Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Кафедра загальної педагогіки
та андрагогіки
«Зорепад в географії»
Розробила студентка
групи ГО-53
факультету історії та географії
Семеренко Руслана Сергіївна
ПОЛТАВА-2021
МЕТА:
ВИД ДІЯЛЬНОСТІ: пізнавальний
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ: інтелектуальна гра
ОРІЄНТОВНИЙ ВІК ДІТЕЙ:15-16 років
ТРИВАЛІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ: 45 хвилин
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: стінна карта «Фізична карта півкуль» атласи, підручники з географії, роздаткові матеріали.
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ: при підготовці до заходу враховано вік дітей та їх індивідуальні особливості; а також враховано психологічну налаштованість учнів на виховну сутність заходу; на підготовчому етапі учитель перевіряє рівень готовності учнів до заходу.
СТРУКТУРНИЙ ПЛАН
1. Організаційний момент
2. Конкурс «Розминка»
3. Конкурс " Коротко про країни і міста»
4. Конкурс " За описом визнач материки та країни»
5. Конкурс «Головоломки»
6. Конкурс «Смачна географія» (географія + кулінарія)
7. Конкурс «Цікаво про…»
8. Конкурс «Встанови відповідність «Країна – столиця»»
9. Конкурс «В океані гумору (географія + гумор)
10. Підсумки гри
ХІД ПРОВЕДЕННЯ
Учитель: Доброго дня шановні учні! Сьогодні я рада вітати всіх присутніх на нашому заході. Наша інтелектуальна гра «Зорепад в географії» сьогодні буде незвичайною, тому що сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож по країнах і континентах. Ведучий: Сьогодні на нашій грі, ви не тільки дізнаєтеся щось нове про історичні та географічні особливості деяких країн, але і поринете у дивовижний світ культури цих країн. Тож ми розпочинаємо! Перший конкурс «Розминка»
2.Конкурс «Розминка»
1 команда
1. Найбільший материк (Євразія)
2. Найглибше озеро світу (Байкал)
3. Найбільше за площею і найвище нагір'я світу (Тибет)
4. Найвища гірська вершина (Еверест)
5.Материк, на якому розміщені всі природні зони (Євразія)
6. Найменша за площею держава (Ватикан)
7. Найвищий водоспад світу (Анхель)
2 команда
1. Найменший материк (Австралія)
2. Найбільший острів Землі (Гренландія)
3. Острів, який говорить про себе, як про предмет одягу (Ямайка)
4. Яка частина світу найвища (Азія)
5. Найбільша пустеля світу (Сахара)
6. В якій гірській системі знаходиться Еверест (Гімалаї)
7. Найвища вершина Африки (Кіліманджаро)
Ведучий: Після конкурсу «Розминка» ви стали ще активніше тож продовжуємо – наступний конкурс " Коротко про країни і міста».
3. Конкурс " Коротко про країни і міста»
1 команда
2 команда
Ведучий: Наступний конкурс " За описом визнач материки та країни» (для обох команд)
4.Конкурс " За описом визнач материки та країни»
5. Конкурс «Головоломки»
Ведучий: Зараз вам належить теж вирішити головоломки. Сильний вітер змішав букви в словах. Чи зможете розставити їх по своїх місцях і прочитати ці слова?
И Ш Р Е А Н В, Р О Е З О, О СД А В Д П О, Л О П Ю С
(вершина, озеро, водоспад, полюс)
- А тепер треба скласти половинки слів, щоб вийшли назви
ГЕН ВЕ НА ЖИР НОР АР КА ТИНА ДА АЛ ГІЯ
(Аргентина, Канада, Алжир, Норвегія)
6. Конкурс «Смачна географія» (географія + кулінарія) (для обох команд)
Ведучий: шановні десятикласники ви повинні не тільки знати географію країн але і їх культуру. Тож до вашої уваги пропоную невеличку подорож до Сходу. Адже саме зараз ви вивчаєте країни Східної Азії.
Ведуча: Європейців завжди вабила Азія. Протягом двох останніх тисячоріч купці й місіонери, першовідкривачі й авантюристи, завойовники , дослідники _ прагнули на Схід, шукали сухопутні і морські шляхи в Індію та Китай.
Народи Азії , їхні традиції, культура, філософія – це феномен, який у західному світогляді називається словом - символом « Схід».
Ведучий: Саме у цьому регіоні з’явилися найдавніші цивілізації , зародилися всі три світові релігії – християнство, іслам, буддизм, саме тут винайдено алфавіт. Ось чому ми вирішили здійснити подорож до країн Сходу.
Ведуча: Шановні пасажири! Наш літак вирушає з повітряних воріт столиці України – аеропорту Бориспіль до столиці Китаю – Пекіну, де нас будуть зустрічати екскурсоводи .
7. Конкурс «Цікаво про…»
Питання задається 1 команді (у кожній команді є свій екскурсовод)
Цікаво, а з чого в наш час виготовляють папір в Китаї?
Екскурсовод: Виробництва паперу і картону, китайська промисловість отримує з паперових відходів. Близько 40% сировини для виробництва паперу поступає з тих країн, де відсутнє належне управління лісовим господарством. Об'єм постачань паперових відходів достатньо обмежений, а за умови того, що вводить до ладу нових китайських целюлозно-паперових підприємств існує побоювання, що подальше зростання в паперовій індустрії Китаю відбуватиметься за рахунок використання деревини з вже постраждалих тропічних лісів.
Питання задається 2 команді (у кожній команді є свій екскурсовод)
Цікаво, що ви знаєте про ієрогліфи?
Екскурсовод: В китайській мові алфавіту не існує. Кожен предмет, кожне поняття (уявлення)виражається у письмі особливим знаком – ієрогліфом , який складається з різних креслень( малюнків) штрихів. Сучасна ієрогліфіка розвивалась із письма в малюнках, інакше називається піктографієй. Знаки письма в малюнках відображають зовнішній вигляд, форму окремих предметів, або явищ оточуючого людину реальність. Поступово спрощувалась і схематизувалась, малюнки перетворювались в систему ідеографічного письма, в якому кожний знак передає саму спільну ідею позначеного ним предмета, явища, поняття, уявлення Загальна кількість китайських ієрогліфів доходить до 80 тис. Така велика кількість пояснюється тим , що протягом значного періоду(відрізку часу) існування ієрогліфічної писемності китайські письменники придумали нові ієрогліфи , які збереглись тільки в їх творах. Реально у всіх видах текстів використовується не більше 10 тис. ієрогліфів. Сьогодні для читання сучасної китайської літератури достатньо знати до 3 тис. ієрогліфів.
Ведуча: дякуємо за цікаву розповідь.
Ведучий: після цікавих розповідей нам потрібно розважитись. Тож наш наступний наш конкурс під назвою «Країна-столиця»
8. . Конкурс «Встанови відповідність «Країна – столиця»»
Швейцарія - Мадрид
Аргентина - Мехіко
Іспанія - Антананаріву
Пакистан - Буенос-Айрес
Мадагаскар - Ісламабад
Мексика - Берн
9. Конкурс «В океані гумору (географія + гумор) для обох команд
Ведучий: На цій веселій ноті ми закінчуємо нашу інтелектуальну гру. Дякуємо за співпрацю.!
10. Підсумки гри
ЛІТЕРАТУРА
1. Кобернік С.Г. та ін. Методика викладання географії в школі : Навчально- методичний посібник. - К. : Стафед - 2, 2000. 320с.
2. Вішнікіна Л. П. Навчальне моделювання на уроках географії// Географія та основи економіки в школі.-2006
3. Воробйова Р. Географічне виховання учнів у процесі спільної ігрової діяльності //Географія та основи економіки в школі-2005 С.-21.
4. Вовк В. Ф. Тиждень географії в школі. — Х.: Вид-во «Ранок», 2009. — 144 с. — (Бібліотека творчого вчителя).
5. Ковальчук Г. «Географія в школах України»//науково-педагогічний журнал - № 01316788.- С.18
6. Пушкарьова А. «Географія та основи економіки в школі» -№5. -2003.-С.30
7. Усова Н. «Такі різні ігри»// Географія та основи економіки в школі -2003. С.-23
8. Щербань П.Н. Навчально-педагогічні ігри –Київ.- 1993
9. Яценко Д., Леонтьєва Г. Активні форми й методи на уроках географії//Географія та основи економіки в школі - С.-5