КЗ «ЗАПОРІЗЬКЕ МУЗИЧНЕ УЧИЛИЩЕ ІМ. П.І. МАЙБОРОДИ» ЗОР
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Викладач Долгачова О.А.
Запоріжжя
2020 рік
Загальновідомо, що основною формою організації навчальних занять у школі є урок. Саме ця форма організації навчальних занять дозволяє поєднувати роботу класу в цілому й окремих груп студентів з індивідуальною роботою кожного студента. Урок ― вирішальна ланка у навчальному процесі, і якість знань студентів залежить перш за все від науково – методичного рівня кожного уроку і системи уроків в цілому [1].
Від чого відштовхуюсь у системі роботи з вдосконалення уроку?
Для забезпечення виконання дидактичних завдань уроків відповідно до їх мети використовую різні форми роботи, надаючи перевагу активним методам навчання, здійснюю діалог із учнями, пропоную різні форми самостійної і творчої роботи.
Значну увагу приділяю визначенню форм взаємодії вчителя й студентів, добору таких методів роботи, які роблять процес навчання осмисленим, сприяють формуванню й розвитку в студентах логічного мислення, бажання вчитися, самоосвіті й самореалізації студентів.
Головним недоліком на уроці вважаю подання студентам готових знань.
Природничі предмети повинні забезпечувати необхідний компонент людської культури ― сучасне світорозуміння, тому що кожен мусить уявляти, хоча в загальних рисах, як побудований світ, в якому він живе, вірно орієнтуватися в глобальних проблемах, які стають перед людством.
Особливо це стосується фізики, котра була і залишається лідером природознавства. Американський учений І. Рабі казав, що «фізика складає серцевину гуманітарної освіти нашого часу». І це справедливо, бо навчаючи фундаментальним законам, учитель фізики має прекрасну можливість виховувати студентів засобами предмета. Сприяє йому в цьому значний арсенал методів і прийомів.
Прийоми, характерні природничникам, специфічні:
На мою думку, у училищі особливе місце повинно відводитися таким формам занять, що забезпечують участь кожного студента у проведенні уроку, підвищують авторитет знань та індивідуальну відповідальність студентів за результати навчальної діяльності. Ці завдання студентів можна успішно розв’язувати завдяки інформаційним технологіям [6].
Інформаційні технології – це сукупність методів, засобів і прийомів, що використовуються з метою збирання, зберігання, опрацювання, розповсюдження, відображення і використання різноманітних даних задля інтересів і потреб користувачів.
Інформаційно-комунікаційні технології – це поєднання інформаційних технологій з комунікаційними для вирішення різноманітних задач сучасного освітньо - інформаційного процесу.
Інформаційно-комунікаційні технології містять якісно нові можливості для навчання і розвитку студента, а тому потребують перегляд змісту й організації форм навчання [3].
Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:
Використання ІКТ розширює інтерпретаційне поле вивчення предмету: отримання інформації з різноманітних джерел, аналіз інформації, культурні зразки; поєднання традиційних джерел інформації та нетрадиційних; новий рівень освоєння навчального матеріалу, що пов'язане з використанням зорової та адитивної наочності.
Сучасний світ неможливо представити без комп'ютерних технологій, вони досить міцно влаштувалися практично в усіх сферах діяльності людини. Освітній процес не є виключенням.
Викладання фізики, в силу особливостей самого предмета, є сприятливою сферою для застосування сучасних інформаційних технологій. Інформаційні технології застосовуються мною як при проведенні уроків, так і в організації позаурочної діяльності студентів.
Я застосовую інформаційні технології на уроках фізики в наступних напрямах:
Джерелами ілюстративного матеріалу для створення уроків служать: СD-диски мультимедійних курсів фізики «Бібліотека електронних наочностей», «Фізична віртуальна лабораторія», «Фізика 7кл.» «Фізика 8кл.», «Фізика 9кл.» «Фізика 10кл.» «Фізика 11кл.», енциклопедій або CD дисків-збірок електронних наочних посібників з фізики (фірми «Кирило і Мефодій», спільний диск «Освіта"» фірм 1С і «Дрофа», фірми «Физикон»); матеріали з Інтернет - джерел; матеріали, створені власними руками або руками студентів; електронні підручники.
Уміле поєднання комп'ютерних технологій і традиційних методів викладання фізики дають бажаний результат: високий рівень засвоєння знань з фізики й усвідомлення їх практичного застосування. Використання нових засобів навчання ― це є засіб підтримки зацікавленості предметом. Зокрема, мультимедійні засоби не лише підтримують бажання пізнавальної діяльності, а й осучаснюють предмет, роблять його більш близьким і наочним [3].
У використані такої методики можна виділити багато позитивних моментів:
Головним є те, що залучення ІКТ в навчальний процес на будь-якому його етапі сприяє урізноманітненню предметної діяльності студентів, надає можливості для різнобічного саморозвитку особистості студентів, підвищує мотивацію при отриманні якісної освіти. ІКТ відкривають нові можливості для створення віртуального простору, в якому стає можливим демонстрування процесів, які в реальності недоступні в умовах класної кімнати.
Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійний засобів найбільш ефективними вважаються: моделювання реальних об’єктів, відео демонстрації, навчальні фільми, комп’ютерні тренажери, мультимедійні презентації.
Використання ППЗ дає можливість:
На підставі викладеного можу зробити такі висновки:
Отже, так як сучасне інформаційне суспільство ставить перед училищем завдання підготовки випускників, здатних гнучко адаптуватися у різних життєвих ситуаціях; самостійно критично мислити; грамотно працювати з інформацією; бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня, тому кожний сучасний вчитель повинен намагатися урізноманітнити форми роботи так, щоб кожен студент відчул необхідність своєї присутності на занятті, щоб у кожного студента виховати любов до свого предмета, бажання вчитися та самовиховуватися. А результат залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності [7].
Список використаної літератури