Виховний захід у 7 класі
Дата:
Тема «Права дитини»
Мета:
Навчальна: Ознайомити дітей із правами, що гарантуються законом, сприяти формуванню правового світогляду, системи теоретичних поглядів на права дитини, формувати активну позицію дітей щодо реалізації себе та своїх прав у житті, правову свідомість.
Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, інтерес до правових знань, навички самореалізації і самовиховання. Розвивати культуру дітей, ввічливість, чесність, людяність.
Виховна: Формування соціальної та громадянської компетенції, виховувати пошану до законів України, вчити користуватися своїми правами, дисциплінованість, повагу до товаришів.
Обладнання та матеріали: ребус, відео «Права дитини», відео «Порушення прав дітей», інтерактивна вправа у LearningApps.org, тест «Чи знаєте Ви свої права», таблиця ЗХД, буклет, персональний комп′ютер.
Форма уроку: дискусія з елементом тренінгу.
Епіграф
Стався до дитини, як до кращого гостя в будинку. (Індійське прислів'я)
І. Вступна частина:
1. Організація навчального простору.
Вітання. Підготовка необхідного інвентарю для роботи на занятті.
2. Вправа «Посмішка по колу»
Утворімо коло доброти. Візьміться за руки. Кожен з нас – це часточка світу. Ми любимо себе, ми любимо одне одного і все, що нас оточує.
Визирніть у вікно. Посміхніться сьогоднішньому прекрасному дню.
Заплющте очі й подумки пошліть одне одному добрі думки і добрі відчуття. Розплющте очі. Подаруйте посмішку другові для створення гарного настрою. Потріть долоні одна об одну протягом хвилини, щоб відчути тепло. Відчуйте у собі тепло. Поділіться часткою тепла з товаришем.
Зліпіть уявну кульку з вашого тепла, доброти та, подувши, відправте комусь з однокласників.
Сіли всі рівненько. Будемо працювати
3. Вправа «Чарівна скринька»
У мене на столі чарівна скринька, в ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Правда ж, цікаво? Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив, аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть у скриньку.
Так, у чарівному дзеркалі ви побачили кожен себе, Людину, - найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас – Людина, яка живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій землі немає і не буде.
ІІ. Основна частина
Сьогодні на виховні годині, Ви матимете змогу пригадати те, що Ви вже знаєте, а також дізнатись багато нового. Все це буде проходити у вигляді тренінгу, але спочатку пропоную Вам розгадати ребус з якого ми нарешті дізнаємось тему уроку.
Додаток 1
Отже, темою нашого уроку є «Права дитини».
На даний час перед нами стоять багато вимог та законів, яких ми повинні дотримуватись, але також не менш важливим є знання власних прав.
Організація, яка піклується про права людей усіх країн - ООН. Дана організація займається захистом прав людей на вільне й спокійне життя. 10 грудня 1948 року цією організацією було прийнято Декларацію прав людини. Вона має 46 статей, які включені до нашої Конституції.
У 1989 році підписали Конвенцію прав дитини. Конвенція - це угода, міжнародний договір між державами з питань захисту прав дитини. Конвенція про права дитини, схвалена сесією Генеральної Асамблеї ООН 20 листопада 1989 року (набула чинності для України з 27 вересня 1991 року). Конвенція визнає, що дитині необхідна сім'я, дитина має зростати у щасті, любові та розумінні. Дитина має виховуватись у мирі, гідності, терпимості, свободі та солідарності.
Кожен громадянин повинен добре знати свої права, розуміти їх, виконувати і захищати.
Проблема прав людини завжди була і залишається актуальною у сучасній незалежній державі ім’я якої Україна. Куди ми не підемо, яка б ситуація нас не спонукала кожен з нас повинен знати свої права.
Давайте переглянемо відеоролик про права дітей. Додаток 2
Що ви запам’ятали переглянувши цей відеоролик? Тож, які права має кожна дитина?
(відповіді учнів)
Як ви думаєте, чи всі діти користуються своїми правами?; від чого це може залежати?; що заважає їм?; хто може порушувати їхні права?
(відповіді учнів)
Переглянемо наступне відео про порушення прав дітей. Додаток 3
Які права дітей тут порушуються і не виконуються?
(відповіді учнів)
Бачимо, що є багато дітей, які не користуються своїм правом на харчування, житло, безпеку, навчання, піклування, любов, опіку, живуть у постійній небезпеці, є діти яких здають у рабство та заставляють до важкої фізичної праці.
«Сімейний світ»
Ледь тільки ви з’явились на світ, разом із вашим першим подихом ви стали громадянами своєї країни. І вже тоді ви скористалися двома правами людини.
Сім’я – це основа життя людини, вона об’єднує найрідніших людей. Сім’я об’єднується любов’ю, взаємною турботою, обов’язками, спільним житлом, вона потрібна людям для щасливого життя. У кожній сім’ї є свої правила, закони, традиції.
Послухайте розмову доньки з мамою і скажіть, хто з них правий?
Мати говорить доні: Оленко, я йду на роботу, прибери, помий посуд після себе.
Оленка: Мамо, я не можу. У мене завтра контрольна.
Мати: Устигнеш підготуватися. Не можна щоб удома був такий безлад.
Оленка: А Конвенцією про права дитини я захищена від будь-якої роботи, яка заважає мені вчитися.
Мати: Так, але я вважаю, що хатня робота не може заважати тобі вчитися.
У статті 32 Конвенції йдеться не про звичайну хатню роботу, а про експлуатацію та умови праці дітей.
Фізкультхвилинка
«Шкільний світ»
І ось настає час, коли діти підростають і ідуть першою самостійною стежиною. Як ви гадаєте, куди веде я стежина?
Ось вам підказка: Стоїть вулик придорожній,
У ночі завжди порожній. (Школа)
Так, школа. У ст.. 28, 29 Конвенції ООН про права дитини говориться: «Усі діти мають право ходити до школи, розвивати свої здібності»
Саме в школі ви знайомитеся з однолітками, які стають вашими друзями.
Я вам пропоную трішки відпочити, і зіграти у гру «Світлофор». Чому саме у цю гру? Тому що світлофор допомагає водіям дотримуватись ПДР.
Умови гри: я буду піднімати прапорець зеленого, червоного або жовтого кольору, який стимулюватиме вас до виконання певних дій. А ви повинні не помилитися у їх виконанні.
Червоний – присісти біля парти.
Жовтий – плескати в долоні.
Зелений – підстрибнути.
Ви всі різні та несхожі одне. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми.
Я зачитуватиму вам певні обов’язки, які діти можуть виконувати в сім’ї, і якщо ви їх виконуєте то піднімайте руку, а я даватиму вам фішки. В результаті вияснимо хто найкращий помічник в сім’ї.
(Підведення підсумку)
Кожна людина мріє мати міцну, щасливу сім’ю. Жити у теплій затишній оселі.
Також є випадки, коли діти зловживають своїми правами, забуваючи про свої обов’язки, цим тероризують своїх батьків, рідних, вчителів. Чи знаєте ви про такі випадки?
(відповіді учнів)
Знаємо також випадки, що діти подають позови до суду на своїх батьків, рідних не маючи для цього вагомих підстав. Діти знущаються над однолітками чи молодшими, думаючи, що у них є більше прав. Не виконують прохань дорослих та ін.
Звичайно, потрібно знати свої права, відстоювати їх, але також пам’ятати про культуру спілкування та поведінки, не забувати про свої обов’язки.
ІІІ. Заключна частина
Узагальнення і систематизації знань.
Для того, щоб переконатися, що ви вже добре знаєте про свої права і зможете їх правильно відстояти, давайте ми з вами вирішимо життєві ситуації
Ситуаційні задачі
ІV. Підсумки уроку.
На підсумок уроку заповніть таблицю ЗХД. Що я знав?, Що я ще хочу дізнатися?, Що я дізнався?.
На закінчення прочитаю вам вірш «Я маю право»
Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.
Тож, завжди знайте та відстоюйте свої права і на згадку даю вам буклети, щоб ви завжди пам’ятали про свої права, але й не забували про свої обов’язки. Додаток 7
1