Виховний захід з інформатики для 9-го класу на тему «Безпечний Інтернет»

Про матеріал

Тема: Безпечний Інтернет.

Мета:

-сприяти обізнаності батьків про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх домогтися засвоєння батьками правил безпечної роботи в Інтернеті;

-навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті;

-дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;

-мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі;

-виховувати інформаційну культуру батьків та їх дітей.

Обладнання: Соціальні ролики про безпечний Інтернет; 2-а аркуші ватману; 2 маркери ; ПК; екран; мультимедійний проектор; поради для дітей та батьків; доступ до мережі Інтернет; медалі за активну участь.

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

З дитинства ми знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

-Як ви вже зрозуміли, в грі приймають участь красуні донечки та їх чарівні матусі.

IІІ. Гра «Хто більше?»

Кожній з команд видається маркер та аркуш паперу. Учитель пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінів, тобто все, що пов'язано з Інтернетом.

Наприклад: (спам, комунікації, фішинг, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.)

Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

Перемагає той, в кого найбільша кількість не закреслених слів.

ІV. Гра «Як добре знаю я свою дитину»

Донечки записують чим вони займаються в Інтернеті в вільний час, а їхні матусі одночасно записують теж саме. ( тобто, в які ігри грають їхні діти, які сайти відвідують…)

V. Вправа «Позитивні та негативні сторони Інтернету»

Команда чарівних матусь записує негативні сторони Інтернету, а команда а красуні донечки - позитивні. Команди говорять по черзі.

VІ. Тестові завдання

1. Як визначити, що ваш комп'ютер заражений?

a)Друзі отримують від вас по електронній пошті повідомлення, яких ви не посилали

b)Комп'ютер часто зависає або програми починають виконуватися повільніше

c)На диску зникають або змінюють назву файли і теки

d)Комп'ютер видає несподівані звуки

e)Усе вище перелічене правильна відповідь

2. Що треба зробити в першу чергу, якщо комп'ютер піддався атаці?

a)Зробити декілька глибоких вдихів і прийняти вітаміни

b)Дівчатам випити склянку води, а матусям - з'їсти не менше двох шоколадок

c)Викликати міліцію і швидку допомогу, в особливо складних випадках ще і пожежних

d)Відключити комп'ютер від Інтернету правильна відповідь

e)Вимкнути до приїзду фахівців монітор

3. Яку мету переслідує така загроза як фішинг?

a)Перенаправляти будь-які запити користувача у браузері на хакерський сайт про риболовлю

b)Довести користувача до самогубства шляхом постійного виведення повідомлення "купи слона"!

c)Обманним шляхом вивідати у користувача дані, що дозволяють отримати доступ до його облікових записів правильна відповідь

d)Використання вод світового океану для глобального поширення шкідливих вірусів

4. Троянська програма небезпечна тим, що :

a)Проникає на комп'ютер під виглядом корисної програми і виконує шкідливі дії без відома користувача правильна відповідь

b)Змушує користувача повертати борги

c)Шукає на диску якогось коня, знижуючи продуктивність системи

d)Постійно читає вголос " Іліаду" Гомера без вираження

e)Має усі вище перелічені можливості

5. Чим відрізняється комп'ютерний вірус від комп'ютерного черв'яка?

a)Нічим

b)Черв'як не виконує шкідливих дій

c)Черв'яки можуть ділитися, віруси – ні

d)Вірус не є самостійним файлом правильна відповідь

e)Вірус здатний заразити людину, черв'як – ні

6. Чому безпровідна мережа потребує захисту?

a)Повітря містить багато шкідливих мікробів, вірусів і інфекцій

b)Знижується швидкість роботи з одночасним зростанням рахунків провайдера Інтернету правильна відповідь

c)Хакери отримують за злом звичайної мережі 1 бал, за злом безпровідної - 3.

d)Ця поширена помилка, безпровідна мережа не потребує захисту

e)Незахищена безпровідна мережа витрачає значно більше електрики

VІІ. Завдання

Огляд Інтернет–сторінки “Онляндія: безпечна веб-країна” (http://www.onlandia.org.ua)

Обговорення рекомендацій

Обговорення рекомендацій, як діти можуть зменшити ризик.

VІІІ. Перегляд відео Соціальний ролик про безпечний Інтернет

ІХ. Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід'ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв'язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як, та на що, втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Але пам'ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

Поради батькам:

1.Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів.

2. Установіть комп'ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням.

3. Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням.

4. Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп'ютера!

5. Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім'я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті.

6. Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала.

7. Переглядайте інформацію, що міститься в комп'ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам'ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів.

8. Нагадуйте дитині про те, що всі правила безпеки в Інтернеті залишаються в силі й тоді, коли вона користується комп'ютером і не вдома, наприклад в Інтернет–кафе чи у друзів.

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей.

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Перегляд файлу

 

 

 

Чаплинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів.

 

 

 

 

Виховний захід

«Безпечний Інтернет»

 

 

 

Розробила

учитель інформатики

                             Катола Т.В

 

 

 

 

 

 

 

2017р

 

 

 

 

 

Тема: Безпечний Інтернет.

Мета:

  • сприяти обізнаності батьків про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх домогтися засвоєння батьками правил безпечної роботи в Інтернеті;
  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті;
  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  • мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі;
  • виховувати інформаційну культуру батьків та їх дітей.

 

Обладнання:  Соціальні ролики про безпечний Інтернет; 2-а аркуші ватману; 2 маркери ; ПК; екран; мультимедійний проектор; поради для дітей та батьків; доступ до мережі Інтернет; медалі за активну участь.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

 

 

  • Як ви вже зрозуміли, в грі приймають участь красуні донечки та їх чарівні матусі.

IІІ.   Гра «Хто більше?»

 

Кожній з команд видається маркер та аркуш паперу. Учитель пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом.

Наприклад: (спам, комунікації, фішинг, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.)

Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

Перемагає той, в кого найбільша кількість не закреслених слів.

 

ІV. Гра  «Як добре знаю я свою дитину»

Донечки записують чим вони займаються в Інтернеті в вільний час, а їхні матусі одночасно записують теж саме. ( тобто, в які ігри грають їхні діти,  які сайти відвідують…)

V.   Вправа «Позитивні та негативні сторони  Інтернету»

  Команда чарівних матусь записує негативні сторони Інтернету, а команда а красуні донечки - позитивні. Команди говорять по черзі.

 

VІ.   Тестові завдання

 

1. Як визначити, що ваш комп'ютер заражений?

  1. Друзі отримують від вас по електронній пошті повідомлення, яких ви не посилали
  2. Комп'ютер часто зависає або програми починають виконуватися повільніше
  3. На диску зникають або змінюють назву файли і теки
  4. Комп'ютер видає несподівані звуки
  5. Усе вище перелічене правильна відповідь

 

2. Що треба зробити в першу чергу, якщо комп'ютер піддався атаці?

  1. Зробити декілька глибоких вдихів і прийняти вітаміни
  2. Дівчатам випити склянку води, а матусям - з'їсти не менше двох шоколадок
  3. Викликати міліцію і швидку допомогу, в особливо складних випадках ще і пожежних
  4. Відключити комп'ютер від Інтернету правильна відповідь
  5. Вимкнути до приїзду фахівців монітор

 

 

3. Яку мету переслідує така загроза як фішинг?

  1. Перенаправляти будь-які запити користувача у браузері на хакерський сайт про риболовлю
  2. Довести користувача до самогубства шляхом постійного виведення повідомлення "купи слона"!
  3. Обманним шляхом  вивідати у користувача дані, що дозволяють отримати доступ до його облікових записів правильна відповідь
  4. Використання вод світового океану для глобального поширення шкідливих вірусів

 

4. Троянська програма небезпечна тим, що :

  1. Проникає на комп'ютер під виглядом корисної програми і виконує шкідливі дії без відома користувача правильна відповідь
  2. Змушує користувача повертати борги
  3. Шукає на диску якогось коня, знижуючи продуктивність системи
  4. Постійно читає вголос " Іліаду" Гомера без вираження
  5. Має усі вище перелічені можливості

 

5. Чим відрізняється комп'ютерний вірус від комп'ютерного черв'яка?

  1. Нічим
  2. Черв'як не виконує шкідливих дій
  3. Черв'яки можуть ділитися, віруси – ні
  4. Вірус не є самостійним файлом правильна відповідь
  5. Вірус здатний заразити людину, черв'як – ні

 

6. Чому безпровідна мережа потребує захисту?

  1. Повітря містить багато шкідливих мікробів, вірусів і інфекцій
  2. Знижується швидкість роботи з одночасним зростанням рахунків провайдера Інтернету правильна відповідь
  3. Хакери отримують за злом звичайної мережі 1 бал, за злом безпровідної - 3.
  4. Ця поширена помилка, безпровідна мережа не потребує захисту
  5. Незахищена безпровідна мережа витрачає значно більше електрики

 

VІІ. Завдання

Огляд Інтернет–сторінки “Онляндія: безпечна веб-країна” (http://www.onlandia.org.ua)

Обговорення рекомендацій

Обговорення рекомендацій, як діти можуть зменшити ризик.

 

VІІІ. Перегляд відео Соціальний ролик про безпечний Інтернет

 

ІХ. Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як, та на що, втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

 

 

 

 

 

Поради батькам:

 

  1. Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів.

2. Установіть комп'ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням. 

3. Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням.

4. Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп'ютера!

5. Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім'я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті.

6. Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала. 

7. Переглядайте інформацію, що міститься в комп'ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам'ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів.

8. Нагадуйте дитині про те, що всі правила безпеки в Інтернеті залишаються в силі й тоді, коли вона користується комп'ютером і не вдома, наприклад в Інтернет–кафе чи у друзів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей.

 

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, Виховна робота
Додано
14 січня 2018
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку