Сценарій розважальної гри для учнів 7 - 9 класів, метою якого є розвиток інтересу до вивчення шкільних предметів через гру, пробудження у дітей щирого інтересу до всього корисного, морального.
Виховний захід: « У світі цікавих ігор»
Мета: навчити учнів оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального;
Розвивати у дітей через ігри інтерес до вивчення предметів шкільного курсу, цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність;
Виховувати людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність, скромність та самопожертву.
Обладнання: два комплекти літер на груди і спину, ілюстрації тварин і птахів, назви держав, ілюстрації до конкурсу « Хто я?», записи пісень.
Хід заходу
Ведуча.
Дорогі друзі! Ми щиро раді вас вітати
Й у себе знову вас приймати,
Щоб могли у нас ви відпочити
І дружбу нашу більш зміцнити.
Усмішки, ігри, пісні час
Ще більше, звісно, зблизять нас.
Тому влаштовуйтесь зручніше,
І з вами буде нам гарніше.
Ведучий. Сьогодні ми пропонуємо вам невеличку розважальну програму «У світі конкурсів та ігор»!
Ведуча. Ви посмієтеся з наших жартів…
Ведучий. Якщо, звичайно, вам буде смішно.
Ведуча. Ви будете танцювати разом з нами…
Ведучий. Якщо вам хочеться танцювати…
Ведуча. Ви у нас добре відпочинете.
Ведучий. Якщо це не зробили на уроках…
Ведуча. А почати ми хочемо зі шкільних гуморесок.
Гумореска 1.
Учень 1. От ти краще скажи мені. Артеме. Як то може бути, що твій твір про собаку такий самий, як у Олега?
Учень 2. Бо це про того самого собаку.
Гумореска 2.
Учень1 : Ну як ти могла стільки помилок зробити у творі?
Учень2: Я не одна мені батько допомагав.
Ведуча: А тепер серйозно. На сцену запрошуємо чотири дівчинки та чотири хлопчики. Починаємо перший конкурс «Збери літери»
Гравці кожної команди отримують по дві літери, ми прикріплюємо їх на спину та груди. Ведучий зачитує запитання, дівчатка відгадують і складають з літер слово. Рухатися треба швидко. Складаємо слово зліва направо, щоб глядачі змогли його прочитати. На все вам дається 2 хвилини.
Запитання дівчаткам:
1. Білий ведмідь, що шукає друзів на Півночі. ( Умка)
2. Моя хресна моєму татові та мамі. ( Кума)
3.Змелені зерна пшениці. ( Мука)
4.Нею косять, а дівчата її заплітають.( Коса).
Запитання хлопцям:
1.Суха трава, їжа для тварин. ( Сіно)
2.Що нас катає взимку. ( Сані)
3.Торгівельна компанія, яка виробляє телевізори, магнітофони. ( Соні)
4.Радіо – наше, школа – наша, вчителі - … ( Наші)
Ведуча. Продовжуємо нашу програму. Зараз перед вами виступить..
Ведучий. Не виступить.
Ведуча. Чому?
Ведучий. Захворів.
Ведуча. Отакої. А вчора здоровісінький був.
Ведучий. То вчора. А сьогодні…
Ведуча. Так, що трапилось?
Ведучий. Та розумієш, до них вчора гості приїжджали…
Ведуча. То й що?
Ведучий. А Денис позавчора, ти ж знаєш, зауваження отримав, поведінка незадовільна, ще й двійку отримав з математики.
Ведуча. Ну і..?
Ведучий. То батьки його дуже невдоволені були. Особливо тато. Страшенно розгнівався, що син такий невихований.
Ведуча. Не розумію, до чого тут це?
Ведучий. А те, що тато паском хотів виховати Дениса, та мати упросила не використовувати цього виховного засобу.
Ведуча. І?
Ведучий. Мати запропонувала не пустити його на сьогоднішню нашу зустріч з ровесниками.
Ведуча. Знову не розумію. А до чого тут гості?
Ведучий. А до того, що Денис вирішив задобрити батьків, щоб попасти сьогодні сюди. І щоб показати свою вихованість, вирішив перед гостями проявити себе. Гості похвалять його, то батькам уже не з руки буде не пускати його на зустріч.
Ведуча. Ну і?
Ведучий. Ото він вирішив нарвати вишень і почастувати ними чемно гостей. А на їхній паркан якраз із сусідської черешні гілка з такими гарними великими рожевощокими черешнями звисає. Ото він поліз на паркан. Сидить, рве. Аж тут сусідський Рябко, звідки не візьмись, як гаркне (мабуть, відірвався) та хвать Дениску за штанину. Того з паркана миттєво здуло. Та не розрахував – лобом об стовпчик бах! Іскри з очей… Голова обертом… Поточився і геп… на їжака. Як ошпарений схопився Денис і помчався. А вже сутеніло. Ото він, не помітивши, зачепив діжечку з водою (мати наступного дня мала розсаду полити). А ввечері досить прохолодно… Поки дочекався, ховаючись у сараї, що гості поїдуть… От і лежить тепер з температурою. До ніг – гірчичники, на гулю на лобі – компрес холодний, а там де голки їжака сліди залишили – зеленкою розцяцьковано.
Ведуча. Добре… Тобто, ще не добре. Просто я хотіла сказати, що тоді замість Денискового циркового номера ми запрошуємо ще шість бажаючих взяти участь у конкурсі « Ерудит»
Завдання1.Помічники вивішують малюнки із зображенням тварин:
1 - слон; 3 – Їжак 5 - крокодил
2 - черепаха 4 - кенгуру
Ведучий оголошує конкурсні запитання.
Запитання 1. Яка тварина найдовше живе – до 180 років? (2. Черепаха)
Запитання 2. Серед цих тварин назвіть найбільшого земного плазуна. (5. Крокодил)
Запитання 3.В якої тварини найменше дитинча порівняно з розмірами дорослої тварини? ( 4. Кенгуру )
Запитання 4. Назвіть австралійську травоїдну тварину. ( 4. Кенгуру)
Запитання 5. Яка з тварин здатна найдовше спати – до 236 діб? (3. Їжак)
Запитання 6.У кого за життя зуби змінюються 6 – 7 разів? (1. Слон)
Завдання 2.Помічники вивішують картки з назвами країн:
1 – Індія 3 – Японія 5 - Китай
2 – США 4 - Англія
Запитання 1. «Країна сонця, що сходить»? ( 3. Японія)
Запитання 2. Батьківщина гри в шахи. (1. Індія)
Запитання 3. В якій країні, за офіційною статистикою, на кожні 10 жителів припадає 7 автомобілів? ( 2. США)
Запитання 4. Наймогутніша морська держава ХІХ століття. (4. Англія)
Запитання 5. Яка держава має найбільше населення? (5. Китай)
Запитання 6. Яка країна посідає перше місце у світі за чисельністю домашніх котів ? ( 2.США)
Завдання3. Помічники вивішують малюнки із зображенням птахів.
1 – курка; 3 - гуска 5 - страус
2 – колібрі; 4 - пінгвін
Запитання 1.Морозостійка домашня пташка. (3. Гуска)
Запитання 2. Найбільший птах на Землі. (5. Страус)
Запитання 3. Який птах може літати хвостом вперед? (2. Колібрі)
Запитання 4. Птах, який не літає і живе на берегах Антарктиди. (4. Пінгвін)
Запитання 5. Про якого птаха говорять, що він не птах? (1. Курка)
Запитання 6. Найменший птах. (2. Колібрі)
Гумореска 3.
Учень1: Доню, чому ти так пізно повернулася додому?
Учень 2: Я була у Марійки, допомагала їй робити уроки
Учень1: Та вона ж відмінниця!
Учень 2: Я допомагала Марійці робити мої уроки
Гумореска 4.
Учень1: Скільки учнів у вашому класі?
Учень 2: З учителькою тридцять п’ять
Учень 1: Отже без вчительки тридцять чотири!
Учень 2: Е, ні! Без учительки в класі не залишиться жодної душі.
Ведуча. Ми продовжуємо нашу гру і запрошуємо до участі у конкурсі
« Чоловік чи жінка» ще шість учнів. У цьому конкурсі можна не називати імена, а вказувати лише стать: чоловік чи жінка.
Запитання.
1.Хто був злий через відсутність велосипеда, а коли транспортний засіб у нього з’явився – подобрішав . (Чоловік)
2.Перший Президент України. ( Чоловік)
3.Кого більше в нашій школі: вчителів чоловіків чи жінок. ( Жінок)
4.Хто Президент нашої школи.( Чоловік)
5.Хто перший полетів у космос.( Чоловік)
6.Завгосподарством нашої школи. ( Жінка)
7. Дерево, що є символом Нового року. ( Жінка)
8.Хто у школі вчитель російської мови (Жінка)
9.Голова нашої громади ( Чоловік)
10.Оцінка якого роду.( Жіночого)
11.Кому із казкових героїв допомагало гусеня? (Чоловікові. Івасику )
12.Про кого написано: « За три копи куплена» ( Жінка. Коза – Дереза)
Ведучий. Прекрасно. Які розумні та ерудовані учні нашої школи. Пропоную наступний конкурс під назвою « Хто я?». Головна задача вгадати, що ти за персонаж зображений на ілюстрації. Дорогі глядачі ваші відповіді мають бути «так» чи «ні», а учасник задає різні питання.
Помічники виносять ілюстрації на яких зображені: Буратіно, царівна Жаба та інші герої.
Ведуча. Увага! Увага! Чи відомо вам, що слово «хустка» утворилося від слова «захищати»? З давніх-давен хустку носили на голові і на шиї, на плечах і у кишені. Дами дарували її на пам’ять лицарям, а у деяких народів кинута долу хусточка означала життя або смерть.
Ведучий: Хустку використовували, щоб підкреслити особливості одягу. Вона – обов’язковий елемент багатьох національних костюмів. Давайте зараз на деякий час перетворимося у жителів різних країн. Для цього нам потрібна лише хустка. Так і називається наша гра – «Хустка».
Ведуча запрошує у коло чотирьох дівчат і роздає їм хустки. Завдання: затанцювати, тримаючи хустку на плечах – український танок, в руках – російську кадриль, на стегнах – «Циганочку», через плече – грецький «Сіртаки», прикриваючи обличчя – східний танець. Грає відповідна музика.
До кола запрошуються хлопці. Їм також потрібно затанцювати: тримаючи хустку за поясом – грузинську «Лезгінку», на шиї – ковбойський танець.
Ведуча. Зараз проведемо «Гру з глядачами.» Готові? Починаємо.
1.Найбільша ягода (Кавун)
2.Який звір літає? ( Кажан)
3.Яка рослина дає мед і кашу? ( Гречка)
4.Цей звір бачить все навколо себе. Його мама годує лише один раз.( Заєць)
5.Яка тварина найкраще відчуває запахи? ( Метелик)
6.Яку птицю називають рожевою?( Фламінго)
7.Скільки картоплин влізе в п’яти літрову каструлю? ( Ніскільки. Картопля не лазить)
8.Чи може страус назвати себе птахом? ( Ні, він не говорить)
9.Чи може дощ йти два дні підряд?( Ні, між ними є ніч)
10.Якого птаха підтримує хвіст під час сидіння на дереві? ( Дятла)
11.Яка тварина дихає легенями, ротом і шкірою? ( Жаба)
12.Які ноги у жирафа більші: передні чи задні? (Однакові)
13.Насильніша комаха ( Жук – носоріг)
Ведучий: Ви всі маєте уявлення про пантоміму. Це вид сценічного мистецтва, у якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла тощо. І нашим наступним конкурсом буде конкурс «Пантоміма».
На сцену запрошуються 8 учасників, яким необхідно зобразити: сумного пінгвіна, розлючене порося, хмурого орла, чайник, що кипить, комара-пискуна, ледачого кота, злу собаку, веселу мавпу. Демонстрація проходить під музику.
Ведучий. Ви добре сьогодні відпочили? Вам сподобалось? Дякуємо вам за активну участь, за ваші відповіді, за ерудованість, за гарний настрій…
Ведуча. Стривай , стривай. Адже у нас залишився ще один конкурс « Знайди своє коло», чи може ти забув? Зараз я нагадаю умови конкурсу. У кожного з вас до одягу прикріплені фігурки різного кольору і форми. Ваше завдання: як тільки заграє музика сформувати коло спочатку за формою фігурки і танцювати , доки грає музика, як тільки заграє інша мелодія створити коло за кольором фігурок і продовжити танцювати.
Ведучий.
Ми бажаємо всім учасникам нашого свята , щоб замріяне у світанковому дитинстві збувалося. Щоб Господь Бог на протязі життя зігрівав вас своєю ласкою і благодаттю.
Ведуча .
Нехай нескінченною, світлою та щедрою на добро і вдачу буде ваша життєва
дорога, хай повниться вона радістю й достатком.
Запрошуємо вас підтримати учнів 6 - А класу .Звучить пісня « А ми бажаєм Вам добра».