Використання цифрових засобів навчання для формування професійних компетентностей здобувачів освіти під час вивчення англійської мови
Сьогодні я хочу поділитися з вами темою, яка є актуальною в сучасному світі, а саме — використання цифрових засобів навчання для формування професійних компетентностей здобувачів освіти під час вивчення англійської мови.
Ми живемо в епоху, коли технології та цифрові засоби перетворюють наше оточення та впливають на різні аспекти нашого життя, у тому числі і на систему освіти. Вивчення англійської мови, як міжнародної мови комунікації, стає невід’ємною частиною формування професійних компетентностей.
Як відомо, основною метою навчання іноземної мови є формування в учнів комунікативної компетенції, а саме, оволодіння учнями мовою як засобом міжкультурного спілкування, розвиток умінь використовувати мову як інструмент у діалозі культур і цивілізацій сучасного світу.
Тому, на мою думку, особливої актуальності набуває професійно орієнтований підхід у навчанні іноземних мов, який передбачає формування у учнів навичок іншомовного спілкування в конкретних професійних, ділових сферах та ситуаціях з урахуванням особливостей професійного мислення.
Сьогодні для мене постає питання як вивчати іноземну мову і який матеріал викладати для того, щоб відповідати цілям та вимогам професійно-орієнтованого навчання. Однією з особливостей вивчення мови професійного спрямування є те,що вона має бути максимально наближена до реальної професійної діяльності майбутнього фахівця. Отже, дуже важливо ретельно підібрати навчальний матеріал,який би доповнював та поглиблював знання учнів з профільних дисциплін та сприяв розвитку навичок роботи з професійно-орієнтованими текстами.
Опираючись на Європейський та світовий досвід у сфері освіти в Законі України «Про Освіту» та у Концепції «Сучасна професійна освіта» та законопроекті «Про професійну освіту» професійні та ключові компетентності включають інформаційні та цифрові технології. Ця політика вимагає розробки нових освітніх стандартів у ПТО, з цифровими ключовими компетентностями та навичками використання Інформац́ійно-комун́ікаційних технол́огій (ІКТ) відповідно до нових вимог ринку праці.
Цифрові засоби навчання, такі як мобільні додатки, онлайн-платформи та інтерактивні віртуальні середовища, надають унікальні можливості для покращення процесу вивчення англійської мови. Перш за все, вони дозволяють індивідуалізувати навчання, враховуючи потреби та рівень кожного здобувача освіти. Завдяки інтерактивним вправам, тестам і відстеженню прогресу, студенти можуть вивчати мову в режимі реального часу та виправляти свої помилки.
Я хотіла б зупинитися саме на цифрових підручниках.
Це прекрасне рішення для будь-якого формату навчання: в класі, онлайн і змішаного. Цифровий підручник - це повністю інший і новий в плані подачі інформації продукт, завдяки якому урок якісно відрізняється від звичайного викладу матеріалу. Цифрові підручники є з вбудованими аудіо- і відеоматеріалами, інтерактивними завданнями.
Так, наприклад, при вивченні тем розділу програми «Робота і професія» для здобувачів освіти за професією «Перукар (перукар -модельєр).Манікюрник» на своїх онлайн-уроках ми використовуємо цифровий підручник «Career Paths: Beauty Salon» Дженнифер Дулей та Вирджинії Эванс від видавництва «Express Publishing».
Це новий освітній ресурс призначений для здобувачів освіти з метою покращення навичок спілкування англійською мовою в робочому середовищі.
Кожен розділ розвиває ключові навички, а саме: читання, аудіювання, письмо та говоріння. Цей інтерактивний ресурс розглядає такі теми, як спілкування з клієнтом, зачіски, хімічна завивка, фарбування волосся та манікюр. А також включає в себе тести на розуміння прочитаного та інтерактивний словник.
Важливим аспектом вивчення іноземної мови професійного спрямування є розширення лексичного запасу. Учень повинен не тільки знати англійські еквіваленти назв інструментів, але й вміти прокоментувати, як і з якою метою він користується тим чи іншим інструментом. Учень повинен вміти описати своє робоче місце, дати пораду, розповісти про своє ставлення, висунути свій варіант щодо того, як виконувати завдання.
Підручник «Career Paths: Beauty Salon» містить специфічну лексику для професії та пропонує покрокову інструкцію для її освоєння.
Інші основні особливості підручника: наявність різноманітних реалістичних діалогів, текстів для читання та сприйняття на слух. Він пропонує понад велику кількість словникових термінів і фраз; вправи для розвитку усного та писемного мовлення.
Що стосується здобувачів освіти за професією «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» при вивченні тем розділу програми «Робота і професія» ми використовуваємо «Career Paths: Software Engineering» – це освітній курс для покращення знань професійної англійської мови у сфері розробки програмного забезпечення.
Підручник охоплює такі теми, як розробка та тестування програмного забезпечення, інтерфейс користувача, моделювання, розвиток кар'єри.
Це прекрасне рішення для будь-якого формату навчання: в класі, онлайн і змішаного. Цифровий підручник - це повністю інший і новий в плані подачі інформації продукт, завдяки якому урок якісно відрізняється від звичайного викладу матеріалу.
Сьогодні викладачу і учню доступні цифрові підручники вже з вбудованими аудіо- і відеоматеріалами та інтерактивними завданнями.
Хочу звернути вашу увагу і на додаткові тренування з лексики, які можна здійснювати у популярному цифровому додатку «Quizlet».
Quizlet —це платформа, що дозволяє перевірити розуміння учнями лексичних одиниць за допомогою флешкарток.
Флешкартки були свого часу революційним винаходом, а тепер вони вже невід’ємна частина навчання учнів англійській мові у всьому світу. Вони сприяють швидкому засвоєнню словникового запасу.
Quizlet допомагає вчителям залучати учнів будь-якого рівня до роботи за допомогою інтерактивних навчальних матеріалів, методів та ігор.
Різні режими навчання, включно із Картками, Заучуванням, Тестуванням і Підбором, дають учням можливість обрати найкращий для їхнього навчання. Quizlet також відстежує прогрес учнів і дає миттєвий зворотний зв’язок щодо того, що їм варто повторити.
Мабуть, всі українські вчителі переконалися на практиці, що флешкартки є чудовим додатковим ресурсом до підручників з англійської мови. Завдяки флешкарткам ми можемо створювати жваву та стимулювальну навчальну атмосферу та залучати учнів до співпраці у природний спосіб.
Одже, цифрові засоби навчання роблять вивчення англійської мови цікавішим та продуктивним. Вони дають змогу нам, вчителям, використати віртуальний світ для обговорення реальних ситуацій та швидко адаптувати навчальні матеріали до потреб учнів. Крім того, вони роблять навчання цікавішим та захоплюючим процесом завдяки ігровим та інтерактивним елементам.
Інтеграція цифрових технологій у навчальний процес дозволяє нам, вчителям, більш ефективно використовувати час, а також персоналізувати підхід до кожного учня.
Роблячи висновок, можна сказати, що професійна спрямованість процесу навчання іноземної мови майбутніх кваліфікованих робітників, на мою думку, сприяє підвищенню рівня мотивації учнів, але не варто зупинятися на досягнутому, необхідно весь час працювати над питанням створення таких умов, щоб процес здобуття знань був для кожного учня цікавим, потрібним, комфортним. Без мотивів навчання, без мотивації навчальної діяльності не може бути позитивних результатів і задоволення.
Отже, використання цифрових засобів навчання для вивчення англійської мови є ключем до успішного формування професійних компетентностей. Ці технології розширюють можливості навчання, роблять його більш доступним та захоплюючим. Такий підхід відкриває нові перспективи для розвитку мовної та професійної компетентності, готуючи наших здобувачів освіти до викликів глобального світу.