Виховний захід
Тема: Здоров’я – найдорожчий скарб
2021р
АНКЕТНІ ДАНІ АВТОРА :
ПІБ : Мельник Тетяна Юріївна
Місце роботи : Токмацький ЗЗСО № 5
Досвід : вчитель початкових класів – 32 років педагогічної роботи
« …щоб бути здоровим , потрібні особисті зусилля , постійні та значні. Замінити їх не можна нічим».
М.М Амосов
АНОТАЦІЯ
Навчити дитину піклуватися про власне здоров’я , сформувати в неї потребу підтримання та його збереження – основна мета виховного заходу . Ведення здорового способу життя – ключова компетентність у Концепції Нової української школи.
Актуальність здорового способу життя зумовлена навантаженнями на організм , зростання ризиків екологічного характеру, забруднення навколишнього середовища, гіподинамія .Надмірне використання сучасних технологій , зменшення рухової активності різних систем організму, спричиняють погіршення стану здоров’я.
Сучасні умови потребують розвитку культури здоров’я та формування здорового способу життя.
Навчити дітей берегти і зміцнювати здоров’я – важливе завдання вчителя.
Виховний захід
Здоров’я – найдорожчий скарб
Мета: підкреслити важливість здоров’я кожної людини , поглибити поняття , що для людини саме головне - це здоров’я .
Закріпити знання про здоровий спосіб життя; розширити поняття , що від здоров’я кожного із нас залежить здоров’я наці ї. Закріпити та розширити знання дітей про особисту гігієну , виникнення хвороб та їх попередження.
Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно – гігієнічні навички догляду за тілом.
Сприяти зміцненню здоров’я дітей,покращенню настрою.
Розвивати вміння берегти здоров’я, слідкувати за собою,дотримуватися безпечної поведінки.
Виховувати життєву потребу – бути здоровим.
Хід заходу
Добрий день,
Любі хлапчики й дівчатка!
З давніх пір і понині
Кажуть всі в Україні :
«Здоровенькі були !»
Привітаймося всі разом :
«Здоровенькі були !»
III . Робота та виконання
1.« Асоціативний кущ» ( додаток )
Вчитель.Приємно бути здоровим .Міцне здоров’я – це найдорожчий скарб.
Діти,наш народ споконвіку дбав про своє здоров’я, а тому протягом багатьох років з вуст в уста передавалися прислів’я – прелинки народної мудрості
Складіть прислів’я ( поєднати )
∆ Немає щастя здорова дуща
∆ Здоров’я мати без здоров’я
∆ У здоровому тілі вік біди не знати
Вчитель.Отже , найцінніший скарб людини – це здоров’я.
─ А чому це так ?
Учні. 1. Хто здоровий , той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б’ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати.
Вчитись і відпочивати.
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світі йде
Й за собою всіх веде.
Здорово , чудово , ясно !
І доступні для людини
Всі дороги і стежини !
Вчитель. Я хочу , щоб ви , мої любі друзі були ,насамперед , здоровими.І тому ми поведемо розмову про те ,як потрібно берегти та зміцнювати своє здоров’я.
Багато людей замислюються про цінність життя тільки тоді, коли виникає серйозна загроза для здоров’я, або коли воно значною мірою втрачене. Людина повинна цінувати своє життя , адже воно неповторне.Ваше життя багато в чому залежить від того , як ви дбаєте про своє……ЩО ? ( Здоров’я)
2 . Для вас всіх – поради шкільного лікаря:
Розкажемо вам зараз ,діти
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти –
Це потрібно у житті.
Спинку рівно тримайте
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте.
Як окличний знак сидіть !
Будуть в вас здорові очі.
Швидко будете рости.
Хто здоровим бути хоче –
Вмій здоров’я берегти.
(мультфільм )
3. Вчитель . Після навчання найкращим відпочинком для вас буде активність. Займайтеся спортом , грайте у рухливі ігри , плавайте , катайтеся на велосипеді , самокаті , роликах , взимку – на санчатах, ковзанах, виконуйте фізичні вправи на свіжому повітрі.Адже –
Рух – це життя , він зміцнює здоров’я.
Спорт – це просто клас, здоров’я , силу дасть!
Щоб мати здоров’я ,слід правильно харчуватися.Треба вживати тільки корисні продукти , не їсти надміру, вживати багато овочів та фруктів, які містять вітаміни та корисні речовини.
Учні : Дотримуйся режиму дня,
Живи по розпорядку:
Вмивайся ,снідай і роби
Щодня зарядку !
Обідати не забувай
І трохи відпочити ,
А вже тоді поквапсь скоріш:
Все встигнеш ти зробити.
Умиватись треба зранку
Добре , добре милом,
Зуби чистити завжди,
Щоб не боліли !
Не забудь перед обідом
Руки добре мити.
Фрукти ,овочі не їж,
Доки не помиті!
Продукти різні споживай – здоров’я добре й гарне май !
4 . Гра. Настав час і нам перепочити .Пограємо у гру « Рима».
Вранці робимо ….( зарядку )
2 . Свою силу покажи ,
З водою кожен день … ( дружи )
Овочі та …. ( фрукти )
Дихати завжди свіжим …( повітрям )
Продовжимо грати .Я пропоную розгадати загадки :
1.Чим більше миється , тим менше стає ( мило ) .
2.Їстівні плоди дерев і кущів . що містять багато вітамінів ( фрукти ).
3.Може ви мене з’істе , тільки сльозм проллєте ( цибуля )
4. Хвостик з кістки , на спинці щетинка ( зубна щітка ).
5. Сонечко маленьке , кисло – солоденьке ( апельсин )
6. З мене листя обдирають , мене квасять , в борщ кидають (капуста )
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Станьте прямо , усміхніться,
Один одному всміхніться.(за посиланням )
5 .Пригадайте казку
─ Пригадаємо назви казок , де герої сильні , витривалі ,мужні ,сміливі.
(уривки казок – додаток,посилання )
─ З чого видно , що герої мають міцне здоров’я ? ( високі . спортивні…)
─ На кого з казкових героїв хотіли б бути схожими ?( відповіді )
6 .Склади розсипанку:
Здо скарб жит най у біль ро ший в’я ті
Словничок :
СКАРБ – те , що має надзвичайну цінність.
7. Гра « Вгадай дію»
(Учень отримує завдання показати будь – яку дію здорового способу життя за допомогою міміки і жестів. Решта учнів намагаються відгадати.
( вмиватися , посміхатися , рухатися , чистити зуби , робити зарядку,займатися спортом).
Вчитель(.Розділити клас на команди)
─ Уявіть , що квітка – це ваше здоров’я.Що потрібно робити , аби квіточка жила і добре росла ?
─ На пелюстках квітка запишіть , які фоктори впливають на формування здорового способу життя?
(Після виконання завдання кожна група зачитує свої відповіді )
IV .Підсумок . Рефлексія ( сенкан )
Здоров’я
Безцінне , важливе
Зберігає , виліковує, підтримує
За гроші не купиш
Життя
Отже , ми впоралися із завданням ,та назвали фактори , що впливають на здоров’я.
Я вам бажаю завжди бути здоровими , дбати про себе і не забувати , що здоров’я – це неоціненний подарунок природи , якого ми не помічаємо , поки не вичерпаємо його запас.Ми багато чого пригадали , дещо дізналися , над чимось замислилися. Ростіть здоровими , щасливими , щоб раділи ви світові , а світ радів вам !
Я на прощання вам зичу
Щастя , здоров’я , добра !
ВИСНОВКИ
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Учні мають краще :
засвоїти матеріал з теми « Здоровий спосіб життя»;
сформувати пізнавальну активність , логічне мислення;
протидіяти шкідливим звичкам;
вчитися аналізувати , систематизувати поданий матеріал;
оцінювати та обґрунтовувати свої рішення ,вчинки;
виховувати бажання вести здоровий спосіб життя;
ДОДАТОК
1 . РЕБУС
3.ВІДПОВІДІ - МАЛЮНКИ ДО ЗАГАДОК
4.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=BPc8GuNw6BI
5 . КАЗКА « КОТИГОРОШКО»
https://www.youtube.com/watch?v=BPc8GuNw6BI
6.КАЗКА « КИРИЛО КОЖУМ’ЯКА”
https://www.youtube.com/watch?v=iUIblK2zN8Q
7.ПОРАДИ ВІД ЛІКАРЯ
https://www.youtube.com/watch?v=OuBkMM8lXAI&t=19s
ЛІТЕРАТУРА
1.Нова українська школа : порадник для вчителя / Під заг .ред . Бібік Н.М.─ К. : ТОВ «Видавничий дом « Плеяди» , 2017 .
2.Воронцова Т.В., Пономаренко В.С.Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі « Основи здоров’я” ( початкова школа ). – К. : Видавництво « Алатон»,2016.
3.Савченко О.Я.Сучасний урок в початкових класах : посібник для вчителя. – К : Магістр – S.
4.Ємець А.А., Шапка О.В.Літературні загадки в початковій школі. – Х . : Вид.група « Основа» , 2006.
5.Сухарева Л.С.Предметні тижні в початковій школі. – Х . : Вид.група «Основа», 2006.