22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Виховний захід з англійської мови для учнів 8 класів “THE LEGENDS OF BRITISH POP MUSIC”

Про матеріал

Виховний захід з англійської мови

для учнів 8 класів

“THE LEGENDS OF BRITISH POP MUSIC”

Мета:

навчальна: удосконалення навичок говоріння в формах діалогічного та монологічного мовлення, розвиток навичок аудіювання під час прослуховування автентичних текстів, узагальнення вивченого матеріалу з теми «Музика»;

розвивальна: розвиток мислення, пам'яті, уваги, комунікативних умінь і навичок, розвиток творчих умінь.

виховна: виховання поважного ставлення до британської культури, розвиток здатності до взаємодії та співпраці в процесі вирішення дослідницьких та творчих завдань, виховання культури роботи в групі.

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація Power Point, компакт диски з відеозаписами Beatles, Sting, Queen, плакати та фотокартки британських гуртів, роздатковий матеріал (тексти пісень – для аудиторії), проектні роботи учасників.

Попередня робота учнів (робота в творчих групах над проектами): підбір фотоматеріалів та плакатів британських легенд популярної музики, підготовка проектів про одного із британських виконавців чи гуртів, переклад однієї пісні із репертуару обраного виконавця чи групи.

Перегляд файлу

Виховний захід з англійської мови

для учнів 8 класів

“THE LEGENDS OF BRITISH POP MUSIC”

Мета:

навчальна: удосконалення навичок говоріння в формах діалогічного та монологічного мовлення, розвиток навичок аудіювання під час прослуховування автентичних текстів, узагальнення вивченого матеріалу з теми «Музика»;

розвивальна: розвиток мислення, пам’яті, уваги, комунікативних умінь і навичок, розвиток творчих умінь.

виховна: виховання поважного ставлення до британської культури, розвиток здатності до взаємодії та співпраці в процесі вирішення дослідницьких та творчих завдань, виховання культури роботи в групі.

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація Power Point, компакт диски з відеозаписами Beatles, Sting, Queen, плакати та фотокартки  британських гуртів, роздатковий матеріал (тексти пісень – для аудиторії), проектні роботи учасників.

Попередня робота учнів (робота в творчих групах над проектами): підбір фотоматеріалів та плакатів британських легенд популярної музики, підготовка проектів про одного із британських виконавців чи гуртів, переклад однієї пісні із репертуару обраного виконавця чи групи.

 

Хід заходу

 

“Music is the universal language of mankind”

H. Longfellow

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя. Представлення епіграфу. Оголошення теми та мети заходу.

Hello, Dear friends! Glad to see you! I hope you are fine today. We’ve gathered here today to travel to a very beautiful world, the world of music. We will talk about the legends of British Pop Music.

You can see the statement on the screen. It is H. Longfellow’s saying about music. Do you agree on that? Give your arguments.

We are going to work in teams. There are also some tasks for the audience. So be active and you will win the prizes.

Let me introduce our honorable jury. Applaud, please.

Are you ready to start?

ІІ. Основна частина виховного заходу (змагання між командами).

Teacher. We have 3 teams – the team of the 9-th form “In tune”, the team of 10-th form “Music fans”, the team of 11-th form “Music Stars”. Now, your task is to present your teams to the audience and to announce your motto. Who would like to start?

Презентація команд (учасники презентують свою команду – назву та девіз).

Teacher. That’s great! Thank you for your presentations. Now we can start our contest! Are you ready to start? So let’s go.

Contest 1

“Decoder”

Teacher. The first contest is “Decoder”.

I’ll give you 3 sayings about the music. But all the words are mixed up. Your task is to make the statement as quickly as you can.

  1. Music washes away from the soul the dust of everyday life.

Berthold Auerbach

(Музика змиває з душі сум’яття буденності)

  1. Music is the medicine of the mind. 

John A. Logan

(Музика – це ліки для мозку)

  1. Music can reach into the deepest places of our soul

John A. Logan

(Музика може проникати в найглибші місця душі»)

Task for the audience

Teacher (to the audience). While our teams are thinking, would you answer my questions?

- Why do we listen to music?

- Do you have any  ideas?

Ok, let’s check with the answers on the screen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teacher. Great, let’s check how our teams coped with the task.

Contest 2

“Crossword”

Teacher. The second contest is “Crossword”. It is dedicated to music too. You can see it on the screen. I’m going to read each assignment to each team in chain. So listen attentively and try to guess the word.

 

 

 

Vertically

  1.               Type of music, which was written by Johann Sebastian Bach, Beethoven, P. Chaykovskiy.
  2.               Type of music which is liked or enjoyed by a lot of people.
  3.               A musical performance given in public, typically by several performers or of several compositions.
  4.               An organized group of singers, especially one that takes part in church services or performs in public
  5.               A weekly list of the current best-selling pop songs

Horizontally

  1. A short poem or other set of words set to music to be sung
  2. Official song of the country
  3. a type of music in which words of a song are not sung, but spoken in time to music with a steady beat
  4. Modern music which is especially popular with young people and is played using guitars and drums.
  5. The words of a popular song

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

S

O

n

g

 

 

 

С

 

 

 

N

 

 

 

 

 

L

 

 

 

C

 

 

 

 

 

A 

N  

T  

H  

E

 M

 

 

 

 

S

 

 

 

R

 O

C

K  

 

 

 S

 

 

 

T

 

H

 

 

 

 I

 

 

 

 

 

O

 

 

 

 C

 

 

L

Y

R

I

C

S

 R

 A

p

 

 

 

 

R

 H

 

 

 L

 o

 

 

 

 

 

 A

 

 

 

 p

 

 

 

 

 

 R

 

 

 

 u

 

 

 

 

 

 T

 

 

 

 l

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Contest 3

Teacher . Music plays an important role in British cultural life. Musical interests range from pop music and rock music, which are extremely popular, especially among young people, to classical music and opera.

Pop music – is a modern music of an uncomplicated character, played mainly on electric guitars and drums, often with a singer.

Now, dear teams and audience, look at the screen. You will watch a video about British music. Try to understand it and remember those singers and groups, which you will see.

Video about British music.

Teacher. There is an assignment on the screen.  You have to decide, whether sentences are true or false.

Say if it is “True” (+) or “False(-)

  •     Pop music is a big business
  •     Most of the world’s pop musicians write and sing songs in French.
  •     Rock and roll first became popular in the 1860s.
  •     The rock and roll revolution happened in Liverpool.
  •     The Beatles are still giving concerts today.
  •     The Rolling Stones changed pop music forever

Contest 4

“Word search”

Teacher. I’ll give you a paper with a lot of letters. Look carefully through the horizontal and vertical lines and you will find 7 names of those English bands and singers, which were mentioned in the video. Try to find and underline them

 

 

 

 

 

 

R

O

L

L

I

N

G

S

T

O

N 

E

S

H

Y

L

E

O

Y

H

K

O

L

R

A

T

S

P

I

C

E

G

I

R

L

S

R

S

I

D

R

E

K

E

E

N

M

D

R

E

T

N

b

F

A

Q

T

A

L

E

V

L

Y

A

G

T

B

O 

U

R

L

A

P

E

P

S

P

P

A

F

F

E

L

T

O

N

J

O

H

N

J

M

G

P

E

R

S

T

U

I

R

T

K

K

T

L

I

N

I

N

B

E

A

T

L

E

S

L

O

D

L

E

I

E

A

N

I

L

O

O

G

E

O

R

G

E

M

I

C

H

A

E

L

L

S

E

F

D

I

E

N

D

S

S

E

E

 


  1.               Spice girls
  2.               Queen
  3.               Sting
  4.               Elton John
  5.               George Michael
  6.               Rolling  Stones
  7.               Beatles)

 


  1.  

 


Task for the audience

Teacher (to the audience). Dear students, look at the screen. There you will see words – the names of music styles. But the letters are mixed up. Try to guess what music style is the first one?

  1. zajz (jazz);
  2. apr (rap);
  3. kocr-nda-lorl (rock-and-roll);
  4. slaclsilca (classical);
  5. ergga (reggae);
  6. hytrm-adn-luesb (rhytm-and-blues).

Teacher. Let’s check how our teams coped with the task.

Contest 5

“Presentations”

Teacher. The next contest is presentation of your projects, dedicated to those English singers or groups, you’ve chosen before).

Team № 1 –“The Beatles”

  1. Presentation
  2. Listening to the song of The Beatles “Yesterday” 
  3. After listening activities for the audience:
  1. fill the gaps

Yesterday

Yesterday, all my __________ seemed so far away

Now it looks as though they're here to stay

Oh, I ______________ in yesterday

 

______________, I'm not half the man I used to be

There's a shadow hanging over me

Oh, yesterday came ___________

 

[Chorus:]

Why she _______  ____ ______ I don't know, she wouldn't say

I said _________ wrong, now I long for yesterday

 

Yesterday, love was such _ ____ _____ to play

Now I need a place to hide away

Oh, I _________in yesterday

  1. Explain the meaning of the phrases (I'm not half the man I used to be, there's a shadow hanging over me, now I long for yesterday).
  1. The first team presents the translation of the song.

Team № 2 – Sting

  1. Presentation
  2. Listening to the song “Englishman in new York” (1st couplet)
  3. After listening activities for the audience:
  1. Fill the gaps

«Englishman in New York»

I don't __________ coffee I ________ tea my dear
I like my toast done on the ______
And you can _______ it in my accent when I _____
I'm an Englishman in New York

See me ________ down Fifth Avenue
A walking cane here at my _______
I take it _________ I walk
I'm an Englishman in New York

I'm an _______, I'm a legal_______
I'm an Englishman in New York
I'm an ______, I'm a legal ________
I'm an Englishman in New York

  1. Listen to the song one more time. Give the examples of English traditions, conservatism and specific features of English people.

(Possible students’ answers:

1)“I don't drink coffee I take tea my dear” - It’s an example of the English tradition to have tea. Tea is the national drink of Englishmen.

2)“I like my toast done on the side” – Traditional English breakfast consists of bacon and eggs, porridge, toast with marmalade, a cup of tea.)

  1. The second team presents the translation of the song.

Team № 3 “Queen”

  1. Presentation
  2. Listening to the Queen’s song – "We are the champions”. There you can see the subtitles on the screen, so we can sing it together (1st couplet).
  3. The third team presents the translation of the song "We are the champions” (1st couplet).

Students are singing the second couplet of the Queen’s song "We are the champions” and the jury is summarizing the scores of every team.

  1. ІІІ. Підсумок виховного заходу.

Teacher: Dear friends, thank you for the presentations.

Tell me please,

  •              Did you learn something new today?
  •              Which contest was the most difficult and which was the easiest for you?
  •              Which presentation did you care much for?

Teacher. Now I would like to listen to the jury. They are going to tell us the results of the contest. But before it, I would like to say, that actually that’s no matter, who will became a winner, remember, that we all are the champions and we are worthy to be the winners. I hope, you enjoyed our competition and have enriched your knowledge about British music and traditions.

The juries are announcing the results.

Winners are rewarding with prizes – compact discs.

1

 

docx
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку