Конспект уроку-тренінгу з основ здоров'я для 4 класу "Безпека в побуті"

Про матеріал

Урок з основ здоров'я для 4 класу "Безпека в побуті" побудований у формі тренінгу. Це дає можливість учням самостійно скласти правила безпечної поведінки в різних складних побутових ситуаціях та зробити правильні висновки.

Перегляд файлу

Тема. Безпека в побуті.

Мета: обговорити з учнями небезпечні ситуації, які можуть трапитися у побуті; вчити школярів правил користування побутовою технікою, вогненебезпечними та гострими предметами, дотримуватися порад користування кухонним начинням; вчити правильно поводитися з небезпечними речовинами; формувати навички безпечного поводження з газовими та електричними приладами; виховувати в учнів обережність, турботливе ставлення до свого життя і здоров’я, почуття відповідальності за свої дії та вчинки, пильність.

Обладнання: плакати по темі, індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, підручник, зошит, кольорові олівці, папір, предметні малюнки.

Тип уроку: урок – тренінг.

ЗМІСТ УРОКУ

І. Емоційне налаштування на урок.

Учитель

Здрастуй, небо блакитне! Здрастуй, сонечко світле!                             Здрастуйте, квітки розквітлі! Здрастуйте, діти привітні!

ІІ. Привітання.

- Наше заняття проходитиме у вигляді тренінгу, сподіваюсь воно вам сподобається.

(  Діти сідають у коло. По черзі передають м’яку іграшку ,називаючи своє ім’я та побажання.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми уроку.
  • Діти, ви вже знаєте, що будинок – це ніби машина для житла, і треба навчитися керувати цією машиною, щоб не виникла небезпека.
  • Ви, звичайно, здивуєтесь: а що ж небезпечного може бути вдома? Тому спробуємо виявити всі можливі форми небезпеки.
  1. Вправа «Очікування».
  •   Перед вами на партах — стікери - листочки. Напишіть на них,що ви очікуєте від заняття. Прикріпіть листочки на дерево очікувань.

  ІV. Робота над новим матеріалом.

1. Повторення правил роботи на уроці

  1. Поважати одне до одного.
  2. Дотримування правила «підведеної руки».
  3. Сидіти тихо.
  4. Старанність.
  5. Уміти слухати.
  6. Говорити по черзі.
  7. Регламент.
  8. Таємниця.

(Діти по черзі читають правила.)

 Які слова незрозумілі?

  1. Відгадування загадок.

Що зараз майже в кожнім домі

Є необхідним, безперечно,

Бо варить їжу всім без втоми?

Хоч він отруйний, небезпечний,

Ним користуємось щораз…

Вже здогадалися? Це … (газ).

                  Що дім освітлює щоднини,

        Без полум’я вечерю зварить,

        Працює в електромашинах,

        А необачних сильно вдарить? (Струм).

                               Маленьке, гостреньке, а всім потрібне. (Голка).

          Лежать у порядку дерев’яні малятка,

Білі, здорові, всі чорноголові. ( Сірники).

                          У святковому залі стоїть, як картинка,

                Весела, зелена красуня … (ялинка).

  1. « Мозковий штурм»
  • Що таке небезпека вдома?

         4.Робота в групах.

Кожна група складає правила безпечної поведінки в даній ситуації.

1 – ша група.

Небезпечними є електричні  прилади. 

2- га група.

Небезпечними є ліки. 

3 – я група.

Небезпечною є побутова хімія. 

4 – група.

Небезпечним є газ.  

5 – група.

Небезпека на балконі.

6 група.

Небезпечні гострі, колючі, ріжучі предмети.

7 група.

Небезпечні перила і східці у під’їзді дому.

8 група.

Небезпека в ліфті.

  1. Перегляд презентації. Кожна група презентує свої правила.
  2. Висновок.
  3. Руханка.

       (  Діти стають в коло один за одним)

  1. Сьогодні ясно світить сонечко (гладимо по плечах того,хто йде попереду).
  2. Подув легенький вітерець (проводимо пальцями по спині зверху вниз, зліва направо).
  3. Раптом хмаринки закрили сонце,почав накрапати дощик (стукаємо пальцями по спині).
  4. Піднявся вітер (потремо спину).
  5. Почалася злива (енергійно стукаємо пальцями по спині).
  6. Град (стукаємо легенько по спині кулачками).

Але що це?    Буря стихає. (робимо все в зворотному напрямку).

Злива (енергійно стукаємо пальцями по спині) переходить у дрібний дощик (легко стукаємо пальцями по спині).

Вітер (потремо спину) перетворюється в легкий вітерець (проводимо пальцями по спині).

У нас знову світить сонце (гладимо по плечах).

Розверніться і подякуйте тим, хто стояв позаду вас.

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа « Сніжний ком»
  • Діти, що може бути небезпекою в побуті?

(Діти висловлюють свої думки, комкають папір і викидають його у смітник. Таким чином усвідомлюють,що так робити не можна).  

  1. Аналіз ситуацій.

а) Ви вдома самі. Увімкнена новорічна гірлянда. Раптом ви помітили, що провід сильно нагрівся, іскриться, лампочки миготять якось дивно. Ваші дії?

б) Андрійко побачив неізольований шнур від електричного чайника . Що він повинен зробити?

в) Хлопчики і дівчатка в гостях у Миколки слухали музику, танцювали, веселились. Збуджені і веселі вийшли на вулицю. Миколка повернувся додому. Він згадав, що забув щось вимкнути. Що саме?

         3. Вправа - гра «Чарівні тваринки».  ( Руханка )

(Діти отримують контурні малюнки тварин: лева, жирафа, котика, страуса, білочки, зайчика. Кожна дитина обирає собі малюнок тварини,яка їй подобається. Потім вчитель пропонує вийти в центр кола усіх «котиків», «левів», і т.д. Кожна група імітує рухи своєї обраної тварини, а всі інші повторюють).

     . Зворотній зв'язок.

  • Чи здійснились ваші очікування?

(Діти висловлюють свої думки).                                                                                        - Я рада, що ваші очікування здійснилися.

 Гра «Продовж речення»

У кошику — маленькі різнокольорові квіточки.

 Оберіть квіточку улюбленого кольору, по­даруйте її товаришеві, скажіть, за що ви йому сьогодні вдячні. Я починаю: «Олечко, я тобі вдяч­на за те, що ти була толерантною!»

VІІ. Підсумок уроку.

(Діти піднімають руки долоньками догори і говорять)

Твоє здоров’я в твоїх руках.                

VІІІ. Перегляд відеоролика «Здоровий спосіб життя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федорова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
4 березня 2018
Переглядів
3393
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку