Урок-тренінг для 2 класу на тему: "Спілкування. Умови взаєморозуміння. Практична робота: використання невербальних знаків, сигналів, жестів"

Про матеріал

В даній розробці показаний один з варіантів проведення тренінгу в початковій школі. На таких уроках кожна дитина бере активну участь в роботі, учні вчаться взаємодіяти між собою і з учителем. Дана розробка містить ряд практичних завдань, в проміжку між якими міні-лекції, руханки.

Перегляд файлу

ЗОШ І ступеня с.Мокре

 

 

 

 

 

 

Урок-тренінг з основ здоров’я

«Спілкування. Умови взаєморозуміння.

Практична робота: Розпізнавання невербальних знаків, сигналів, жестів»

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:

Ковальчук Ірина Василівна

 

 

Тема. Спілкування. Умови взаєморозуміння. Практична робота: розпізнавання невербальних знаків, сигналів, жестів

Мета. Формувати в учнів навички культури спілкування з однолітками та дорослими; прищеплювати повагу до себе й інших людей; ознайомити учнів з основними способами спілкування: мовленням, мімікою, жестами; розвивати вміння бути доброзичливими, товариськими людьми; креативне мислення; навички спілкування; виховувати культуру поведінки та спілкування, ввічливість.

Обладнання. Дерево очікувань, квіточки для дерева, яблучка для дерева, правила тренінгу, тематичні ілюстрації, сонечко і промінчиками з написами, заготовки для плакатів «У нас можна», «У нас не можна», тематичні малюнки для роботи в групах, для гри «Покажи, та не скажи», картки із завданнями для гри «Відгадай», картки для роботи в парах.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент

 

Закінчилася перерва,

Продзвенів уже дзвінок,

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок.

 

Учні повторюють за вчителем

Ви найкращі – Ми найкращі

Ви розумні – Ми розумні

Ви активні – Ми активні

Ви винахідливі – Ми винахідливі

Ви наполегливі – Ми наполегливі.

 

  •    Чудово! А сьогодні на уроці в цьому переконаються всі. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми сьогодні проведемо урок-тренінг. На цьому уроці ми будемо активно працювати, виконувати багато цікавих вправ і завдань.

Девіз уроку

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка

Не втратилась марно.

2. Вправа «У нас такі правила…»

Прийняття правил тренінгу. Голосування.

Слухай уважно, не відволікайся, піднімай руку, поважай інших, будь ввічливим, сміятися можна, але не з когось.

 

3. Вправа «Знайомство»

Отож, починаємо працювати. Але, щоб наша праця була успішною, завжди будь-яку справу потрібно виконувати з гарним настроєм. Я точно знаю, що настрій стає кращим, якщо людині зробити або сказати щось приємне. Зараз ваше завдання – познайомити нас із вашим сусідом справа і сказати про нього щось приємне.

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6602.JPG

4. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель показує малюнки на дошці.

  • Що ми бачимо на першому малюнку? (Розмова між двома хлопцями)
  • Що ми бачимо на другому малюнку? (Розмовляють жінки)
  • Що ми бачимо на третьому малюнку? (Розмовляє дитина з дорослим)
  • Як одним словом можна назвати те, що ви бачили на малюнках? (Спілкування)

Так, спілкування. І тема нашого уроку сьогодні присвячена саме спілкуванню. І звучить вона: «Спілкування. Умови взаєморозуміння»

5. Вправа «Очікування»

А зараз я хочу почути від вас, що ви очікуєте від цього уроку.

Дитина пише на квітці, що лежить на парті, свої очікування від уроку і прикріплює до галявинки на дошці.

Я теж хочу висловити свої очікування від цього уроку. Я очікую, що ви навчитеся спілкуватися з дорослими та однолітками, навчитеся вживати слова ввічливості, поважати себе та інших людей, будете вчитися культурі поведінки та спілкування.

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6601.JPG

ІІ. Основна частина

  1. Міні-лекція

Ви постійно спілкуєтеся з різними людьми за допомогою слів (вербальне спілкування): з рідними, друзями, учителями, однокласниками. Від уміння спілкуватися залежить настрій людини. Коли говориш щось приємне людині – її настрій покращується. Внаслідок цього покращується і її здоров’я. А коли сказати людині щось погане – її настрій погіршується, і погіршується здоров’я.

  1. Проблемне запитання

Але як же ми можемо знати, чи буде приємно комусь, коли ми щось говоримо? Як визначити?

Є «золоте правило спілкування» - Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе.

 

  1. Вправа «Добери промінці»

На дошці  сонечко без промінців.  Всередині написано золоте правило спілкування. На паперових смужках написані правила спілкування. Учні по черзі беруть промінець і , аргументуючи відповідь, або чіпляють до сонечка, або викидають.(Привітно, милосердно, з повагою, жорстоко, не переривай розмову дорослих, відверто, щиро, з дорослими на «Ви», з посмішкою, обзиватися, говорити погані слова, ввічливо, уважно слухати співрозмовника, кричати)

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6610.JPG

Висновок. Потрібно ставитися до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе.

  1. Інтерактивний метод «Незакінчене речення». Вправа «Мікрофон»
  1. При зустрічі першим … (вітайся)
  2. Будь відвертим і щирим, говори лише … (правду)
  3. Не … (кричи)
  4. Будь привітним і … (доброзичливим)
  5. Уважно слухай, не … (перебивай) співрозмовника.
  6. Намагайся висловлюватися чітко і … (зрозуміло).

Висновок. При спілкування треба дотримуватися певних правил.

Моделювання ситуацій невербального спілкування.

  1. Міні-лекція

Люди при спілкуванні розуміють один одного як за допомогою слів (вербальне спілкування), так і без слів (невербальне спілкування). Тобто, за допомогою міміки і жестів.

Міміка – це вираз обличчя.

Жести – це рухи тіла.

Вправа «Покажи, та не скажи»

Що я їв? Вчитель показує малюнок, а діти повинні показати його мімікою. (лимон, гіркий перець, цукерка)

Руханка

За допомогою жестів я вам покажу, яка в нас буде фізкультхвилинка, а ви повинні відгадати. (Олень, дім, вікно, зайчик, ліс, мисливець)

Діти відгадують, а потім виконують руханку «У оленя є свій дім», показуючи жести.

 

Вправа «Відгадай»

Кожен учасник тренінгу отримує на картці, що йому потрібно зобразити за допомогою жестів.

Болить живіт, болить зуб, пішли зі мною, роблю зарядку, збирати квіти, замітаю, мию посуд.

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6623.JPG

Висновок. Спілкуватися можна як за допомогою слів (вербально), так і без слів (невербально)

Повідомлення про вітання в різних країнах світу.

Зазвичай спілкування людей починається з вітання. В різних країнах світу вітаються по-різному.

Наприклад, в Німеччині все дуже строго: до 12 год дня вітаються «Добрий ранок!», з 12год до 17год кажуть «Добрий день», а з 17год до вечора вітаються «Добрий вечір».

В США при зустрічі запитують «Як справи?», і у відповідь обов’язково кажуть «Все добре».

В Ізраїлі при зустрічі кажуть «Мир вам!», в Ірані кажуть «Будь веселим!»

У Монголії при зустрічі питають «Чи здорова ваша худоба?»

А в Лапландії люди при зустрічі труться один об одного носами. Мабуть, щоб трохи зігрітися.

Проблемне запитання.

А як вітаються люди в Україні? Чи з усіма людьми ви вітаєтеся однаково?

Робота в парах.

Вирішити це запитання вам допоможе схема, яку потрібно закінчити, поєднавши слова ввічливості з тими, кому потрібно їх сказати.

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6627.JPG

Висновок. З різними людьми потрібно вітатися по-різному.

Робота в групах.

А зараз ми переконаємося, чи вмієте ви ввічливо спілкуватися. Об’єднуємося в групи. Кожна група отримує завдання: скласти діалог на задану тему.

1 група – у магазині.

2 група – в бібліотеці.

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6640.JPG

Висновок. У будь-якій ситуацій потрібно бути ввічливим.

Колективна робота «Наші правила»

Ви ознайомилися із загальноприйнятими правилами спілкування. А зараз ви розробите свої правила спілкування у вашому класі. Використовуйте здобуті знання, проявляйте творчість.

Для цього одна група на зелених стрічках записує те, що у вас МОЖНА робити, а друга група на червоних стрічках записує те, чого робити НЕ МОЖНА.

(потім ми ці частини об’єднаємо, і у вашому класі будуть свої правила спілкування)

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6645.JPG

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6647.JPG

ІІІ. Заключна частина

Завершення вправи «Очікування»

На початку уроку ви озвучили, що ви очікуєте від цього уроку. Чи збулися ваші очікування? Якщо ви отримали на уроці те, що чекали, якщо на уроці ви отримали плоди своєї праці, то прикріпіть до нашого квітучого дерева плоди. Якщо ваші очікування не збулися, то залиште ці плоди-яблучка в себе. Це буде означати, що нам треба ще попрацювати над цією темою.

C:\Документи\Ірина Василівна\Фотографії\2018-2019\Урок-тренінг Іра\245___12\IMG_6654.JPG

Вправа «Коло побажань»

Учні по колу закінчують речення «Я тобі бажаю…» і дарують посмішку.

docx
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
6022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку