Даний матеріал дозволяє учням повторити вивчений матеріал, відпочити та поконкурувати з однолітками.
А також сприяє ідвищення інтересу учнів до предмета; розширення кругозору в області інформатики; закріплення знань по предметі; спонукання до систематичного прилучення і самостійного вивчення предмета;
№ конк. |
Назва конкурсу |
Кількість балів |
|
«Розумниці» |
«Розумники» |
||
1. |
Конкурс 1: «Розминка» (1 бал за правильну відповідь) |
|
|
2. |
Конкурс 2: «Розгадай мене, якщо зможеш…» (1 бал за правильно вписане слово) |
|
|
3. |
Конкурс 3: «Ерудит» (1 бал за правильно знайдене слово) |
|
|
4. |
Конкурс 4: «Придумай назву». (1 бал за одну назву і 2 бали – за дотепність) |
|
|
5. |
Конкурс 5: «Доповни фразу…» (1 бал за кожну правильну фразу) |
|
|
6. |
Конкурс 6: «ППЗ» (2 бали за правильну відповідь) |
|
|
7. |
Конкурс 7: «Інформаційна кмітливість» (2 бали за кожне співпадіння) |
|
|
Разом: |
|
|
|
Манявська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Інелектуальна гра
з інформатики:
«Розумники та Розумниці»
між командами дівчат та хлопців 11-Б класу
квітень
2012 р.
Тема: «Розумники та Розумниці»
Мета: - підвищення інтересу учнів до предмета; розширення кругозору в області інформатики; закріплення знань по предметі; спонукання до систематичного прилучення і самостійного вивчення предмета;
- розвиток асоціативного, образного мислення, уяви, зорової і логічної пам'яті, стимулювання фантазії, спонукання до удосконалювання художньо-творчих здібностей; виявлення характеру пізнавальних інтересів учнів, оцінювання ступеня творчої обдарованості; розвиток допитливості, уяви, передбачення, сміливості у висуванні гіпотез, уміння приймати нестандартні рішення; розкриття естетичної сторони інформатики і процесу пошуку істини; сприяння зімкненню дитячих колективів;
- виховання культури поводження в суспільстві, вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.
Обладнання: ПК в кабінеті інформатики, два столи для команд, роздатковий матеріал,
Девіз:
«Нехай не станеш Блез Паскалем ти,
Яким у мріях вирости бажаєш,
Вивчай ти інформатику завжди
Школу свою вслав добрими ділами!»
Хід гри
План конкурсу
Команди отримують запитання по черзі, на які дають відповіді.
Кожне запитання 1 бал.
Команди одержують різні кросворди. Кожне правильне слово – 1 бал. Бонус за швидкість – 5 балів.
Правильно виконане завдання – дає 1 бал для кожного правильно знайденого слова.
Кожній команді дається по три малюнки до яких вони мають придумати до п’яти назв. Кожна фраза 1 бал, кумедна – 2 бали.
Кожній команді по черзі задається початок фрази, яку вони повинні закінчити. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Потрібно заповнити таблиці, У якій є два поля – запитання і поле для відповіді.
За кожну правильну відповідь 2 бали.
9. Конкурс 7: «Інформаційна кмітливість»
Командам потрібно написати, на яких трьох китах тримається інформатика. 2 бали за. кожне співпадінн
10. Підумок конкурсу. Нагородження переможців.
Звучить музика
Вступне слово вчителя.
Доброго дня. Я рада вітати усіх, хто бере сьогодні участь у конкурсі «Розумники та Розумниці». Я ставлю перед собою мету підвищити ваш інтерес до предмета, розширити кругозір в області інформатики, закріпити знання, навчити працювати в команді, виховати культуру поводження в суспільстві. Жодна школа не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише, щоб він умів учитися. Я впевнена, ви досягнете висот, але звичайно ж, потрібно працювати. Сьогодні участь у конкурсі з інформатики беруть 2 команди з 11-Б класу. Але наш конкурс не може відбутися без тих, хто зможе оцінити гравців.
Ведучий1.
Щоб це змагання було чесним,
Ми виберем журі почесне.
Поглянем разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
Членами журі сьогодні є:
Ведучий2.
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Ведучий1.
Просторий клас, а в нім машини
І кожному – як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Ведучий 2.
Тож не барімося, до діла
І зараз свято проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Музична пауза
Пісня на мотив «Вчать у школі»
За комп'ютером сидіть,
Не базікать, не галдіть,
Вчать у школі (тричі).
Як у руки мишку взять,
Алгоритм точніш складать
Вчать у школі (тричі)
З сайта тексти прочитать,
Фото вмить роздрукувать
Вчать, у школі (тричі)
Інформацію зібрать,
В базу даних закачать
Вчать у школі (тричі) –
Щоб з життям у ногу йти
І вершини досягти
Вчать у школі (тричі) .
Хочеш ти комп'ютер мать?
Та усе про нього знать
Вчать у школі (тричі)
Ведучий1.
Дві команди вже у зборі,
Конкурс розпочать готові.
А щоб змагання розпочати,
Шикуйтесь, хлопці і дівчата
Вчитель.
Наснаги вам, шановні конкурсанти! Чи готові команди до проведення конкурсу?
Учні. Готові!
Ведучий 2. Давайте познайомимося з нашими капітанами та їхніми командами.
Ведучий 1.
Сьогодні в цьому класі ― і це не перший раз ―
Комп’ютерні змагання відбудуться у нас.
Зібрались команди, до перемог охочі,
І ми обом командам бажаємо удачі.
Команда «Розумники». Знайомтесь: ось вона.
Тут капітан кмітливий ― команди голова.
А поруч з капітаном в комп’ютерному крузі
Помічники чудові, його надійні друзі.
Ведучий 2.
«Розумниці» дівчата теж до змагань готові,
Вони також багато засвоїли нового.
Дівчатка працьовиті, їм невідома втома,
Вони серед комп’ютерів неначе в себе вдома.
Програмами займаються, а як потребу мають,
То «мишеня» комп’ютерне в поїздки відправляють.
Ведучий 1.
Сьогодні ми побачимо, хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший.
Нехай обом командам удача посміхається.
Сідайте всі зручненько, змагання починається!
Ведучий1.
Пливіть команди наші
Через моря наук.
Знання нехай вам будуть,
Як рятувальний круг.
Бажаєм всім командам
Успіхів й удачі,
Тож слухайте уважно
Питання і задачі.
Вчитель.
Ми всі бажаємо успіхів кожній команді і починаємо наш перший конкурс, який називається «Розминка».
Конкурс 1: «Розминка»
Вчитель.
Кожна команда по черзі вибирає номер питання, які є на екрані. Буде десять питань. Ось і починаємо ми перший конкурс. Удачі вам.
Запитання для команди «Розумники»
Запитання для команди «Розумниці»
(CAPS LOCK)
Вчитель.
Ви чудово справилися з першим завданням. Наступний конкурс «Розгадування кросвордів». Цей конкурс оцінюється так: кожна правильна відповідь 1 бал, а за швидкість – 5 балів.
Кросворд для команди «Розумники»
По горизонталі:
1.Наука про інформацію, її обробка та зберігання.
2. Основний диск комп’ютера (диск С).
3. Графічний редактор у Віндовс.
4. Пристрій введення графічної інформації, малюнків.
5.Пристрій, за допомогою якого здійснюється підключення до інтернет та локальної мережі.
6. Програма-шкідник.
7. Найрозповсюдженіший вид принтера.
По вертикалі.
3. Основна частина комп’ютера.
5. Маніпулятор … .
8. Пристрій виведення інформації.
9. Пристрій введення цифр та літер в комп’ютер.
|
1. |
|
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.і |
н |
ф |
о |
р |
8.м |
а |
т |
и |
9.к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
2.л |
о |
к |
а |
л |
ь |
н |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.п |
е |
і |
н |
т |
|
в |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
|
т |
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
о |
|
4.с |
к |
а |
н |
е |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ц |
|
р |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.м |
о |
д |
е |
м |
|
|
|
|
у |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
|
|
с |
|
|
|
6.в |
і |
р |
у |
с |
|
|
|
|
|
|
|
ш |
|
|
о |
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.л |
а |
з |
е |
р |
н |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кросворд для команди «Розумниці»
По горизонталі:
По вертикалі:
А поки наші команди працюють над завданням, гостям ми пропонуємо трішки розслабитися і послухати анекдоти.
Ведучий 1.
Вчителька запитує: - Хто сама популярна людина?
Вовочка тягне руку: - Білл Гейтс!
- Погано, Вовочка, це негарна людина, сідай, два!
Наступного дня : - Отже, діти, хто сама популярна людина?
Вовочка: - Президент!
- Молодець, Вовочка, сідай, п'ять!
Вовочка сідає, дістає під партою надруковану фотку Гейтса і шепотить: - Пробач, Біллі, - бізнес!
Ведучий 2.
Два мужики розмовляють:
- Чому твій син так швидко росте, за уші тягнеш, чи що?
- Ні, я просто монітор кожен місяць на 5 см піднімаю
Ведучий 1.
Запитує дочка в мами:
- Мамо, а хто цей волохатий дядько з червоними очима?
- Це твій тато, донечка.
- А він що, занедужав?
- Ні, він до Інтернету підключився...
Ведучий 2.
Тато, а хто лікує людей?
- Лікар, синку.
- Тато, а хто лікує тварин?
- Ветеринар, синку
- Тато, а хто лікує Windows?
- Фармацевт, синку
- Чому???
- Тому, синку, що найкращий засіб лікування Windows - Format C:
Ведучий 1.
Приїхали американці подивитися і побільше довідатися про наші школи. Ходять, дивляться. Один з них запитав:
- Ви використовуєте комп'ютери в школах?
- Так, з першого класу
Заходять у клас, бачать: стоять на підвіконні 4 комп'ютери. Учителька говорить:
- Сидоров, візьми 1 комп'ютер і постав його на стіл. Діти, скільки комп'ютерів залишилося на підвіконні?
Ведучий 2.
На вулиці стоїть маленький хлопчик і голосно плаче. Підходить до йому міліціонер:
- Чого плачеш, маля?
- Я загуби-и-ився...
- А адресу свій знаєш?
- Да-а-а. asf. fghі. lpo. net! ..
- Це ж де? А хоч ім'я своє знаєш?
- Admіnіstra-a-ator...
Ведучий 1.
Маленький хлопчик підходить до батьку і запитує:
- Слово адресс пишеться з однією буквою с чи з двома?
Батько, задумавшись... - знаєш синку, напиши краще URL і лягай спати!
Ведучий 2.
Мати - батьку:
- І не забудь перевірити, як Сергійко скачав твір!
Конкурс 3. «Ерудит»
Вчитель.
Ось ми подолали ще одне нелегке випробування. Наступний конкурс «Ерудит». Команди, вашим завданням буде знайти потрібні слова у буквеному лабіринті. Кожне правильно знайдене слово у лабіринті – 2 бали. Тож успіху вам!
а |
і |
н |
ф |
о |
р |
|
з |
а |
б |
л |
г |
о |
я |
і |
м |
р |
а |
а |
л |
ф |
а |
р |
и |
ц |
а |
о |
з |
г |
у |
л |
й |
с |
т |
м |
р |
п |
р |
и |
ж |
ф |
о |
е |
р |
в |
е |
е |
т |
н |
е |
к |
р |
т |
у |
п |
р |
р |
я |
н |
н |
о |
м |
а |
в |
а |
о |
|
р |
и |
|
м |
а |
н |
д |
н |
г |
к |
о |
с |
ч |
|
п |
и |
а |
н |
р |
п |
к |
т |
а |
з |
а |
т |
|
я |
а |
м |
а |
у |
в |
а |
і |
н |
ф |
о |
р |
|
з |
а |
б |
л |
г |
о |
я |
і |
м |
р |
а |
а |
л |
ф |
а |
р |
и |
ц |
а |
о |
з |
г |
у |
л |
й |
с |
т |
м |
р |
п |
р |
и |
ж |
ф |
о |
е |
р |
в |
е |
е |
т |
н |
е |
к |
р |
т |
у |
п |
р |
р |
я |
н |
н |
о |
м |
а |
в |
а |
о |
|
р |
и |
|
м |
а |
н |
д |
н |
г |
к |
о |
с |
ч |
|
п |
и |
а |
н |
р |
п |
к |
т |
а |
з |
а |
т |
|
я |
а |
м |
а |
у |
в |
Вчитель.
А поки наші команди блукають в лабіринті термінів ми разом з журі спробуємо впізнати комп’ютерні приказки.
Впізнай приказку
Конкурс 4. «Придумай назву»
Вчитель.
У кожного з нас є почуття гумору. Правда? Зараз у вас буде подвійне завдання. Ви повинні до свого мислення підключити трішки гумору. Ви отримаєте по три картинки, яким потрібно придумати назви. Ваші здібності оцінить журі: за звичайну назву 1 бал, за кумедну назву – 2 бали – швидкість 5 балів. До кожної картинки до п’яти назв.
Завдання для команди «Розумниці»
мал.1 мал. 2 мал. 3
Завдання для команди «Розумники»
мал. 1 мал. 2 мал. 3
Варіанти відповідей для команди «Розумниці»
(малюнок 1)
(малюнок 2)
(малюнок 3)
Варіанти відповідей для команди «Розумники»
(малюнок 1)
(малюнок 2)
1. Директор спить, а комп’ютер звіт друкує.
2. Сам собі програміст.
3. Самоучка.
4. Персональний комп’ютер.
6. Тихо сам з собою я веду розмову.
7. Монітор і клавіатура в одному виконанні.
(малюнок 3)
Ведучий.
А поки команди працюють, я пропоную послухати казку.
Казка.
Якось студент здав сесію і знічев'я заліз у Всесвітню павутину. Ось пішов і вирішив студент в морі інформації зайти і все-таки зловити цю Інтернет-рибку. Перший раз він зайшов в інтернет-мережі і виловив ігрушку-пустушку. Другий раз закинув в інтернет-мережі і виловив киношку-мокрушку. Утретє закинув і зловив музянку-клубянку. А вже в четвертий раз зловив він Інтернет рибку. І мовила рибка людським голосом:
- Що тобі потрібне студенте?
- Набридло, все набридло! Не хочу вчитися, а хочу одружуватися!
- «Добре» - відповідає інтернет рибка, але дружини бувають різні, яка ж тобі дружина потрібна?
Задумався студент, почухав потилицю і говорить:
- Висока, блондинка, ноги - щоб від вух, по гороскопу, щоб теж рибкою була, та щоб не з бідних, щоб я ні в чому собі не відмовляв.
- Не засмучуйся, ступай собі з богом, - відповідає інтернет рибка, - буде тобі дружина, яку захочеш.
Вернувся студент додому, а там сидить висока, сива стара і пиляє нігті.
- Ти хто? - питає студент здивовано.
- Я твоя дружина, яку замовляв: висока, блондинка, ноги від вух.
Затремтів студент, заплакав і кинувся до всесвітньої павутини. Почав кликати інтернет рибку. Припливла до нього інтернет рибка, запитала
- Які проблеми, студенте?
- Ну ти мені удружила, вобла напівсуха. Не про таку дружину тебе питав?
Образилася рибка.
- Які ти критерії пошуку задав, то тобі і було знайдено, надалі будь точніше, а то ненароком потонеш в морі інформації.
- Ось тобі друге моє бажання - хочу добермана, щоб від дружини захищав, а то пристає проклята.
- Не засмучуйся, ступай собі з богом.
Прийшов студент додому і радість в його серці згасла. Бачить сидить на порозі разом із старою великий такий дядько і доїдає його, студентів, обід, куплений на останні крихти стипендії.
- "Ти хто?" - закричав студент.
- "Я? - добрий мен! - відповідає здоровий дядько - Ти коли запит робив, друкарську помилку допустив, електронний супер мозок провів дешефрацию і оптимізацію і вирішив, що мова йде про доброго мена, тобто про мене. Я хороший, тільки люблю поїсти і поспати".
Стрімголов кинувся студент до моря і заблагав:
- Змилуйся, государиня інтернет рибка! Давай мені тепер двох охоронців, може хоч вони мене від жахливих сожільцев врятують.
- Не засмучуйся ступай собі з богом, будуть тобі охоронці.
Повертається студент додому, а там біля будинку сидить дружина з охоронцями, а добрий мен поряд стоїть. Кинувся студент до рибки і закричав:
Забери це все, не треба мені!
Нічого не відповіла рибка, лише хвостом махнула, натиснувши на клавішу Delete і "упірнула" в глибоке море, а море завирувало і... спалахнуло.
А студент став надалі розумніший. Особисте життя за допомогою електронних засобів зв'язку не влаштовував. Інтернет використовував в строго науково-пізнавальних цілях, і рибка йому охоче допомагала.
Вчитель: Команди справились із завданням? бо на нас уже чекає наступний конкурс
Конкурс 5 «Доповни фразу…»
Вчитель. Надіюсь у наших учасників не було труднощів під час виконання, бо ми продовжуємо нашу гру і наступним вашим завданням буде доповнити фразу. Зараз я буду по черзі кожній команді казати початок фрази, а ви повинні швиденько і правильно закінчити її. Команди, ви готові?
Вчитель. Наші команди напевно стомилися, тож я пропоную трішки розслабитися і послухати пісню.
Музична пауза
Пісня на мотив «Червона рута»
Бачу я тебе в снах
У шкільнім кабінеті
Хочу знати також,
Як вставляти дискети.
Але все це міраж,
Все це тільки надії,
Що зробити мені,
Щоб здійснилися мрії,
Клавіатури
Не шукай на уроці,
Ти повинен ще знати,
Де «робочий стіл»,
Різні програми,
Ті, що стануть в пригоді
І не тільки сьогодні -
Ай в житті, у житі.
Конкурс 6: «ППЗ»
Вчитель.
А ми знову в дорозі і нашим наступним конкурсом буде «ППЗ». Як і на всіх попередніх конкурсах ми будемо перевіряти знання учасників, але зараз командам потрібно згадати текстовий і табличний процесор. Наступне завдання - заповнення таблиці. У ній є два поля – запитання і поле для відповіді.
Завдання для команди «Розумники»
№ |
Запитання (Microsoft Excel) |
Відповідь |
1 |
Скільки аркушів за замовчуванням містить щойно створена Книга Microsoft Excel? |
Три аркуші |
2 |
Як можна швидко пронумерувати записи у книзі Microsoft Excel? |
Скористатися функцією Автозаполнение |
3 |
Як можна швидко змінити розміри рядка чи стовпчика Microsoft Excel? |
Виділити стовпчик, натиснувши на його заголовок, підвести курсор до краю виділеного стовпчика та потягнути за маркер |
4 |
Якщо в комірці А1 введено число 6, а в комірці В1 число 8, чому дорівнюватиме значення в комірці С1, в яку введено формулу А1*В1? |
48 |
5 |
Які типи посилань в Microsoft Excel ви знаєте? |
Абсолютні та відності |
6 |
До якої категорії функцій належать функції Мінімум та Максимум? |
Статистичні |
Завдання для команди «Розумниці»
№ |
Запитання (Microsoft Word) |
Відповідь |
1 |
Для визначення відстаней від тексту до країв сторінки треба… |
Файл-Параметри сторінки-Поля |
2 |
Наведіть приклад назв гарнітур шрифтів, які ви знаєте. |
Times New Roman… |
3 |
Які типи списків, що використовуються в Microsoft Word ви знаєте? |
Нумерований, маркований, багаторівневий |
4 |
Як за допомогою клавіатури зберегти документ Microsoft Word? |
Сtrl+S |
5 |
Охарактеризуйте поняття колонтитулу та його призначення. |
Це повторювані елементи документа розташовані у верхній або нижній частині сторінки |
6 |
Скільки режимів перегляду документу Microsoft Word ви знаєте і які саме? |
Звичайний та повно екранний режим розмітки, режим веб-документа |
Вчитель: Уважно читайте, та правильно відповідайте. Кожна правильна відповідь 2 бали. Поки команди думають, ми розкажемо вам один випадок з практики вчителя інформатики.
Одного разу вчитель інформатики задав ЕОМ запитання: «Що необхідно для того, щоб отримати атестат про закінчення школи?». І як же здивувався він, коли комп’ютер відповів: «Наказ про зарахування в школу». Поки вчитель стояв з розкритим ротом, комп’ютер вивів доведення: «В році 365 днів, з них 52 неділі і якнайменше 10 днів святкових. Літні, зимові, осінні і весняні канікули тривають 100 днів. Відповідно вже 162 дні. Вночі в школу не ходять, а ночі складають половину року, і відповідно ще 183 дні відпадає. Залишається 20 днів, але не весь день тривають заняття, а приблизно четвертина дня. Тому ще 15 днів можна відкинути. Залишається всього навсього 5 навчальних днів у році, за 11 років - 55 днів. Чи багато можна вивчити за 55 днів? Тому атестат можна вручати одразу ж після зарахування в школу.» А ви як вважаєте?
Конкурс 7: «Інформаційна кмітливість»
Вчитель. Перед вами малюнок з трьома китами, на яких тримається інформатика. Що це за кити? За кожен збіг по 1 балу.
Відповідь: Інформація, Алгоритм, Логіка.
Ведучий. Ось і підходить наша гра до фінішу. Дуже надіюсь всім було цікаво!?
Ведучий2.
Як швидко час спливає!
І сумніву немає,
Що нам пора вже назвати
Ведучий:
Хоч усім було цікаво,
Та ось надходить час,
Щоб підсумки підводити:
Хто переміг у нас?
Ведучий:
Команда чудово працювала,
І переможцем конкурсів у цих змаганнях стала
Команді-переможцю, розумному народу,—
За перше місце грамоту даємо в нагороду.
Ведучий:
багато теж старались,
Але для місця другого грамот не дісталося
Напам’ять про змагання одержуйте медалі —
Смачні вони й солодкі, хоч, правда і малі.
Вчитель. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які виникали у вас. На жаль, гра закінчилася, але я надіюся, що сьогодні ви дізналися багато нового та, звичайно ж, вдосконалили свої знання. Тож бажаємо командам успіхів і удачі! Нехай ваші знання, творчість, уміння й усе, чому ви навчилися в школі, стануть у пригоді для здобуття вищої освіти.
До нових зустрічей!
Музична пауза
Пісня «А ми бажаєм Вам добра!»
1