Використання десяткових дробів для розв’язування задач на обмін валют

Про матеріал
Закріпити вміння та навички виконання арифметичних операцій з десятковими дробами, сформувати елементи фінансової грамотності через ознайомлення учнів з фінансовою операцією обміну валют. Розвивати уважність, самостійність, розрахункові навички та вміння працювати у групах. Виховувати почуття відповідальності, культуру спілкування, пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Використання десяткових дробів для розв’язування задач на обмін валют

 

Мета. Закріпити вміння та навички виконання арифметичних операцій з десятковими дробами, сформувати елементи фінансової грамотності через ознайомлення учнів з фінансовою операцією обміну валют. Розвивати уважність, самостійність, розрахункові навички та вміння працювати у групах. Виховувати почуття відповідальності, культуру спілкування, пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Мультимедійна дошка або проектор, презентація Power Point,  картки для рольової гри, вирізані купюри для гри «Естафета».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчання.

Вчитель. У буденному житті, майже кожного дня, ми  послуговуємося грошима. Вміння правильно розпоряджатися фінансами є головним чинником успішності людини. Знання про цінність грошей, вміння ними користуватися, заощаджувати для особистих потреб, вкладати для накопичення у банки чи інші фінансові установи формують фінансову грамотність у людей. Розпочинати процес формування перших паростків знань правильного використання  грошей необхідно у шкільному віці, тим самим готуючи вас до дорослого життя.

Кожного дня у різних операціях з фінансами ми використовуємо математичні розрахунки. Як бачимо, фінанси і математика є взаємодоповнюючими, невід’ємними складовими. У цьому ми спробуємо пересвідчитися сьогодні на уроці.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель на слайді демонструє завдання для самостійної роботи. Кожний учень самостійно розв’язує вправи у зошиті.



Учні самотужки перевіряють власні обчислення, звіряючи їх з відповідями на слайді.

 

V. Формування нових знань

Вчитель.  (Питання до класу )

  1. Як називається офіційна валюта України? (Гривня)
  2. Які іноземні валюти ви знаєте? (Долар, євро, рубль, крона)

У таблиці наведені валюти, якими найчастіше оперують українці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянемо детальніше кожну з видів валют (на слайдах представлені чотири види валют, а саме зображення купюр, символьні позначення та назви монет, наприклад, 1 долар = 100 центів).

Ми часто по телебаченню, від рідних та знайомих чуємо фрази «долар продовжує зростати», «долар дешевшає, євро дорожчає», «в Україні виріс курс долара», «гривня продовжила зростання щодо євро». Сьогодні ми дізнаємося, що таке валютний курс, ким він встановлюється та як правильно здійснювати обмін валют.

Валютний курс – це ціна грошової одиниці однієї країни, що виражена в грошовій одиниці іншої країни. Тобто це співвідношення, за яким одна грошова одиниця обмінюється на іншу.

Валютний курс забезпечує зв’язок національної валюти (гривні) з іншими валютами та порівнює економічні показники однієї країни з іншою. В Україні курс валют має право визначати Національний Банк України (НБУ). Визначений банком курс діє протягом дня. Всі інші банки України свої курси встановлюють, орієнтуючись на курс НБУ.


https://pp.userapi.com/c604620/v604620791/301b9/wWbRtR0XK7E.jpg
Валютний курс ми дізнаємося з новин по телебаченню,  інтернету, газет, а також відвідавши банк або спеціальні пункти обміну валют. У всіх перелічених варіантах інформація про валюти буде представлена у наступному вигляді:

 

На усіх зображеннях ми бачимо однакові назви стовпчиків, а саме «Купівля» та «Продаж». Спробуємо з’ясувати, у яких випадках для обміну валюти необхідно користуватися числами з стовпчика «Купівля», а коли  - «Продаж».

Наприклад,  у вас є заощадження у національній валюті, тобто гривні. Ваш друг порадив зберігати накопичену суму у доларах, оскільки він вважає, що це стабільна грошова одиниця. Ви з батьками пішли у банк, щоб обміняти гроші. У цьому випадку вам банк продає іноземну валюту. Отже, на таблиці обміну валют потрібно дивитися на показники під назвою «Продаж». Якщо, навпаки, ви бажаєте долари обміняти у гривні, тоді банк купляє у вас іноземну валюту. У цьому випадку потрібно дивитися на показники під назвою «Купівля». На перетині потрібного стовпчика та назви іноземної валюти буде знаходитися потрібний показник курсу для обміну.

Якщо показник курсу для обміну знаходиться під назвою «Продаж», то в обчисленнях використовуємо дію ділення. Якщо ж значення курсу для обміну знаходиться під назвою «Купівля», то використовуємо дію множення.

VI. Розв’язування задач на засвоєння матеріалу


Курс валют, за яким будуть виконуватися всі обчислення, зображений на слайді.

 

Задача 1. Дмитрик півроку відкладав гривні з кишенькових грошей, які батьки йому давали на особисті витрати. Він назбирав грн і вирішив обміняти у долари. Скільки доларів отримає Дмитрик?


Розв’язування. Дмитрик хоче обміняти гривні у долари. Отже, банк продає хлопчику іноземну валюту, тому слід дивитися на показник зі стовпчика «Продаж» і в обчисленні використовувати дію ділення. На перетині обраного стовпчика і назви долара (USD) знаходиться зазначений курс для обміну .

 

Відповідь. $.

Задача 2. (самостійно) Софійці на День народження батьки подарували $, а бабуся з дідусем  €. Дівчинка вирішила обміняти гроші у гривні, щоб купити собі велосипед. Яку суму у  гривнях  вона отримає ? Чи зможе Софійка купити велосипед?

VI. Рольова гра

Учні діляться на пари. Кожній парі дається картка з двома завданнями. У першому завданні один з учасників виконує роль працівника банку, інший – клієнта банку, який хоче здійснити обмін валюти. На друге завдання учасники міняються ролями. Всі обчислення учні виконують у зошиті, а у картки замість пропусків вписують результати розрахунків.

Після виконання учнями усіх завдань вчитель викликає до дошки дві пари учасників, які зачитують діалог із завдань свого варіанту. Інші учні перевіряють правильність виконання обчислень.

 

VII. Естафета.

 Клас ділиться на дві команди. Вчитель на перші парти розкладає купюри валют різних країн так, щоб учні не бачили їхню лицеву сторону, та крейду, яка виконуватиме роль естафетної палички. Таблиця обміну валют зображена на слайді. Далі озвучуються правила естафети:

  1. Кожний учень по черзі підходить до парти з купюрами і обирає одну з них для обміну.  Якщо купюра виявилася іноземною валютою, то необхідно її обміняти в українські гривні. Якщо учень витягнув гривню, то потрібно обміняти її в іноземну валюту, наприклад у долари. 
  2. Всі обчислення учні виконують на дошці.
  3. Вчитель контролює  правильність записів школярів і  виставляє бали за естафету.

Приклади купюр


VIII. Підсумок уроку.

Вчитель. Сподіваюсь, що сьогодні на уроці ви дізналися багато цікавого. Що найбільше запам’яталося вам? Чи корисною була для вас інформація?

 

Оцінювання діяльності учня на уроці

ПІП учня

Самостійна робота (4 бали)

Рольова гра

(4 бали)

Естафета

(4 бали)

1.

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку