Виконання спеціальних стібків (пришивання ґудзиків, гачків і петель, кнопок).

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, базовий блок, 2 розряд

Перегляд файлу

                                                    ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Охорона праці, пожежна безпека та електробезпека в навчальних майстернях. Виконання найпростіших ручних та машинних робіт.  Оволодіння прийомами працювати з обладнанням швейного виробництва. Оволодіння прийомами виконувати волого - теплову обробку.

Тема уроку: Виконання спеціальних стібків (пришивання ґудзиків, гачків і петель, кнопок).

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися пришивати гудзики, гачки, петлі, кнопки.

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: базовий блок.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-         перевірка наявності учнів: кількість __ чол.

-         перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-         допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості __чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

Яку ви знаєте фурнітуру?

Яке призначення фурнітури?

 

2.5. Виклад нового матеріалу:

Пришивання фурнітури (гудзики).

Ґудзики бувають функціональні (пришивають на стійці) та декоративні (пришивають щільно до тканини). Ґудзики підбирають під колір основної тканини або контрастного кольору для оздоблення.

Ґудзики, які мають вушко пришивають без стійки, ґудзики, котрі мають два отвори пришивають на стійці, виконуючи 5 – 6 стібків в кожну пару отворів; гід зики з чотирма отворами також пришивають на стійці, виконуючи 3 – 4 стібка в кожну пару отворів. Висота стійки залежить від товщини тканини і може становити 2 – 6мм. Цю ніжку обвивають 2- 5 витками, кінець нитки закріпляють 3 – 4 стібками та виводять між двома шарами тканини на відстані 2 – 3см від місця пришивання ґудзика.

Для міцності ґудзики пришивають з прокладкою, яку підкладають з виворотного боку основної тканини або з підґудзиком.

Вузлики ховають під ґудзики зі сторони внутрішнього боку проколювання, проколи виконують в одне місце проколу.

Під час пришивання ґудзиків використовують нитки № 10 або №40, але складені двоє.

Пришивання гачків та петель.

Використовують різні гачки та петлі: великі, маленькі, білі, чорні, різноманітної форми.

Пришивають гачки та петлі 4 – 5-ма стібками в 4 – 5 місцях, кінець нитки закріпляють 3 – 4 стібками. Нитки підбирають під колір основної тканини.

Пришивання кнопок.

Пришивають кнопки 3 – 4-ма стібками в кожний отвір та 2 – 3 рази закріплюючи. Нитки підбирають під колір основної тканини

Характеристика та застосування стібків спеціального призначення

 

Назва строчки

Графічне зображення

Технічні вказівки

Призначення

5

Пришивання ґудзиків з отворами на стійці

2-ва отвори

4-ри отвори

без стійки

Висота стійки 0,1 – 0,5см; виконати 3 – 4 прикріплювальних стібки в кожну пару отворів, 4 – 5 обвивальних та 3 – 4 закріплювальних стібки

Висота стійки 0,1 – 0,5см; виконати 2 – 3 прикріплювальних стібки у кожну пару отворів, 4 – 5 обвивальних та 3 – 4 закріплювальних стібки

Виконати 2 – 3 прикріплювальних стібка в кожну пару отворів і 3 – 4 закріплювальних

Для застібання жакетів, піджаків, жилетів, спідниць, брюк та ін.

Для оздоблення та застібання в білизні, а також у виробах з тонких шовкових і бавовняних тканин

6

Пришивання гачків, петель, кнопок

Виконувати косими стібками в 3 – 4 місцях. Для цього зробити 3 – 4 прикріплювальних та 2 – 3 закріплювальних стібки

Для застібання блузок, спідниць та ін.

 

 

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку