Виховний захід "Ви маєте право на життя"

Про матеріал
Завдяки даній розробці виховного заходу ви зможете охнайомити всіх учасників освітнього процесу з правами людини...На конкретних прикладах розглянути, якими є особливості статей Конституції та розв'язати декілька правових задач...
Перегляд файлу

Виховний захід

на тему:

«Ви маєте право на життя»

1316775350.jpg

 

 

 

                                                                                   

Заступник директора з ВР

                                                                             Мельницька О.В.

 

 

 

 

 

 

2015 р.

Виховний захід на тему:  «Ви маєте право на життя»

Метою проведення виховного заходу є ознайомлення учнів із Конвенцією про права дитини, виховання в них поваги до прав та основних обов’язків людини та громадянина, підготовка дітей до життя, до використання  набутих ними знань для вирішення конкретних життєвих ситуацій.

Оформлення: гра проходить у актовій залі де розміщені цитата : «Щоб  стати абсолютно вільними, ми маємо стати рабами закону» ( Ціцерон ), виставка малюнків за темою : «Закон у нашому житті».

Обладнання: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, ватмани, маркери, мультимедійна презентація, магнітофон, короткометражний фільм «Твої права дитини», стенд – «Права дітей  на основі  Конвенції  про права дитини».

Музичний матеріал: мелодії різних авторів

Кількість задіяних учнів: 14 учнів

Тривалість проведення заходу: 60 хв.

Підготовча робота: підбір життєвих  ситуацій, робота над документом

«Конвенція про права дитини», робота по виробленню  навичок акторського мистецтва. 

 

 

( Дійові особи: Вчитель, Учень 1, Учень 2, Учень 3, Учень4, Учень 5, Мама 1, Мама 2, Іванко, Оленка, Читець 1, Читець 2, Читець 3, Читець 4 )

Хід заходу

Учитель. Проблема правового захис­ту сім'ї і дитинства ось уже тривалий час перебуває у центрі уваги між­народної   спільноти.   Особливого значення     надається     забезпе­ченню   прав   дітей. У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку. Скринька відчиняється під звуки чарівної музики).

То кого ви побачили в чарівній скриньці?

(Себе! – відповідають діти, на дні скриньки дзеркало!)

Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожна людина є особливою та неповторною. Життя їй даєть­ся один раз, і прожити його потрібно гідно, щоб залишити після себе добрий слід, Зараз ви ще діти. Хто ви на дереві життя? Поки ви що — листочки, які згодом переростуть у коріння і дадуть початок новим поколінням.

Кожна доля єдина, клина!

І вона не повториться знов!

Неповторна кожна людина,

Неповторна кожна любов!

(Звучить аудіо запис пісні О.Білозір «Неповторна кожна людина»)

Учень 1. Дитинство – це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно, інтелек­туально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. У цей період для дітей мають бути створені всі умови для їхнього життя та повноцінного роз­витку. Щоб досягти цієї мети, і дитина, і родина, у якій вона виховується, мають перебувати під правовим захистом держави.

Учень 2. Проблема правого захисту родини й дитинства вже тривалий час перебу­ває в центрі уваги міжнародної спільноти, адже діти потребують особливої уваги внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості. Саме тому в 1989 р. ООН затвердила один важливим документ  - Конвенцію про права дитини, в основу якої покладено принципи Декларації прав дитини 1959 р. 

Учень 3.  В 1991р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р.  в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. Згідно з Конвенцією, Україна у квітні 2001 року прийняла Закон «Про охорону дитинства».

Учень 4. Головні завдання Конвенції - забезпечення дітей особ­ливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родили як основному осередку. V якому росте й виховується дитина. Для повного та гармонійного розвитку дитина має зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові та взаєморозуміння. Дитина має бути вихована в мирі, гідності, свободі, рівності та солідарності;

Учень 5. Але, на жаль, у наш час багато учнів не знають про свої права. Не знають про них і їхні батьки. Права дітей часто порушуються, а ми не знаємо, куди потрібно звернутися по допомогу.

Учень 1. Тому сьогодні ми познайомимося з основними правами дитини, які про­голошує Конвенція ООН, для того, щоб ви всі їх знали й могли ними користу­ватися. І будемо робити це в ігровій формі.

Ситуація №1.

Дійові особи: Мама 1, Мама 2.

   Мама 1 (п’є краплі). Ну і дітки зараз пішли, до інфаркту скоро доведуть!

   Мама 2. Добрий день, сусідонько! Та ти захворіла, чи що?

   Мама 1. А де ж тут не захворієш, якщо мій бовдур на тому тижні скло в класі розбив, на цьому тижні побився із сусідом по парті, а сьогодні ще й дві двійки отримав. Я на нього накричала та ще хотіла по шиї дати, а він мені відказує: «Ти мене бити не маєш права, бо будеш відповідати за жорстоке поводження з дитиною, тому що так записано в Конвенції про права дитини».

   Мама 2. Ти знаєш, і моя донька щось мені вчора торочила про Конвенцію. Ще у 9 класі тільки вчиться, а вже хлопець якийсь з’явився в неї. Я їй кажу, що вчитися краще треба, а вона – не втручайся в мої особисті справи, бо це заборонено Конвенцією про права дитини.

   Мама 1. І що воно за конвенція така?

   Мама 2. Може, ви нам розкажете.

Учитель. Ну що, діти? Розкажемо вашим батькам про те, що це за документ такий – Конвенція про права дитини?

Учні. Так!

Ситуація №2.

Дійові особи: Іванко, Оленка

   Іванко. Сестрице Оленко! Я їсти хочу!

   Оленка. Потерпи Іванку! Ось скоро дійдемо додому, там і поїси.

   Іванко. Сестрице Оленко! Може, зайдемо в цей магазин і купимо чіпсів?

   Оленка. Не можна, братику! Там міститься дуже багато різних консервантів і штучних добавок, захворієш!

   Іванко.  Сестрице Оленко! Може, зайдемо ось у цей магазин і купимо сухариків чи горішків!

   Оленка. Не можна, братику! Вони містять штучний підсилювач смаку, захворіти можеш!

   Іванко. Що ти мені постійно торочиш: «Не можна, не можна!» Я не маленький, мені вже 14 років, і я сам буду вирішувати, що мені можна, а що ні.

   Оленка. Ні, ти ще дитина!

   Іванко. А я кажу, ні!

   Учитель. Допоможіть розв’язати суперечку за допомогою Конвенції про права дитини. Кого можна вважати дитиною?

Учень 2. Дитиною вважається людина віком до 18 років. Якщо тобі не виповнилося 18 років, ти вважа­єшся дитиною. Ти ще ростеш, ходиш до школи, одним словом — формуєшся фізично й духовно.

 

Учень 3. Хто я на древі нашого життя?

               Я — той листок, що перейде в коріння.

               Будуть світити нові покоління

               У них озветься і моє життя!

 

 

Пісня «ДИТИНСТВО ЩАСЛИВЕ» (Слова В. В. Федорової)

Учень 4. Стаття 28 наголошує, що дитина має право на освіту, і обов'язок держави — забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов'язкову початкову освіту та заохотити її до отримання середньої освіти.

 

Учень 5. Учися, дитино, Бог буде з тобою,

                З любов'ю тебе шануватиме світ;

                Учися, щоб сіять добро поміж люди, —

                І житимеш вічно, не згине твій слід!

Ситуація №3.

Дійові особи: Учень1, Учень 2.

   Учень 1 (сидить із перев’язаним горлом).

   Учень 2. Привіт, Богдане! А чого це тебе сьогодні в школі не було? Захворів, чи що?

   Учень 1. Та нічого страшного, застуда, горло трохи болить. Ось поп’ю чайку з малиною, молочка гарячого, та й скоро пройде.

   Учень 2. Нічого ти не розумієш! Народними методами зараз ніхто не лікується. Бо в Конвенції про права дитини записано, що кожна дитина має право на медичну допомогу, яка відповідає найвищим сучасним стандартам.

   Учитель. Про яке право йдеться в цій ситуації? (Право на охорону здоров’я)

Учень 1. Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандартами, які реально може за­безпечити держава. Жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.

Учень 2. Держава захищає дітей від брутального по­водження з боку батьків або інших осіб, жодна дитина не може бути піддана катуванню, зну­щанню, незаконному арешту або позбавленню волі.

Вчитель. Підніміть руку ті, хто знає про такі випадки, коли когось били, обзивали, відбирали гроші, інші речі або цінності, тобто насильно примушували людей, можливо, підлітків, робити те, чого вони не хотіли. Чи відомі вам              такі випадки? Хто може розповісти про такі випадки?             

 

Обговорення. 

- Що таке насильство? 

Після обговорення вивішується плакат із визначенням поняття «насильство». Насильство — дії, що принижують людську гідність, шкодять здоров’ю.               

- Давайте разом спробуємо назвати всі дії,  які ви вважаєте насильство?»

(Висловлювання учнів та приклади записуються на фліп-чарті):

- приниження;

- побиття;

- примус;

- образа (обзивання);

- ігнорування;

- вимагання;

-        домагання;

-        ляпас;

- експлуатація фізичною працею;

- заборона;

- байдужість, зневага;

- позбавлення кишенькових грошей;

- обмеження спілкування;

- ізоляція;

- пліткаретво;

- глузування;

- штовхання;

- сексуальне домагання.

Всі ці види насильства можна розділити на три групи:

а) фізичне насильство; 

б) емоційне насильство;

в) сексуальне насильство.

- Які з вищеперелічених дій є фізичним насильством? і

- Які з вищеперелічених дій є емоційним насильством?

- Які з вищеперелічених дій є сексуальним насильством?

 

Виявляється, що, на жаль, у житті існує багато дій, які можна назвати насильницькими. Не всі - про це знають. Тому, можливо, багато підлітків піддаються насильству, але не всі усвідомлюють це. Дуже важливо знати таку інформацію, щоб не допустити в подальшому випадків насильства над собою.

Вправа «Хто може допомогти в захисті ваших прав».

Учитель. Ми знаємо, що робити й до кого звертатися, коли заболить голова, зненацька підніметься температура чи зламається телевізор. А як бути, коли порушуються права підлітків? До кого звертатися, кому довіритися, кого запитати? Дуже мало Таких, кого жодного разу не турбували ці питання. Діти не знають, до кого звертатися, тому не можуть вчасно отримати потрібну їм консультацію та допомогу і, врешті, залишаються наодинці зі своїми проблемами. І даремно, адже в коленій місцевості існує мережа організацій, служб, здатних допомогти тим, хто цього потребує. Інформація, яку ви отримаєте зараз, підкаже, куди й до кого звернутися по допомогу щодо захисту своїх прав.

(Учитель наводить список організацій і служб, до яких діти можуть звернутися в разі потреби, роздає їм буклети з названим переліком.)

Отже, кожна дитина має право на особисте життя. Кожна дитина є особистістю.

Учитель. Відеоролик «Твої права дитино» допоможе вам дізнатися, які ще права мають діти згідно Конвенції ООН «Про права дитини».

(Перегляд відеоролику, джерело https://www.youtube.com/watch?v=UVj_up8p_Mo )

 

Гра –кросворд «Мої права».

 

  Тут зашифровані ваші права, попробуйте їх найти.

 

І

Я

Т

Ж

К

А

Н

М

Я

Т

И

Р

Ь

І

Е

Д

О

Т

О

Т

С

Н

А

К

Н

Н

Я

Н

Д

 

У

М

А

Ч

В

А

 

Вправа «Це класно!»

Учасники групи сідають у коло. Вчитель пропонує учневі, що сидить справа, назвати своє ім'я і яке-небудь право (наприклад, «ЯДенис, в мене є право на життя»; «ЯОля, і я маю право на освіту»),

У відповідь на кожну фразу всі учасники вигукують: «Це класно!» і водночас піднімають вгору великий палець.

Вчитель. Сьогодні хочеться сказати, як дотримуються права дітей. Лише 3% опитаних дітей зазначили, що права дитини в Україні не порушуються, 48% вважають, що права дітей порушуються досить часто, 49% думають, що права дитини в Україні порушуються інколи. Серед основних порушень прав діти виділяли такі: «дорослі ображають, погрожують, б'ють дітей», «батьки б'ють за погані оцінки, за неслухняність», «батьки б'ють, перебуваючи у стані алкогольного сп'яніння», «б'ють однолітки, старші хлопці».

(Перегляд мультимедійної презентації)

Читець 1.  Я маю право жити  на Землі,

                  Творити, дихати,  учитись,

                 Примножувать багатства всі її,

                 Своєю Україною гордитись.

 

 

Читець 2.  Я маю право Україну  восхвалять,

                   Боротися  за неї і за честь стоять,

                   Безкрайнії  поля її любити

                   І щовесни журавликів із вірою зустріти.

 

Читець 3.  Я маю право на веселку і весну,

                   На щедру осінь і на тепле літо,

                   На зиму, так  безмежно чарівну,

                   І на поля зі  стиглим житом.

 

Читець 4.  На  золотаве  сонце    в небесах,

                   Що  щедро Україну зігріває

                   На соловейка спів в гаях

                   І на любов  батьків, безмежну і  безкраю.

 

Читець 1.  Не меркнуть зорі,

                  Йдуть у небуття,

                  Бо мають право  вік світити.

                 Я ж маю право на життя,

                Я гідно мушу жити.

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку