Виконання спеціальних стібків

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, базовий блок, 2 розряд

Перегляд файлу

                                                    ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Охорона праці, пожежна безпека та електробезпека в навчальних майстернях. Виконання найпростіших ручних та машинних робіт.  Оволодіння прийомами працювати з обладнанням швейного виробництва. Оволодіння прийомами виконувати волого - теплову обробку.

Тема уроку: Виконання спеціальних стібків (операція обметування, виготовлення прорізної петлі, нитяної петлі, прямої закріпки, трикутних фігурних закріпок).

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися виконувати спеціальні стібки (операція обметування, виготовлення прорізної петлі, нитяної петлі, прямої закріпки, трикутних фігурних закріпок).

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: базовий блок.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-         перевірка наявності учнів: кількість __ чол.

-         перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-         допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості __чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

Які ви знаєте строчки прямих стібків?

Які ви знаєте строчки косих стібків?

Які ви знаєте строчки хрестоподібних стібків?

2.5. Виклад нового матеріалу:

Операція обметування.

 

Обметування зрізів потрібно виконувати тонкими бавовняними нитками в тон тканини виробу. Довжина та ширина стібків 0,3 – 0,5см. Строчка виконується для запобігання висипанню зрізів деталей виробу

Виготовлення закріпок.

Використовують закріпки для закріплення кінців петель, кишень, зустрічних складок. Закріпки бувають фігурні та прямі.

Фігурні. В основному виконують на кінцях зустрічних складок іноді на кінцях прорізу кишень і в основному застосовують як оздоблювання. Вони бувають трикутні (довжина сторін 1,0 – 2,5 см) і шестикутні.

Пряма. Даною закріпкою закріплюють кінці прорізів петель, які виконують перпендикулярно до прорізів петель, і в цьому випадку довжина закріпки дорівнює ширині петлі. Якщо закріпку виконують для закріплення прорізу кишені, то її довжина повинна дорівнювати ширини рамки кишені, тому довжина кишені може бути 3 – 15мм.

Для виконання прямої закріпки спочатку прокладають 2 – 3 повздовжні нитки перпендикулярно до прорізу петлі чи кишені. Далі ці повздовжні стібки обвивають поперечними стібками, захвачуючи тканину під ними. Частота обвиваючи стібків становить 7 – 10 в 1см. строчки.

Ниткові петлі.

Перший спосіб. Ниткові петлі (повітряні) є різновидністю закріпок, тобто виконують 4 – 5 повздовжніх стібка, які обвивають поперечними стібками з частотою 10 – 15 в 1см строчки. Під час виконання обвиваючи стібків тканину не захватують. В кінці операції виконують 3 – 4 закріплюючих стібка.

Другий спосіб. Ниткова петля ланцюжкової строчки. Прикріплюють кінець нитки до тканини в необхідному місці. Для виконання ланцюжкової строчки під час прикріплення кінця нитки лицьову нитку не затягують до кінця, залишаючи петлю. Через отвір цієї петлі постійно протягують нитку з голки. Для розміщення ланцюжкової строчки, створивши необхідну її довжину, нитку з голкою протягують в петлю і таким чином закріплюють ланцюжкову строчку, щоб вона не розпускалась. Кінець нитки прикріплюють в необхідному місці.

Фігурна закріпка.

Виконання фігурної закріпки нагадує вишивку. деталь натягивется на п'яльця, малюється область закріпки (рівносторонній трикутник). У фігурних закріпках нитки мають бути суцільними застилаючи увесь відрізок закріпки. Виконують закріпки шовком (гарусом) № 3-7.
РУЧНІ РОБОТИ: Стібки для пришивання фурнітури - пряма і фігурна закріпка, нитяна петля 

 

Характеристика та застосування стібків спеціального призначення

Назва строчки

Графічне зображення

Технічні вказівки

Призначення

1

Обметувальна

Виконувати тонкими бавовняними нитками в тон тканини виробу. Довжина та ширина стібків 0,3 – 0,5см

Постійна. Для запобігання висипанню зрізів деталей виробу.

2

Виготовлення прорізної петлі

Виконувати петельними стібками. Довжина петлі 1,0 – 2,5см. Частота стібків 9 – 11 в 1см строчки. В обох кінцях петлі закріпка

Для застібання ґудзиків

3

Ниткова петля

Прокласти 2 – 3 прямих стібки, 10 – 20 обметувальних петель, 3 – 4 закріплювальних

Для застібання на ґудзик, гачки

4

Пряма закріпка

Довжина 0,3 – 1,0см.

Прокласти 2 – 3 прямих стібки, 5 – 15 обметувальних, 3 – 4 закріплювальних

Для закріплення кінців кишень, розрізів, складок і петель

 

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку