Виховний захід. «Справедливість – це основа прав дитини»
Мета:Систематизувати знання учнів про моральні норми та правила співжиття в суспільстві; перевірити правознавчий світогляд; розвивати у дітей вроджене відчуття справедливості; допомогти дітям зрозуміти, що від справедливості виграє кожен; зясувати з учнями сутність поняття БУТИ СПРАВЕДЛИВИМ; довести, що в основі прав знаходиться справедливість; закріплювати вміння аналізувати та узагальнювати, порівнювати, доказово міркувати; зміцнювати самоповагу учнів; вчити поважати права інших людей і бути толерантними, виховувати співчуття до людей; сприяти моральному і правовому вихованню.
Обладнання: Плакати, картки, чисті аркуші, мікрофон,кошик нових слів, таблиці з тестами,Конвенція про права дитини.
Ведучий: Всім, хто присутні сьогодні на святі,
Скажем слова ми прості:
«Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо хлібом, любов`ю і миром!»
Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про важливий документ, як Конвенція про права дитини, про основу права – спаведливість, а також пограємо в різні інтелектуальні та правові ігри, позмагаємося в знанні своїх прав.
Для цього треба розділитися на дві команди, вибрати капітана, зайняти свої місця.
Перше завдання для капітанів:
«Дай відповідь»
1. Величальна пісня, що лунає на урочистих святах...(гімн)
2. Найвищим законодавчим органом України є...(Верховна Рада)
3. Міжнародний документ про права дитини- це...(Конвенція ООН про права дитини)
4. Державним гімном України є пісня...(Ще не вмерла Украіна)
5. Кольорами державного прапора є...(жовтий і блакитний)
6. Закони всі знаходяться в ...(Конституції)
7. Державною мовою нашої країни є...(українська)
Перші підсумки записують судді.
Друге завдання: Скласти короткий вірш із словом «держава»
Гра «Розумова бочка»
Кожна команда підбирає до слів визначення:
Ведучий: А тепер подивимось чи вмієте ви виділити позитивні і негативні риси людського характеру.
Гра «Чи знаєте ви свої права»
Учитель показує демонстраційний матеріал у малюнках, а діти називають права.
Гра «Спіймай правило»
Повторили всі права,
І тепер у нас буде гра.
Якщо право є в законі-
Дружно плеснемо в долоні.
А якщо його нема-
Буде в класі тишина.Усі діти мають право на любов і турботу.
Ситуативна гра «Знавці прав і обов`язків»
1-а ситуація
В нас жартун у класі є:
Всім він прізвиська дає:
Каже: «Я мастак до жартів,
Та чого ж ті жарти варті?
Зве він «Савою» «Савченка»,
«Головою»- Головенка,
Маслюченка –«Маслачок».
І не каже він по школі,
Вова, Ліда,Валя, Толя.
А тільки: Вовка, Валька, Лідка.
І так щодня, тому ми свідки.
Яке правило порушував «жартун» (право на ім`я)
2-а ситуація
На перерві учень висловився про літературний твір негативно. Вчитель почула цю думку і поставила учневі 1 бал за тему.
Яке право було порушено? (Право на вільне висловлювання)
3-а ситуація
До кабінету директора заходить учителька з учнем, який вибив сніжкою шибку.
4-а ситуація
Учень приніс 1 бал в щоденнику. Батько дістає ремінь.
Чиї права було порушено? Який обов`язок порушив син?
Гра «Нема правил»
Для проведення гри діти діляться на дві команди. Команди можуть розділитися як вони хочуть. На першому ряду сидять капітани команд. Вчитель дає маркер і оголошує, що гра почалася.
Вочевидь учні будуть обурені через відсутність вказівок, дехто почне обурюватись. Після хвилини такої «гри» вчитель зупиняє гру словами «Стоп! Ви порушили правила!» і пояснює, що вони не виконали правила гри. Пояснює , що вони повинні робити і гра продовжується.
Учні починають грати, а вихователь їх знову зупиняє і пояснює, що вони забули ще якісь правила. Діти можуть бурхливо скаржитися або обурюватися, що вчитель нічого не казав про правила. Вихователь не реагує.
Так вчитель проводить декілька раз. Оголошує «переможців», проводить підсумок гри, більшість учнів обурені перебігом гри. Це обурення повинно стати базою для наступного обговорення.
Учитель пропонує обговорити такі питання.
Учитель зазначає, у грі справді не вистачає правил. Саме правила є дуже важливою умовою того, щоб гра здійснилась, була справедливою.
Щоб дати визначення поняттям СПРАВЕДЛИВИЙ, НЕСПРАВЕДЛИВИЙ, проводиться «мозкова атака».
Для цього пропонується заповнити таблицю визначеннями цих понять.
С П Р А В Е Д Л И В И Й |
|
Н Е С П Р А В Е Д Л И В И Й |
___________
___________
___________
___________
Довести дітям, що в основі прав є справедливість, можно за допомогою іншої рольової гри «Уявний мікрофон».
Підсумки ігор. Заключне слово.