибору професії; створити умови для емоційного сприйняття почутої інформації.

План.

  1. Держава, в якій я народився.
  2. Люди – найбільша її цінність.
  3. Вибір професії.
  4. З історії навчального закладу.
  5. Чим приваблива професія кравця.
  6. Шляхи оволодіння нею.
  7. Праця – джерело будь-якого багатства.

 

Оформлення: стенди  з державними символами України, Конституція України, фотокартки відомих людей, що закінчили Гайворонський професійний аграрний ліцей; демонстрація моделей, пошитих учнями.

Форма проведення: лекція з елементами бесіди.

 

Викладач. Україна... Перед нами постає безліч образів. Хтось згадає безкраї пшеничні лани і блакитне небо, хтось могутню річку Дніпро, перед кимсь постануть перші князі Київської Русі, а хтось побачить перед собою козацькі полки, що виступають у похід на чолі з отаманом Сірком, або першого президента  УНР М. Грушевського... Усе це є образи держави України, в якій ми з вами народилися. І хоч нелегкий тернистий шлях довелося пройти нашій країні до свого щастя, до самовизначення, та на сьогодні – це незалежна демократична держава.

Бесіда з учнями.

  • Коли Україну було проголошено незалежною державою? (24серпня 1991 року позачергова сесія Верховної Ради УРСР прийняла постанову проголосити Україну незалежною демократичною державою і затвердила Акт проголошення незалежності України).
  •              Які національні символи має Україна? ( Державний Гімн України, затверджений 16 січня 1999 року, автор музики М. Вербицький, слова П. Чубинського “Ще не вмерла України ні слава ні воля”, Державний прапор (жовто – блакитні смуги), Герб (тризуб).

        Україна має свою територію, символіку, але найвищою її цінністю є прекрасний працьовитий народ, що є носієм високих моральних, духовних та культурних цінностей. І ми пишаємося тим, що є громадянами України.

У Конституції України розкриті основні питання прав та обов’язків громадянина: право на працю, відпочинок, волевиявлення, освіту, соціальний захист, свободу та особисту недоторканність, захист особистої гідності, поважне ставлення до державних символів, почуття власної гідності, шанобливого ставлення до родини, народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

        Вже третій десяток років крокує Україна незалежним кроком, та ще досі доводиться боротися з економічними та соціальними труднощами, що залишилися нам у спадок від попередньої влади.

        В Україні створено всі умови для формування духовно багатої особистості майбутнього кваліфікованого робітника. У системі освіти, що є в державі, чільне місце займають професійно-технічні навчальні заклади, які є кузнею робітничих кадрів для країни. Навчання у професійно – технічному навчальному закладі дає молодій людині шлях у самостійне життя. Тут юнаки і дівчата здобувають загальну середню освіту та професійну підготовку із обраної спеціальності.

        Навчальний заклад, до якого ви, шановні учні, прийшли навчатися, було створено в 1924 році як школу фабрично-заводського навчання №7 (ФЗО №7), де велась підготовка робітників залізничного транспорту.

       У 1953 році ремісниче училище №7 переведено на виробничу базу Гайворонського паровозо - ремонтного заводу Міністерства шляхів сполучення.

       У 1953 р. з метою забезпечення МТС кваліфікованими механізаторськими кадрами в училищі почали підготовку трактористів.

       З 1954 р. ремісниче училище по механізації с/г №5.

       З 1979 р. наш заклад став середнім, тобто таким, що надає середню освіту.

       З липня 2003 року за наказом Міністерства освіти і науки України наше училище №35 було реорганізовано в Гайворонський професійний аграрний ліцей.

       До послуг учнів Гайворонського професійного аграрного ліцею навчальні кабінети, лабораторії, майстерні. Створено вагому матеріально – технічну базу, яка дає можливість набути практичних навиків з професії. У ліцеї працюють досвідчені педагоги, майстри в/н, які дають учням ґрунтовні знання.

      Учні ліцею виборюють призові місця на обласних змаганнях з усіх професій. У ліцеї розроблені і затверджені іменні стипендії учням, які мають високий рівень знань та беруть активну участь в у житті ліцею.

       Навчальний заклад здійснює підготовку механізаторів, будівельників, кухарів та кравців.

        Звичайно, немає професій не престижних, адже, як і люди всі різні, так і смаки всі різні. Престиж будь-якої професії залежить від людини, яка в ній працює.

        Світ професій настільки широкий і різноманітний, наскільки багатогранні наші захоплення. Тому кожен може обрати ту сферу занять, яка дозволить максимально проявити свій талант і вміння.

         На вибір професій впливає багато факторів, але завжди необхідно прислухатися до своїх інтересів і захоплень. Інші мотивації не мають сенсу, адже навіть високооплачувана посада не зробить людину повністю щасливою.

          Я думаю, що ви, шановні учні, обравши професію кравця, не помилилися в своєму виборі. І не просто кравця, а кравця – закрійника. Адже ця професія дасть можливість молодій людині іти в ногу з часом і ніколи не залишитися без матеріального забезпечення.

          Ми всі любимо одягати модний одяг, з приємністю спостерігаємо за людьми, котрі мають такий одяг. А сучасна мода дуже примхлива. І щоб іти в ногу з модою, необхідно обрати свій стиль, свої моделі.

         Кожна молода людина здатна самостійно створити свій стиль в одязі і дібрати моделі, які найбільше пасують саме їй. А добитися того, щоб річ сиділа на фігурі ідеально, подобалася клієнту, відповідала всім бажанням, можна тільки пошивши її самостійно.       Серед вас знаходяться учні, що уже здобувають професію другий і третій рік. Задаймо їм питання: “Чому ви віддали перевагу професії кравця?” (відповіді учнів-старшокурсників)

       Шановні учні! Ви зараз знаходитеся в лабораторії кравців – закрійників. Перед вами виставка виробів, що виготовили наші учні. Це і дитячий одяг, і одяг для дорослих. Але кращим доказом майстерності є демонстрація моделей самими учнями. Тому вашій увазі пропонується показ моделей, створених саме тут, у ліцеї.

 

      Демонстрація моделей з наступним коментуванням.

 

     Як ви самі переконалися, ці моделі заслуговують на увагу. А навчили наших учнів так моделювати, конструювати, шити одяг чудові викладачі та майстри в/н, справжні майстри своєї справи.

Представлення викладачів  та майстрів.

Виступ майстрів виробничого навчання.

 

Але щоб стати справжнім майстром своєї справи, необхідно, по-перше, здобути теоретичну підготовку з обраної спеціальності, по - друге,  набути практичних навиків. У ліцеї, де ви будете навчатися, створено всі умови, щоб мати теоретичні та практичні знання.

      А ці знання треба крок за кроком здобувати. А це - кропітка праця, яка вимагає від учнів неабиякої наполегливості, високої самодисципліни.

      В.О. Сухомлинський сказав: “Праця може стати джерелом радості лише тоді, коли людина бачить у ній щось значніше, ніж добування коштів для задоволення матеріальних потреб, - духовну творчість, розкриття своїх здібностей, таланту”.

      У праці людина здобуває знання, навики діяти, вміння виробляти нові речі, думати над створенням надзвичайного й доцільного для подальшого буття.

      Праця для людини – це саморозвиток, творчий промисел, роздум, уява та фантазія. Праця є джерелом будь – якого багатства. Без праці не можна жити.

      Ви повинні сьогодні вчитися, набувати практичних навиків, з кожним роком вдосконалювати свою кваліфікацію і професійну майстерність, щоб в майбутньому стати висококваліфікованими, конкурентоспроможними робітниками.

         І я хочу побажати вам успіху у досягненні своєї мети: стати справжніми майстрами своєї справи, щоб  в майбутньому принести користь своїй державі.

     

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку