Виховний захід з народознавства
Тема: «З Україною в серці»
Мета: продовжити знайомити дітей з народними та державними символами України, з минулим рідного краю, залучати дітей до національної обрядовості, звичаїв і традицій;
розвивати: щирість, гостинність, доброту, щедрість через багатство національного фольклору;
виховати: дружелюбність, повагу одне до одного.
Обладнання: українські костюми для дітей та дорослого, вишиті рушники, булава, ложка, кульки, обручі, прикраси для зали (державні і народні символи України), жовті та блакитні кульки.
Попередня робота: розучування таночку з кульками, віршів з дітьми, народної гри «Каруселі», Д/ гра: «Назви символ», М/ гра: «Повтори слівце» (українські страви)
Хід розваги:
Діти заходять до зали та сідають на стільці.
ВЕД 1: Що то, діти, за країна – неба синього блакить,
На ланах у серпні жито стиглим золотом блищить?
ВЕД 2: У якій іще країні земля родить так охоче?
Наче пісня солов’їна – мова ніжна і співоча?
ВЕД 1: Гори є і полонини, є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна невимовної краси!
ВЕД 2: Люди мудрі, працьовиті у країні тій живуть
На чуже не зазіхають і свого не віддадуть.
ВЕД 1: Гордо, голосно, дитино, ти назви ім’я країни
У якій разом із нами народився і живеш.
Їй дочкою є чи сином і, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу, розбудовувать державу.
ВЕД 2: Отже, зветься ця країна, незалежна і єдина – наша ненька –
ДІТИ: Україна!
ВЕД 1: Вишита колоссям і калиною, вигойдана співом солов’я,
Звешся величаво – Україною, земле зачарована моя!
ВЕД 2: Діти, а зараз ми пограємо в українську народну гру каруселі.
Музично – ритмічна гра «Каруселі» (діти грають підгрупками)
Хід гри:
Діти тримаються за обруч і йдуть по колу змінюючи швидкість та напрям руху.
Діти: Карусель спочатку тихо,
Закрутилась нам на втіху,
Потім все пішло кругом
І бігом, бігом, бігом.
Тихше, тихше не спішіть
Каруселі зупиніть.
Діти сідають на стільці.
ВЕД 2: А що таке, діти, Батьківщина?
Дитина: Це під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі.
Дитина: Дужі руки у тата,
Під тополями хата,
Під вербою криниця,
В чистім полі пшениця.
ВЕД 1: Так, діти, Батьківщина – це наш рідний край, це наша дорога і мила Вітчизна, це земля, де ми народились і вперше побачили, пізнали світ.
ВЕД 2: Де почули колискову пісню, рідну мову, де відчули турботу і ласку.
ВЕД 1: Кожна людина любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання рідної держави, для її слави, свободи і незалежності.
ВЕД 2: Наша країна має цікаву історію і нам треба її знати і поважати.
Під музику виходить Козак (дорослий) з козачатами (дітьми). Зупиняються посередині зали.
Козак:
По-під гору доріженька веде,
Доріженькою козацтво йде.
Отаман по переду –
Козаченьків за собою веде.
Дитина – козачок 1:
Рано, рано сонце встало,
Україну привітало,
Побажало їй добра,
Усміхнулось до Дніпра.
Дитина - козачок 2:
Де живуть усі віки
Українці – козаки.
Дитина – козачок 3:
Рано, рано сонце встало,
Гарних діток привітало,
Дитина - козачок 4:
Побажало швидко встати,
Та розумними зростати.
Козак: Діти, сьогодні ми з козачатами запрошуємо вас на змагання, щоб позмагатися в силі, спритності, винахідливості. Подивимось, чи справжні ви українці, чи гідні козацької слави.
Завдання 1: «Чим багата Україна?»
Козак: Хочу перевірити чи знаєте ви, діти, чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає - тупочете ногами. ( річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий грунт).
Завдання 2: «Які ми?» (у колі)
Козак: Ми українці. А чи знаєте ви, які риси характеру притаманні українцям? Пропоную стати у коло, передавати ось цей віночок з рук у руки і називати риси наших співвітчизників.
Діти: (добрі, розумні, привітні, щирі, веселі, культурні, виховані, усміхнені, сильні, дужі, завзяті, працьовиті, співучі, щедрі, гостинні, чепурні,).
Завдання 3: «Влучний постріл»
Козак: А чи знали ви, що козаки були дуже вправними стрільцями, вони могли поцілити в мішень з великої відстані.
Дві дитини по черзі мають влучити кульками до кошика.
Завдання 4: «Ложку передай – українську страву називай» (у колі)
Козак:У кожного народу є свої страви, є вони і в українців. А ви знаєте, які?
Діти: «Українські ми малята, будемо страви називати» (борщ, вареники, пампушки, галушки, сало, гречаники, капусняк, куліш, голубці)
Завдання 5: « Збудуй фортецю»
Дві дитини по черзі мають переносити по одній кульці до свого кола (будувати фортецю).
Завдання 6: «Хто краще затанцює гопак» (у колі)
Козак: Діти, а чи знали ви, що козаки ще й гарно уміли танцювати. Хто знає як називається танок козаків? (Відповіді дітей) Так, це гопак. Зараз я вам пропоную спробувати затанцювати гопак. (всі діти у колі)
Козак: Діти, ви дуже кмітливі і спритні – справжні козаки! Мені вже час повертатися на Січ, а вам я залишаю ось цю булаву, щоб ви ніколи не забували силу і міць нашого народу (Козак передає ведучій булаву і виходить)
ВЕД 1: Діти, я принесла вам щось дуже гарне, вишите моєю мамою. Як ви гадаєте, що це?
Діти: Рушник.
ВЕД 1: Так, це рушник. Що на ньому вишите?
Діти: Квіти, що ростуть на нашій землі.
ВЕД 1: Чорнобривці символізують дитинство, рідну оселю. Барвінок -
це вірність, вірна любов, пам’ять. Волошки символізують красу, здоров’я, силу.
Мак - це дівоча врода, щирість.
ВЕД 2 : Діти, я запрошую вас на міні – флешмоб, щоб вся Україна, цілий світ почув, що в нашому садочку ростуть справжні українці, справжні патріоти.
Міні - флешмоб: «Ми українці»
Дівчатка шикуються навпроти хлопців
Всі: Ми – малі, та всі ми друзі,
Ми – одна родина,
А найбільша наша мати –
Рідна Україна.
Хлопці (ручки на поясі і крокуючи): Раз, два, хлопці ми!
Дівчата (ручки перед грудьми з пружинкою):
Три, чотири,
Ми дівчата!
Хлопці: Будемо ми козаки!
Дівчата:
А поки, що козачата!
Разом:
Бо козацького ми роду,
Славних предків діти.
І вчимося в дитсадочку,
Рідний край любити! (Ручки піднімають догори)
ВЕД 2: Сьогодні, діти, ми говорили про нашу країну, про нашу рідну Україну.
Кожен з нас бажає нашій країні миру, процвітання, добробуту.
Покладіть праву долоньку до серця, відчуйте, що воно говорить?
Дитина: Я все люблю в своїм краю:
найбільше – матінку свою,
І ще ласкаву, радісну, єдину…
Люблю, як сонце, Батьківщину.
ВЕД 1: Хай з кожним днем міцніє Україна, своє коріння, діти, бережіть.
Нехай у серці кожної дитини про Україну пісня зазвучить.
Танцювальна композиція з жовтими та синіми кульками
«Моя Україна»
ВЕД 2: Вже закінчується свято і прощатися пора,
ВЕД 1: Ми бажаємо Вітчизні
Діти: Щастя, миру і добра.