Використання асоцiативних техник у вивченні англiйської мови.

Про матеріал
Використання асоцiативних техник у вивченні англiйської мови.Глибокі перетворення, що відбуваються в системі освіти України, зумовлюють необхідність вдосконалення навчання школярів. Ці зміни неможливі без застосування на уроках нових технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій, вільному обміну думками, авансуванні успіху, що саме активізує пізнавальну діяльність учнів, підвищує емоційний рівень засвоєння знань.
Перегляд файлу

 

Тема. Використання асоцiативних техник у вивченні  англiйської мови.

Інтерес до вивчення іноземної мови   досить великий, але ми знаємо, що іноземна мова-це не проста річ. Вивчення її вимагає багато часу і сил. Вчителем  англійської мови я працюю з 2002 року, та намагаюсь постійно урізноманітнювати уроки, займаюсь пошуком нових технік та методик. Працюю над проблемою « Використання елементів ігрової технології на різних етапах уроку з метою розвитку інтелектуальних здібностей учнів, підвищення інтересу до вивчення англійської мови ».

Як викладач я часто чую: Англійська мова дійсно цікава та різноманітна, але водночас досить  важка». Але  тепер я можу показати учням ще один спосіб, як можна швидко і легко вивчити англійську мову. У вирішенні багатьох основних навчальних та виховних завдань допомагають ассоціативні техніки. Що таке ассоціативні техніки ? Це нова освітня технологія тренування пам'яті, що допомагає кожній дитині комфортно та легко здобувати знання у будь-якому віці. Ці техніки використовують природні механізми пам'яті мозку і дозволяють повністю контролювати процес запам'ятовування, збереження і пригадування інформації. Існує одне дуже важливе правило для ефективного навчання:“ ваш розум повинен оптимально працювати разом із вашими почуттями. У своїй роботі я  використовую ассоціативні прийоми для вивчення як лексичного так і граматичного матеріалу.

 

 

Мета асоціативних технік  розвивати комунікативні вміння й навички, створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Актуальність даної теми: Глибокі перетворення, що відбуваються в системі освіти України, зумовлюють необхідність вдосконалення навчання школярів. Ці зміни неможливі без застосування на уроках нових технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій, вільному обміну думками, авансуванні успіху, що саме активізує пізнавальну діяльність учнів, підвищує емоційний рівень засвоєння знань.

 В своїй практиці я виділяю таки види асоціативних технік : лексика з асоціаціями, маркування, співаючи- вчимось.

 

Лексика з асоціаціями.

У психології під словом «асоціація"» мається на увазі — уявний зв'язок між двома предметами. Тоді для того, щоб запам'ятати безліч якихось фактів, їх потрібно з'єднати (асоціювати) з тим, що вам добре знайомо. Якщо певне слово відразу асоціюється з чимось, його набагато легше запам’ятати.

У своїй роботі я виділяю фонетичні, візуальні та кольорові асоціації.

При вивченні будь якої теми існує багато слів, які схожі за вимовою в англійській та українських мовах, саме на цей лексичний матеріал слід звернути увагу в першу чергу. Фонетичні: Café – кафе, bank- банк, farm- ферма, palace- палац, milk- молоко, water- вода. (  Chocolate , yogurt, salt, soup)

Візуальні  асоціації доречні   коли в учня якесь певна річ відразу асоціюється з чимось добре знайомим і саме тоді його набагато легше запам’ятати.

Візуальні- шапокляк( thin, angree, old), крокодил Гена( green, big,kind)

В наш час, коли ми не уявляємо своє життя без мобільних телефонів та соціальних мереж для вираження будь-яких почуттів та емоцій ми використовуємо всім добре знайомі смайл- позначки

Кольорові .Під цим методом розуміють запам’ятовування нових слів шляхом кольорових асоціацій. сонце-yellow, небо- blue, веселка- bright, апельсин- orange.

 Техніка-маркування.

К.Д.Ушинський  писав:  «Навчайте  дитину  якимось    невідомим  йому п’яти  словам   він  буде  довго та марно  мучитись,  та  пов’яжіть  двадцять таких слів з картинками, і вона їх засвоїть вмить». 

 Цей метод полягає у підготовці клейких стікерів з відповідними словами, які наклеюються на певні речі вдома. Перевагою цього методу є те, що слова весь час трапляються на очі і таким чином запам’ятовуються (наприклад, під час вивчення теми квартира та меблі).

Наступна техніка, яку я хочу представити, називається Співати і вчитися.
Навіщо потрібна музика на уроці англійської мови? Тому що музика діє на нас позитивно, пробуджує емоції, підвищує мотивацію до іноземної мови. І крім того, музика полегшує вимову. Учні слухають пісню без деяких слів Замість слів можливо використання малюнків,рухів тощо залежно від обраного матеріалу. На другому етапі учитель проводе опитування учнів щодо слів замінених в пісні.Потім розкривають зміст ключових слів візуально, з контексту зображення або по міміці і жестам вчителя, і тільки потім шляхом перекладу на рідну мову. Після того текст пісні доповнюється і на закінчення співається разом.

      На перший погляд може здатися, що запам’ятовування слів за допомогою асоціацій досить клопіткий та індивідуальний процес. Але, незважаючи на це, результати тестування показали що учні   саме завдяки цьому методу запам’ятовують більшу кількість слів, крім цього застосування цих технік розвиває уяву, та пробуджує інтерес до вивчення англійської мови.  Тому можна зробити висновок, що метод асоціативних технік є досить ефективним для запам’ятовування нових слів, але все ж не може використовуватись як єдиний спосіб, бо не всі слова можуть викликати асоціацію з чимось.

   Асоціативні техники дають можливість швидко вивчити англійську мову і весело провести  час!

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку