Мета. Сформувати знання учнів про звукові і світлові сигнали водіїв, розширити уявлення про спеціальні машини, їх призначення. Закріплювати уявлення дітей про гальмовий шлях автомобіля. Формувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці. Виховувати культуру дорожнього руху.
Мета. Сформувати знання учнів про звукові і світлові сигнали водіїв, розширити уявлення про спеціальні машини, їх призначення. Закріплювати уявлення дітей про гальмовий шлях автомобіля. Формувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці. Виховувати культуру дорожнього руху.
Обладнання. Предметні малюнки, презентація, зошит з основ здоров'я , підручник.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів дзвінок «дзелень!»
Привітайтесь : «Добрий день!»
Бажаю вам на уроці відчути радість і задоволення від роботи, творчої активності, кмітливості і винахідливості. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання, відмінні оцінки і чудовий настрій.
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
- Наш урок повинен бути : (Слайд 1)
У – урожайний (на нові знання)
Р – розвивальний.
О – організований.
К – красивий.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Фронтальне опитування.
- Що таке здоров'я ?
- Що корисного зробили ви для збереження свого здоров'я ?
2. Повторення про дорожні знаки.
Слайд 2. Заборонні знаки.
Слайд 3. Попереджувальні.
Слайд 4. Наказові.
Слайд 5. Знаки сервісу.
3. - Що таке гальмовий шлях? Слайд 6.
- Від чого залежить довжина гальмового шляху?
- Чому довжина гальмового шляху цих машин відрізняється? Слайд 7.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Загадка.
Я не їм вівса і сіна.
Дайте випити бензину.
Всіх коней я обжену.
І куди хочеш побіжу.
Слайд 8.
2. Розповідь учителя.
- Автомобіль став невід’ємною частиною нашого життя. Зараз є автомобілі різних марок і типів. За призначенням вони поділяються на:
Слайд 9.
Часто аварії трапляються не тільки з вини водіїв, але й з вини пішоходів. Щоб уникнути ДТП, водії використовують сигнали. А які саме сигнали, ви дізнаєтесь, прочитавши матеріал в підручнику.
3. Робота з підручником.
Читання статті «Водії попереджають» (с.118 - 119)
- То які сигнали подають водії?
- Чи завжди можна подавати звукові сигнали?
- Чим подають світлові сигнали?
- Як бути, коли світлових покажчиків повороту нема або вони несправні?
4. Фізкультхвилинка.
Добре попрацювали ми з вами, тепер час і відпочити. Встали всі. І приготуємось до їзди.
- Покеруємо рулем велосипеда (руками до себе, від себе).
- Покрутимо педалі для швидкої їзди (рухи ногами).
- Повернемо наліво (руками вліво).
- Повернемо направо (руками направо).
- Подивимось чи немає перешкоди зліва, справа (рухи головою).
5. Розповідь учителя.
Звуковим сигналом водії користуються у виняткових випадках – для попередження пішоходів та інших водіїв.
До 1 вересня 1958 року дозволялось подавати звуковий сигнал де і коли завгодно. На вулицях було шумно. Водій сигналив одному пішоходові , який ловив гав , а здригались від несподіванки десятки людей. Шум збільшувався настільки, що заважав не тільки працювати , а й відпочивати.
Але ми часто чуємо переривчастий сигнал сирени, а потім бачимо машину із маячком на даху, що мчить з великою швидкістю.
- Що ж це за машини?
Так , це спеціальні машини. Вони обладнані проблисковими маячками червоного або синього кольору і спеціальними звуковими сигналами.
Слайди 10 – 13.
6. Робота з підручником. Вибіркове читання.
Спеціальні машини мають право проїжджати на червоне світло. А коли ?
- Як повинні поводитись пішоходи з появою на вулиці спеціального транспорту?
ІV. Закріплення матеріалу.
1. Робота в зошиті. (с. 52-53).
2. Розв'язування ситуативних задач.
V. Підсумок уроку.
Незабаром продзвенить дзвінок –
Підіб’ємо підсумок.
- Що нового дізнались з уроку?
- Які сигнали подають водії для попередження пішоходів та інших водіїв?
Історія про шлях до школи Слайд 14
Маша взяла ранець і вирушила до школи. Всі люди йшли по тротуару, вона теж. (Діти мають відреагувати оплесками).
Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Маша вирішила, що встигне перебігти. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)
- Діти, а чому ви попереджаєте Машу?
Рухаючись далі Маша вирішила читати назви на всіх вивісках, які їй зустрінуться. Та їй не дуже це вдавалося, бо вона весь час на когось або на щось натикалася.
- Чому так відбувалося? ( Вислуховую відповіді і нагадую правила, як необхідно рухатися по тротуару).
Часу до початку уроків залишалось мало і Маша вирішила поспішати. А попереду ще одна дорога. Дівчинка стрімко направилася до пішохідного переходу. (Пауза)
Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Маша оглянула дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішила дівчинка. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)
- А зараз, що неправильно робила Маша?
А ось і школа!
З вашою допомогою Маша безпечно добралася до школи.
- А зараз оцініть наш урок за допомогою смайликів.