Виховний захід "Закон- норма життя людини"

Про матеріал
Виховний захід для учнів 5-11 класів, спрямований на формування в учнів таких рис,як людяність, милосердя, співчуття, чесність, порядність, гуманне ставлення до оточуючих. Закріпити уявлення учнів про моральні цінності та норми життя людини.
Перегляд файлу

Яворівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година класного керівника

Закон – норма життя людини

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

класний керівник

Петричук Г.Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2006 р.
Виховна година «Закон – норма життя людини»

 

Мета. Розширити і поглиблювати поняття громадянськості. Розвивати в дітей прагнення бути свідомими патріотами України. Виховувати любов до рідного краю.

Обладнання. Виставка книг: Біблія, Конституція України, твори Сковороди, Котляревського, Шевченка; державна символіка України.

 

Вчитель. В повсякденному житті людина завжди має справу з різноманітними вказівками, правилами, законами. Наприклад, знаками руху на дорозі, під час переходу. Уявіть собі, щоб було, якби не було цих правил. Ці правила, як і інші правила чи закони є нормою життя, вони спрямовані для нашого ж добра. Кожна держава має свої закони і справжні громадяни повинні дотримуватись їх. А чи знаєте ви як називається основний закон держави?

Учень. Конституція.

Вчитель. Отже, сьогодні ми поговоримо про нашу Українську Конституцію, повернемось у минуле, попробуємо заглянути у майбутнє, постараємося запалити у своєму серці іскорку любові до Батьківщини, до свого народу, до рідної землі. Так вже склалася доля нашого народу, що він постійно перебував під гнітом чужинців. Але українці постійно боролися за волю, за свою незалежність. Ще на початку ХХ століття Іван Франко пророче віщував, що настане нарешті священна пора, коли український народ не буде служити сусідам, бо настане потреба служити Україні і жити для України. Ми маємо свою незалежну державу. Правда, вона ще дуже слабка, тому що дуже молода. Наш народ ще не до кінця розуміє, що таке незалежність, нарікає на життя, напевно тому, що в нас ще слабка віра, ми не до кінця віримо в Україну, в її незалежність.

Учениця. Україно моя!

Мені на серці боляче, що на

Україну лають всі, –

На всякі голоси.

Якісь рахунки свої зводячи

І рвуть її як квітку пси.

Я хочу, щоб єдналися Дніпро,

Черемош, Збруч, Дністер.

Щоб наше дерево із кожним днем

Усе цвіло й цвіло.

Щоб гуцул чувся братом з шахтарем,

Щоб зазвучала мова рідна на Донбасі,

І наша пісня над просторами лилася,

Щоб вишита сорочка не старіла в часі.

Не знаю, хто нас хоче роз’єднати,

Кому це вигідно, щоб брата різав брат.

Єднаймося, ніхто не може нас здолати.

Єднаймося, і буде Україна вся за нас.

Учениця. Не розчаровуйсь в Україні –

Немає єдності у нас.

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Не розчаровуйсь в Україні,

А зрозумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині –

У себе спершу запитай.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вона свята, а грішні ми.

В її неволі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні.

Ідеї волі певним будь.

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вір, що мине важка пора.

Розквітне пишний цвіт калини

В садах достатку і добра.

Вчитель. Кожна незалежна  держава повинна мати свою національну символіку. І справжні громадяни її повинні знати їх і берегти. А які національні символи України?

Учні відповідають

Вчитель. А де записано про державні символи?

Учень. В основному Законі України (читають Конституцію, с.20).

Вчитель. А коли була прийнята конституція України?

Учень. 28 червня 1996 року.

Вчитель. А чи знаєте ви, що записано в 1 статті Конституції?

Учні відповідають

Вчитель. Яку річницю незалежності ми будемо святкувати у цьому році? Коли?

Учні (відповідають). 24 серпня. 15 річницю.

Вчитель. А які ще закони ви знаєте, якими ми з вами користуємося?

Учні. «Закон про освіту». Стаття 53: Кожен має право на освіту.

Вчитель. Крім законів, в Конституції записані обов’язки. Які?

Учні. стаття 65,66, 67, 68.

Вчитель. Згідно Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека є найвищою соціальною цінністю. Підготовці основного закону передував шлях у кілька років, а вірніше століть. Пригадаймо нашу історію.

Учень. Витоки конституційного процесу в Україні беруть початок ХVII- ХVIIІ ст. У стародавні часи, коли починається формування феодального права з’являється «Руська правда» Ярослава Мудрого – найважливіша юридична пам’ятка Київської Русі. У наступні століття цей документ доповнювався і змінювався. Сьогодні відомо 106 списків «Руської правди».

Учень. Значне місце серед пам’яток правової культури України займають збірки Магдебурзького права. Перша в історії українського народу демократична Конституція, яка з’явилася при Пилипі Орлику в 1710 році. Вона передбачала встановлення національного суверенітету і означення кордонів Української держави.

Учень. Там зазначалося: «Подібно до того, як ясновельможному гетьману з обов’язку його уряду належить керувати і наглядати за порядком щодо всього війська запорізького так само він повинен пильно дбати, щоб на рядовий і простий народ не покладали надмірних тягарів, утисків і надмірних вимог, бо підштовхнуті ними люди, залишивши свої домівки, відходять як правило до чужого краю, шукати життя кращого, спокійнішого і легшого».

Учень. 29 квітня 1918 року на сесії Центральної Ради була затверджена Конституція, розроблена М.Грушевським, а він був обраний Президентом УНР. Ця Конституція не була втілена в життя.

Учень. За роки більшовицької влади в Україні були прийняті 4 радянські Конституції.

Вчитель. Остання Конституція не відображала реального стану справ із правами і свободами громадян у державі. І хоч в основному законі ці норми були закладені, реалізувати їх у повсякденному житті було неможливо. За це Конституція піддавалася гострій критиці як за кордоном, так і в самій країні, українськими правозахисниками. Багато за це синів і дочок було піддано горінню, переслідуванню, репресіям.

Початок 90-х років. Роки, що знаменували перехід України від понад трьохсотлітнього колоніального гніту до повної державної незалежності. Першим кроком на цьому шляху було прийняття у Верховній Раді 16 липня 1990 року декларації про Державний суверенітет України, другим – ухвалення 24 серпня 1991 року Акту проголошення незалежності України, що був тріумфально підтверджений на всенародному референдумі 1 грудня 1991 року. Третім кроком мав стати акт прийняття нової Конституції. Законодавчий процес проходив п’ять разів.

Учень. Суха протокольна статистика останнього голосування свідчить: о 9 год 20 хв 28 червня 1996 року у сесійному залі Верховної Ради України за проект Конституції проголосували 315 депутатів, 36 – проти, 12 – утримались, 30 – не взяли участь в голосуванні.

Учень. Народе мій! Повік однині

Ти незалежний вже єси.

У хлібнім полі, в небі синім

Твоєї не зганьбить краси.

Народе мій, з козацьким духом

І духом легінів стрільців

Тебе не спопелить задуха –

Свобідний Київ, вільний Львів.

Лиш будьмо мудрі і єдині

Шануймо волю й світлий час

Велика слава Україні.

Є конституція у нас!

Учень. Краю героїчний, пісня соколина

Ми розбили бурі вільними грудьми.

Підняли ми в лузі журну ту калину

Україну славну звеселили ми.

Вчитель. Ми згадали історію законодавчого процесу в Україні і повинні пам’ятати свою історію, тому що без знання минулого не можна побудувати добре майбутнє.

А зараз давайте ми заглянемо в наше майбутнє, майбутнє нашої України. Що чекає на нашу Україну, наш народ, наше село, нашу школу у майбутньому.

Учні відповідають

Вчитель. Дуже добре, що ви всі оптимістично настроєні. Хочеться вірити, що так і буде. І таке можливе тільки тоді, коли ми будемо свідомими громадянами нашої держави, будемо дотримуватись конституції, як Основного Закону. Але давайте зараз звернемо увагу на моральний бік цього питання. Кожна людина, крім прав, має певні обов’язки стосовно себе, інших людей та несе моральну відповідальність за їх виконання навіть у тих випадках, коли це не передбачено існуючими законами. Наприклад, ніякі законодавчі акти не забов’язують вас піклуватися про здоров’я або добробут незнайомих вам людей, цього не записано в конституції. Але цей предвічний моральний закон передавався нам з діда-прадіда. Він живе в наших душах. Перш за все тому, що ми є християнами. Український народ попри всі свої поневіряння все ж таки зберіг віру в Бога, зберіг гарні народні звичаї і традиції.

Тому ми, якщо хочемо назвати себе людьми, повинні в своєму житті також керуватися і Божими законами, законами неба. Прикладом для наслідування  для нас є твори українських письменників, поетів.

Учень. Біблійним духом пройнята вся філософія Сковороди. На перше місце він ставить духовні блага: сердечний спокій, споглядання природи, мудрість, внутрішню моральну свободу.

Учень. П’єш Котляревського пройняті духом миру, лагідності, побожності.

Учень. Герої Квітки-Основ’яненка – прості, але глибоко релігійні і моральні люди.

Учень. Продовжуючи традиції своїх попередників Шевченко також відводить визначне місце в своїй творчості християнській релігії. В Кобзарі є ряд творів, написаних на релігійні теми, в тому числі, віршовані переклади псалмів. З вірою в Бога у Шевченка поєднується палка любов до України.

Вчитель. В серці кожної людини має палати любов до свого народу, до Батьківщини. Зі своїм народом ми пов’язані не лише вірою, але й спільною землею. Коли ми поговоримо про любов до Батьківщини, то вона має свій початок в любові до Бога. А що означає любити Бога?

Учень. Виконувати всі його заповіді.

Вчитель. Найголовнішими заповідями є заповіді Любові. В Євангелії від Івана (Ів.15.9) читаємо: (учні читають).

Вчитель. Так, справді важливо зберігати заповіді, а не тільки їх знати. Мабуть тому в світі існують великі проблеми, що ми лише знаємо закони, а не всі живемо згідно з ними. Це не є легко, але треба захотіти, повірити в добро, людяність, милосердя. Не відступати, які б труднощі вас не спіткали.

Мати Тереза сказала такі слова:

Люди бувають нерозумними, нелогічними і егоїстичними.

І все ж люби їх!

Коли ти робиш добро, то люди будуть звинувачувати тебе у затаєній особистій користі і самолюбстві.

І все ж, виявляй доброту!

Якщо ти досягнув успіху, то  в тебе може з’явитись багато фальшивих друзів і справжніх ворогів.

І все ж, досягай успіху!

Якщо ти чесний і відвертий, то люди будуть обманювати тебе.

І все ж, будь чесним і відвертим!

Те, що ти будував роками, може бути зруйнованим в одну мить.

І все ж, будуй!

Люди потребують допомоги, але вони згодом дорікатимуть тобі за неї.

І все ж, допомагай людям!

Якщо ти досягнув безмежного щастя, тобі будуть заздрити.

І все ж, будь щасливим!

Добро, яке ти зробив сьогодні, люди забудуть завтра.

І все ж, твори добро!

Ділись з людьми кращим, що в тебе є і цього ніколи не буде достатньо.

І все ж, ділись найкращим!

В кінці кінців ти сам переконаєшся, що все це між тобою і Богом, і що це ніколи не було між ними і тобою.

 

Я бажаю, щоб в вашому житті завжди поруч крокували Божі чесноти: віра, надія, любов. І нехай віра буде вашим човником, любов вітрилами, а надія – якорем і тоді ви сміло можете плисти через океан світу. Тільки тоді ми – молоде покоління можемо вивести Україну з матеріальної і духовної кризи, чесно працюючи на її тернах. Тож давайте запалимо свічечку любові і закінчимо урок «Молитвою за Україну».

1

 

doc
Додано
22 січня 2022
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку