ТЕМА: «ЩО НЕ СТОРОНА, ТО НОВИНА»
Мета:
Обладнання:
Гра – це супутник людського життя від колиски до старості.Це шлях дітей до пізнавання світу в якому вони живуть і який намагаються зрозуміти. І присвячена ця гра географії-найдавнішій і найцікавішій із наук.
Участь беруть три команди.
(Учасники вибирають картки із запитанням.Правильна відповідь-1 бал)
|
Картка №2 |
Картка №3 |
|
А) планета Б) зірка В) комета
|
А) марса Б) Землі В) Венери |
1. Комети – це … А) частинки інших планет Б) яскраві хвостаті зірки В) скупчення замерзлих газів |
|
|
2. Яку другу назву дав український народ Молочному шляху? |
2. Чому змінюються пори року? |
|
|
3. Що таке паралелі? |
3. Що таке екватор? |
|
|
4. Що таке горизонталі? |
4. Назвати проміжні сторони горизонту/ |
|
|
5. Що вимірюють на карті за допомогою масштабу |
5. Назва сітки утвореної меридіанами паралелями? |
№ п/п |
Назва кординат |
Назва географічного об’єкту |
Частина світу |
|
Широта |
довгота |
|||
1. |
пд.ш |
|
|
|
2. |
пд.ш |
зх.ш |
|
|
3. |
пд.ш |
зх.ш |
|
|
4. |
пд.ш |
зх.ш |
|
|
5. |
|
зх.ш |
|
|
(Капітан команди отримує карточку. Хто швидше знайде столицю.)
№ п/п |
Країна |
Столиця |
1 |
Франция |
|
2 |
Італія |
|
3 |
Канада |
|
4 |
Японія |
|
5 |
Алжир |
|
6 |
Перу |
|
7 |
Індія |
|
8 |
Польща |
|
9 |
Австралія |
|
10 |
Україна |
|
На місяці завжди повна тиша тому,що немає повітря яке своїм коливанням передає звук.
Перемовлятися можна тут тільки за допомогою жестів.
Отже, уявіть собі ,що ви опинилися на Місяці і вам потрібно повідомити один одному предмети з різних тем шкільної програми, так як географія-тісно зв’язана з математикою, фізикою, історією, екологією і інші.
(По двоє учасників з команди вибирають слова а команда повинна відгадати це слово.
Наприклад:урок хімії, забруднена територія, історична знахідка.)
Вивчаючи географію, ви розкриваєте і пізнаєте найдивовижнішу книгу, назва якої «Природа». Ми всі полюбляємо разом із сім’єю, або з класом відпочивати на природі, слухати гуркіт води, співи пташок, але ми не повинні забувати про те, що природу треба оберігати. (По одному учаснику з команди. Хто більше назбирає сміття.)
(Бумажки поліетиленові мішки стаканчики).
1. Коли сіно косять,
То його не просять.
(Дощ)
2. Після спеки літнім днем,
Небо хмарилось дощем.
Але що це? Замість зливи
Інше бачить щось могли ви.
(Град)
3. За селом у травах-діамантів спалах.
В полудень туди піду-діамантів не знайду.
(Роса)
4. Маю я меридіани, паралелі, океани,
І міста, й країни, й руки ,
Захід, північ, південь, схід,
Що ж таке я назвіть?
(Глобус)
5. Біжить, шумить, хвилюється,
А добігла і загубилася.
(Річка)
6. Край видно, але дійти
До нього неможливо.
(Горизонт)
7. Під склом знаходжусь,
На північ і на південь дивлюсь,
Якщо зі мною підеш-
Назад дорогу не знайдеш.
(Компас)
8. Таке велике, що займеш весь світ,
Таке мале, що в щілину зайде.
(Повітря)