Сім кольорів щастя
Мета:
- обговорити з учнями розуміння поняття «щастя»;
- вчити дітей приносити радість своїм батькам;
- поповнювати словниковий запас новими словами;
- розвивати вміння самому здійснювати свої бажання;
- виховувати бажання ввічливо висловлювати свої почуття.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організація класу
Сядьте, дітки, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько,
Настрій гарний ми взяли.
Працювати почали.
Емоційне налаштування.
_ Сьогодні на наше заняття я пропоную взяти усмішку, гарний настрій та серце наповнене добротою.
II. Робота над темою заняття
1. Повідомлення теми і мети заняття
-Давайте усмішки всім дарувати.
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах.
І добрі слова у всіх на устах.
- Ми поговоримо про дуже важливу річ в житті людини - про щастя, про те, що означає бути щасливим і що треба для цього робити.
І нашу виховну година я хочу почати словами:
«Щасливий той, хто вважає себе щасливим ! »
Слово вчителя. Багато людей бажають бути щасливими й живуть у пошуках щастя. Однак щастя – це не те, за чим потрібно бігати. Це, передусім, стан внутрішньої свободи, свободи від страхів, невпевненості у собі, сліпого підкорення звичкам та соціуму, заздрощів та недовіри. Отже, що таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті задавав собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя – це щось своє, щось, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього відчуваєш особливо різко і боляче…
─ Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя?(відповіді дітей)
ЩАСТЯ
Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна,
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров,
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім.
2. Гра «Збери слово»
- У кожного на парті є розсипані пазли.
- Складіть з них геометричну фігуру і дізнаєтесь, коли людина почувається щасливою.
- Які слова і вирази у вас утворилися?
1) здоров’я ;
2) мир на Землі ;
3) дружна сім’я;
4) вірні друзі ;
5) любов ;
6) улюблена справа;
7)мрії.
- Отже, коли ж людина почуває себе щасливою?
3. Робота над казкою «Щастя»
Прослухайте казку «Щастя», і спробуйте дати відповідь на питання:
- Коли ще людина почуває себе щасливою?
ПРО ЩАСТЯ
Пишно вбралось однієї неділі Щастя, бо вирішило відвідати Людей. Постукало в перші ворота.
- Хто там? — запитав перший господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
— Чудово! Йди-но сюди, я тебе з'їм.
З'їв чоловік Щастя і був щасливий. Постукало Щастя у другі ворота.
- Хто там? — запитав другий господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я тебе вип'ю!
Випив чоловік щастя і був щасливий. Постукало Щастя у треті во¬рога.
- Хто там? — запитав третій господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я посаджу тебе в клітку.
Посадив чоловік Щастя в клітку і був щасливий. Постукало Щастя у четверті ворота.
- Хто там? — запитав четвертий господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я тебе подарую.
І подарував чоловік Щастя своєму приятелеві і був щасливий... І Щастя було щасливе. ..
(- Від чого ж Щастя було щасливим? )
(- Коли ще людина почувається щасливою? )
(доповнюємо запис – відео про щастя)
4. Музична фізкультхвилинка
( Фізкультхвилинка під пісню «Щастя вам і добра» )
5. Робота над складанням « Квітки Щастя»
Я розповім вам про сім кольорів щастя, а ви будете вибирати і приклеювати на основу свої кольори до нашого щастя.
- Щастя кольорове, воно — веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно — щастя.
Перший колір щастя — це життя, яке подарувала мама
Вона дала кожному із нас найбільше — життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас. Наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненого і такого цікавого світу!
Другий колір щастя – це жити у прекрасній країні, ім’я якій – Україна.
Україна – це наша земля. Рідний край із славною історією, з мудрими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує весь світ, з невмирущими народними традиціями, з мальовничою природою. Україна – це рідна мова, якої навчила нас мама, співаючи колискову.
Мені дуже хочеться, щоб ви запалили у своїх сердечках хоча б маленький вогник гордості за те, що ви – українці. Саме вам, діти, вивчати, берегти, шанувати і вивершувати. Будьте горді, чесні, розумні, любіть свій рідний край. Її майбутнє – у ваших руках.
Третій колір щастя – Краса, Світло, Добро.
Щоб ми з вами не робили і де б ми не були треба завжди пам’ятати, що Добро-є велика сила і вона завжди переможе зло. Робіть добрі вчинки, будьте добрими,чуйними,світлими людьми і тоді і світ наш буде набагато добріший.
Четвертий колір щастя — це люблячі вірні друзі.
Адже добре,коли поруч з вами є друзі, які завжди підтримають,зрозуміють, з якими добре і в радості і в горі. І це дійсно велике щастя- коли є поруч такі люди. Ви ще маленькі, але у вас уже зараз є друзі. І я вам бажаю щоб і надалі в вашому серці було місце для справжніх друзів.
П’ятий колір щастя – це знання, які є для нас скарбом
Школа – це світла дитяча країна, у якій ми навчаємося, ростимо, мудрішаємо і міцніємо. Школа, як мама. Вона так само піклується про нас, дає основу усіх знань, які необхідні людині у житті.
Шостий колір щастя – це Природа, бачити велич нашої природи, милуватися нею.
Мене дивують звуки природи. Вони так багато можуть розказати. Прислухайтесь до пташиного співу, чи мелодійної української пісні, до кожного голосу. До дзюркотіння струмочка, сплеску хвилі на річці і ви зрозумієте, яке це щастя чути світ!
А ось він і сьомий колір щастя — це здійснені наші мрії!
Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом — мрія стає реальністю, вона здійснюється — оце щастя!
Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно — різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного ─щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя.
III. Підсумок заняття
Колаж «Формула щастя»
За порами року (зима, весна, літо, осінь) вчитель об’єднує учасників в чотири групи та дає завдання: за допомогою вирізок із журналу, висловів відомих людей, малюнку створити колаж «Формула щастя».