КОНКУРС ЦІКАВОЇ ХІМІЇ ДЛЯ УЧНІВ
Хімічні змагання
Підготувала
вчитель хімії
Горбачова Юлія Валеріївна
Мета: зміцнити теоретичні знання учнів з питань, що стосуються хімічних реакцій; перевірити вміння учнів використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; поглибити інтерес учнів до хімії, розвивати вміння виступати з повідомленнями і демонструвати досліди; формувати в учнів науковий світогляд, розвивати пізнавальну активність та логічне мислення в ході гри, виховувати культуру спілкування.
Обладнання: умови гри, призи, періодична система хімічних елементів, дидактичні ігри, мультимедійне забезпечення.
Форма проведення: гра - змагання.
Оформлення кабінету: плакати з висловлюваннями про хімію.
Усі ми пов'язуємо з хімічною наукою подальший прогрес у пізнанні навколишнього світу, нові методи його перебудови та вдосконалення. І не може бути в наші дні спеціаліста, який спромігся б обійтися без знання хімії. (М. Семенов).
Широко простягає хімія руки свої в справи людські. (М. В. Ломоносов).
ХІД ВЕЧОРА
Добрий день, шановні друзі, вчителі, гості! Сьогодні ми зібралися для проведення конкурсу цікавої хімії «Хімічні змагання». Друзі! Ви маєте змогу показати свої знання з хімії. Хімія — чарівний і захоплюючий світ метаморфоз.
З’явилася хімія давненько –
За декілька тисячоліть
Та рухалася помаленьку
Тепер — ракетою летить.
Золоті правила поведінки у сьогоднішній грі :
Бути:
Позитивними. Тут і зараз.
Точними. Точність - увічливість королів.
Толерантними. Толерантність - це повага, у першу чергу, до самого себе.
Зібраними. Оскільки найдорогоцінніше, що є у нас, - це час.
Девізом нашої заходу пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».
Сьогодні ми проведемо конкурс цікавої хімії.
Етапи гри
І. Відбірковий тур – Аукціон знань.
Головна умова :
Думати – колективно,
Діяти – оперативно,
Сперечатись- доказово.
Це для всіх обов`язково
Приймають участь всі учні. 8 учнів, які дали найбільшу кількість правильних відповідей стають учасниками другого туру.
Завдання – назвати речовину за її формулою.
Отже, до другого туру виходять 8 учасників…Вітаємо їх.
ІІ тур –Розминка.
Приймають участь 8 учнів – переможці першого туру. За правильні відповідь отримують «уарумчики». Один «аурумчик» - один бал. За підсумками другого туру гру залишають два учні, які набрали найменшу кількість балів.
ВІКТОРИ НА
1. Явища, при яких відбуваються перетворення? (хімічні)
5.Автор періодичного закону? (Д.І.Менделєєв)
12.На які дві групи поділяються прості речовини (метали й неметали)
13.Речовина, що складається з кількох елементів (складна)
14. З чого виготовляють папір? (Целюлози)
15. Якого газу в повітрі найбільше? (Азоту)
16. Гризе, кусає, метал роз’їдає. (Корозія)
17.Який метал використовують у виробництві дзеркал? (срібло)
18.Назвіть метал, який має магнітні властивості (залізо)
19.Метал, що викликає лихоманку. (золото)
20.«Вінегрет» з металів. (сплав)
21.Метал та двадцятип’ятирічний ювілей весілля. (срібло).
22.«Окрошка» з точки зору складу. (суміш)
Отже, до третього туру виходять 6 учасників…Вітаємо їх.
Хімічна пауза – рейд на виробництво (виробництво КрАЗ)
ІІІ тур – гра Дешифровщик
За підсумками третього туру гру залишають два учні, які найдовше виконували завдання.
г |
н |
о |
н |
р |
н |
м |
а |
і |
м |
н |
а |
в |
у |
н |
у |
в |
я |
о |
ч |
к |
ч |
и |
с |
к |
у |
н |
у |
е |
к |
р |
п |
2н |
р |
я |
п |
|
|
|
|
|
|
о |
р |
к |
р |
с |
р |
м |
о |
и |
м |
о |
д |
и |
н |
а |
а |
н |
н |
я |
к |
я |
а |
я |
т |
а |
п |
л |
п |
і |
з |
с |
а |
с |
т |
о |
р |
р |
е |
о |
е |
з |
е |
в |
к |
а |
л |
а |
в |
а |
т |
т |
л |
д |
л |
с |
п |
о |
и |
л |
и |
о |
у |
о |
ч |
е |
н |
н |
ї |
т |
я |
т |
ї |
Відповіді:
Отже, до четвертого туру виходять 4 учасників…Вітаємо їх.
Хімічна пауза – рейд на виробництво (виробництво цукру)
ІV тур – Конкурс «Конструктор»
За підсумками четвертого туру гру залишають два учні, які найдовше виконували завдання.. Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв :
О, Г, Л, М, К,С, И, Е, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т.
(ОКСИГЕН, ЛІТІЙ, НАТРІЙ, КАЛІЙ, ФЕРУМ, ФЛУОР, МАГНІЙ, МАНГАН, АРГЕНТУМ)
Отже, до фіналу виходять 2 учасники…Вітаємо їх.
Хімічна пауза – рейд на виробництво (виробництво морозива)
V тур – Найрозумніший
У фіналі беруть участь два учасники.
Конкурс «Перекладачі»
Перекладіть з хімічної мови загальноприйняті вислови.
1.Ферумний характер (залізний характер)
2.Аурумні руки (золоті руки)
3.Оксигенова подушка (киснева подушка)
4.Не все те Аурум, що блищить (не все те золото, що блищить)
5.Слово-Аргентум, а мовчання-Аурум (слово –срібло, а мовчання-золото) 6.Крилатий метал? (алюміній) . 7.Хімічний хамелеон.(індикатор) 8.Щоб друга пізнати, треба з ним пуд натрій хлориду з’їсти. (щоб друга пізнати треба з ним пуд солі з’їсти) 9.Багато аш-два-о утекло з тих пір. (води) 10. Купрумний вік (мідний вік)
Хімічна пауза – рейд на виробництво (музей Coca - Cola)
Підведення підсумків. Нагородження переможця.
Починали ми свій захід словами Теодора Рузвельта, тож дозвольте і його словами прокоментувати результати:« У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший. Але рано чи пізно перемагає той, хто вважав себе здатним на перемогу».
Звичайно, це ж на кожнім кроці й повсякчас.
Хімічні явища підстерігають нас.
І щоб не вскочити в халепу,
Й не соромитись незнанням,
Частіше треба заглядати в підручник хімії —
Шукатйте відповіді там.
Флешмоб
сплесніть у долоні.
сплесніть у долоні над головою.
змахніть руками.
простягніть обидві руки своїм сусідам.
Список використаних джерел
1. Боєва Т.М., Корчагіна В.В. Хімічне свято в сільській школі:
бенкет на весь світ / / Хімія в школі. - 2005. - № 5. - С. 28.
2. Васильєва Т. К. Гра-залік. «Знання – сила» / / Хімія в школі. -
2005. - № 5.
3. Кононова В., Фононова Т.Ф. Фізико-хімічний КВК / / Хімія в
школі. - 2005. - № 4. - С. 39.
5. Олійникова І.І., Буржинський Т.Г. хімічної до десант у тилу
хемофобіі / / Хімія в школі. - 2005. - № 9. - С. 73.
6. Позакласні заходи з хімії\ Уклад. К.М. Задорожний. – Х.: Вид. група «Основа», 2010
7. Туріщева Л. В. Енциклопедія хімічних розваг. - Х.: Вид. група «Основа», 2003
8. Шахова О.Ю. Бліц-КВК «Метали і неметали» / / Хімія в школі. -
2005. - № 9. - С. 70.
9. Інтернет – джерела
г |
н |
о |
н |
р |
н |
м |
а |
і |
м |
н |
а |
в |
у |
н |
у |
в |
я |
о |
ч |
к |
ч |
и |
с |
к |
у |
н |
у |
е |
к |
р |
п |
2н |
р |
я |
п |
о |
р |
к |
р |
с |
р |
м |
о |
и |
м |
о |
д |
и |
н |
а |
а |
н |
н |
я |
к |
я |
а |
я |
т |
а |
п |
л |
п |
і |
з |
с |
а |
с |
т |
о |
р |
р |
е |
о |
е |
з |
е |
в |
к |
а |
л |
а |
в |
а |
т |
т |
л |
д |
л |
с |
п |
о |
и |
л |
и |
о |
у |
о |
ч |
е |
н |
н |
ї |
т |
я |
т |
ї |
Конкурс «Конструктор»
Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв :
О, Г, Л, М, К,С, И, Е, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т.
Конкурс «Конструктор»
Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв :
О, Г, Л, М, К,С, И, Е, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т.
Конкурс «Конструктор»
Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв :
О, Г, Л, М, К,С, И, Е, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т.
Конкурс «Конструктор»
Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв :
О, Г, Л, М, К,С, И, Е, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т.
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |
Au |