Тема : Вода – важлива, неймовірна, багатогранна.
Мета: узагальнити знання учнів про воду, її значення та багатогранність; розвивати критичне мислення та пізнавальний інтерес до вивчення географії та біології; продовжувати формувати екологічний світогляд учнів застосовуючи елементи STEM освіти.
« Вода! Ти не просто необхідна
для життя, ти і є саме життя,
ти – найбільше багатство у світі»
Антуан де Сент – Екзюпері
Ведучий 1. Вода є основною умовою існування організму людини, забезпечує його корисними мікроелементами й присутня у процесах перетравлення їжі та кровообігу. Організм людини на 65% складається з води, а тому її якість є надто важливою.
Ведучий 2. Зі зростанням населення та темпів урбанізації прогресуюче збільшується водоспоживання саме прісної води. Якщо в 1900р. споживання води у світі становило 400 км. куб., у 1975р. – 3000 км. куб., то нині населення планети витрачає щорічно майже 8000 км. куб. води.
Ведучий 1. Прісна вода виступає важливим чинником розміщення як населення, так і виробництва. Вода завжди була і є джерелом життя і добробуту. Обумовлювалося це низкою чинників: потребою в питній воді; рибальством, що було одним з основних засобів прожитку; можливістю швидкого пересування водними шляхами, запровадження зрошувального землеробства. Саме тому біля крупних річок виникали давні цивілізації – Давній Єгипет, Месопотамія, Стародавній Китай.
Ведучий 2. Вода надзвичайно важлива, вона скрізь, вона основа життя, а ще вона надзвичайно цікава і багатогранна. Щоб переконатися у цьому запрошуємо вас відвідати « Творчу лабораторію води».
«Творча лабораторія води»
( діти об’єднуються у невеликі групи або пари і виконують творчі завдання, а потім коротко їх характеризують)
Ведучий 1. Вчені встановили, що старіння організму викликане втратою води в його клітинах з віком, отже вся вода є « молодильною». Якщо вдасться зупинити чи зменшити втрату води, тоді, можливо, люди житимуть довше.
Ведучий 2. Є і мертва вода це вода забруднена стоками промислових підприємств, мінеральними добривами і отрутохімікатами, нафтопродуктами.
Цю воду не можна пити, з неї не можна готувати їжу, не можна прати, купатися, ловити рибу.
Ведучий 1. Завдяки колообігу і живим організмам, що живуть у ній, вода має здотність до самоочищення, але захисні сили води дуже підірвані. Допоможемо воді очиститись! Якщо вся вода стане мертвою – зникне життя на Землі.
Ведучий 2.
З глибин землі, відчувши силу,
Води живої джерело
З – під кручі цівкою забило,
Струмком співочим потекло.
У дружбі з ним квітують трави,
Зважнілі зерном колоски,
І спраглий день іде в заплави,
Черпа ту воду, п'є з руки.
Вона ж вирує в неспокої,
Відбивши сонце і блакить,
І вже, як сил душі людської,
Його не випить не спинить!
Додаток
1.Фотоколаж « Агрегатні стани води»
2.Намалювати схему « Колообіг води у природі»
3. Провести дослід (1 склянка з водою, 2 склянка з водою у якій розчинена сіль. Занурити яйце у першу склянку, а потім у другу. Зробити висновок.)
4. Сенкан
Іменник
2 прикметникі
3 дієслова
Речення коротке
Синонім
Вода
Рідка, прозора
Тече, розмиває, переносить
Вода – це колиска житття.
Життя
5.Виготовити інтерактивний плакат «Проблема чистої води»
6. Виготовити об'ємну модель формули води. ( використати пластелін та зубочистки)
7.Числа і вода ( встановити відповідність)
1 |
3/4 |
а |
Глибина Маріанського жолобу |
2 |
4 |
б |
Перше занурення людини на дно Маріанського жолоба |
3 |
11022 |
в |
Глибина Чорного моря |
4 |
1872-1876 |
г |
Частини океану |
5 |
2245 |
д |
Перша навколосвітня експедиція для вивчення океану |
6 |
15 |
е |
Займає океан на планеті |
7 |
1960 |
є |
Глибина Азовського моря |
Відповіді: 1 - е, 2 - г, 3 - а, 4 - д, 5 – в, 6 – є, 7 – б.