Виховний захід з народознавства на тему: «З Україною в серці»

Про матеріал
Виховний захід з народознавства Тема: «З Україною в серці» Мета: продовжити знайомити дітей з народними та державними символами України, з минулим рідного краю, залучати дітей до національної обрядовості, звичаїв і традицій; розвивати: щирість, гостинність, доброту, щедрість через багатство національного фольклору; виховати: дружелюбність, повагу одне до одного.
Перегляд файлу

Виховний захід з народознавства

Тема: «З Україною в серці»

Мета: продовжити знайомити дітей з народними та державними символами України, з минулим рідного краю, залучати дітей до національної обрядовості, звичаїв і традицій;

розвивати: щирість, гостинність, доброту, щедрість через багатство національного фольклору;

виховати: дружелюбність, повагу одне до одного.

Обладнання: українські костюми для дітей та дорослого, вишиті рушники, булава, ложка, кульки, обручі, прикраси для зали (державні і народні символи України), жовті та блакитні кульки.

Попередня робота: розучування таночку з кульками, віршів з дітьми, народної гри «Каруселі», Д/ гра: «Назви символ», М/ гра: «Повтори слівце» (українські страви)

Хід розваги:

Діти заходять до зали та сідають на стільці.

ВЕД 1:   Що то, діти, за країна – неба синього блакить,

На ланах у серпні жито стиглим золотом блищить?

ВЕД 2:   У якій іще країні земля родить так охоче?

Наче пісня солов’їна – мова ніжна і співоча?

ВЕД 1:   Гори є і полонини, є моря, річки, ліси…

Загалом, то є країна невимовної краси!

ВЕД 2:   Люди мудрі, працьовиті у країні тій живуть

На чуже не зазіхають і свого не віддадуть.

ВЕД 1:   Гордо, голосно, дитино, ти назви ім’я країни

У якій разом із нами народився і живеш.

Їй дочкою є чи сином і, коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу, розбудовувать державу.

ВЕД 2:  Отже, зветься ця країна, незалежна і єдина – наша ненька –

ДІТИ:   Україна!

ВЕД 1:   Вишита колоссям і калиною, вигойдана співом солов’я,

      Звешся величаво – Україною, земле зачарована моя!

ВЕД 2: Діти, а зараз ми пограємо в українську народну гру каруселі.

Музично – ритмічна гра «Каруселі» (діти грають підгрупками)

Хід гри:

Діти тримаються за обруч і йдуть по колу змінюючи швидкість та напрям руху.

Діти: Карусель спочатку тихо,

Закрутилась нам на втіху,

Потім все пішло кругом

І бігом, бігом, бігом.

Тихше, тихше не спішіть

Каруселі зупиніть.

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_153004.jpg

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_152930.jpg
 

Діти сідають на стільці.

ВЕД 2:   А що таке, діти, Батьківщина?

Дитина:  Це під віконцем калина,

 Тиха казка бабусі,

 Ніжна пісня матусі.

Дитина: Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця.

ВЕД 1:   Так, діти, Батьківщина – це наш рідний край, це наша дорога і мила Вітчизна, це земля, де ми народились і вперше побачили, пізнали світ.   

ВЕД 2:   Де почули колискову пісню, рідну мову, де відчули турботу і ласку.

ВЕД 1:   Кожна людина любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання  рідної держави, для її слави, свободи і незалежності.

ВЕД 2: Наша країна має цікаву історію і нам треба її знати і поважати.

Під музику виходить Козак (дорослий) з козачатами (дітьми). Зупиняються посередині зали.

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_153258.jpg

Козак:

 По-під гору доріженька веде,

Доріженькою козацтво йде.

Отаман по переду –

Козаченьків за собою веде.

Дитина – козачок 1:

Рано, рано сонце встало,

Україну привітало,

Побажало їй добра,

Усміхнулось до Дніпра.

Дитина - козачок 2:

 Де живуть усі віки

Українці – козаки.

Дитина – козачок 3:

Рано, рано сонце встало,

 Гарних діток привітало,

 Дитина - козачок 4:

Побажало швидко встати,

Та розумними зростати.

Козак: Діти, сьогодні ми з козачатами запрошуємо вас на змагання, щоб позмагатися в силі, спритності, винахідливості. Подивимось, чи справжні ви українці, чи гідні козацької слави.

Завдання 1: «Чим багата Україна?»

Козак:  Хочу перевірити чи знаєте ви, діти, чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає -  тупочете ногами. ( річки, гори, моря,  пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий грунт).

Завдання 2: «Які ми?» (у колі)

Козак: Ми українці. А чи знаєте ви, які риси характеру притаманні українцям? Пропоную стати у коло, передавати ось цей віночок з рук у руки і називати риси наших співвітчизників.

Діти:    (добрі, розумні, привітні, щирі, веселі, культурні, виховані, усміхнені, сильні, дужі, завзяті, працьовиті, співучі, щедрі, гостинні, чепурні,).

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_154311.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3: «Влучний постріл»

Козак: А чи знали ви, що козаки були дуже вправними стрільцями, вони могли поцілити в мішень з великої відстані.

Дві дитини по черзі мають влучити кульками до кошика.

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_153730.jpg

Завдання 4: «Ложку передай – українську страву називай» (у колі)

Козак:У кожного народу є свої страви, є вони і в українців. А ви знаєте, які?

Діти:   «Українські ми малята, будемо страви називати» (борщ, вареники, пампушки, галушки, сало, гречаники, капусняк, куліш, голубці)

Завдання 5: « Збудуй фортецю»

Дві дитини по черзі мають переносити по одній кульці до свого кола (будувати фортецю).

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_153950.jpg

 

 

Завдання 6: «Хто краще затанцює гопак» (у колі)

Козак: Діти, а чи знали ви, що козаки ще й гарно уміли танцювати. Хто знає як називається танок козаків? (Відповіді дітей) Так, це гопак. Зараз я вам пропоную спробувати затанцювати гопак. (всі діти у колі)

Козак: Діти, ви дуже кмітливі і спритні – справжні козаки! Мені вже час повертатися на Січ, а вам я залишаю ось цю булаву, щоб ви ніколи не забували силу і міць нашого народу (Козак передає ведучій булаву і виходить)

ВЕД 1:   Діти, я принесла вам щось дуже гарне, вишите моєю мамою. Як ви гадаєте, що це?

Діти:    Рушник.

ВЕД 1:   Так, це рушник. Що на ньому вишите?

Діти:    Квіти, що ростуть на нашій землі.

ВЕД 1:   Чорнобривці символізують дитинство, рідну оселю. Барвінок -

це вірність, вірна любов, пам’ять. Волошки символізують красу, здоров’я, силу.

Мак - це дівоча врода, щирість.

ВЕД 2 : Діти, я запрошую вас на міні – флешмоб, щоб вся Україна, цілий світ почув, що в нашому садочку ростуть справжні українці, справжні патріоти.

Міні - флешмоб: «Ми українці»

Дівчатка шикуються навпроти хлопців

Всі: Ми – малі, та всі ми друзі,

Ми – одна родина,

А найбільша наша мати –

Рідна Україна.

Хлопці (ручки на поясі і крокуючи): Раз, два, хлопці ми!

Дівчата (ручки перед грудьми з пружинкою):

Три, чотири,

Ми дівчата!

Хлопці: Будемо ми козаки!

Дівчата:

А поки, що козачата!

Разом:

Бо козацького ми роду,

Славних предків діти.

І вчимося в дитсадочку,

Рідний край любити! (Ручки піднімають догори)

ВЕД 2:  Сьогодні, діти, ми говорили про нашу країну, про нашу рідну Україну.

Кожен з нас бажає нашій країні миру, процвітання, добробуту.

Покладіть праву долоньку до серця, відчуйте, що воно говорить?

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_155311.jpg

Дитина: Я все люблю в своїм краю:

найбільше – матінку свою,

 І ще ласкаву, радісну, єдину…

 Люблю, як сонце, Батьківщину.

ВЕД 1:   Хай з кожним днем міцніє Україна, своє коріння, діти, бережіть.

Нехай у серці кожної дитини про Україну пісня зазвучить.

Танцювальна композиція з жовтими та синіми кульками

«Моя Україна»

ВЕД 2:   Вже закінчується свято і прощатися пора,

ВЕД 1:   Ми бажаємо Вітчизні

Діти:    Щастя, миру і добра.

D:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\народознавство\IMG_20190201_155734.jpg

docx
Додано
5 жовтня 2019
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку