Виховний захід "З Україною в серці"

Про матеріал

Поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Перегляд файлу

09 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://cs620925.vk.me/v620925370/110a6/4IMvzK1bFU8.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02Мета: поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: плакати із зображенням Державного Прапора України, Державного Герба України, Конституції України, запис Державного Гімну України; карта України; записи висловів про Україну, прислів’я, приказки про рідний край, фото-, відео- матеріали.

Хід уроку
Живи, Україно! Живи для краси, для сили, для правди, для волі!
В.Сосюра

I. Організація класу до уроку
Учитель.
Доброго дня, дорогідіти!

Сьогодні свято завітало в школу,

Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

Ми розпочнемо Перший наш урок.

II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Вступне слово вчителя.

Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.
Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна».
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини    (М. Чернявський)

 

 


-    Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
-    Як по-іншому ще можна назвати цей вірш? (Акровірш.)
-    Чим цікаві для нас такі твори? (Складаємо перші букви кожного рядка і утворюємо слово. У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини.)
-    Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину - Україну.)

022.  Вправа «Мікрофон».

  Ще  у  І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».

-  Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна - це»
III. Повідомлення теми і мети уроку
Учитель.
Золотавий вечір впав на тихі верби,
Солов’їна пісня ллється вдалині,
І мрійлива річка між гаями в’ється –

Все це - Україна. Все це - я і ти!
Перегляд відеона пісню К. Бужинської

«Україна –це я, Україна –це ми»

Наш урок присвячений рідній Батьківщині. Він незвичайний, бо проведемо ми його у формі усного журналу і погортаємо такі його сторінки:

1.Україна - моя Батьківщина.

2. Географія України.
3. Державні символи України.
4. Мій край - моя історія жива.
7. Народна скарбничка.Народознавча вікторина
6. Побажання моїй України.

 

 

02IV. Організація навчальної діяльності

1. Україна - моя Батьківщина.

Учні.
 


Одна Батьківщина і двох не буває.
Місця, де родилися, завжди святі. 
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде ніколи в житті.


Чи можна забути малому ту пісню,
Що мати співала, коли засинав?
Чи можна забути ту стежку до хати,
Що босим колись протоптав?
Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї,
Її вечорами по всій Україні

Співають в садах солов’ї.


І я припадаю до неї устами

І серцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, без пісні, без мами

Збідніє, збідніє земля назавжди.
 


 


Є багатого країн на землі,
В них - озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди - Батьківщина.

У всьому світі, кожен зна,
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина –

Це наша славна Україна


 

Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Наша держава - Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.
-    Що ж означає вислів «Україна - суверенна держава»?

(Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)
-    А ще Україна - демократична.

(Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи - конституційний лад.)
Робота в парах – «Ланцюжок». Складіть асоціативний ряд

 

02Батьківщина:
найдорожча, ____________, ________________,_____________,____________,
(наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...)
 

Україна:
суверенна,__________,_____________,____________,__________,__________,
(демократична, незалежна, правова, соборна, вільна...)
 

Рідний край:
стежка,_________,___________,____________,__________,____________,
(батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

 

2. Географія України.
Учитель.

  На земній кулі є країни – гіганти, які займають величезну територію – Росія, Австралія, Канада, Китай, США. За кількістю населення до найбільших належать – Китай, Індія. Є на нашій планеті і зовсім маленькі країни – і за площею і за кількістю населення: князівство Монако. За площею менше 2 кв.км і населенням менше 30 тис. (як наш Скадовський район).

Україна за світовими мірками і не велика, і не маленька. Але в Європі наша країна має найбільшу територію (603,7 тис.км.кв), за кількістю населення вона посідає п’яте місце в Європі після Німеччини, Італії, Англії, Франції

Мою розповідь готова доповнити наша група-екскурсоводів, яку я запрошую до фізичної карти України.

Учень-екскурсовод 1.


На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми її доньки й сини.

 

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тальки одну Батьківщину ми маєм,Її Україною звуть.


 

02Учень-екскурсовод 2.

Україна - це прекрасна, чудова земля, яка простягається на тисячі кілометрів із заходу на схід, на сотні – із півночі на південь.На такій величезній території й велика різноманітність природи: це гори, низовини, височини, балки і яри і багато-багато великих і малих річок.

Учень-екскурсовод 3.

 Наша Україна розташована в центрі Європи, через усю Україну протікає могутній Дніпро – одна з найбільших річок Європи. На берегах Дніпра розкинувся красень Київ – столиця нашої держави. На заході здіймаються в небо вершини Карпат, а на півдні – Кримські гори. Густі ліси на півночі – це Полісся, далі природні пейзажі переходять у великі степи. Ось така дивовижна природа нашої України.

Учень-екскурсовод 4.

Україна складається з різних регіонів: Буковина, Запоріжжя, Волинь,Полісся, Слобожанщина, Таврія, Галичина, Донбас… Але серед них найкраще, наймиліше те місце, де ми народилися і виросли.

3. Державні символи України.
Учні


Прапор
Прапор - це державний символ,
Він є в кожної держави.
Це для всіх - ознака сили,
Це для всіх - ознака слави.
 

 

Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє - небо, жовте -жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
 


Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині.
З ним навіки є народом.
Українським в Україні.

 


 

 

 

02Герб
Наш герб - тризуб.
Це воля, слава й сила.
Наш герб - тризуб.

Недоля нас косила.
 

 

Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню

несемо ми людям.


Гімн
 


Слова палкі, мелодія врочиста.
Державний Гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна. 
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги.


(Всі виконують Державний Гімн України акапельно)

Маршрут 5. Мій край - моя історія жива.
Учитель

На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України - це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Січі.

Ви повинні знати славні імена тих, хто віддав своє життя за щастя народу та свободу: Дмитро Вишневецький, Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Олекса Довбуш, Устим Кармелюк.За кращу долю народу боролися відомі всьому світові діячі культури: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Грушевський.

Саме завдяки таким патріотам України наша країна стала державою суверенною, вільною, незалежною. 

Двадцять три роки незалежності пройшли мирно. Виросло нове покоління свідомих українців, яке пошановує традиції своїх пращурів і героїв України і приймає виклики сьогодення.

 

0202Відповіддю на такі виклики став Майдан 2014 року. Нині ми маємо згадати  про героїв Небесної сотні, серед яких було багато молоді.Спочатку вони боролись за право вибору. Потім їм довелось вимагати права жити. І хоч кулі снайперів – це вагомий аргумент, але ні кулі, ні гранати, ні нелюдська жорстокість не змогли перемогти цих людей. Вони гинули, та не здавались...

Так на Майдані з'явилась ще одна сотня - Небесна. Для України це найголовніша, найвпливовіша сотня. Кожен із них заплатив за свої переконання найвищу ціну - життя. Ніколи не згасне пам'ять і про воїнів АТО, які на передовій захищають Україну, продовжуючи традиції козаків, українських дисидентів-правозахисників. 

І для нас є святим обов'язком гідно вшанувати Героїв. Щоб ми пам'ятали - хто і за що загинув. Щоб ми їх не зрадили.

Запалюємо свічку пам’яті.

Учні хвилиною мовчання вшановують героїв.

Лунає пісня «Гей плине кача, води сині…»

Слова «Слава Україні – Героям слава» перестали бути просто вітанням.Це шана найкращим синам і донькам нашої Батьківщини, які не злякалися і пожертвували собою заради рідної землі.

Ви, молоде покоління нашої держави, повинні цінувати і берегти велике та давнє прагнення наших пращурів - суверенність країни, будувати щасливе майбуття нашої держави.

Учні.
 


Любов у нас до Батьківщини


Іде із серця глибини.

Ми — патріоти України,

Її ми дочки і сини.

Хоч за походженням людини

Й тече у жилах інша кров,

Ми — громадяни України,

До неї вірна в нас любов!

 

Тут народились ми й живемо,

Тут щастя випало рости.

Палку любов в серцях несемо

Ми — українці, я і ти!

І сила, й мудрість до людини

Від Матері-Вітчизни йде.

Ми — патріоти України

І кращої нема ніде!

 


Нам наймиліша і єдина

02Вітчизна за усі світи!

Чарівна, рідна Україна,

Ми — українці, я і ти!


 


Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов’їну.

Любіть у труді, у коханні, у бою,

як пісню, що лине зорею…

Всім серцем любіть Україну свою

і вічні ми будемо з нею!


 

Учитель

- Дорогі діти я надзвичайно вдячна вам за ваші завчасно підготовлені листівки для захисників України - малюнки, вірші, листи, слова вдячності. Ми обов’язково їх передамо волонтерам із Благодійного фонду «Разом», які відвезуть їх нашим солдатам на передову.

6. Народна скарбничка.
Робота в групах. (Доповнити прислів’я і пояснити їх зміст.)
1.Батьківщина - мати, ... (умій за неї постояти.)
2.Людина без Вітчизни, ... (як соловей без пісні.)
3.Добре тому, ... (хто в своєму домі.)
4.Що країна, ... (то родина.)
5.За рідний край ... (життя віддай.)
6.Всюди добре, ... (а вдома найкраще.)
7.Кожному мила ... (рідна сторона.)

- А зараз ми складемо колективно вірш. Я почну, а ви будете добирати останнє слово 2 – го рядка в риму:

 

 


02Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Батьківщина — найкраща у світі!
Моя Батьківщина — це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні джерельця.
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.

Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна — це пісня весела.
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, чудова!

 

Її обереги — верба і калина,
Найкраща у світі — моя Україна.
Бо нам найрідніша, Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна — козацькая слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі — єдина.


Народознавча вікторина «Чи знаєте ви?»

1.Столиця України(Київ)

2.Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)

3.Козацький човен. (Чайка)

4.Герб України (Тризуб)

5.Найвідоміша козацька страва(Куліш)

6.Дерево, українського довголіття(Дуб)

7.Грошова одиниця України (Гривня)

8.Обрядовий хліб, який печуть на Великдень(Пасха)

9.Яке місто є обласним центром нашої області?(Херсон)

10.Найвища гора України(Говерла)

11.Найвідоміший футболіст сучасної України (Андрій Шевченко)

12. Хто з українських митців зображений на сто гривневій купюрі?

(Тарас Шевченко)

 

 

 

13.Приміщення, в якому жили козаки(Курінь)

14.Колір прапора України(Синьо – жовтий)

15.Розписані великодні яйця(Писанки)

0216.Найглибше озеро  України (Світязь, Шацькі озера)

17.Найдовша річка України?(Дніпро)

18.Зібрані на це свято лікарські трави вважаються найцілющими(свято Івана Купала)

19.Скільки страв повинно бути на столі у Святий вечір? (Дванадцять)

20.Яке місто (обласний центр) України названа на честь відомого українського прозаїка, поета, письменника ( Івано-Франківськ)

21.Швидкий український танок(Гопак)

22.Памятник якому видатному гетьману розташований в центрі Києва? (Богдану Хмельницькому )

23.Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності(Леся Українка)

24.Як називається найбільша в Європі пустеля і на території якої області вона розташована? (Олешківські піски, Херсонська область)
 

6. Побажання моїй Україні
Метод «Здивуй».

Учні на паперових, блакитних і жовтих квіточках пишуть якою вони мріють бачити свою країну в майбутньому. Опускають квітки у воду, де вони згодом відкриваються.

- Ваші мрії обов’язково здійсняться і розквітнуть як ці прекрасні квітки…
Звучить запис пісні Н. Валевської«Моїй Україні»

V. Підсумки уроку.

Учитель.

- Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, віддавати їй розум і серце.Тому на завершення нашого урочистого Першого уроку у п’ятому класі ,  я хочу подарувати кожному патріотичну листівочку-прапорець з такими словами привітання:


 

П’ятикласник, любий , друже!

Будь веселим, вмілим, дужим,

Вчись старанно і відмінно,

D:\Українська символіка\Українська символіка\07.jpgБо ти – майбутнє України!

 

Є мета – іди вперед,

Здійснюй мрії заповітні.

Крок за кроком, день за днем,

Щоб твоя земля розквітла!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
2 січня 2018
Переглядів
3349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку