Виховний захід "Увага! Інтернет!"

Про матеріал
Виховний захід для дітей 9-12 років. Метою якого є дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету; засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті; сприяти обізнаності дітей про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; виховувати інформаційну культуру дітей.
Перегляд файлу

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

 

«Увага! Інтернет!»

 

C:\Users\Ace\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\інтернет.jpg

 

 

 

 

                  Підготувала:

Керівник гуртка плавання

 Ломинога Юлія Олександрівна

 

 

2023р.

Тема: «Увага! Інтернет!»

Мета:

-         дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету;

-         засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;

-         сприяти обізнаності гуртківців про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;

-         виховувати інформаційну культуру гуртківців.

 

Обладнання: ноутбук, телевізор, ручки, роздрукований матеріал, канцелярські скріпки, мультфільм «Увага! Інтернет!».

Форма проведення: виховний захід.

Учасники: ведучий, діти (9-12 років).

Хід заходу

І ВСТУПНЕ СЛОВО

Ведуча:  Добрий день, шановні діти!

   Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.

    Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.

   Коли ми потрапляємо до всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже. Інформаційні потоки: корисні та шкідливі, новини, музика, фільми і ще багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

   З дитинства ми знайомимося з правилами дорожнього руху, правилами поводження з газом, правилами з пожежної безпеки і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувала не тільки їх життю, але й моральні та духовні рівновазі.

А чого існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернеті? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі безпечного Інтернету. Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформувати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

 

 

ІІ ВПРАВА «Небезпеки в Інтернеті»

Розподілити дітей на дві команди. Одна команда буде шукати із запропонованих позитивні сторони Інтернету а інша — негативні.

Позитивні:

 1. Можливість знаходити нових друзів.

2. Можливість спілкуватися з людьми у різних куточках світу.

3. Можливість грати он-лайн ігри.

4. Можливість слухати музику.

5. Можливість дивитися фільми.

6. Допомога у навчанні.

7. Можливість до самонавчання он-лайн.

8. Можливість оплачувати рахунки прямо вдома.

9. Можливість робити покупки, не покидаючи домівки.

10. Пошук потрібної інформації не користуючись при цьому сотнями книг чи бібліотеками.

11. Можливість дізнаватися про погоду у будь-якій точці землі.

 

Негативні:

1. Віруси та хробаки.

2. Нелегальні та шкідливі матеріали.

3. Спам.

4. Кібер-хуліганство ( інформаційні атаки на дитину через Інтернет).

5. Виманювання інформації про дитину та її сім’ю.

6. Погіршення зору після довготривалого проведення часу за компʼютером.

7. Інші порушення здоров’я.

8. Відчуття втомленості.

9. Заміна реального світу на віртуальний через різноманітні соціальні мережі, ігри.

10. Відчуття непотрібності та нудності реального світу перед віртуальним. 11. Надмірне захоплення іграми, соціальними мережами тощо.

 

ІІІ ІНТЕРАКТИВНА ГРА «Казка про Скріпочку»

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скрипка (бажано, кольорова).

Ведуча: Я пропоную до вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили його до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування. (Учасникам пропонується розігнути скрипку і зробити з нею посмішку). Спілкуючись мережі з друзями одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на 1 рік старше за неї. На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка настала, адже думала що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи. Скріочка уявляла, що її новий друг прийде назустріч з гарними квітами. (Учасникам пропонується зробити зі Скріпочки квітку). Коли ж дівчинка прийшла на призначена місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося — це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця. Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього.  Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка і побігла додому.

   Ця історія дуже вразила з Скріпочку. Вона хотіла забути про те що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скрипачку в первинну форму). У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло. Як ви гадаєте де допустила помилку скрипачка? Що було необхідно зробити інакше?

Обговорення казки.

 

Ведуча: Пам’ятайте:

Якщо хтось незнайомий запропонує вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримуйтеся цих правил: не вірте тим даним і фотографіям, які вам надсилають, погоджуєтесь на зустріч лише вдень та в людному місці, обов’язково повідомте батьківпро зустріч або візьміть їх з собою.

 

ІV ВПРАВА «Хто надіслав тобі листа?»

Ведуча: Чи знайоме вам слово «Нік»? Що воно означає? Нік — це вигадане ім’я, прізвисько, яке вживають користувачі Інтернет-форумів, не називаючи своє справжнє ім’я. Навіщо потрібен Нік? Що може приховувати Нік?

Дітям дається завдання вигадати собі прізвисько («нікнейм»),  яким вони користуються при спілкуванні в Інтернеті або хотіли б використовувати, та написати їх на картках.

Ведуча збирає картки перемішує їх, витягає по черзі. Зачитує нікнейм і діти намагаються вгадати, чи це Нік. У 99 % учасники не можуть вгадати відправника повідомлення.

Ведуча: Так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. В Інтернеті не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону.

 

V ПЕРЕГЛЯД МУЛЬТФІЛЬМУ «Увага! Інтернет

Обговорення мультфільму

 

VІ ВПРАВА «Обіцянка нового користувача Інтернету»

Дітям роздаються обіцянка і вони разом її зачитують.

Я, новий користувач Інтернету обіцяю:

1. Разом з батьками скласти список дозволених сайтів і заходити лише на них. 2. Проводити за комп’ютером не більше ніж 1,5 години на день.

3. Стежити щоб послуга Геолокації була вимкнена.

4. Додавати в друзі тільки знайомих людей.

5. Ретельно відбирати інформацію для розміщення в мережі (жодних адрес, імен, номерів телефонів, паролів).

6. Дотримуватися правил етикету і бути ввічливим.

7. Уникати підозрілих посилань, скачування та пересилання невідомих файлів.

8. Зустрічатися з віртуальними друзями лише з дозволу батьків та під їх наглядом.

9. Завжди радитися з батьками і повідомляти їм про підозрілі ситуації.

10. Не порушувати ці правила.

 

ПІДСУМОК

Ведуча: Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком імовірно, що у найближчому майбутньому всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. То давайте зупинимося на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки замість живих облич, смайлики — замі живих посмішок. Врешті-решт, як та на що витрачати власний час — це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет — це лише інструмент, яким ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуватись, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом. Знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.

До нових зустрічей!

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку