Виховний захід. «Справедливість – це основа прав дитини»Виховний захід. «Справедливість – це основа прав дитини»

Про матеріал
Систематизувати знання учнів про моральні норми та правила співжиття в суспільстві; перевірити правознавчий світогляд; розвивати у дітей вроджене відчуття справедливості; допомогти дітям зрозуміти, що від справедливості виграє кожен; зясувати з учнями сутність поняття БУТИ СПРАВЕДЛИВИМ; довести, що в основі прав знаходиться справедливість; закріплювати вміння аналізувати та узагальнювати, порівнювати, доказово міркувати; зміцнювати самоповагу учнів; вчити поважати права інших людей і бути толерантними, виховувати співчуття до людей; сприяти моральному і правовому вихованню.
Перегляд файлу

Виховний захід.  «Справедливість – це основа прав дитини»

Мета:Систематизувати знання учнів про моральні норми та правила співжиття в суспільстві; перевірити правознавчий світогляд; розвивати у дітей вроджене відчуття справедливості; допомогти дітям зрозуміти, що від справедливості виграє кожен; зясувати з учнями сутність поняття БУТИ СПРАВЕДЛИВИМ; довести, що в основі прав знаходиться справедливість; закріплювати вміння аналізувати та узагальнювати, порівнювати, доказово міркувати; зміцнювати самоповагу учнів; вчити поважати права інших людей і бути толерантними, виховувати співчуття до людей; сприяти моральному і правовому вихованню.

Обладнання: Плакати, картки, чисті аркуші, мікрофон,кошик нових слів, таблиці з тестами,Конвенція про права дитини.

Ведучий: Всім, хто присутні сьогодні на святі,

                 Скажем слова ми прості:

                  «Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

                  Стрічаємо хлібом, любов`ю і миром!»

 Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про важливий документ, як Конвенція про права дитини, про основу права – спаведливість, а також пограємо в різні інтелектуальні та правові  ігри, позмагаємося в знанні своїх прав.

Для цього треба розділитися на дві команди, вибрати капітана, зайняти свої місця.

  Перше завдання для капітанів:

                 «Дай відповідь»

  1. Основний закон України-...(Конституція)
  2. Главою нашої держави- є...(Президент)
  3. Слово «декларація» означає... (заява, оголошення)
  4. У дні державних свят його вивішують на будівлях. Це...(Державний прапор)
  5. День Конституції ми святкуємо...(28 червня)
  6. Гербом України є...(тризуб)
  7. Президент України дає присягу на найдавнішій історичній пам`ятці України, а саме...(на Євангелії)

1. Величальна пісня, що лунає на урочистих святах...(гімн)

2. Найвищим законодавчим органом України є...(Верховна Рада)

3. Міжнародний документ про права дитини- це...(Конвенція ООН про права   дитини)

4. Державним гімном України є пісня...(Ще не вмерла Украіна)

5. Кольорами державного прапора є...(жовтий і блакитний)

6. Закони всі знаходяться в ...(Конституції)

7. Державною мовою нашої країни є...(українська)

    Перші підсумки записують судді.

Друге завдання: Скласти короткий вірш із словом «держава»

Гра «Розумова бочка»

Кожна команда підбирає до слів визначення:

  1. Патріотизм.
  2. Гуманізм.
  3. Героїзм.
  4. Колективізм.

Ведучий: А тепер подивимось чи вмієте ви виділити позитивні і негативні риси    людського характеру.

Гра «Чи знаєте ви свої права»

Учитель показує демонстраційний матеріал у малюнках, а діти називають права.

Гра «Спіймай правило»

        Повторили всі права,

        І тепер у нас буде гра.

        Якщо право є в законі-

        Дружно плеснемо в долоні.

        А якщо його нема-

        Буде в класі тишина.Усі діти мають право на любов і турботу.

  1. Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні одержувати від них особливу увагу.
  2. Особлива увага-дітям-біженцям.
  3. Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона того захоче.
  4. Діти мають право вільно висловлювати свої думки.
  5. Жодна дитина не зобов`язана мити посуд, прибирати свою кімнату.
  6. Усі діти мають право на ім`я.
  7. Усі діти мають право їсти руками і діставати до стелі ногами.
  8. Жодна дитина не повинна бути сбражена і скривджена.
  9. Кожна дитина має право читати чужі листи , розглядати вміст чужого портфеля.
  10. Усі діти мають право на вільне спілкування.
  11. Кожна дитина має право одержувати їжу в постіль.
  12. Діти, які мають брата або сестру, повинні одержувати додатковий захист і турботу.

Ситуативна гра «Знавці прав і обов`язків»

                                 1-а ситуація                                      

          В нас жартун у класі є:

          Всім він прізвиська дає:

          Каже: «Я мастак до жартів,

          Та чого ж ті жарти варті?

          Зве він «Савою» «Савченка»,

          «Головою»- Головенка,

          Маслюченка –«Маслачок».

          І не каже він по школі,

          Вова, Ліда,Валя, Толя.

          А тільки: Вовка, Валька, Лідка.

          І так щодня, тому ми свідки.

Яке правило порушував «жартун» (право на ім`я)

                                          2-а ситуація

На перерві учень висловився про літературний твір негативно. Вчитель почула цю думку і поставила учневі 1 бал за тему.

 Яке право було порушено? (Право на вільне висловлювання)

                                3-а ситуація

          До кабінету директора заходить учителька з учнем, який вибив сніжкою шибку.

  • Хто і який обов’язок порушив?

                                          4-а ситуація

 Учень приніс 1 бал в щоденнику. Батько дістає ремінь.

Чиї права було порушено? Який обов`язок порушив син?

  Гра «Нема правил»

  Для проведення гри діти діляться на дві команди. Команди можуть розділитися як вони хочуть. На першому ряду сидять капітани команд. Вчитель дає маркер і оголошує, що гра почалася.

  Вочевидь учні будуть обурені через відсутність вказівок, дехто почне обурюватись. Після хвилини такої «гри» вчитель зупиняє гру словами «Стоп! Ви порушили правила!» і пояснює, що вони не виконали правила гри. Пояснює , що вони повинні робити і гра продовжується.

Учні починають грати, а вихователь їх знову зупиняє і пояснює, що вони забули ще якісь правила. Діти можуть бурхливо скаржитися або обурюватися, що вчитель нічого не казав про правила. Вихователь не реагує.

   Так вчитель проводить декілька раз. Оголошує «переможців», проводить підсумок гри, більшість учнів обурені перебігом гри. Це обурення повинно стати базою для наступного обговорення.

   Учитель пропонує обговорити такі питання.

  1. Що можете сказати про гру?
  2. Що було несправедливим?
  3. Що можете зробити гру справедливою? 
  1. Мають бути правила.
  2. Ці правила повинні бути всім відомі.
  3. Правила повинні бути ясними, чіткими зрозумілими.
  4. Правила не можуть змінюватись в процесі гри.
  5. Всі учасники повинні бути рівними.

   Учитель зазначає, у грі справді не вистачає правил. Саме правила є дуже важливою умовою того, щоб гра здійснилась, була справедливою.

  Щоб дати визначення поняттям СПРАВЕДЛИВИЙ, НЕСПРАВЕДЛИВИЙ, проводиться «мозкова атака».

  Для цього пропонується заповнити таблицю визначеннями цих понять.

 

 

С

П

Р

А

В

Е

Д

Л

И

В

И

Й

 

Н

Е

С

П

Р

А

В

Е

Д

Л

И

В

И

Й

                            ___________

 

 

                            ___________

 

 

                            ___________

 

 

                            ___________        

 

 

 

 

 

Довести дітям, що в основі прав є справедливість, можно за допомогою іншої рольової гри «Уявний мікрофон».

  • Члени команди задають один одному запитання
  • Чи порушували ви коли - небудь правила?
  • Хто постраждав в цьому?
  • Чи є справедливість важливою для людей?
  • Що ви відчули, коли до вас поставилися несправедливо?
  • Чи можете ви зізнатися в несправедливості свого вчинка і признати його?
  • Що ви відчуваєте, коли ви граєте в тій команді, яка виграє?
  • Якби ви грали ще раз, в якій команді ви б хотіли бути?
  • Що сприяє дотриманню справедливості в проведенні ігор?

Підсумки ігор. Заключне слово.

  • Дитя моє, права дитини
  • Ти мусиш вивчити сумлінно.
  • Це так потрібно, так важливо
  • Напевно знати в наші дні:
  • Коли з тобою справедливо
  • Вчиняють, а коли і ні .
  • То ж прочитай, завчи напам`ять,
  • Порадь і друзям прочитать.
  • Хай прочитають тато й мама,
  • Закони всім потрібно знать!

 

 

doc
Додано
17 січня 2020
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку