Виховний захід з лего-конструювання з пріоритетом логіко-математичних завдань
з учнями 1-го класу:
«Подорож у цікавий світ математики з LEGO»
Завдання: розвивальні: розвивати вміння дітей називати колір, форму, розмір; навички навчально-пізнавальної діяльності: самостійність, зосередженість, увагу, уяву, пам'ять, посидючість. Сприяти розвитку культури спілкування, розвитку пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дієвого мислення, просторового орієнтування, комбінаторних і конструкторських здібностей, спритності реакції.
Освітні: Продовжувати виконувати завдання з геометричними фігурами: круг, трикутник, квадрат. Закріплювати поняття «один - багато»; геометричні фігури, кольори.
Формувати вміння дітей застосовувати свої знання при виконані різних вправ.
Виховні: виховувати дружелюбність, товариськість, емоційно-позитивне ставлення до пізнавальної діяльності, інтерес до подорожі. Сприяти появі емоційної чуйності і щирого бажання у виконанні завдань.
Матеріал та обладнання: кубики лего дупло, лего класік.
Попередня робота: гра, конструювання, викладання з кубиків лего класік, лего дупло.
Учитель повинен обирати собі великі цілі, неспівмірні з його зусиллями, і тому, що тільки так зможе він підняти своїх учнів і піднятися сам. Цілі, які вище його самого, зроблять його оптимістом, шукаючим романтиком, і він зможе тоді створити неможливе. Він мусить взятися за великі цілі ще й тому, що він смертний, і він зобов'язаний затвердити на нашій планеті частку його доброти, яка випала йому на долю.
Ш. О. Амонашвілі
Хід заняття
І. Вступна частина
Організаційний момент
Привітання
Доброго дня, рідний наш клас!
Доброго дня,учням усім!
Доброго дня, школі Новій!
Доброго дня нашим гостям!
Сюрпризний момент
Вихователь: - Діти, погляньте, по дорозі до школи, я знайшла цю річ, що це? (Валіза). Як Ви вважаєте, для чого вона? (Так, для подорожі).
– А тепер можна відкрити скриню і зазирнути, а що ж у ній? Це цеглинки конструктора «Лего». Але це не звичайні цеглинки, це квитки на потяг, на якому ми і вирушмо з вами до чарівної країни «Лего».
(діти беруть по одній цеглині лего та знаходять стільчик з таким же кольором як і цеглинка із цифрою).
- Я буду вашим контролером, і я хочу перевірити, чи правильно ви обрали свої місця?
Наш потяг рушає,
Вагони біжать,
А в поїзді цьому
Учні сидять.
Чох-чох-чох.
(грає музика)
Сьогодні ми будемо подорожувати потягом, який допоможе нам отримати массу задоволення та вдосконалити наші знання з математики.
(У класі на ковбику знаходиться побудована раніше з конструктора лего дупло дітьми залізнича колія з зупинками)
На нашій залізничній колії є зупинки, якими ми будемо мандрувати. Зверніть будь-ласка увагу на них. Це зупинки:
Тож розпочинаємо нашу подорож!!!!!!!
ІІ Основна частина
Я прошу вас сісти зручніше, бо ми вирушаємо у мандрівку.
Завдання:Ви обрали вагончик з певною цифрою, а отже вам потрібно викласти з кубиків Лего цифру свого вагону.
Вагони завантажено. Потяг вирушає в дорогу.
Вчитель: Перша зупинка називається Кольорова. Сталася біда: вітер розкидав кубики і поплутав кольори. Кожному з Вас потрібно разом з кубиком стати в місце відповідного кольору. Червоні та оранжеві зліва від потягу, сині та жовті справа від потягу, а голубі та зелені біля дошки.
Бачу, Ви вправно виконали це завдання. Тож сідаємо у свої потяги і рушаємо далі.
Вихователь: Наступна станція – Геометрична, бо тут живуть геометричні фігури. Які? Хто мені підкаже?
Гра « Чарівні LEGO- перетворення»
.Прямі, криві, ламані лінії
Діти разом з вчителем згадують поняття «лінія». Якими можуть бути лінії – прямими , кривими, ламаними. Самостійно діти викладають за допомогою цеглинок пряму лінію, а потім криву. Потім в парах діти викладають найкоротшу пряму лінію, і найдовшу ламану лінію ( міняють місцями). Рахують за допомогою скількох цеглинок у них вийшла крива лінія, пряма лінія.
Запитання до дітей
загадки
1. Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...
(Трикутник)
(На малюнку трикутник жовтого кольору, руки більші за розміром ніж ноги)
2. Не стоїть і не стрибає
Жодного кута не має
(Коло)
(На малюнку сине коло, руки та ноги однакові за розміром)
3. Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
(Квадрат)
Перетворення фігур
Завдання : вчитель пропонує учасникам викласти з цеглинок конструктора прямокутник. Потім перетворити прямокутник на квадрат. Чим квадрат відрізняється від прямокутника?На що схожі ці фігури в навколишньому світі? Скільки цеглинок потрібно ,щоб утворити прямокутник? Щоб утворити квадрат?
І з цим завданням Ви легко впорались.
Вихователь: А ми відправляємося на своєму поїзді далі, і наступна станція – Рахункова. Нам потрібно виконати наступне завдання:
Вправа « Ланцюжок»
Завдання :вчитель пропонує розташувати цеглинки з цифрами в порядку зростання . Порахувати всі цеглинки в порядку зростання, перемішати цеглинки і по пам'яті розташувати їх в порядку спадання.
4. Вправа « Хто живе поруч»
Завдання :вчитель показує цифру. Учням пропонується спочатку показати цеглинку з попередньою цифрою. Потім з наступною цифрою. Покажіть сусідів певного числа.
Вправа « Вивчаємо склад числа»
Мета : вивчити склад числа. Розвивати обчислювальні навички.
Обладнання : кубики LEGO двох кольорів,плато.
Завдання:Викласти склад числа ( будь – якого) на плато з допомогою вчителя.
Уважно роздивитися, обговорити. Змішати кубики і викласти те саме самостійно.
10.Вправа « Більше чи менше »
Мета :Закріпити співвідношення цифри і числа. Навчитися порівнювати. Розвивати увагу.
Обладнання :цеглинки LEGOsystem, картки з написаними на них нерівностями, кубики з написаними на них знаками « ˃», «˂», « =».
Завдання :дитина отримує картку з завданням і цеглинками викладає свою нерівність. Рахує цеглинки і кладе на картку цеглинку з потрібним знаком.
Викладає цифрами або записує нерівність.
Додавання і віднімання в межах 10
Кожній цеглинці присвоюється певна цифра. Наприклад :
Червона -5 ;Помаранчева – 3 ; Жовта – 7 «Зелена – 6 ; Блакитна – 10;
Синя – 9
Вчитель на карточках показує приклад дітям , наприклад, 2+3;6+1; 9-2; 7+3; 5-2; 10 -1;8+2;5 -2; 7-2. Діти усно рахують і піднімають ту цеглинку кольором, яка відповідає правильній відповіді.
Розв'язуємо задачі.
Задача 1.
Мета :навчитися розуміти умову задачі , вибирати правильну арифметичну дію при її обчисленні , перевіряти правильність обчислення.
Розвивати уяву,асоціативне мислення.
Обладнання:LEGO duplo.
Завдання:Губка Боб разом із другом Патріком Зіркою полювали на медуз.
Губка Боб упіймав 4 медузи, а Патрік Зірка -3. Скільки медуз разом упіймали друзі?
Вчитель пропонує учням дістати з кошика і викласти перед собою спочатку стільки цеглинок, скільки медуз уполював Губка Боб , а поруч викласти таку кількість, що уполював Патрік. Порахувати загальну кількість цеглинок.
Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб розв'язати задачу.
Задача 2
Завдання :ведмежатко Вінні – Пух разом із поросятком П'ятачком ішли на День народження до віслюка Іа .Вінні – Пух збирався подарувати віслюку
5 повітряних кульок, а П'ятачок – 4 кульки. На скільки менше кульок збирався подарувати П'ятачок , ніж Вінні – Пух?
Вчитель пропонує учням дістати з кошика і викласти на плато у стовпчик спочатку стільки кубиків, скільки кульок планує подарувати Вінні – Пух віслюкові , а поруч викласти таку кількість, що подарує П'ятачок. Порахувати кубики у першому стовпчику,порахувати у другому стовпчику. Порівняти де більше / менше і на скільки . Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб розв'язати задачу.
- Ви мабуть всі втомились, давайте трохи відпочинемо. Візьміть всі в руки свої квитки (цеглинки Лего).
. Гра « Кореспондент»
Завдання.
1.Двоє дітей визначають питання , яке хочуть поставити іншим дітям.
Наприклад . Якого домашнього улюбленця вони б хотіли . При цьому кожен з варіантів, який вибирають діти має відповідати цеглинці певного кольору.
Наприклад. Собака – зелений колір, кіт – червоний колір, шиншила – жовтий.
Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів.
2. Потім ходять до кожного учня в класі і ставлять свої запитання . Відповідаючи на запитання, діти беруть цеглинку певного кольору і ставлять її на плато, складаючи цеглинки одного кольору в стовпчик.
3. Потім усі разом аналізуємо за складеною діаграмою, якого улюбленця хоче найбільша кількість учнів,якого найменша кількість учнів.
Фізхвилинка
Лего в руки ми візьмемо
І весело всі посміхнемось.
Кубик, кубик покажись
І всім гостям вклонись.
Затанцюєм, закружляєм
І ось так поприсідаєм
Кубик вгору, кубик вниз
На сусіда подивись!
Постукали, поплескали
Кубик, кубик ти втомився?
Ляж полеж…
Побігали, пострибали.
Кубик знову ми візьмемо
І на місце повернемо.
Сідайте всі на свої місця і ми вирушаємо далі.
Наш потяг рушає, Вагони біжать,
А в поїзді цьому Малята сидять.
Чох-чох-чох.
(грає музика)
ІІІ. Заключна частина
Закінчилась наша подорож з лего, але ми з ним не прощаємось, бо кожного дня воно нам приносять цікаві .Яка станція вам сподобалась найбільше? Яке завдання хочеться відтворювати ще не раз?
Багатофункціонування Лего-конструювання допомагає мені працювати творчо і крокувати в ногу з часом. Вважаю, що це головна запорука успіху в досягненні поставленої мети.
Висновок
Отже , використання LEGO- підтримки на уроках математики дозволяє вчителеві показати як утворюються числа, порівняння їх; знайомити з арифметичними діями та сприяти формуванню обчислювальних навичок; познайомити зі складом числа і закріпити його; формувати і розвивати вміння складати і вирішувати завдання вивчених видів; розвивати логіку і мислення;розвивати пізнавальні процеси і комунікативні навички; розвивати дрібну моторику рук , орієнтування в просторі і в площині; виховувати акуратність, колективізм, взаємодопомогу, розвивати творчі здібності дитини.