Урок-тренінг "Безпека дорожнього руху. Правила дорожнього руху для пішоходів." Конспект уроку з основ здоров я для 4 класу

Про матеріал

До Вашої уваги конспект уроку-тренінгу для 4 класу відповідно до нової навчальної програми з основ здоров я для початкової школи (зі змінами 2016 року). Цікаві творчі завдання допоможуть учителю невимушено провести заняття та зацікавити учнів до творчої роботи на уроці.


Перегляд файлу

Тема. Безпека дорожнього руху. Правила дорожнього руху для пішоходів.

Мета.

Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника, практично визначати безпечні місця переходу вулиці на шляху додому; розвивати вміння орієнтуватися на вулицях міста (села); виховувати культуру поведінки на вулиці.

Навчальні завдання

Наприкінці тренінгу учні повинні:

-   знати правила безпечного переходу проїзної частини дороги у місті, в селі;

 

Обладнання та матеріали

  • олівці,  фломастери, маркери;
  • ватман;
  • карта України;
  • стікери.

 

Що підготувати заздалегідь

 

  • таблиці та малюнки з правилами безпеки руху;
  • макет валізи, автобуса;
  • квитки з малюнками людини, велосипеда на  зворотньому боці;
  • малюнки речей, які можна взяти в подорож (фотоапарат, вода, речі особистої гігієни тощо.)
  • малюнок  «Автобуса знань» (плакат);
  • малюнки дорожніх знаків:  «Доріжка для пішоходів», «Доріжка для велосипедистів»,  «Місце зупинки автобуса».

 

Домашнє завдання

Намалювати плакат «Сигнали регулювальника»

Орієнтовний план тренінгу

І. Вступна частина

  • Привітання
  • Знайомство
  • Правила роботи в групі

10 хв.

ІІ. Основна частина

  • Очікування «Автобус знань»
  • Вправа «Асоціативний кущ»
  • Робота з підручником
  • Мозковий штурм
  • Руханка «Ураган»
  • Робота в групах
  • Повідомлення вчителя
  • Вправа «Автобус знань»

25хв.

ІІІ. Заключна частина

  • Прикінцеве слово
  • Вправа «Прощання»

5 хв.

 

ХІД УРОКУ – ТРЕНІНГУ

І. Вступна частина

  1.   Привітання

В місто вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

Сьогодні ми вирушимо до міста.  А щоб подорож була вдалою, потрібно прочитати тему  нашого уроку: Безпека дорожнього руху. Правила дорожнього руху для пішоходів.

  1. Знайомство

«Вільний мікрофон»

Учні по черзі  називають своє ім’я та висловлюють власне ставлення до теми уроку.

Після висловлювання учня всі діти кажуть: «Ти молодець!»

  1. Правила роботи групи

Коли люди вирушають у подорож, вони готують собі валізу. Давайте подивимось на речі і подумаємо, що із запропонованого ви взяли б у дорогу. На звороті однієї з картинок напишіть правила роботи в групі та покладіть  її до валізи.

Методичний коментар

Учитель заздалегідь готує картинки потрібних речей у подорожі та макет валізи. Учні пишуть правила, складають  речі  до валізи

  • говорити коротко, по черзі;
  • взаємоповага;
  • правило піднятої руки;
  • слухати і чути;
  • бути активним;
  • говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
  • не критикувати: кожен має право на власну думку.

ІІ. Основна частина

  1. Очікування

«Автобус знань»

Щоб дістатися до міста, нам потрібен транспорт. Ось він. У кожного з вас є стікер. Напишіть на ньому своє ім’я та приклейте до автобуса, завершивши речення: « Я чекаю від сьогоднішнього уроку…». А натомість ви отримаєте квиток. Наші очікування також відправляються у подорож, а ми докладемо усіх зусиль, щоб вони здійснилися.

Методичний коментар

На зворотній стороні  квитка зображено людину, автобус, велосипед.

2.     Вправа „ Асоціативний кущ ”.
-  Що потрібно знати, щоб подорож виявилася вдалою та безпечною?
3.  Робота з підручником.

Ну що ж,  шановні діти, займайте свої місця у нашому віртуальному автобусі (діти сідають на місця). А щоб не сумувати в дорозі, ми взяли з собою книгу. Тож давайте відкриємо її та прочитаємо розповідь «Твої помічники на дорозі», «Дорожні історії».

  1. Мозковий штурм 

То що є помічником на дорозі?

Які правила переходу дороги ви знаєте?

Що заважало дітям дотримуватися Правил дорожнього руху?

Які Правила дорожнього руху вони порушили?

До яких наслідків це призвело?

Що ви можете їм порадити?

  1. Руханка «Ураган»

Хід вправи.

     Учні сидять по колу, а вчитель залишається стояти у центрі. Він пропонує помінятися місцями всім, хто має певну спільну ознаку (любить математику, має сірі очі, народився влітку тощо). При цьому, якщо учень має названі ознаки, він повинен помінятись місцем з іншим учнем, який теж має ці ознаки. Той, хто в центрі кола, називає тільки ту ознаку, яку він на цей час має. Кожен учасник, міняючись місцями, повинен зайняти чиєсь місце. Учитель сідає на місце одного із учнів. Той, хто залишився без стільця, стає в центрі кола. Якщо учень довго залишається стояти, він може сказати: «Ураган»,  і тоді всі без винятку встають і міняються місцями.

  1. Робота в групах

А  зараз сформуйте групи за однаковими зображеннями на зворотньому боці вашого квитка.

Підійдіть до столу із зображенням дорожнього знаку, який відповідає малюнку на вашому квитку. Відкрийте конверт із завданням та виконайте його.

Група 1. Доріжка для пішоходів

Завдання: згадати правила для пішоходів (як треба рухатися тротуаром, уздовж шосе, які є пішохідні переходи, як переходити дорогу на регульованому і нерегульованому перехресті, в умовах обмеженої оглядовості). Намалювати дорожні знаки, які позначають  пішохідні переходи.

Група 2. Доріжка для велосипедистів

Завдання: згадати правила для велосипедистів (де можна кататися на велосипеді до 14 років, як переїхати на інший бік дороги, як обладнати велосипед). Намалювати велосипедиста у відповідному одязі.

Група 3. Місце зупинки автобуса

Завдання: згадати правила для пасажирів ( як треба чекати транспорт на зупинці, як заходити у транспорт, як готуватися до виходу з нього, кому треба поступатися місцем у громадському транспорті). Намалювати, якими знаками позначають зупинки громадського транспорту.

Методичний коментар

Після виконання завдання кожна із груп презентує його для решти груп.

  1. Повідомлення вчителя

Автотранспорт вулицями рухається з великою швидкістю. Ситуація може змінюватись блискавично, і тому під час переходу вулиці необхідно постійно й уважно за нею спостерігати. Переважаюча кількість нещасних випадків з пішоходами, пасажирами трапляється саме тоді, коли вони поспішають, хвилюються, біжать. Вулиця оманлива: в цю хвилину немає жодного транспортного засобу, а через секунду він може непомітно виїхати з провулку чи з-за повороту.     

  Перехід вулиці - це лише 10-20 секунд, і тому варто на цей час припинити розмови й уважно спостерігати за проїжджою частиною. Переходити дорогу треба тільки в місцях, спеціально відведених для цього, - це є пішохідні переходи.

У містах пішохідні переходи  обладнані світлофором. Вони застосовуються для регулювання руху у певних напрямках.

У перекладі з грецької мови слово «світлофор» означає «той, що несе світло».            

Перший вуличний світлофор з’явився у Лондоні у 1868 році. Винайшов його англійський інженер Нейт.

Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести  світлофор у дію, в газетах Лондона були докладно описані правила дорожнього руху, з яких люди дізналися, що означає червоний колір, а що – зелений. Жовтого сигналу тоді не було взагалі.

У нашій країні світлофор з’явився у 1924 році.

Інколи світлофор виходить з ладу, тоді рухом керує регулювальник.

Регулюва́льник — працівник поліції, військової інспекції безпеки дорожнього руху, який має відповідне посвідчення та екіпіровку (формений одяг або розпізнавальний знак, нарукавна пов'язка, жезл, диск з червоним сигналом чи світлоповертачем, червоний ліхтар або прапорець) і регулює дорожній рух.

Сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами дорожніх знаків пріоритету і є обов'язковими для виконання.

Водії та пішоходи повинні виконувати додаткові вимоги регулювальника, навіть якщо вони суперечать сигналам світлофорів, вимогам дорожніх знаків і розмітки.

Сигна́ли регулюва́льника — положення його корпуса, а також жести руками, в тому числі з жезлом або диском з червоним світлоповертачем, які мають такі значення:

  • r1.jpgа) руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми: з лівого і правого боків — дозволено рух трамвая прямо, нерейковим транспортним засобам — прямо і праворуч; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника; з боку грудей і спини — рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено;

r2.jpgб) права рука витягнута вперед: з лівого боку — дозволено рух трамвая ліворуч, нерейковим транспортним засобам — у всіх напрямках; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника; з боку грудей — усім транспортним засобам дозволено рух лише праворуч; з правого боку та спини — рух усіх транспортних засобів заборонено; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника;

r3.jpgв) рука піднята вгору: рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках.

 

 

Жезл використовується тільки працівниками підрозділів Державтоінспекції та військової інспекції безпеки дорожнього руху.

Для привертання уваги учасників дорожнього руху використовується сигнал, поданий свистком.

Регулювальник може подавати інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам.

 

  1. Вправа «Автобус знань»

На початку заняття ми всі  сіли в «Автобус знань». Минув  час. Дуже хотілося б дізнатися: чи справдилися ваші очікування від уроку? Якщо так, перемістіть свій стікер на карту нашої країни і позначте те місто, яке б ви хотіли відвідати.

 

Методичний коментар

 Учні виходять до плакату з автобусом. Знімають стікери, обдумують свою відповідь, а тоді по черзі говорять і прикріплюють стікери на карту.

ІІІ. Заключна частина

  1.  Прикінцеве слово

 Отже, ми з вами працювали дуже добре. Я впевнена, що ви будете гарними пішоходами і пасажирами, адже від вашої поведінки, від знання вами правил дорожнього руху залежить ваше життя і життя оточуючих.

  1.  Вправа «Прощання».

Діти стають у коло, беруться за руки, по черзі промовляють:      

«Я (ім’я)  бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги»

 

 

 

 

Використані джерела:
https://uk.wikipedia.org/wiki/Регулювальник

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
13318
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку