Виховний захід "Школа ввічливих наук"

Про матеріал
Виховний захід про ввічливість,який має на меті активізувати та збагатити словниковий запас учнів, також формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів, розвивати діалогічне мовлення, пам'ять та мислення і звісно виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків.
Перегляд файлу

Тема: «Школа ввічливих наук»

Мета: активізувати та збагатити словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів; розвивати діалогічне мовлення, пам'ять, мислення; виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків.
Обладнання: презентація, квітка «Чарівні слова», зображення тварин-символів та метелика, роздруковані слова з пропущеними літерами.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. Привітання до вчителів, гостей заходу.

2.Створення позитивного настрою.

- Перед початком нашого заняття ми скажемо один одному такі слова:

                  Щоб нам разом працювати,

                  Треба всім таке сказати:

                  - Я уважний і серйозний,

                  Хоч іще малого зросту.

                  Зараз з силами зберусь,

                  Я нічого не боюсь,

                  Впевнений, кмітливий я

                  Хочу отримати нові знання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На дошці є зображення чотирьох тварин які є символами.(Додаток 1)

- Хто зображений на картинках? ( Вовк - це символ свободи, незалежності.  Сова – символ мудрості та знань. Бджола – це символ працьовитості, організованості. )

- А остання тварина є символом чого? (Єдиноріг – це символ добра)

Ви такі ж як вовк - незалежні та вільні, як сова – вчитеся, щоб стати мудрими і багато знати, та як бджілка багато працюєте щоб навчитись;

А як до вас відноситься єдиноріг

- Добра людина, яка вона? (Щира, дружня, ввічлива, співчутлива)

- Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити).

ІІІ. Оголошення теми заняття. (слайд 1)

- Прослухайте вірш. (слайд 2)

«Ключики малі»

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі,

їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам'ятать неважко

Маленькі ключики твої це

«Дякую» й «Будь ласка».

- Ключики ці дійсно є чарівними. Вони відкривають людські серця.

 - Що ж це за ключики?  (Дякую й будь ласка)

- Як називають такі слова? (Ввічливі слова)

- А як називають людину яка використовує ці слова? (Ввічливою)

- То що ж таке ввічливість?

Ввічливість – це вміння поводитися добре, показуючи повагу до інших людей.    Це означає говорити ввічливі слова та допомагати тим, хто цього потребує. (слайд 3)

ІV.  Основна частина.

 

- Давайте перевіримо хто з вас знає більше ввічливих слів (відповіді дітей).

- Ще є ось такі ввічливі слова: добрий ранок, добрий день, добрий вечір, смачного, добраніч, перепрошую, вибачте, дякую, будь ласка, вітаю, будьте здорові, гарних вихідних, до побачення. (слайд 4)

- Поки я прямувала до класу, щоб показати вам цікаву квіточку, в мене розсипались пелюстки, ви допоможете мені зібрати «Квітку ввічливих слів»? (слайд 5)

- Які слова ми з вами використовуємо у школі? (Добрий ранок, Добрий день, Вибачте, Дякую, Будь ласка, До побачення).

- Дякую, ви молодці!

Вправа « Загублені літери » (Додаток 2)

- На дошці ми з вами бачимо слова, але в них загубились літери, вам потрібно відновити літери, але хто буде виходити і записувати літери у слово має розповісти ситуацію у якій ми використовуємо це ввічливе слово.

Слова на дошці : ВИБАЧТЕ, ДОБРАНІЧ, ВІТАЮ, ДЯКУЮ, БУДЬ ЛАСКА.

Вправа «Продовж чарівні слова» (слайд 6-9)

Учні йдуть щоранку в школу.

Дзвонить дзвоник:

«Дзень-дзелень»

Учні вчителя стрічають

І говорять …             (Добрий день)

Допоміг тобі товариш –
Поспіши з подякою.
Не забудь йому сказати
Гарне слово…             (Дякую)

Як задачу вирішити?
Дуже-дуже важко.
Тут сказати треба другу:
Допоможи …           (Будь ласка)

Коля наш образив Валю.
Чути схлипування, плач.
Що сказати треба Колі?
- Люба, Валечко,                  (Пробач)

- А зараз пограємо у гру.

* Гра « Світлофор ввічливості» з використанням ЛЕГО (слайд 10-15)

- На парті у вас лежить ЛЕГО, дві цеглинки.

-Якого кольору? (Зелене – ввічливо, червона – неввічливо)

  1. - Дайте мені цукерки, - звертається хлопчик у магазині до продавця.

(Неправильно)

- Як мав сказати хлопчик? Яке ввічливе слово він не назвав?

  1. - Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно, -  каже дівчинка в автобусі.

(Правильно)

- Чи вірно говорить дівчинка?

  1. - Мамо, налий мені соку, я хочу пити, – просить хлопчик у мами.

(Неправильно)

- Що невірно говорить хлопчик? Як правильно потрібно відноситись до мами?

  1. - Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу.

(Правильно)

- Чи любите ви своїх рідних? Як часто ви їм допомагаєте?

  1. - Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі, - сказала дівчинка бібліотекарю.

(Неправильно)

- Що дівчинка зробила непавельно? Як вона повинна була зробити?

VІ. Підсумок заняття.

* Перегляд відео «Чарівні слова» Надії Красоткіної (слайд 16)

Завдання:  Плескати в долоні кожен раз, як почуєте чарівне слово, та порахувати їх.

Чарівні є слова

 

У нашій рідній мові

Чарівні є слова.

Слова ці всім відомі,

Бо сила в них жива.

 

«Добридень», «До побачення»

I усмішка сія!

Велике мають значення

Ось ці прості слова!

 

Як скаже син чи донечка

«Спасибі» вам, «Будь ласка!»

Ясніше сяє сонечко,

В словах — любов і ласка!

 

Ось ці прості, живі слова

Не забувайте, діти!

Від них і радість ожива,

В очах промінчик світить.

 

Від цих чарівних, добрих слів

Тепліше людям жити.

Якщо ти їх не говорив,

То треба говорити!

 

Це «Дякую» і «Добрий день»

«Пробачте», «Йдіть здорові».

Вивчайте діти їх щодень

У нашій рідній мові!

 

- Скільки разів ви плеснули у долоньки? (8 разів)

- А які слова ввічливості ви  запам’ятали з віршика? А з заняття?

 

- Ми так гарно складали квітку, що до нас прилетів метелик , давайте допоможемо йому долетіти до квіточки (Додаток 1) (діти складають руки великими пальцями навхрест, та імітують політ метелика).

- А зараз я пропоную вам намалювати квіточку на аркушах і написати на пелюстках ввічливі слова, які ви запам’ятали. Потім ми зробимо конкурс малюнків.

-  Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Я сподіваюся, що після нашої години спілкування ви станете ще трішечки добрішими, уважнішими до людей, своїх рідних, однокласників і до себе.

 

* Використані джерела для створення заняття:

1. https://naurok.com.ua/urok-vvichlivosti-1-klas-305195.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

https://i.pinimg.com/736x/73/97/bb/7397bbb5adbdcd4c5d5e89d72a45b0f4.jpg

Зображення піна-розповіді

https://i.pinimg.com/736x/ea/cb/b5/eacbb50098390d7807125ec4ebaabd53.jpghttps://i.pinimg.com/736x/86/ba/55/86ba5552fb0f12ca7ccd8e9c713fcecc.jpg

Додаток 2

ДЯ_УЮ

ДОБР_НІЧ

В_ТАЮ

ВИ_АЧТЕ

     Б_ДЬ    ЛА_КА

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
2 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку