Доповідь на тему: «Виховуємо та ростимо спортсменів»
Підготував вчитель
Ігор ДВОРАК
Обдаровані діти – скарб нації! Обдаровані діти, взагалі, це рушійна сила людства, бо вони мають неординарні можливості, як у фізичному плані, так і в інтелектуальному. Діти, що мають певні таланти, роблять великі кроки вперед у певній сфері. Але і таланти треба плекати, розвивати і виховувати, допомагати реалізації, розвивати потенціал. Процес виховання обдарованих дітей передбачає такі основні напрямки: «Обдарованість важливо не тільки знайти, а й розвинути».
У нашій школі, є обдаровані учні, яким цікаві фізкультура і спорт. Учні з великим задоволенням відвідують уроки фізичного виховання, додатково займаються у спортивних секціях і гуртках, беруть участь у різних змаганнях і турнірах. Таких дітей ми помічаємо і даємо їм шанс проявити себе, беручи до уваги і ті здібності, які вже виявилися, і ті, які можуть проявитися.
Обдаровані діти, як правило, дуже активні, вони найбільше часу проводять на спортивному майданчику чи у спортивному залі, відрізняються своїми анатомо-фізіологічними особливостями, які в майбутньому забезпечують реалізацію поставлених завдань. Таким дітям приділяю особливу увагу та підсилюю інтерес до занять фізичними вправами. Важливо виявити, навчити, виховати таких дітей, для цього потрібна робота щодо виявлення, вивчення здібностей та обдарувань починається в початкових класах, продовжується в п’ятому та наступних класах. Вона базується на аналізі виконання учнями навчальних нормативів, їх участі в шкільних, районних та обласних змаганнях.
Так однією з форм виявлення обдарованих дітей є моніторинг динаміки змін рівня фізичної підготовки. З цією метою мною проводиться моніторинг фізичних якостей особистості. У своїй діяльності я використовую індивідуальну форму діагностики.
Уроки намагаюся робити динамічні, використовую такі прийоми, які створюють ситуацію успіху. Де після рефлексії, кожна дитина може порадіти за результати своєї праці. Застосовую різноманітні способи навчання: фронтальний, потоковий, груповий, індивідуальний, командний.
Важливе значення мають спортивні змагання. Змагання проводяться між класами, навчальними закладами, районні змагання та ін.
Орієнтування учнів на участь у змаганнях є стимулом сумлінного ставлення до навчання.
Беручи участь у змаганнях, учні збагачуються новими враженнями, глибше пізнають себе і своїх товаришів, переживають радість перемоги і гіркоту поразки. Атмосфера змагань дає змогу глибше пройнятися усвідомленням важливості занять фізичними вправами та спортом, тому бажано щоб перша проба сил і перші враження школярів у змаганнях були приємними надовго запам’яталися.
Практикую на уроках підготовку і проведення учнями різноманітних вправ естафет, цікавих повідомлень про даній темі уроку.
Не аби яку роль у підготовці спортсменів відіграють спортивні секції. Саме спортивні секції відвідують діти, які мають задатки до певного виду спорту.
Які сприяють вихованню інтересу й потреб до занять спортом, підвищують рухову активність, вдосконалюють рухові навички.
Робота з фізично обдарованими дітьми потребує співпраці “ вчитель ” – “ учень ” І основою такої співпраці є: відкритість, віра в здібності та можливості учня, взаємоповага учасників навчально-виховного процесу