Виховний захід " Я маю право"

Про матеріал
В цій розробці кожний вчитель знайде цікаві вправи та матеріали для виховної години. Учні мають змогу познайомитися з власними правами, навчаться їх захищати
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Права дитини

Номер слайду 2

Привітання. Вправа “Посмішка по колу”Вправа “Чарівна Скринька”

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Обмін думками. Стався до дитини, як до кращого гостя в будинку. (Індійське прислів'я)

Номер слайду 5

Фізкультхвилинка“Світлофор”

Номер слайду 6

Шкільні права та правила

Номер слайду 7

Гра “Мій обов’язок”

Номер слайду 8

Ситуативні задачі

Номер слайду 9

Вірш “ Я маю право”Я маю право жити на землі,Творити, дихати, учитись. Примножувать багатства всі її,Своєю Україною гордитись. Я маю право на веселку й на весну, На щедру осінь і на тепле літо, На зиму, так безмежно чарівну, І на лани із стиглим житом. На золотаве сонце в небесах,Що щедро Україну зігріває. На соловейка спів в гаях,І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Номер слайду 10

Дякуємо за увагу. Бажаємо успіхів

Перегляд файлу

Виховний захід у 7 класі

Дата:

Тема «Права дитини»

Мета:

Навчальна: Ознайомити дітей із правами, що гарантуються законом, сприяти формуванню правового світогляду, системи теоретичних поглядів на права дитини, формувати активну позицію дітей щодо реалізації себе та своїх прав у житті, правову свідомість.

Розвиваюча:  Розвивати логічне мислення, інтерес до правових знань, навички самореалізації і самовиховання. Розвивати культуру дітей, ввічливість, чесність, людяність.

Виховна: Формування соціальної та громадянської компетенції, виховувати пошану до законів України, вчити користуватися своїми правами, дисциплінованість, повагу до товаришів.

Обладнання та матеріали: ребус, відео «Права дитини», відео «Порушення прав дітей», інтерактивна вправа у LearningApps.org, тест «Чи знаєте Ви свої права», таблиця ЗХД, буклет, персональний комп′ютер.

Форма уроку: дискусія з елементом тренінгу.

 

Епіграф

Стався до дитини, як до кращого гостя в будинку. (Індійське прислів'я)

 

 

І. Вступна частина:

1. Організація навчального простору.

Вітання.  Підготовка необхідного інвентарю для роботи на занятті.

2. Вправа «Посмішка по колу»

Утворімо коло доброти. Візьміться за руки. Кожен з нас – це часточка світу. Ми любимо себе, ми любимо одне одного і все, що нас оточує.

Визирніть у вікно. Посміхніться сьогоднішньому прекрасному дню.

Заплющте очі й подумки пошліть одне одному добрі думки і добрі відчуття. Розплющте очі. Подаруйте посмішку другові для створення гарного настрою. Потріть долоні одна об одну протягом хвилини, щоб відчути тепло. Відчуйте у собі тепло. Поділіться часткою тепла з товаришем.

Зліпіть уявну кульку з вашого тепла, доброти та, подувши, відправте комусь з однокласників.

Сіли всі рівненько. Будемо працювати

3. Вправа «Чарівна скринька»

 У мене на столі чарівна скринька, в ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Правда ж, цікаво? Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив, аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть у скриньку.

  • То кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (себе)

Так, у чарівному дзеркалі ви побачили кожен себе, Людину, - найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас – Людина, яка живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій землі немає і не буде.

 

ІІ. Основна частина

Сьогодні на виховні годині, Ви матимете змогу пригадати те, що Ви вже знаєте, а також дізнатись багато нового. Все це буде проходити у вигляді тренінгу, але спочатку пропоную Вам розгадати ребус з якого ми нарешті дізнаємось тему уроку.

Додаток 1

Отже, темою нашого уроку є «Права дитини».

На даний час перед нами стоять багато вимог та законів, яких ми повинні дотримуватись, але також не менш важливим є знання власних прав.

Організація, яка піклується про права людей усіх країн - ООН. Дана організація займається захистом прав людей на вільне й спокійне життя. 10 грудня 1948 року цією організацією було прийнято Декларацію прав людини. Вона має 46 статей, які включені до нашої Конституції.

У 1989 році підписали Конвенцію прав дитини. Конвенція - це угода, міжнародний договір між державами з питань захисту прав дитини. Конвенція про права дитини, схвалена сесією Генеральної Асамблеї ООН 20 листопада 1989 року (набула чинності для України з 27 вересня 1991 року). Конвенція визнає, що дитині необхідна сім'я, дитина має зростати у щасті, любові та розумінні. Дитина має виховуватись у мирі, гідності, терпимості, свободі та солідарності.

Кожен громадянин повинен добре знати свої права, розуміти їх, виконувати і захищати.

Проблема прав людини завжди була і залишається актуальною у сучасній незалежній державі ім’я якої Україна. Куди ми не підемо, яка б ситуація нас не спонукала кожен з нас повинен знати свої права.

Давайте переглянемо відеоролик про права дітей. Додаток 2

 

Що ви запам’ятали переглянувши цей відеоролик? Тож, які права має кожна дитина?

(відповіді учнів)

Як ви думаєте, чи всі діти користуються своїми правами?; від чого це може залежати?; що заважає їм?; хто може порушувати їхні права?

(відповіді учнів)

Переглянемо наступне відео про порушення прав дітей. Додаток 3

Які права дітей тут порушуються і не виконуються?

(відповіді учнів)

Бачимо, що є багато дітей, які не користуються своїм правом на харчування, житло, безпеку, навчання, піклування, любов, опіку, живуть у постійній небезпеці, є діти яких здають у рабство та заставляють до важкої фізичної праці.

«Сімейний світ»

Ледь тільки ви з’явились на світ, разом із вашим першим подихом ви стали громадянами своєї країни. І вже тоді ви скористалися двома правами людини.

  • Якими? (на життя, на ім’я)
  • Який документ засвідчує, що ви є громадянами України?
  • Що в ньому записано?
  • В якому віці у нашій державі видається паспорт?

Сім’я – це основа життя людини, вона об’єднує найрідніших людей. Сім’я об’єднується любов’ю, взаємною турботою, обов’язками, спільним житлом, вона потрібна людям для щасливого життя. У кожній сім’ї є свої правила, закони, традиції.

Послухайте розмову доньки з мамою і скажіть, хто з них правий?

Мати говорить доні: Оленко, я йду на роботу, прибери, помий посуд після себе.

Оленка: Мамо, я не можу. У мене завтра контрольна.

Мати: Устигнеш підготуватися. Не можна щоб удома був такий безлад.

Оленка: А Конвенцією про права дитини я захищена від будь-якої роботи, яка заважає мені вчитися.

Мати: Так, але я вважаю, що хатня робота не може заважати тобі вчитися.

  • Отож, на вашу думку, хто в цьому правий?

У статті 32 Конвенції йдеться не про звичайну хатню роботу, а про експлуатацію та умови праці дітей.

  • А якими правами Конвенції ООН ви користуєтесь, проживаючи в сім’ї?
  • Але крім користування правами ви зобов’язані виконувати ще й певні обов’язки. Які саме обов’язки ви виконуєте в сім’ях?

 

Фізкультхвилинка

«Шкільний світ»

І ось настає час, коли діти підростають і ідуть першою самостійною стежиною. Як ви гадаєте, куди веде я стежина?

Ось вам підказка: Стоїть вулик придорожній,

         У ночі завжди порожній.  (Школа)

Так, школа. У ст.. 28,  29 Конвенції ООН про права дитини говориться: «Усі діти мають право ходити до школи, розвивати свої здібності»

Саме в школі ви знайомитеся з однолітками, які стають вашими друзями.

Я вам пропоную трішки відпочити, і зіграти у гру «Світлофор». Чому саме у цю гру? Тому що світлофор допомагає водіям дотримуватись ПДР.

Умови гри:  я буду піднімати прапорець зеленого, червоного або жовтого кольору, який стимулюватиме вас до виконання певних дій. А ви повинні не помилитися у їх виконанні.

Червоний – присісти біля парти.

Жовтий – плескати в долоні.

Зелений – підстрибнути.

 

Ви всі різні та несхожі одне. Як же зробити так,  щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми.

  • Яких правил поведінки ви дотримуєтеся у школі?
  • Я вам пропоную зібрати частинки правил поведінки, і з них прокласти дорогу до школи, із нашого казкового селища.
  • Зі всіма вітайся.
  • Уважно слухай вчителя.
  • В туалет іди при потребі.
  • Бережи шкільне майно.
  • На уроці сидіти тихо.
  • Не бігати по школі.
  • У школі ходити спокійно.
  • Тримати речі у порядку.
  • Наполегливо вчися.

 

  • Розгляньте, ще раз права дитини які вам гарантує Конвенція ООН, і скажіть, які з них вам надаються у школі?
  • Які ваші права порушуються у нашій школі?

 

 

  • Гра «Мій обов’язок…»

Я зачитуватиму вам певні обов’язки, які діти можуть виконувати в сім’ї, і якщо ви їх виконуєте то піднімайте руку, а я даватиму вам фішки. В результаті вияснимо хто найкращий помічник в сім’ї.

  • шанобливо  ставитися до старших;
  • виконувати посильну роботу вдома;
  • піклуватися про батьків;
  • прибирати в кімнаті;
  • допомагати мамі готувати їжу;
  • мити посуд;
  • допомагати татові щось ремонтувати;
  • поливати квіти;
  • допомагати бабусі тримати й розмотувати клубок для в’язання;
  • годувати тварин;
  • допомагати братикові, сестричі прибирати іграшки.

(Підведення підсумку)

Кожна людина мріє мати міцну, щасливу сім’ю. Жити у теплій затишній оселі.

 

Також є випадки, коли діти зловживають своїми правами, забуваючи про свої обов’язки, цим тероризують своїх батьків, рідних, вчителів. Чи знаєте ви про такі випадки?

(відповіді учнів)

Знаємо також випадки, що діти подають позови до суду на своїх батьків, рідних не маючи для цього вагомих підстав. Діти знущаються над однолітками чи молодшими, думаючи, що у них є більше прав. Не виконують прохань дорослих та ін.

Звичайно, потрібно знати свої права, відстоювати їх, але також пам’ятати про культуру спілкування та поведінки, не забувати про свої обов’язки.

 

ІІІ. Заключна частина

Узагальнення і систематизації знань.

Для того, щоб переконатися, що ви вже добре знаєте про свої права і зможете їх правильно відстояти, давайте ми з вами вирішимо життєві ситуації

 

Ситуаційні задачі

  1.                Старшокласники примушують молодших учнів виконувати їхні прохання. (всі діти є рівними у своїх правах)
  2.                Олег захворів, йому потрібна операція, але в лікарні його відмовились лікувати, тому що у його батьків немає коштів. Які права дитини порушено?(право на медичну допомогу)
  3.                Сусід використовував сусідського хлопчика  12 років для роботи у власному гаражі. Хлопчикові спочатку було цікаво, а потім він вирішив відмовитися або працювати за плату. Але сусід платити не збирався, хіба що іноді пригощав хлопця. Які права дитини порушено? (діти не повинні залучатися до примусової праці)
  4.                Міліціонери затримали учня на шкільній дискотеці під час бійки та відвели до відділку міліції. У відділку учня примушували давати покази на іншого учня. Учень просив, щоб на допиті був присутній його батько чи вчителька. Учню було відмовлено. (право на гідне ставлення)
  5.                У магазині до учня підійшов співробітник соціологічної компанії та запропонував заповнити анкету для отримання знижок на товари побуту. В анкеті, зокрема, були питання стосовно координат зв’язку учня (адреса, телефони, електронні адреси, веб- сторінки), режим пересування (коли на навчанні, коли вдома), прізвище, ім’я та по- батькові учня та його батьків. Чи вбачаєте ви у цій ситуації порушення права на свободу і особисту безпеку?
  6.                                 Учень останні два роки навчання мав проблеми зі здоров’ям, тому навчався самостійно вдома. Після закінчення школи учень провалив вступні іспити. Через це він подав до суду заяву про порушення його права на освіту через незабезпечення доступу до навчання та якості навчання. Чи є, на ваш погляд, судові перспективи у цієї справи? Чи мали учень та його мати право оскаржувати дії дирекції та вчителів ще під час навчання учня у школі?
  7.                                 Учень після занять повертається додому, його зупиняє міліціонер, просить показати мобільний телефон, а потім каже, що такий телефон викрадено в учня молодших класів. Міліціонер забирає телефон та хоче забрати учня у відділок. Чи правомірні вимоги міліціонера?
  8.                                 Малий Захарко через нестачу коштів у сім’ї був змушений покинути школу і працювати на заводі. (Які права порушені Право на освіту, право на працю).
  9.                                 Кожного року 1-го вересня хлопчики й дівчатка 6 – 7 років йдуть до школи. Проте Олег якому 7,5 років, так і не пішов у перший клас. Його не пустили батьки, мотивуючи це тим, що вони фермери, роботи багато, син їм має допомагати, а до школи далеко від хутора на якому вони проживають. (право на освіту)

 

 

ІV. Підсумки уроку.

На підсумок уроку заповніть таблицю ЗХД. Що я знав?, Що я ще хочу дізнатися?, Що я дізнався?.

На закінчення прочитаю вам вірш «Я маю право»

 

Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

      Я маю право на веселку й на весну,

      На щедру осінь і на тепле літо,

      На зиму, так безмежно чарівну,

      І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

Тож, завжди знайте та відстоюйте свої права і на згадку даю вам буклети, щоб ви завжди пам’ятали про свої права, але й не забували про свої обов’язки.  Додаток 7

 

1

 

zip
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
2267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку