На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми в початковій школі. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.
Анотація перспективного педагогічного досвіду
Номінація «Нова українська школа: оновлення змісту викладання навчальних предметів»
Секція «Іноземні мови»
Тема: Використання 6 цеглинок LEGO на уроках англійської мови для розвитку творчих здібностей
ПІБ вчителя: Бадя Оксана Русланівна, вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії
Повна назва школи: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Тимошенко Федір Миколайович
Адреса школи: 69093, м. Запоріжжя, вул. Ак. Александрова, 7
тел.: 223-67-29
email: shef29@ukr.net
http: school29.zp.sch.in.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми в початковій школі. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. Кожен педагог може знайти у ній щось корисне для себе. LEGO-технологія формує вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій. Актуальність використання конструктора в процесі вивчення англійської мови проявляється у розвитку творчого мислення учнів.
Науково-теоретична база досвіду
Теоретичним підгрунттям розглянутої проблеми стали роботи вітчизняних та закордонних дослідників: Т.В.Пеккер, В.А.Крутецького, В. Космінської, Н.Л.Фігуріної, З.Ліштван, Н.М.Щелованова, М.М.Поддьякова.
Стисла анотація досвіду
В досвіді роботи розкриті особливості роботи дітей з конструктором Лего. Насамперед, конструювання сприяє розвитку у дитини образного й елементів наочно-схематичного мислення, формування у неї уявлень про цілісні образи предметів навколишнього світу.
На своїх уроках я впроваджую …
На своїх уроках я впроваджую методи роботи з конструктором LEGO, які дають змогу дитині моделювати навколишній простір в самих істотних рисах і відносинах.
Результативність впровадження досвіду
Завдяки проведенню уроків з ЛЕГО-конструктором у дітей формуються уявлення про сенсорні еталони, технічні навички конструктивної діяльності, навички орієнтації у просторі та на площині. Діти, що захоплюються конструюванням, відрізняються багатою фантазією і уявою, активним прагненням до творчої діяльності, бажанням експериментувати, винаходити.
Репрезентація досвіду
Теги: конструктор LEGO, розвиток творчих здібностей, навички, конструювання, інтелектуальний розвиток.
Посилання на матеріал http://...
Використання 6 цеглинок LEGO на уроках англійської мови для розвитку творчих здібностей
Бадя О.Р., вчитель англійської мови ЗЗШ №29
Протягом великого відрізку існування людського суспільства творчість було долею одиниць, і ця ситуація задовольняла громадські структури минулого. Сучасне технологічне суспільство рухається шляхом передачі функцій рутинного мислення комп'ютерів, очікуючи від людини творчого мислення. Бути ходячою енциклопедією нікому не заборонено, але робити це необов'язково, оскільки будь-яка інформація, що цікавить нас може бути отримана за досить короткий термін завдяки комп'ютеру. Від людини все більше очікується зовсім інше, а саме - вміння придумувати і створювати. Школа повинна прореагувати на ці мінливі соціальні умови: ми повинні вчити креативності точно так само, як і читання, математики та інших предметів.
Елементи творчості властиві майже будь-якому виду праці, вони мають величезне значення в навчанні, грі, тобто не лише мистецтво може розвинути творчий потенціал дитини, а будь-яка діяльність, якщо в неї внести творчий елемент. Кожен шкільний предмет має великий виховний та науковий потенціал [1, ст.45-52]. Так, творчі здібності розглядаються не як особливий, самостійний вид здібностей, вони виступають не в якості окремої модальності, а характерні для будь-якого виду праці. Умовно кажучи, творчіськість – це здатність не просто до вищого рівня виконання будь-якої діяльності, але до її перетворення та розвитку. З точки зору педагогіки, навчання неможливе без творчості творчі здібності – умова найбільш успішного засвоєння особистістю виду діяльності [2, ст. 76].
Суттєво підвищити ефективність розвитку творчих здібностей на уроках англійської мови можна лише в тому разі, якщо постійно використовувати у навчально-виховній діяльності творчі завдання, у процесі роботи над якими учні застосовують здобуті знання, уміння та навички, варіюють відомі способи діяльності. Творчість містить новизну, що передбачає значні зусилля, спеціальний пошук, знаходження нового способу вирішення. Але без певного емоційного стану, мотивації, настанови, власної активності особистості неможливе виникнення творчої ситуації, а звідси і самої творчості. Отже, щоб розвивати творчі здібності, потрібно відповідно організувати творчу діяльність.
Завдання курсу англійської мови широкі та багатогранні. По-перше, учні повинні ознайомитися з мовою як об’єктивною реальністю, усвідомити, її роль у суспільному житті, засвоїти лінгвістичні поняття, зрозуміти структуру мови на всіх рівнях її будови, різноманітність і багатство мовних засобів. По-друге, необхідно повсякденно розв’язувати і практичні питання, що полягають у дотриманні законів і норм літературної мови, у збагаченні словникового запасу учнів, у розвиткові їх мислення, у виробленні навичок правильно, виразно, образно висловлювати думки і почуття. Тому розвиток творчих здібностей учнів — важливий складник вивчення іноземної мови в будь-якому закладі освіти.
Для успішного керівництва розвитком творчих здібностей учнів необхідно знати індивідуально-психологічні особливості дітей, постійно розвивати їх пам'ять, уяву, фантазію, а також збуджувати та підтримувати інтерес до виконання певного виду роботи. Науковість, систематичність, свідомість, наочність навчання, зв'язок теорії з практикою, прагнення до міцності знань і навичок — усі ці дидактичні принципи дадуть можливість проводити роботу над розвитком творчих умінь і навичок на високому науково-методичному рівні.
В останні роки набуло актуальності ЛЕГО-конструювання. Конструювання — це діяльність, що має моделюючий характер. Така специфічна спрямованість своєрідно впливає на психічний розвиток дітей дошкільного віку. Рівень дитячого конструювання, на думку вчених, залежить від рівня розвитку образотворчого та просторового мислення, аналітико-синтетичної діяльності дитини, ступеня обізнаності з особливостями конструкторської діяльності, уявлень про сенсорні властивості предмета, способи його створення. Дитяче конструювання може бути як образотворчим, так і технічним, кожен з цих видів має свої особливості.
Насамперед, конструювання сприяє розвитку у дитини образного й елементів наочно-схематичного мислення, формування у неї уявлень про цілісні образи предметів навколишнього світу. Адже під час створення конструкції, тобто моделі певного реального об’єкта, якість його сприйняття у дитини значно підвищується.
LEGO-технологія формує вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій; розвиває творче мислення; розвиває мовлення ― діти вчаться детально пояснювати свої дії, пояснювати міркування, надавати чіткі та зрозумілі інструкції, розповідати історії, висловлювати власні думки; формує вміння співпрацювати, зокрема, уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки; розвиває сенсорне сприйняття, допомагає формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі; розвиває дрібну моторику; формує цілісну систему уявлень дитини про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.
Отже, тема роботи «Використання 6 цеглинок LEGO на уроках англійської мови для розвитку творчих здібностей» є актуальною.
Метою роботи є практичне впровадження LEGO - технології у навчальний простір Нової української школи.
Цією метою зумовлені такі завдання дослідження:
1. Охарактеризувати теоретичні аспекти включення LEGO - технології в освітній простір Нової української школи.
2. Проаналізувати зміст інноваційного педагогічного досвіду LEGO - технології в освітньому просторі Нової української школи.
Творчість передбачає співпадання мотиву та мети, тобто захопленість самим предметом, самою діяльністю. Цього майже неможливо досягнути без використання ігрових елементів в навчанні. Не слід забувати, що те, що людина робить з любов’ю, вона постійно удосконалює, реалізуючи все нові задуми, народжені в процесі самої роботи. В результаті новий продукт його діяльності значно перевершує його початковий задум. В цьому випадку можна говорити про те, що мав місце розвиток діяльності по ініціативі самої особистості (фактично саморозвиток особистості), а це і є творчість.
Вчитель повинен вміти створювати ситуації, в яких не тільки він вчить дитину, але й дитина “вчить” його і в ході такого “навчання” вирішує творчі задачі. Потрібно знаходити потрібні форми найпростіших задач, поступово їх ускладнюючи, рішення яких необхідно для “витягування” внутрішнього плану дій дитини. Діти не повинні вчитись отримувати від педагога “кінцеві” відповіді. Навчальний процес – співтворчість педагога і учня [64]. В навчанні творчості центральною ланкою є навчання творчому вирішенню задач.
Педагог під час організації занять з LEGO ― партнер дитини, який підтримує, надихає, за потреби допомагає їй віднайти відповідь на питання. Він мотивує дитину бути самостійною, спонукає до дій у різні засоби, зокрема власним прикладом, адже дитина вчиться наслідувати дорослого. Упродовж усього уроку педагог знаходиться поруч з дитиною, ставить їй запитання, цікавиться успіхами, звертає увагу на розв’язання певних задач. Так відбувається взаємодія дорослого з дитиною, створюється довірлива атмосфера, яка сприяє розв’язанню проблемних завдань, формуванню вміння слухати і чути дорослих та однолітків, розвитку мовлення, уміння висловлювати свої думки та з повагою ставитися до думок оточуючих.
Тож чому ЛЕГО? Основним видом діяльності молодших школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє учням у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.
Відомо, що мислення дитини відрізняється від дорослого. В дитинстві переважає предметно-дієве мислення — рішення завдання здійснюється шляхом реального маніпулювання предметами, випробуванням властивостей об’єктів. Дитина порівнює предмети, накладаючи один на інший або приставляючи один до іншого; вона аналізує, ламаючи по частинах свою іграшку; синтезує, складаючи з кубиків або паличок «будинок»; вона класифікує та узагальнює, розкладаючи за кольорами. Дитина не ставить перед собою мети і не планує своїх дій, вона мислить діючи. Предметно-дійове мислення виявляється вкрай необхідним, коли заздалегідь неможливо повністю передбачити результати яких-небудь дій (робота випробувача, конструктора). Потім у дитини розвивається наочно-образне мислення пов’язане з оперуванням образами, коли людина, вирішуючи завдання, аналізує, порівнює, узагальнює різні образи, уявлення про явища і предмети. Пізнаючи об’єкт, дитині зовсім не обов’язково торкатися його руками, але їй необхідно чітко сприймати і наочно уявляти цей об’єкт. Конструктор ЛЕГО допомагає розвивати саме ці типи мислення.
За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
*Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
*Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
*Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач.
*Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
*Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
*Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу.
*Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного.
*Створення атмосфери змагання.
Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.
Діапазон використання ЛЕГО з точки зору конструктивно-ігрового значення для дітей досить широкий. Як підтримати дитину?
• Мотивувати самостійно виконувати завдання.
• Допомогти, якщо дитина не вірить у свої сили або звертається по допомогу. (Але пам’ятаємо, що не варто виконувати завдання за дитину!)
• Заохочувати, надаючи корисні поради та ідеї підбадьорливим тоном.
• Спостерігати за діями дитини, цікавитися процесом, ставити відкриті питання, щоб спонукати мовленнєву діяльність.
• Давати можливість вибору, аби дитина брала активну участь у розв’язанні завдання.
Власний досвід використання LEGO показав, що ця нетрадиційна форма навчання проведення уроку англійської мови підтримує інтерес учнів до предмету і підвищує мотивацію до навчання.
Використання навчального конструктора LEGO викликає певний емоційний настрій учнів, що значно полегшує подальшу роботу над мовними і граматичними аспектами англійської мови. Спільне конструювання активізує прагнення учнів до контакту один з одним і з учителем, створює умови рівності в мовному партнерстві, руйнує традиційний бар'єр між вчителем і учнями.
Головною метою роботи з навчальним конструктором LEGO на уроках англійської мови є вивчення мови як засобу спілкування.
Отже, за допомогою конструктору LEGO діти на уроках англійської мови можуть виконувати наступні завдання:
Мета: засвоєння та вміння відрізняти та знаходити великі та маленькі літери, виховувати спостережливість і увагу.
Їх можна зробити об’ємними чи використати наклейки. Букви можна сортувати (наприклад, голосні – приголосні), поєднувати з відповідними картинками (наприклад, a – apple), складати з них слова чи співати пісні (наприклад, ABC-song).
Можна роздрукувати літери окремо на кожному аркуші і скласти з цеглинок за трафаретом літеру.
У кожної літери ї великий і маленький варіант. Для засвоєння цієї інформації можна написати на окремих цеглинка великі і малі літери, завдання – поєднати відповідні пари літер.
Мета: навчити визначити послідовність звуків у словах, робити звуковий аналіз слів, виховувати спостережливість, увагу та самостійність.
Підготувати декілька слів, які необхідно розташувати за алфавітом, потім самоперевірка.
Мета: вчитися визначати частини мови, граматичні структури, будувати модель, виховувати вміння працювати індивідуально та в парах, розвивати дрібну моторику рук, увагу.
Деталі LEGO різноманітні за кольором та формою, тому зручні для складання схем. Частини речення можна наклеїти на конструктор, або домовитися про їх умовне значення.
Мета: навчити визначити послідовність звуків у словах, робити звуковий аналіз слів, виховувати спостережливість, увагу та самостійність.
На великій цеглині написане слово, завдання – побудувати його з маленьких.
Або можна складати слова з окремих цеглинок, на яких написані літери. Слово на довгій цеглинці LEGO, де кожна буква співпадає з однією маленькою цеглинкою LEGO. Дитина повинна підібрати такі ж самі літери на маленьких цеглинках LEGO та зробити слово, як на довгій цеглинці.
Мета: розвивати вміння працювати разом (робота в парах), узгоджувати свої дії з діями товаришів. Формувати вміння виконувати завдання відповідно до поставленої мети. Розвивати мислення, творчу уяву. Сприяти розвитку мовлення.
В залежності від наборів, LEGO дозволяє вивчити кольори, цифри, тварин, частини тіла, кімнати та меблі у будинку, продукти тощо (наприклад, якщо наклеїти на LEGO малюнки продуктів, то можна розігрувати діалог
- Hello!
- Hello!
- What would you like to buy?
- I’d like…
- How much does it cost?
- … grivnias.
- Here you are. Bye!
- Bye!
Або можна роздрукувати на листі слова, де буква співпадає з маленькою цеглинкою LEGO. Дитина повинна відтворити кожне слово, шукаючи цеглинку з потрібною буквою та з’єднуючи їх разом.
Мета: розвивати пам'ять, розвивати дрібну моторику, увагу.
При вивченні теми «Моя родина» можна розповідати про свою родину за допомогою цеглинок відповідного кольору (наприклад, домовитися, що зелена цеглинка – ім’я, синя – зовнішність, червона – улюблений колір).
Мета: розвивати мовленнєву ініціативу, образне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, стимулювати креативність дітей, розвивати дрібну моторику рук, уміння розв'язувати проблемні ситуації.
Учні створюють істот і придумують для них історію (Does it have a name? What sound does it make? How does it move? Does it have a magic power? Do you have any questions to ask your friends about their model?)
Мета: закріплювати навички говоріння, розвивати мислення, вміння виконувати завдання відповідно до поставленої мети.
Працюючи в групах до 6 чоловік, діти можуть об’єднати свої цеглинки і потім розподілити їх за кольором або сортувати за положенням.
Мета: уявляти і творчо мислити, вигадувати та описувати, експериментувати, генерувати оригінальні ідеї.
Вчитель показує початок ряду, дітям необхідно здогадатися та продовжити логічний ряд.
Потім вони можуть скласти власний логічний ряд для інших учнів.
Мета: закріплювати навички говоріння, розвивати мислення, вміння виконувати завдання відповідно до поставленої мети.
Показати башту або фігуру з цеглинок декілька секунд і дати завдання відтворити її, називаючи кольори англійською мовою.
Мета: розвивати мовленнєву ініціативу, образне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, стимулювати креативність дітей, розвивати дрібну моторику рук, уміння розв'язувати проблемні ситуації.
Діти об’єднуються у групи, складають змійкою свої цеглинки. По черзі рахують свої цеглинки. Потім домовляємось один колір не називати вголос, а рахувати про себе. Так можна повторювати дні тижня також або місяці.
Мета: розвивати мовленнєву ініціативу, образне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, стимулювати креативність дітей, розвивати дрібну моторику рук, уміння розв'язувати проблемні ситуації.
Робота в парах. Один учень зав’язує очі, інший робить з цеглинок фігурку. Завдання першого відтворити фігуру з розв’язаними очима.
Мета: розвивати мовленнєву ініціативу, образне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, стимулювати креативність дітей, розвивати дрібну моторику рук, уміння розв'язувати проблемні ситуації.
Діти діляться на групи. Обирається ведучий, якому пошепки вчитель каже слово. Його завдання скласти з цеглинок це слово, щоб його команда здогадалась що це.
Мета: слухати і відповідати на запитання, швидко реагувати на виклики, використовувати на практиці набуті знання, вміти керувати емоціями.
Дітям пропонується будь-яка тема (тварини, кольори, частини мови тощо). За кожним поняттям закріплена цеглинка певного кольору. Відповідають на запитання діти лише за допомогою цеглинок. Наприклад: «Водний світ» – Якщо дитина чує назву річки, вона піднімає правою рукою синю цеглинку. ( Називаю будь-які назви, дітям потрібно реагувати тільки на назву річки в зазначений спосіб) – Якщо дитина чує назву озера, вона піднімає лівою рукою блакитну цеглинку. (Називаю будь-які назви, дітям потрібно реагувати тільки на назву озера в зазначений спосіб).
Мета:
Діти називають кольори світлофору, об’єднуються в три групи, обравши цеглину певного кольору.
Завдання групі: привітатися, представитися. Перемагає група, яка виконала завдання першою. Поступово, через кілька днів, тижнів, завдання ускладнюю: «назвати прізвище, по батькові, адресу, день народження».
Фізкультхвилинки з LEGO
Руханка. Діти беруть одну цеглинку.
1. Знайди дитину з цеглинкою такого саме кольору, як у тебе, і стань поруч із нею.
2. «Blue», поміняйтеся місцями із «yellow», а «green» — із «red».
Діти беруть кілька цеглинок.
3. Підійміть руку вгору із зеленою (червоною, …) цеглинкою!
4. Хто швидше перенесе та збере цеглинки?
5. Діти беруть в руки по однаковій кількості цеглинок, стають спиною один до одного і один керує англійською мовою іншим як складати цеглинки, потім перевіряють.
6. Передача кубика з цеглинок у шерензі. Можна передавати зліва, справа, чергуючи сторони, зверху, знизу.
7.
ВИСНОВКИ
Насамперед, конструювання сприяє розвитку у дитини образного й елементів наочно-схематичного мислення, формування у неї уявлень про цілісні образи предметів навколишнього світу. Адже під час створення конструкції, тобто моделі певного реального об’єкта, якість його сприйняття у дитини значно підвищується.
Відродження нашого суспільства, його успішний розвиток на сучасному етапі значною мірою залежить від творчості та активності людей, їх ініціативи, тих умов, які створюються для розвитку кожної особистості. При цьому велика увага повинна приділятися підростаючому поколінню. Вирішення цієї проблеми у значній мірі залежить від вчителя, вихователя дитячого колективу, діяльність яких повинна бути спрямована на створення у навчально-виховному процесі сприятливих умов для розвитку потенціальних творчих можливостей учнів, їх творчої сутності. Дослідження, проведені в цій сфері, свідчать, що одним з шляхів вирішення поставленого питання є використання внавчанні ігрових методів. Робота з образами, які пронизують всю ігрову діяльність, стимулує процеси мислення, в тому числі творчу інтуіцію.
В реалізації цих завдань головне місце відводиться школі. В умовах радикальних реформ освіти на перший план виступає формування не тільки традиційних знань, умінь і навичок, але і розвиток мислення, творчих здібностей, дослідницьких навичок. Більшість методистів вказують на те, що використання на уроках творчих задач дозволяє не лише підвищити рівень знань учнів за рахунок активізації їх навчально-пізнавальної діяльності, а й сприяє розвитку їх творчих здібностей. Можливість та доцільність використання творчих задач на уроках підтверджується педагогічною практикою. Правильний підбір та методика постановки таких задач надає навчальному заняттю природності та досконалості. Результатами виконуваних досліджень, що має місце при розв'язуванні такого типу задач, стає новий для суб'єктів навчання та розвитку ідеальний продукт у вигляді нових знань. Звідси виходить, що діяльність учнів під час розв'язування творчих задач є творчою і, звичайно ж, сприяє розвитку їх творчих здібностей. Якщо ще в школі учень опанує різні методи розв'язку творчих задач, то це неодмінно допоможе йому при навчанні у ВУЗі, адже опановані прийоми і методи можна застосовувати до різних наук.
Пробуджуючи уяву та емоції, ігрові прийоми навчання активізують здібності, викликають захопленість діяльністю – якості, які характеризують наявність творчого начала та активізують вольові зусилля для досягнення творчої мети. Зміна ставлення до навчання сприяє кращому засвоєнню матеріалу, розвитку творчості в будь-якій галузі діяльності На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми у закладах дошкільної освіти і в початковій школі. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. Кожен педагог знайшов у ній щось корисне для себе ― музичні керівники вивчають ноти за допомогою конструктора, учитель фізкультури використовує цеглинки як нестандартне обладнання, практичний психолог проводить тестування та релаксаційні вправи. За допомого LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками! Конструктор є надійним помічником у роботі вчителів-логопедів і корекційних педагогів. І така популярність цілком обґрунтована.
По-друге, заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.
Сьогодні, маючи широкі можливості для використання інноваційних методик та інтерактивних технологій навчання, а також досить великий спектр друкованої та електронної літератури, додавши краплю фантазії і власного бачення, вчитель створює всі умови для благодатного розвитку дитини.
Але наряду з позитивними моментами є і негативні, такі як недостатня кількість цеглинок та різноманітність конструктора.
Отже, у кожній людині природою закладений певний творчий потенціал. Виявити здібності, розвинути їх якомога повніше — таке завдання повинен ставити перед собою кожний педагог. Надзвичайно важливо навчити бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Робота ця копітка, об’ємна, тож розпочинати її слід якомога раніше і проводити системно. Успішно розвиває творчі здібності учнів той вчитель, який сам є творчою індивідуальністю.
Список використаної літератури
1. Нова українська школа:порадник для вчителя / за заг.ред. Н.М.Бібік.-Київ:Літера ЛТД,2018.-160с.
2. Каталог освітніх наборів на базі конструкторів LEGO DACTA. М., 2016. – 40 с.
3. Комарова Л.Г. Будуємо з LEGO / Л.Г. Комарова. – М., 2011. – 88 с.
4. Методичний посібник «Шість цеглинок в освітньому просторі школи»
5. Методичний посібник «Гра по-новому,навчання по-іншому»
6. Лусс Т.В. Формування навичок конструктивно-ігрової діяльності у дітей за допомогою ЛЕГО / Т.В. Лусс. – М., 2013. – 96 с.
7. Максаєва Ю.А. Легоконструювання як фактор розвитку обдарованості ]/ Ю. А. Максаєва // Початкова школа плюс . − 2012. − № 9. − С. 66-69.
8. Максаєва Ю.А. Інтеграція легоконструювання в освітню діяльність / Ю. Максаєва // Дошкільне виховання. − 2012. − № 8. − С. 104-108.
9. Міхєєва О.В. LEGO: середовище, іграшка, інструмент / О.В. Міхєєва, П.А. Якушкін // Інформатика і освіта. – 2016. – № 6. – С. 54-56.
10. Міхєєва О.В. Набори LEGO в освіті, або LEGO + педагогіка = LEGO DACTA / О.В. Міхєєва, П.А. Якушкін //Інформатика і освіта. – 2016. – N 3. – С.137-140.