Виховний захід "Я маю право жити на Землі"

Про матеріал
Метою проведення виховного заходу є ознайомлення учнів із Конвенцією ООН про права дитини, виховання в них відповідальності, поваги до прав та обов’язків людини та громадянина, підготовка дітей до вирішення складних життєвих ситуацій.
Перегляд файлу

Тема: Я маю право жити на Землі.

 

Мета: виховувати правову культуру учнів; сприяти повазі до прав інших, відповідальності за виконання власних обов’язків; розвивати вміння висловлювати власну думку, співпрацювати в групі.

 

Обладнання і матеріали: магнітна дошка, магніти, мультимедійна презентація, Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, невелике люстерко, малюнки із зображеннями символів окремих прав з Конвенції ООН про права дитини, картки з QR – кодами – завданнями для роботи у групах, малюнок та паперові сердечка для підсумкового завдання, клей, ручки або олівці.

 

І. Організація класу

 

- Сьогодні нашу годину спілкування ми проводимо у колі друзів. Привітайтеся з ними.

 

- Отже, сьогодні ви більше дізнаєтесь про свої права і права дітей усього світу. Діти – це майбутнє кожного народу, майбутнє Землі. Від того, яким буде дитинство, залежить життя людини у дорослому віці. Впродовж тривалого часу діти були незахищеними від утисків з боку дорослих. Згадаймо лише, що ми читали про дитинство Тараса Шевченка. Хлопчику з раннього віку не діставало турботи батьків, які змушені були тяжко працювати на пана. А скільки малому Тарасові довелось витерпіти задля того, щоб отримати освіту – і побиття вчителів-дяків, і примушування до тяжкої праці, навіть пограти з однолітками не було змоги, бо з малолітства

 

потрібно було працювати. І таких дітей, як Шевченко, було безліч як в Україні, так і по всьому світу.

 

Тому світова спільнота вирішила здійснити кроки щодо визнання прав дітей та захисту цих прав.

 

- Давайте пригадаємо, які права мають діти (відповіді дітей).

 

- Потреба у такому особистому захисті дитини була проголошена у Декларації прав дитини, у Конвенції ООН про права дітей, у Законі про охорону дитинства і у Конституції.

 

- У нас є група експертів, які готували завчасно повідомлення саме про ці документи. Тому зараз я надаю слово їм.

 

Виступ першого учня Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей. Дітям у різні епохи жити було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. У 1959 році було прийнято «Декларацію прав дитини».

 

Декларація – це просто Оголошення всіх прав.

 Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ми – рівні

Від народження в правах,

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

 Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

 І ніхто в усьому світі їх не сміє ображать.

Треба діткам всього світу

 Не сваритись, а дружить,

 І по правилах хороших,

 По закону треба жить.

 

Виступ другого учня

 

Конвенція – головний міжнародний документ щодо захисту дітей. У 1989 році всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини». Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами. Книга прав дитини – це закон, вона називається Конвенція ООН.

 

Виступ третього учня

 

Закон – документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про охорону дитинства». Розквітай, прекрасна Україно, Рідна земле, матінко моя, Бо законом право дано, Щоб жив, учився і ріс я. У Конвенції прописано 54 статті, 40 з яких присвячено правам дітей. Ось деякі з них

 

- Хочу сказати, що ми зараз з вами теж викорстовуємо право на спілкування і право вільно висловлювати свої думки одержувати та передавати інформацію. Це записано у ст. 13 Конвенції ООН про права дитини.

 

- Сьогодні учні нашого класу підготували для вас зустріч з відомими героями улюблених казок, які допоможуть нам ще раз згадати права дітей.

 

Сценка 1

 

(Виходять Мальвіна і Буратіно з букварем)

 

Учитель: Та це ж, гляньте, Буратіно!

 

Ви куди йдете, Мальвіно?

 

Мальвіна: Я у школу поспішаю,

 

Там читать, писать навчають.

 

Буратіно: По Конвенції дитячій

 

Маємо право на навчання.

 

Тому в школі нас вітають

 

І дають міцні знання.

 

(Право на освіту й навчання.)

 

Сценка 2

 

(Виходять Вовк і Червона Шапочка).

 

Червона Шапочка : А чого це вуха раптом більші стали?

 

Дивним чорним пухом геть позаростали?

 

Вовк: Це щоб краще чути любу мою внучку!

 

Ти підходь – но ближче, дай бабусі ручку!

 

Червона Шапочка : Чом це ваші руки стали волохаті?

 

Вовк: Це щоб краще діток обіймати.

 

Червона Шапочка : А зубів страшенних повна, повна паща!

 

Вовк: Це, щоб зміг нарешті з’їсти тебе краще!

 

Червона Шапочка : Хоч не вмієш, злий вовчисько,

 

Ти книжок читати,

 

Та Конвенцію дитячу

 

Треба гарно знати.

 

Там написано, що діти -

 

Мають право жити.

 

(Право на життя)

 

Сценка 3

 

(Входить Айболить)

 

Айболить: З радістю вас зустрічаю,

 

Вам здоров’я я бажаю.

 

Пам’ятайте, на здоров’я і на ліки

 

Мають право усі діти.

 

(Право на медичне обслуговування.)

 

Сценка 4

 

Входять Попелюшка і Мачуха).

 

Мачуха: Нам час уже на бал рушати,

 

А ти дивись, не думай спати.

 

Роботу я тобі знайду,

 

Роботи повно у саду.

 

Троянди треба посадити

 

Полити землю, підпушити,

 

Щоб всі доглянуті були,

 

І до приходу зацвіли.

 

Попелюшка: Я вся в роботі, я труджуся.

 

Я цілий день верчусь, кручуся.

 

Є в мене право відпочивати,

 

Біжу на бал я танцювати.

 

(Право на відпочинок та дозвілля)

 

8. Гра «Дозволяється – забороняється» проводиться разом

 

А зараз, діти, я перевірю, чи добре ви запам’ятали свої права.

 

Ось в кутку стоїть хлопчисько,

 

Плаче, надривається,

 

Бити ремінцем дитину...

 

(забороняється).

 

З мамою діти повинні жити,

 

Квіти їй завжди носити.

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку