Урок: Дорожчого за Батьківщину немає нічого. В. Сухомлинський «Верба – мов дівчина золотокоса».

Про матеріал

В матеріалах уроку підібрано вправи для актуалізації опорних знань по темі. Під час вивчення нового матеріалу застосовуються різні види читання: читання "луною", читання " буксиром", читання парами. Для зацікавлення учнів використовуються різноманітні ігри:

Гра "Бджілки".

Гра " Квіточка".

Гра "Читає Незнайко".

Гра "Засічка - кидок"

Гра "Закінчи речення".

Перегляд файлу

Розробка уроку літературного читання. 2 клас.

 

Тема: Дорожчого за Батьківщину немає нічого.

В. Сухомлинський «Верба – мов дівчина золотокоса».

Мета: розширити знання про життєвий і творчий шлях В.О.Сухомлинського, продовжувати знайомити з його творами; вдосконалювати навички правильного, виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання; прищеплювати любов до Батьківщини.

Тип уроку: урок формування навичок і вмінь.

Хід уроку

  1.                     Організаційний момент.
  1.                   Створення сприятливого психологічного клімату і емоційного настрою.

Ось дзвінок нам дав сигнал, 

Працювати час настав. 

Тож і ви часу не гайте 

Працювати починайте 

Сядьте рівно, не крутіться 

Одне одному всміхніться 

Скажем дружно «Добрий день!» 

І хай щастя принесе цей день! 

 

  1.                 Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.
  1.                   Мовна розминка.
    1.               Гра « Впіймай м’ячик».

Я називатиму прямі склади, а той з вас, хто впіймає м’ячик, назве обернений склад.

Не – ен

Му – ум

Ша – аш

Ті – іт

Зи – из

Ва – ав

Ля – яв

Ли – ил

Ло – ол 

  1.               Робота над скоромовкою. Гра « Дощик».

Наша верба найкорчуватіша.

  1.               Чистомовка.

Шу-шу-шу – чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят – їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки – їх говорять залюбки.

Ло-ло-ло – щоб чисте мовлення було.

Ла-ла-ла – Алла дівчинка мала.

Ли-ли-ли – в гості ми до неї йшли.

Ло-ло-ло – в Алли тісто підійшло.

Ла-ла-ла – пирогів вона спекла.

Лє-лє-лє – чаю Аллочка наллє.

 

  1.             Перевірка домашнього завдання.

Конкурс на краще читання опису співу жайворонка.

 

  1.              Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
    1.               Відгадайте загадку.

Стоїть над водою з розплетеною косою.

  • Що ви знаєте про цю рослину?

Про цю рослину написано багато. Сьогодні ми дізнаємося ще більше про неї з оповідання, яке написав відомий вчений,науковець,вчитель.

  • Хто ж він?
  • (На дошці прикріплені склади в прямокутниках, кружечках, трикутниках)  Прочитавши склади в прямокутниках, ви дізнаєтесь його ім’я.
  • Правильно, його ім’я – Василь Олександрович  Сухомлинський. Ось він перед вами (показ портрета). Саме йому належать слова  записані на дошці:

 « Читання – це віконце, через яке діти збагачуються і пізнають світ та самих себе».

Василь Олександрович написав багато творів для вас. З-під його пера вийшли чудові збірки. Багато зних розміщено на нашій виставці. Читайте його твори. Вони дуже цікаві.

  • Група учнів нашого класу підготувала розповідь  про цю людину.

(Учні розповідають про В.О. Сухомлинського)

  1.                 Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
    1. Виразне читання оповідання вчителем.

- Які картини поставали в вашій уяві під час слухання оповідання?

  1. Словникова робота.

Віти                                       коси

Сумує                                   тихо

Щаслива                             тремтять

Гніздечко                            золотокоса

Прокидається                     зазеленіють

 

Читання слів « луною» за вчителем.

Читання слів « буксиром».

Читання слів у парах.

  • Яке слово складається з двох частин?

 

  1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне  читання тексту учнями.
  2. Виразне читання тексту за абзацами. Гра « Квіточка».
  3. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.

  - З ким автор порівнює вербу, із чим – її віти? Доведіть свою відповідь за текстом.

-  Прочитай ті частини оповідання, у яких йдеться про щасливу дівчину – вербу.

 - Хто щасливий разом з нею? Чому?

- У якій частині оповідання вжито слова сумує, зітхнула?

- Які почуття верби вони передають?

- Прочитай рядки, в яких зосереджено основну думку твору?

  1. Гра « Читає Незнайко».

- Як вилітає зі свого затишного (теплого) гніздечка, зелені коси тремтять.

- Весною вона прилетить і верба перестане журитися ( сумувати).

- Упав жовтий (золотий) листок і поплив кудись далеко – далеко.

  1. Гра « Засічка – кидок».

За командою «кидок» учні починають напівголосно читати текст. За командою «засічка» - зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане слово. Потім читають спочатку ще раз. Під час повторного читання переконуються, що прочитали вже більший обсяг і « засічка» поставлена вже далі.

  1. Гра « Обличчям до обличчя».

Учні повертаються один до одного  і переказують оповідання в парах.

  1.              Підсумок уроку.

Гра « Закінчи речення».

  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • Я запам’ятав …
  • Хочу навчитися …
  • Урок завершую з ………. настроєм.
  •  
  1.          Домашнє завдання.  Підручник «Літературне читання»

Автор Віра Науменко. С. 118 – 119.

  • Дібрати запитання за містом.
  • Навчитися переказувати за малюнком.

 

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку