В матеріалах уроку підібрано вправи для актуалізації опорних знань по темі. Під час вивчення нового матеріалу застосовуються різні види читання: читання "луною", читання " буксиром", читання парами. Для зацікавлення учнів використовуються різноманітні ігри:
Гра "Бджілки".
Гра " Квіточка".
Гра "Читає Незнайко".
Гра "Засічка - кидок"
Гра "Закінчи речення".
Розробка уроку літературного читання. 2 клас.
Тема: Дорожчого за Батьківщину немає нічого.
В. Сухомлинський «Верба – мов дівчина золотокоса».
Мета: розширити знання про життєвий і творчий шлях В.О.Сухомлинського, продовжувати знайомити з його творами; вдосконалювати навички правильного, виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання; прищеплювати любов до Батьківщини.
Тип уроку: урок формування навичок і вмінь.
Хід уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ви часу не гайте
Працювати починайте
Сядьте рівно, не крутіться
Одне одному всміхніться
Скажем дружно «Добрий день!»
І хай щастя принесе цей день!
Я називатиму прямі склади, а той з вас, хто впіймає м’ячик, назве обернений склад.
Не – ен
Му – ум
Ша – аш
Ті – іт
Зи – из
Ва – ав
Ля – яв
Ли – ил
Ло – ол
Наша верба найкорчуватіша.
Шу-шу-шу – чистомовки я пишу.
Ят-ят-ят – їх пишу для всіх малят.
Ки-ки-ки – їх говорять залюбки.
Ло-ло-ло – щоб чисте мовлення було.
Ла-ла-ла – Алла дівчинка мала.
Ли-ли-ли – в гості ми до неї йшли.
Ло-ло-ло – в Алли тісто підійшло.
Ла-ла-ла – пирогів вона спекла.
Лє-лє-лє – чаю Аллочка наллє.
Конкурс на краще читання опису співу жайворонка.
Стоїть над водою з розплетеною косою.
Про цю рослину написано багато. Сьогодні ми дізнаємося ще більше про неї з оповідання, яке написав відомий вчений,науковець,вчитель.
« Читання – це віконце, через яке діти збагачуються і пізнають світ та самих себе».
Василь Олександрович написав багато творів для вас. З-під його пера вийшли чудові збірки. Багато зних розміщено на нашій виставці. Читайте його твори. Вони дуже цікаві.
(Учні розповідають про В.О. Сухомлинського)
- Які картини поставали в вашій уяві під час слухання оповідання?
Віти коси
Сумує тихо
Щаслива тремтять
Гніздечко золотокоса
Прокидається зазеленіють
Читання слів « луною» за вчителем.
Читання слів « буксиром».
Читання слів у парах.
- З ким автор порівнює вербу, із чим – її віти? Доведіть свою відповідь за текстом.
- Прочитай ті частини оповідання, у яких йдеться про щасливу дівчину – вербу.
- Хто щасливий разом з нею? Чому?
- У якій частині оповідання вжито слова сумує, зітхнула?
- Які почуття верби вони передають?
- Прочитай рядки, в яких зосереджено основну думку твору?
- Як вилітає зі свого затишного (теплого) гніздечка, зелені коси тремтять.
- Весною вона прилетить і верба перестане журитися ( сумувати).
- Упав жовтий (золотий) листок і поплив кудись далеко – далеко.
За командою «кидок» учні починають напівголосно читати текст. За командою «засічка» - зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане слово. Потім читають спочатку ще раз. Під час повторного читання переконуються, що прочитали вже більший обсяг і « засічка» поставлена вже далі.
Учні повертаються один до одного і переказують оповідання в парах.
Гра « Закінчи речення».
Автор Віра Науменко. С. 118 – 119.