Виховний захід "Зорепад в географії"

Про матеріал
Виховний захід спрямований на розширення та активізацію пізнавального інтересу до вивчення географії. Позакласна робота дає великі можливості і для навчання, і для розвитку та формування особистості в цілому. Це і є метою проведення виховного заходу "Зорепад в географії"
Перегляд файлу

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

 

 

 

 

Кафедра загальної педагогіки

та андрагогіки

 

 

 

 

 

 

«Зорепад в географії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Розробила студентка

групи ГО-53

факультету історії та географії

Семеренко Руслана Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛТАВА-2021

 

МЕТА:

  • Навчальна – сформувати предметні компетентності та розширити географічні знання, активізувати знання про країни.
  • Розвиваюча – формувати в учнів навички творчої самостійної діяльності з географії в позакласний час, високий рівень активності, розвивати пізнавальний інтерес до географії, вміння працювати з додатковими джерелами інформації.
  • Виховна - виховувати ціннісно-світоглядні орієнтації, потреби у творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.

 

ВИД ДІЯЛЬНОСТІ: пізнавальний

 

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ:  інтелектуальна гра

 

ОРІЄНТОВНИЙ ВІК ДІТЕЙ:15-16 років

 

ТРИВАЛІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ: 45 хвилин

 

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: стінна карта «Фізична карта півкуль» атласи, підручники з географії, роздаткові матеріали.

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ: при підготовці  до заходу враховано  вік дітей та їх індивідуальні особливості; а також враховано психологічну налаштованість учнів на виховну сутність заходу; на підготовчому етапі учитель перевіряє рівень готовності учнів до заходу.

 

 

 

 

СТРУКТУРНИЙ ПЛАН

 

1. Організаційний момент

2. Конкурс «Розминка»

3. Конкурс " Коротко про країни і міста»

4. Конкурс " За описом визнач материки та країни»

5. Конкурс «Головоломки»

6. Конкурс «Смачна географія» (географія + кулінарія)

7.  Конкурс «Цікаво про…»

8. Конкурс «Встанови відповідність «Країна – столиця»»

9. Конкурс «В океані гумору (географія + гумор)

10. Підсумки гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ПРОВЕДЕННЯ

  1. Організаційний момент

Учитель: Доброго дня шановні учні! Сьогодні я рада вітати всіх присутніх на нашому заході. Наша інтелектуальна гра «Зорепад в географії» сьогодні буде незвичайною, тому що сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож по країнах і континентах.                                                                                                                                                           Ведучий: Сьогодні на нашій грі, ви не тільки дізнаєтеся щось нове про історичні та географічні особливості деяких країн, але і поринете у дивовижний світ культури цих країн. Тож ми розпочинаємо! Перший конкурс «Розминка»

2.Конкурс «Розминка»

1 команда

1. Найбільший материк (Євразія)

2. Найглибше озеро світу (Байкал)

3. Найбільше за площею і найвище нагір'я світу (Тибет)

4. Найвища гірська вершина (Еверест)

5.Материк, на якому розміщені всі природні зони (Євразія)

6. Найменша за площею держава (Ватикан)

7. Найвищий водоспад світу (Анхель)

2 команда

1. Найменший материк (Австралія)

2. Найбільший острів Землі (Гренландія)

3. Острів, який говорить про себе, як про предмет одягу (Ямайка)

4. Яка частина світу найвища (Азія)

5. Найбільша пустеля світу (Сахара)

6. В якій гірській системі знаходиться Еверест (Гімалаї)

7. Найвища вершина Африки (Кіліманджаро)

Ведучий: Після конкурсу «Розминка» ви стали ще активніше тож продовжуємо – наступний конкурс  " Коротко про країни і міста».

3. Конкурс " Коротко про країни і міста»

1 команда

  • Бананові республіки – … країни Панамського перешийка
  • Місто вічної весни - … Аддіс-Абеба
  • Африканський ріг –…  п-ів Сомалі
  • Країна туманного Альбіону –…  Англія
  • «Срібна» країна - … Аргентина
  • Країна Святого Георгія -… Данія
  • Країна тисячі островів – … Індонезія
  • Зелена країна -…  Ірландія
  • Крижана Країна -…  Ісландія
  • Лісовий цех Америки - … Канада
  • Країна ранкової свіжості -…  Корея

2 команда

  • Країна кедрового дерева -…  Ліван
  • Країна - банкір - … Люксембург
  • Країна фіордів - … Норвегія
  • Квіткове поле Європи -…  Нідерланди
  • Лісовий цех Європи - … Фінляндія
  • «Діамантова» столиця світу – … Антверпен (Бельгія)
  • Сигаретна столиця світу -… Гавана (Куба)
  • Рисове поле Азії – … Велика Китайська рівнина
  • Місто Лева - … Сінгапур
  • Туристична «Мекка» Європи – … Париж (Рим, Мадрид, Лондон)
  • Парфумерна столиця світу - …  Париж

 

Ведучий: Наступний конкурс " За описом визнач материки та країни» (для обох команд)

 

4.Конкурс " За описом визнач материки та країни»

  • Унікальний він тим, що відкрили його пізніше всіх інших материків, тим, що досі він ще не до кінця вивчений. Клімат не схожий на клімат жодного іншого материка, тому що взимку температура досягає  -75° -85° С, а влітку не піднімається вище 0° +5° С. А ще унікальний тим, що тут немає жодної держави, тому що тут немає постійного населення. (Антарктида)
  • Не дивлячись на те, що більша частина населення це вихідці з Європи, але колись тут проживали корінні мешканці - аборигени, які ще живуть на близько розташованих острівних державах. (Австралія)
  • Цю країну називають країною тисячі озер. Але тут їх не тисяча, а понад 60 тисяч! Вони славляться чистою водою, красивими берегами. Сюди на відпочинок приїжджають туристи з багатьох країн. Велика частина цієї країни вкрита лісами. Все, що можна зробити з дерева, виробляється в цій країні: фанера, папір, збірні будинки, меблі. Клімат суворий. Нічні заморозки бувають тут навіть в липні. У сільському господарстві переважає тваринництво. Молочні продукти – молоко, вершки, масло, сир, які виготовлені в цій країні, продаються по всій Європі. (Фінляндія)
  • Ця країна Європи є Королівством. Більше половини території вкрито хвойними лісами. Інші площі зайняті кленовими, дубовими і буковими лісами. Це економічно високорозвинена країна. Тут виробляють і продають дерев'яні меблі, папір, картон. У всьому світі відомі автомобілі "Вольво» і "Сааб".  Найбільше місто цієї країни - її столиця. Це дуже гарне місто, яке розташоване на 14 островах, з'єднаних мостами. У місті багато музеїв. Одне з найкрасивіших будівель – ратуша. Тут щорічно король цієї країни вручає найвидатнішим людям світу Нобелівську премію за досягнення в науці, мистецтві та літературі. (Швеція)
  • Третя країна в якій ми сьогодні побуваємо – це теж Королівство. Це найпівнічніша країна Європи. Не випадково її назва означає «шлях на північ». Узбережжя цієї країни сильно порізане. Це тому, що тут глибоко в сушу вдаються довгі, вузькі морські затоки з крутими скелястими берегами -фіорди. Частина узбережжя розташована за Полярним колом, але завдяки теплій течії прибережні води не замерзають. У країні здавна розвинене рибальство. Найбільше місто цієї країни - її столиця. Тут знаходиться будинок-музей одного з найзнаменитіших жителів країни – великого мандрівника Руаля Амундсена. Він першим досяг Південного полюса Землі. Ця країна – батьківщина лижного спорту. Як тільки дитина встає на ноги, його відразу вчать ходити на лижах. Так як зими снігові, то діти охоче грають в сніжки. А зимовими вечорами жителі люблять розгадувати різні головоломки. (Норвегія)

5. Конкурс «Головоломки»

Ведучий:  Зараз вам належить теж вирішити головоломки. Сильний вітер змішав букви в словах.  Чи зможете розставити їх по своїх місцях і прочитати ці слова?

 

        И Ш Р Е А Н В, Р О Е З О, О СД А В Д П О, Л О П Ю С 

                          (вершина, озеро, водоспад, полюс)

 

- А тепер треба скласти половинки слів, щоб вийшли назви

 

        ГЕН  ВЕ  НА  ЖИР  НОР  АР  КА  ТИНА  ДА  АЛ  ГІЯ

                      (Аргентина, Канада, Алжир, Норвегія)

 

6. Конкурс «Смачна географія» (географія + кулінарія) (для обох команд)

  • Яке місто подають до чаю? («Прага» - торт, Прага - столиця Чехії)
  • Яку капусту китайці їли на замовлення імператора для зміцнення здоров'я нації? (морську)
  • За назвою якого німецького міста, іменується яловича котлета, вкладена в розрізану навпіл хрустку булочку?  (Гамбург - гамбургер)
  • Ця форма випічки пшеничного хліба по-французьки означає просто «палиця»? (батон)
  • Що називають італійськими трубками? (макарони) 
  • Переведіть на німецьку мову фразу "хліб з маслом"? (бутерброд)
  • Хліб кавказької національності? (лаваш)
  • Яка країна подарувала світу свій відкритий пиріг – піцу? (Італія)
  • Що, на думку французів, подають на стіл, коли з нього прибирають страви? (десерт)

Ведучий: шановні десятикласники ви повинні не тільки знати географію країн але і їх культуру. Тож до вашої уваги пропоную невеличку подорож до Сходу. Адже саме зараз ви вивчаєте країни Східної Азії.

Ведуча: Європейців завжди вабила Азія. Протягом двох останніх тисячоріч купці й місіонери, першовідкривачі й авантюристи, завойовники , дослідники _ прагнули на Схід, шукали сухопутні і морські шляхи в Індію та Китай.

Народи Азії , їхні традиції, культура, філософія – це феномен, який у західному  світогляді називається словом - символом « Схід».

Ведучий: Саме у цьому регіоні з’явилися найдавніші цивілізації , зародилися всі три світові релігії – християнство, іслам, буддизм, саме  тут винайдено алфавіт. Ось чому ми вирішили здійснити подорож до країн Сходу.

Ведуча: Шановні пасажири! Наш літак вирушає з повітряних воріт столиці України – аеропорту Бориспіль до столиці Китаю – Пекіну, де нас будуть зустрічати екскурсоводи .

7. Конкурс «Цікаво про…»

Питання задається 1 команді (у кожній команді є свій екскурсовод)

Цікаво, а з чого в наш час виготовляють папір в Китаї?

 Екскурсовод: Виробництва паперу і картону, китайська промисловість отримує з паперових відходів. Близько 40% сировини для виробництва паперу поступає з тих країн, де відсутнє належне управління лісовим господарством. Об'єм постачань паперових відходів достатньо обмежений, а за умови того, що вводить до ладу нових китайських целюлозно-паперових підприємств існує побоювання, що подальше зростання в паперовій індустрії Китаю відбуватиметься за рахунок використання деревини з вже постраждалих тропічних лісів.

Питання задається 2 команді (у кожній команді є свій екскурсовод)

Цікаво, що ви знаєте про ієрогліфи?

Екскурсовод: В китайській мові алфавіту не існує. Кожен предмет, кожне поняття (уявлення)виражається у письмі особливим знаком – ієрогліфом , який складається з різних креслень( малюнків) штрихів.                                                         Сучасна ієрогліфіка розвивалась із письма в малюнках, інакше називається піктографієй. Знаки письма в малюнках відображають зовнішній вигляд, форму окремих предметів, або явищ оточуючого людину реальність. Поступово спрощувалась і схематизувалась, малюнки перетворювались в систему ідеографічного письма, в якому кожний знак передає саму спільну ідею позначеного ним предмета, явища, поняття, уявлення                                          Загальна кількість китайських ієрогліфів доходить до 80 тис. Така велика кількість пояснюється тим , що протягом значного періоду(відрізку часу) існування ієрогліфічної писемності китайські письменники придумали нові ієрогліфи , які збереглись тільки в їх творах. Реально у всіх видах текстів використовується не більше 10 тис. ієрогліфів. Сьогодні для читання сучасної китайської літератури достатньо знати до 3 тис. ієрогліфів.

Ведуча: дякуємо за цікаву розповідь.

Ведучий: після цікавих розповідей нам потрібно розважитись. Тож наш наступний наш конкурс під назвою «Країна-столиця»

8. . Конкурс «Встанови відповідність «Країна – столиця»»

Швейцарія - Мадрид

Аргентина - Мехіко

Іспанія - Антананаріву

Пакистан - Буенос-Айрес

Мадагаскар - Ісламабад

Мексика - Берн

9. Конкурс «В океані гумору (географія + гумор) для обох команд

  • Зелену хустку впустили в Жовте море. Якою її витягли з води?   (мокрою)
  • Назвіть найбільш тонкий і гострий мис.   (мис Голковий)
  • Яким озером милуються в театрі?    (Лебединим озером)
  • В якій країні всі тварини з сумками бігають?    (Австралія)
  • Який півострів заявляє про свій розмір?    (Ямал)
  • Який острів, коли втрачає букву, стає геометричною фігурою?    (Куба)
  • Який ланцюг не можна підняти?    (гірський ланцюг)
  • На якому фронті не воюють?    (на атмосферному)
  • Яку державу можна носити на голові?    (Панама)
  • Яка європейська столиця стоїть на скошеній траві?    (Париж на Сіні)
  • Який ліс виростає у шкільних класах на тих уроках, до яких учні добре підготувалися?     (ліс рук)
  • Яка з двох гір вище: Еверест чи Джомолунгма?   (це різні назви однієї і тієї ж гори)

Ведучий: На цій веселій ноті ми закінчуємо нашу інтелектуальну гру. Дякуємо за співпрацю.!

10. Підсумки гри

 

 

 

 

 

 

     ЛІТЕРАТУРА

 

1. Кобернік С.Г. та ін. Методика викладання географії в школі : Навчально- методичний посібник. - К. : Стафед - 2, 2000. 320с.

2. Вішнікіна Л. П. Навчальне моделювання на уроках географії// Географія та основи економіки в школі.-2006

3. Воробйова Р. Географічне виховання учнів у процесі спільної ігрової діяльності //Географія та основи економіки в школі-2005 С.-21.

4. Вовк В. Ф. Тиждень географії в школі. — Х.: Вид-во «Ранок», 2009. — 144 с. — (Бібліотека творчого вчителя).

5. Ковальчук Г. «Географія в школах України»//науково-педагогічний журнал - № 01316788.- С.18

6. Пушкарьова А. «Географія та основи економіки в школі» -№5. -2003.-С.30

7. Усова Н. «Такі різні ігри»// Географія та основи економіки в школі -2003. С.-23

8. Щербань П.Н. Навчально-педагогічні ігри –Київ.- 1993

9. Яценко Д., Леонтьєва Г. Активні форми й методи на уроках географії//Географія та основи економіки в школі - С.-5

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Сценарії
Додано
24 березня 2021
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку