Виховувати любов і повагу до найближчих і найрідніших людей- батька й матері, дідуся та бабусі, бажання допомагати їм. Вчити бути чемними, уважними, завжди пам’ятати місце де народилися, рідну землю. Формувати почуття обов’язку перед батьками, довести всім присутнім на святі, що батьки і діти – це одне ціле.
Родинне свято «З родини йде життя людини»
Двоє ведучих в українських формах розпочинають свято
1 учень. Добрий день, шановна родино! Наше свято – це ще одна сходинка до сімейного зближення, до родинного єднання в шкільній сім’ї.
2 учень.Добрий день, люди добрі,
Що сидять в нашій господі!
Раді святом вас вітати,
Щастя і добра бажати.
1 учень: Сьогодні ми зібралися на свято,
До нього готувалися усі.
Щасливі, що у залі мами й тати,
А також ще й бабусі й дідусі
2 учень: Хай це родинне свято в нашій школі
Ще більше здружить і зріднить всіх нас,
Бо найщасливіша у світі та людина,
Що друзів має поряд, повсякчас.
Пісня
Слово класного керівника. Доброго дня, шановні батьки та рідні! Я дуже рада, що ми всі тут зібралися на святі «З родини йде життя людини». В Україні говорять: «Без сім’ї немає щастя на землі». Саме в сім’ї дитина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ, навчається любові і добра, тут вчиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду. Родина – це не тільки родичі, це друзі, наш клас, школа й увесь народ.Батьки – це найцінніше, що є в кожної дитини. Для мене, крім моїх батьків, родина – це мої 5і 4 учнів, з якими ми несміливо 1 вересня переступили поріг нашої школи вперше. Спитаєте, чи було страшно? – Так! Але на сьогодні ми – дружня, цікава, єдина родина, частинка родини Угриничівської школи , частина України. І я намагаюся робити все, аби зберегти родинний вогник у кожного з них.
Комп’ютерна презентація про клас.
1 учень.Кожен з нас добре знає своїх бабусь та дідусів, цих невтомних трудівників, скарбничих мудрості нашого народу, зберігачів сімейних традицій, цікавих казкарів. Вони люблять нас, своїх онуків, передають нам свої знання і уміння.(Розповіді учнів про бабусь та дідусів з представленням речей, створених їхніми руками. Можливо, бабусі самі розкажуть щось цікаве).
Учень . Ой бабусенько рідненька, чарівниченько любенька,
Твої руки золоті в невсипущому труді.
Твою працю я шаную,твоє серце добре чую. І тебе, - я побажаю, - хай сонечко завжди вітає!
Учениця.Цілую бабусині натруджені руки,
Що знали в житті і любов, і розлуки,
Що вміють такий смачний хліб випікати
І людям добро завжди дарувати.
Учень. Любий, добрий наш дідусю,
Ми – твої внучата,
Прибігаємо до тебе,
Щастя побажати.
Хоч твоє волосся сивиною
Густо посріблилось,
Ти для нас, дітей маленьких,
Другом залишився.
Учениця.Ти нас батькові й матусі помагаєш вчити,
Як бути чесним, добрим, як по правді жити.
Ми твої слова розважні пам’ятати будем
І в життя твою науку понесемо всюди.
Пісня
2 учень.Батько і мати – найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя. Вони нас вчать, вкладають у наші вуста добрі слова. Давайте привітаємо тих батьків, які сьогодні завітали до нас на свято (Оплески дітей).
Учень. Не скупіться на теплі слова,
Бо у світі багато тепла
Лиш від рідної хати
Та від лагідних рук мами й тата.
Учениця. Коли зміцніють крила, щоб літати,
Не забувай про рідних маму й тата.
Та встигни добре слово їм сказати,
Допоки ти живеш у рідній хаті.
Учень. Ніхто мене так на світі,
Як вони, не любить.
Дай же, Боже, щоб я виріс,
В школі гарно вчився,
Щоб я батькові і неньці
Добре відплатився.
Пісня
2 учень.Нехай не ображаються наші батьки, бабусі, дідусі, та найдорожчою для дітей завжди була мама. Слово «мама» входить у наше життя тихо й непомітно. От тільки не дано нам запам’ятати цю мить, як не згадати й того дня, коли над нашою колискою вперше схилилася мати. Вона оберігає нас від усього злого, і в самому звучанні цього слова – наш захисток. У кожної мами своє ім’я. А що ж воно означає? Кожен учень коротко розповідає про тлумачення імені своєї мами.(На дошці «сонечко», кожен учень підходить до дошки й прикріплює смужку з іменем своєї матері)
Що означає ім'я ТАЇСІЯ Ім'я походить від латинського слова - рідна. У неї добрий і веселий характер, вона рішуча і смілива. Здатна захистити слабкого й скривдженого.
Що означає ім'я ЛЮДМИЛА Це слов'янське ім'я, що означає "мила людям". Свої обов'язки по будинку виконує старанно, любить створювати затишну обстановку.
-Вона чудово готує, проявляючи в процесі готування страв винахідливість і своєрідний підхід у самих звичайних випадках. Уміння рукоділити допомагає заощаджувати засоби в сімейному бюджеті. Діти завжди виглядають ошатно.
Що означає ім'я НІНА. Ім'я давньогрецького походження, означає "мир, спокій". У дитячі роки Ніна самостійна й рішуча. Має гарні здібності. Здатна реально підходити до оцінки навколишньої дійсності. Любить вирощувти вазони. Анайбільше хобі – створювати красу.
Що означає ім'я ІВАННА Французький варіант імені Іоанна. Іванна в дитинстві дуже своєрідна дитина. Характером більше схожа на батька. Переймає в нього впертість, люб’язність. Вона створена щоб допомагати людям.
Діалог мами из сином Учень 1. - Розкажіть мені, мамо, про вишні. Їх було так багато в саду…
Учень 2. - Були, сину, морози, невтішні, А вони кого хочеш зведуть.
Учень 1.- Розкажіть мені, мамо, про зорі,Чи такими були і колись?
Учень 2. - А той, сину, хто виріс у горі –Не часто на зорі дививсь.
Учень 1.- Розкажіть мені, мамо, про долю, Чи людині підвладна вона?
Учень 2. - Наша доля , мій сину, як море – Той пливе лиш, хто має човна.
Учень 1. - Розкажіть мені, мамо, про роки – Чи спливають помітно вони?
Учень 2.- Роки, сину, помітні…допоки…Матерів пам’ятають сини.
Пісня
Сценка (мати та син)
- Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?
- Так, синочку, правда.
- А чому так багато зірок на небі?
- Це коли людина приходить на світ, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає.
- Бачив?
- Бачив, матусю, бачив… Матусенько, а чому одні зірочки ясні, великі, а інші ледь видно?
- Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь – ледь тліє. А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої людини світить ясно, і світло це далеко видно.
- Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше.
- Старайся, мій хлопчику…
Учениця Молитва за маму (дівчинка в українській сорочці із свічкою в руках)
Є у мене найкраща у світі матуся,
За неї до тебе, Пречиста, молюся.
Молюся устами, молюся серденьком,
До тебе, небесна Ісусова ненько.
Благаю у тебе дрібними словами
Опіки та ласки для рідної мами.
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні їй минали без смутку, без болю.
Рятуй від недуги матусеньку милу,
Даруй їй здоров’я, рукам подай силу,
Щоб вивела діток у світ той, у люди,
Щоб ними раділа – пишалась усюди.
Учениця.Підростеш, як колос,
Підеш поміж люди, -
Мами рідний голос
Все з тобою буде.
Батькові турботи...
Сад і ліс, і поле...
Не цурайсь роботи
У житті ніколи.
Не забудь стежину
В рідний край, до хати.
В будь-яку годину
Мати буде ждати.
Бо без батьків чого ми в світі варті?
Без маминої ласки і тепла,
Без татової строгості і жарту
І без свого родинного тепла.
Дитина :Мій татусь розумний
Все на світі знає,
Бо книжок багато
Він завжди читає.
дитина:Мій татусю рідний
Завжди будь таким:
спритним і веселим, -
Вічно молодим!
дитина(хлопчик): Не дарма вважає
Наша вся сім‘я,
Що на тата ззовні
Дуже схожий я.
Підросту ще трішки,
Усього навчусь
І таким завзятим
Стану, як татусь!
дитина:Горе чи нещастя, чи біда яка
Всіх нас виручає татова рука.
Татова правиця знає труд і піт.
Із руки цієї ми йдемо у світ.
дитина: Як піду я в люди,
щоб там не було,
у мені не згасне
батькове тепло.
Учень 1 Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти – говорить українська народна мудрість. “Старість неминуча, смерть невблаганна, перед нею не можна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей можна дім зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, а від самих дітей”. (В.О. Сухомлинський).
Учень 2 Тому й хочеться переповісти цікаву й повчальну казку “Як внук діда виручив”.
Був собі дід, а в нього був син жонатий. Дід був такий старий, що став уже забувати. От син сидить одного разу із жінкою тай каже:- що ми будемо з батьком робити, що не вмира він та й не вмира? - Знаєш що? Візьми лубок здоровий. Зсадиш діда з печі, та й на лубок. Винесем його на холод, може простудиться і вмре . Так вони і зробили .А маленький внучок все те бачив... Сів та й робить лубка.
- що ти там робиш? – питають якось батьки свого сина.
- оце – лубок, а оце – дідусь! Це як ви будете вже такі старі, як дідусь, то я тоді й вас – на лубок тай винесу на мороз, щоб вам було те, що й дідусеві, - відповів він.
Учень 1 Ми всі чиїсь діти.Пройде кілька років – ви станете дорослими і теж батьками. А ви, батьки, станете ще старші. Проте всі повинні пам‘ятати, що ви в житті ступите на стежку, яка зветься Старість. А народна мудрість вчить.
Діти по черзі:
- що робить батько, те й його дитятко.
- що зробили для батьків, те зроблять для тебе твої діти.
- годуй батька на печі, бо й сам будеш там.
- як син до батька обходиться, таких синів матиме.
- діти –це ренгенівський знімок батьків.
Учень 2. Кожен батько вчить своїх дітей любити: рідний край — місце де народились, вчить любити рідну домівку, село, рідну Україну.
Діти Прилинь, прилинь до рідного села
Приїдь, приїдь, тебе чекає хата.
Тут вишня соловейком зацвіла
І в нього будуть солов’ята.
Прилинь, хоч в гості до Зелених свят,
Візьми дітей, нехай дитина знає,
Що і вночі маленьких солов’ят
Своєї мови батько научає.
Прилинь додому в солов’їний день
Хай зрозуміє тут твоя дитина:
До дідових і бабиних пісень
Подібна дуже мова солов’їна.
Не скупіться на теплі слова,
У світі так мало тепла
Лиш від рідної хати
Та від лагідних рук мами й тата.
Коли зміцніють крила, щоб літати,
Не забувай про рідних маму й тата.
Та встигни їм слово сказати,
Допоки ти живеш у рідній хаті.
Учень 1. Наше свято продовжується. Ми переходимо до конкурсів.
1 конкурс для мам «Угадай дитину по руках»
Діти ( 6 – 7 учнів) стають у коло. Мамі зав’язують очі. Вона повинна по руках впізнати свою дитину.
2 конкурс для тат «Кольорові кульки»
Ваше завдання: сісти на кульку, щоб вона лопнула, дістати папір, на якому записане завдання, і виконати його.
Заспівати куплет улюбленої пісні
Розказати улюблений анекдот
Назвати осінні квіти
Назвати українські страви
Зробити комплімент сусіду праворуч від вас
3 Конкурс «Пантоміма».
Викликаються діти по черзі. Завдання: показати батькам загаданий предмет, який вони повинні відгадати. ( Слова – телевізор, парасолька, чайник, кенгуру,отримав 2, літо)
4 Конкурс «Сімейний бюджет». Викликаються дві родини, дається однакова кількість монет (по 1 та 2 копійки) у сумі 99 коп. Завдання: хто швидше порахує.
5 Конкурс ерудитів
1. Коли варять кутю? ( На Різдво)
2. Хто автор слів «Караюсь, мучусь, але не каюсь»? ( Т. Шевченко)
3.Рослина - символ України ( калина)
4. Птах, який за народним повір’ям, приносить щастя (лелека).
5. Що стоїть посеред Землі? ( буква м)
7. Взуття, плетене з кори дерев ( личаки)
8. Як називають батьків дружини? (теща, тесть)
9. Державні символи України?
10. Яке слово складається з семи букв я? ( сім’я).
Учень 2 А зараз вашій увзі пропонуємо“Жменя сміху — всім на втіху»
*** Грали ми у татовіз,
У найшвидший татовіз,
У найкращий татовіз:
Їхав я, а тато — віз.
Довго тато сперечався,
Не бажав як слід пихтіти,
Але потім розійшовся —
Я не міг його спинити.
Збили шафу. Впало крісло,
Стало нам в кімнаті тісно,
Ми рушаємо надвір —
Лише пил нам навздогін.
Татовіз мій швидко мчить,
Наче вітер, він летить.
Пригадати неможливо,
Скільки ми чудес зустріли.
А додому поспішали,
На порозі стріли маму.
Вона дуже здивувалась:
— Де ви були? Що тут сталось?
«Потяг» швидко відповів:
— Ми промчали сто країн,
Подивились білий світ…
— Молодці,— сказала мама,—
У пилючці, без чобіт.
За границею катались,
Доки брюки не порвались.
Кинули мене саму…
— Отже так! — сказала мама.
— У неділю і я із вами
Покатаюсь досхочу
Ще й на місяць полечу!
***Учитель сказав своїм учням, що ставитиме запитання. Хто відповість на перше запитання, на друге відповідати не буде.
- Перше запитання : скільки волосин у пуделя ?
Один учень підняв руку і сказав :
- Двадцять сім тисяч чотириста дев'яносто сім.
- Звідки ти це знаєш ?
- Це вже друге запитання, на яке я відповідати не повинен.
***Учителька питає учня :
- Послухай, Сергійку, якщо я скажу : "Я красива" - який це час ?
- Минулий, Валентино Василівно.
***Іде заняття в школі. Вчитель:
- Хто вважає себе дурнем, підведіться.
Через декілька хвилин підводиться Вовочка.
- Ти що, вважаєш себе дурнем?
- Hі, але негарно, коли ви одні стоїте…
Учень 2.Людське безсмертя з роду і до роду
Увись росте з коріння родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле,
Хто знає, береже минуле
І вміє шанувать сучасне, -
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне!
Представлення родовідних дерев
Звучить пісня
Учень 1 Сім’я, родина і Батьківщина – це єдині поняття. Людина до глибокої старості пов’язана з тією сім’єю, з якої вона вийшла, і все життя пов’язана із землею, де вона народилася, зросла… Куди б не закинула її доля, вона завжди подумки з Батьківщиною
Учень 2 Завершити наше свято нам хочеться словами:
Зацвітає калина, зеленіє ліщина,
Степом котиться диво – луна.
Це моя Україна, це моя Батьківщина,
Що, як мама, як тато – одна.
Учень 1Слово надається мамі нашої шкільної родини, директору школи – Бартошик С.Г.
Учень 2 Український народ щедрий і гостинний .Тому вісх учасників запрошуємо до солодкого столу.
1